Kanteleensoittelu

kiinnostaisi

Edellinen kyselyni ei tainnut ketään tavoittaa, joten kysäisenpä uudestaan jos vaikka tällä kertaa tämän sattuisi joku asiaan perehtynyt lukemaan. :)
Eli kanteleen soittelu kiinnostaisi, ja siksi kysyisinkin nyt viisaammilta olisiko järkevintä aloittaa 5-kielisestä vai onko kymppikielisellä aloittaminen paljon vaikeampaa? Ajattelin että jos aloittaisi 10-kielisellä niin ei tarvitsisi heti olla ostamassa isompaa taitojen mahdollisesti vähän karttuessa, vai olenko nyt ihan hakoteillä?

4

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helkanuori

Itse aloitin kanteleen soittamisen 5-kielisellä. Mikä oli aika vaikeaa.. Sinuna ostaisin ensimmäiseksi 5-kielisen kanteleen.. Joka ei kovin paljoa maksa, jos ostat käytettynä. Itse sain 5-kielisen 20 eurolla. Kun kokemusta karttuu, niin sitten vaan 10-kielisellä soittelemaan!

• Soittajaa

Kivaa että jotkut ovat kiinnostuneita kanteleesta. Itse aloitin seitsemän vuotiaana 5 kielisellä ja myöhemmin siirryin 10 kieliseen. Nykyään soittelen 39 kielistä konserttikanteletta. Mielestäni 10 kielisellä voi ihan yhtä hyvin suoraan aloittaa.

• (toivon mukaan) tuleva soit...
        Soittajaa kirjoitti:

Kivaa että jotkut ovat kiinnostuneita kanteleesta. Itse aloitin seitsemän vuotiaana 5 kielisellä ja myöhemmin siirryin 10 kieliseen. Nykyään soittelen 39 kielistä konserttikanteletta. Mielestäni 10 kielisellä voi ihan yhtä hyvin suoraan aloittaa.

Joo olen tässä jo ainakin vuoden päivät miettinyt että kanteletta voisi olla kiva osata soittaa.
        Jotain hajua musiikista minulla sentään on jo ennestään (pianon ja kitaran soittelun muodossa), mikä helpottanee opettelua aika lailla.
        Eli kiitokset vastauksista, uskoisin että tässä kesän aikana tulen jonkunnäköisen "pölkkysitran" hommaamaan. :)

• Hienoa että muutkin ovat kiinnostuneita.Olen itse myös etsinyt ainakin kaksi vuotta kannelta ja nyt sen löysin.Ostin käytettynä 36-kielisen kotikanteleen ja nyt olen käynyt jo soittotunneilla.On se vaikeeta näin aikuisiässä ja kun on nakkisormi.Mutta siinä soittimessa on jotain tenhoa! Tsemppiä Sinulle.Toivottavasti löydät hyvän soittimen ja soitto intoa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      157
      2179
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2064
    3. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      490
      1590
    4. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1368
    5. Kasteen merkityksestä ihmiselle

Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle. J
      Kaste
      420
      1209
    6. Miesmäinen vanha nainen joka kulkee lastenvaunujen kanssa

Mikähän kaheli tämä yks kaupungilla karvahattu päässä kulukeva vanha eukko on joka työntää lastenvaunuja. Onhan sitte
      Kuhmo
      19
      1168
    7. Molemmat päät

aivan tulessa😫 Miksi pitää ihmisen tällaisesta kärsiä??? Jos koko ajan pnettaa, niin miksi sitä seksiä ei voi sitten s
      Ikävä
      134
      1046
    8. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1035
    9. Ethän leiki kanssani J- mies

Jos oletkin joku pelimies, jolla monia vaihtoehtoja, katkon kylmästi yhteyden. En jaksa sellaisia miehiä.
      Ikävä
      107
      1025
    10. Liikenne onnettomuus

Luin juuri Ampparista Konneveden kauheasta onnettomuudesta jossa menehtyi 60-luvulla syntynyt mies. Onko kellään tarkemp
      Konnevesi
      6
      870
    Aihe