pitäisikö bentsot lopettaa?

Olen syönyt rauhoittavia 22 vuotta.
Nykyään menee joskus enemmän joskus vähemmän. Vähintään 50 mg diapamia aamulla, että uskallan ovesta ulos postilaatikolle.
Jos ohjelmassa jotain tärkeämpää menee helposti toiset 50mg että humahtaa. Sitten alkaa jo rauhoittumaan.
Toleranssi vaan on noussut ja välillä herään yöllä sydänkipuun, joka menee kyllä yhdellä pamilla ohi. Oma lääkäri kirjoittaa minulle kuin automaatti reseptejä, on tämä viimeisin kirjoittanut jo 15 vuotta 30 kpl 5mg diapameja lootan viikossa. Sitten on tietysti kakkoslääkäri, joka kirjoittaa samanlaisen latingin.
Voiko lääkärit olla noin tyhmiä, että ne uskovat minun käyttäneen ohjeen mukaan 22 vuotta kyseistä koukutinta. Vai onko ne vaan tyytyväisiä, kun kirjoittavat niin pieniä lootia, joista ei mene Kelalle tietoa.
Töissä en ole ollut kymmeneen vuoteen. Onko tällainen mt-eläkkeellä oleva tarkoituskin tappaa?
Töissä ollessani bentso/viinapäissäni kävin paskantamassa pomon huoneseen. Aloitti kanssani YT-neuvottelut ja totesi, ettei työpanostani tarvita.

Ihan oikeasti, miksi lääkärit ei halua mun paranevan. Ehdotin itse varovasti, että olisikohan jonkinlainen alasajo-ohjelma paikallaan. Oli kuin seinälle puhuisi.

Mahtaakohan jatkuva väsymykseni johtua näistä lääkkeistä. Veriarvot tsekattiin, kaikki ihan ok. Pelkään vaan, että munuaisillakin on jokin raja mitä ne sietää.

Ehkä alussa liioittelin tuota päivittäistä määrää hiukan, mutta en paljon. Pientä pilkettä silmässä tämä on tehty, mutta kyllä mulla kuluu pameja ihan mielettömästi.

Mitäs veikkaatte, selviänkö tästä lääkekoukusta hengissä vai kuolenko näihin? Onko edes toivoa?
51307
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Parempi olisi ku ei olis koskaan aloittanutkaan.
Kun vahinko on jo tapahtunut, suosittelisin lukemaan alkajaisiksi Stefan Borgin kirjan Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista. Ehkä saisit siitä ajatuksenpoikasen, että elämä voisi olla toisenlaistakin.
Tottakai tollanen pamimäärä väsyttää, vaikka olisi kuinka suuri toleranssi.
Toivoa on.

Äänestä

katkaisuhoito vie vähintään vuoden, jos se toteutetaan oikein ja laitoksessa menee varmaan noin 3 kk aluksi lääkitykseen "purkuun" ja seuraavan lääkityksen selvittämiseen.

Onhan tuo ollut nähtävissä, että kirjoitetaan vaan kassillinen "pameja", kun niillä voidaan peittää sairauden oireet ja päästään halvalla, kun useimmissa tapauksissa kalliiman lääkityksen joutuisi maksamaan sossu.

Äänestä
  • Heippa!

    Itse olen nyt käyttänyt Rivtril-lääkettä kasvojen lihasnykäyksiin joitakin viikkoja. Annos on nyt 2 mg/vrk. Tosin Rivatril on paljon vahvempi lääke kuin Diapam. Rivatril on bensodiatsepiini, joka samalla on antikonvulsantti. Häviääköhän lääkkeenn teho ajan mittaan?

    Terveisin
    Gregor

    Äänestä

  • Gregor51 kirjoitti:

    Heippa!

    Itse olen nyt käyttänyt Rivtril-lääkettä kasvojen lihasnykäyksiin joitakin viikkoja. Annos on nyt 2 mg/vrk. Tosin Rivatril on paljon vahvempi lääke kuin Diapam. Rivatril on bensodiatsepiini, joka samalla on antikonvulsantti. Häviääköhän lääkkeenn teho ajan mittaan?

    Terveisin
    Gregor

    rivatril on vahva lääke,mutta turvallinen lääke verrattuna esim diapamiin.koukkuun kyllä jää.itse olen syönyt 3 kertaa kaks päivässä ja todennut esim muistikatkoja

    Äänestä

Siis minkälaiset lääkärit sulle kirjottelee bentso-reseptejä, ku etkö sä ole kertonu niille, että oot ollu bentso/VIINApäissään? Lääkärit ei paljon antele reseptejä, jos käyttää vähä kaikkee sekasin. (Mietoja alkoholijuomia, väkeviä ja ylipäänsä alkoholia.)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


koukussa kirjoitti:

Olen syönyt rauhoittavia 22 vuotta.
Nykyään menee joskus enemmän joskus vähemmän. Vähintään 50 mg diapamia aamulla, että uskallan ovesta ulos postilaatikolle.
Jos ohjelmassa jotain tärkeämpää menee helposti toiset 50mg että humahtaa. Sitten alkaa jo rauhoittumaan.
Toleranssi vaan on noussut ja välillä herään yöllä sydänkipuun, joka menee kyllä yhdellä pamilla ohi. Oma lääkäri kirjoittaa minulle kuin automaatti reseptejä, on tämä viimeisin kirjoittanut jo 15 vuotta 30 kpl 5mg diapameja lootan viikossa. Sitten on tietysti kakkoslääkäri, joka kirjoittaa samanlaisen latingin.
Voiko lääkärit olla noin tyhmiä, että ne uskovat minun käyttäneen ohjeen mukaan 22 vuotta kyseistä koukutinta. Vai onko ne vaan tyytyväisiä, kun kirjoittavat niin pieniä lootia, joista ei mene Kelalle tietoa.
Töissä en ole ollut kymmeneen vuoteen. Onko tällainen mt-eläkkeellä oleva tarkoituskin tappaa?
Töissä ollessani bentso/viinapäissäni kävin paskantamassa pomon huoneseen. Aloitti kanssani YT-neuvottelut ja totesi, ettei työpanostani tarvita.

Ihan oikeasti, miksi lääkärit ei halua mun paranevan. Ehdotin itse varovasti, että olisikohan jonkinlainen alasajo-ohjelma paikallaan. Oli kuin seinälle puhuisi.

Mahtaakohan jatkuva väsymykseni johtua näistä lääkkeistä. Veriarvot tsekattiin, kaikki ihan ok. Pelkään vaan, että munuaisillakin on jokin raja mitä ne sietää.

Ehkä alussa liioittelin tuota päivittäistä määrää hiukan, mutta en paljon. Pientä pilkettä silmässä tämä on tehty, mutta kyllä mulla kuluu pameja ihan mielettömästi.

Mitäs veikkaatte, selviänkö tästä lääkekoukusta hengissä vai kuolenko näihin? Onko edes toivoa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu