Eli otsikon mukainen vaiva olis. Mikähän siihen parhaiten auttais?
Kantakalvon tulehdus/kantapiikki (Plantaarifaskiitti)
6
8826
Vastaukset
- oli sama ongelma
Lepo, kenkätuki ( pronaatiotuki , tulehduskipulääke ( VOLTAREN RETARD 100MG )
Ongelma tuli sählypelissä kun jalka iskeytyi lattiaan koko paino takana, kantakalvo sai siipeensä. Tapahtumahetkellä tuntui vain kuin olisi astunut naulaan, pystyi kävelemään suihkuun ja pääsin aika helposti vielä kotiin asti. Seuraavana päivänä ei jalalla pystynyt kävelemään lainkaan, varpaillaan seiniä pitkin pääsin lääkäriin, kipu oli erittäin kova.
Lääkäri tutki ja kehoitti hankkimaan tukipohjalliset kenkiin, viikko sairalomaa ja lääkket. Noin kuukauden kulttua täysin oireeton.
Tämän jälkeen olen tietoisesti vahvistanut jalkapohjan ja nilkan lihaksia, ei ole uusiutunut.- Eve 38
Minkälaiset tukipohjallisten tarttis olla ja mistä niitä saapi?
Mulla on kaikissa kengissä kyllä ihan hyvät pohjat. Töissä käytän Dr Bringman-sandaaleita ja kävelytennareissa mulla on ortoosit.
Oon vissiin venyttelyssä ton saanut ärtymään. - täällä taas
Eve 38 kirjoitti:
Minkälaiset tukipohjallisten tarttis olla ja mistä niitä saapi?
Mulla on kaikissa kengissä kyllä ihan hyvät pohjat. Töissä käytän Dr Bringman-sandaaleita ja kävelytennareissa mulla on ortoosit.
Oon vissiin venyttelyssä ton saanut ärtymään.Omat tukipohjalliset olen ostanut instrusta ja saa niitä varmaan muualtakin.
Tärkeintä on se, että ne tukevat jalkaholvia ja kantakalvo ei rasittumaan paranemisen aikana. Nopeuttaa paranemista selvästi, tietävät mistä on kyse kun menet alan liikkeeseen ja kerrot mihin käyttöön pohjalliset tulevat.
Pelikengissäni on kokopohjalliset ja kävelykengissä puolipohjalliset. Jos on hyvät lenkkarit joissa on hyvä kiertojäykkyys ja tuki jalkaholville, ei pohjatukea tarvita.
Jalkajumppa on paranemisen jälkeen aika tärkeätä, jotta homma ei uusisi.
- apuväline
Nykyoppien mukaan plantaarifaskiittin käytetään hoitona yölastaa tai sitten kätevämpi ja helpompi käyttää on siihen tarkoitettu sukka, jossa vetolenkki jolla jalkapohja saadaan venytysasentoon yöksi.Kyseistä "venytyssukaa" nimenomaan plantaarifaskiitin hoitoon sa apuvälineliikeistä.On CAMP:n valmistama(liike Helsingissä), josta voi tiedustella jälleenmyyntipaikkoja.Varmaankin Hesassa Respecta myy,mutta CAMP:lta kysymällä saat tietää myyntipaikat.Hinta on noin 50 eur.
- Ohi mennyt
En ole kuullut moisesta venytyksestä, mutta varmaakin hyvä laite. Itse käytin öisin ideal-siteen tapaista nilkkasidettä/puolisukkaa joka tukee myös jalkapohjaa ja pöytää. Sopi minulle hyvin, hieman hankala ottaa pois jos jalka on kovin kipeä, mutta auttaa. Hankittu aikoinaan nivelsiteiden venähdyksen hoitoon.
- Eve 38
Tähän vaivaan suositellaan venyttämistä. Mutta jos sen kalvon on reväyttänyt, niin saako sitä venyttää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214