Hauis katki?

dfgdfgdfg

Suoraan asiaan eli tässä muutama päivä sitten tein ylätaljaa selän taakse suh tiukkoja kutosia. Hauiksissa oli outoa kipua nimenomaan yläosissa mutta mitäpä siitä jääräpäisenä kaverina välittämään. No seuraavana päivänä jolloin oli tarkoitus syvävenytellä ei (oikea) hauis enään jännittynytkään edes hampaat irvessä vaan se pysyi kimpaleena tuossa kyynärvarressa kiinni. Oikein keskittymällä saan jännitettyä hauista edes osittain mutta en läheskään koko mittaansa.

Olisiko hauis siis vallan poikki? Heti samana iltana pidin kylmää siinä noin 20 min kerrallaan ja hieronut myös ice poweria koko hauiksen matkalta. Kannattaisiko mennä näyttämään lääkärille? kauankohan tuollainen kestää parantua? En ole uskaltanut tehdä hauiksille mitään mutta huomena olisi tarkoitus antaa pientä jummppaa niille (kenties tangolla pumppailua ja venyttelyä) vai pitäiskö tuo jättää väliin?

Kommentteja kiitos

13

4551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJj

Mulla itellä oli sama homma joskus puolisen vuotta sitte.. tein kyykkyä ja tanko ilmeiesti paino johonki hermoon ylä selässä/en venytellyt sillon yhtään ennen kovia sarjoja (käsienhän täytyy olla melko takana kun pitää tangosta kiinni (vastaa ylätaljaa kun pidetään tankoa niskan takana). Sillon yhtäkkiä mulla meni koko oikea käsi tunnottomaksi ja seuraavana päivänä ei ollut voimaa koko kädessä ollenkaan.

Pikku hiljaa päivien edetessä käsi palautu suhkoht normaaliksi, mutta kas kummaa hauiksesa ei ollu yhtään voimaa ja kun sitä yritti jännittää, niin ei jännittynyt kunnolla ja jäi hiukan pehmeäksi kun sitä paineli toisella kädellä jännityksessä. kesti 6 viikkoa ennen kuin hauis palautua normaaliin muotoonsa. Veikkaanpa että sulla saattaa olla vastaava vikaa. Mun käsityksen mukaan jos hauis olis poikki niin luulis olevan kipeä ehkä.. :)

• dfgdfgdfg

Samlata kuulostaa ainakin vaivat. kiitos molemmille vastauksille.. lisää saa tottakai pistää. Oliko tosiaan niin että haukasta lähti kaikki voimat eikä palautunut vaikka lihas oli täysin kunnossa

• JJj
        dfgdfgdfg kirjoitti:

Samlata kuulostaa ainakin vaivat. kiitos molemmille vastauksille.. lisää saa tottakai pistää. Oliko tosiaan niin että haukasta lähti kaikki voimat eikä palautunut vaikka lihas oli täysin kunnossa

Hauiksesa ei ollu yhtään voimaa oikeestaan pariinviikkoon, ja sittekin sen jälkeen oli varmaan puolet voimista.. Yritin herätellä haukkaria parinviikon jälkeen otamalla 10 kilon pikku käsipainon mutta ei siitä mitään tullu ku sai jotaki 3 toistoa vaan :/ Sitte kuuden viikon jälkeen vasta voimat olivat normaali tasolla taas..

• niitti hauis

Joo, sen tietää ilman lääkäriäkin kun se katkeaa.
      Silloin lääkäristä ei järin ole apua, vaan kirurgia siinä tarvitaan. Itselläni "napsahti" vuosikymmen sitten nostaessani 200 litran öljytynnyriä dynan lavalle paikallisissa ns. voimamieskisoissa. Nyt hauista tukee titaaniset niitit, joiden pitäisi kestää tosi kovaakin käyttöä.. Ei mulla ole kuntoutumisen jälkeen juuri ollut kipuja. scottipenkistä "titaani" haukalla väännän kivuttoman kutosen 35 kilolla.
      Suosittelen kuitenkin että käyt näyttämässä papuasi lääkärillä.

• öliutytrsduyih

Menikö sulla hauis poikki vai repesikö se?
        Mulla hauis revennyt aika pahasti yläpäästä ja leikkaukseen ollaan menossa. Ankkureita laittavat 2kplja mietityttää kauanko menee toipumisessa.
        Eli hauishan kiinnittyy yläpäästä etu ja takapuolelle siellä nivelessä ja se on revennyt sieltä takapuolelta.
        Mitenkä sulla oli se käsi leikkauksen jälkeen, oliko 6vk siteessä ja sitten pikku hiljaa kuntoutusta vai miten??

• niitti hauis
        öliutytrsduyih kirjoitti:

Menikö sulla hauis poikki vai repesikö se?
        Mulla hauis revennyt aika pahasti yläpäästä ja leikkaukseen ollaan menossa. Ankkureita laittavat 2kplja mietityttää kauanko menee toipumisessa.
        Eli hauishan kiinnittyy yläpäästä etu ja takapuolelle siellä nivelessä ja se on revennyt sieltä takapuolelta.
        Mitenkä sulla oli se käsi leikkauksen jälkeen, oliko 6vk siteessä ja sitten pikku hiljaa kuntoutusta vai miten??

Tulee mieleen ikävästi rullamitta mikä katkeaa.
        Tai ainakin näin vuosien jälkeen olen sitä miettinyt.. Hauis katkesi. ei revennyt vaan katkesi kyynäreen puolelta ja painui jotenkin rullalle ikävästi. Kipu ei ollut aivan järjetöntä,mutta tiesin heti että pahasti kävi.
        Olen aina, myös vamman jälkeen ollut suht vahvahauiksinen. Tuona päivänä oli haukka treenit ja pitkällisen lämmittelyn jälkeen etenin pikkuhiljaa maksimitoistoihini (1x6x125 kg). Ei ongelmaa. Kymppi satkulla ja ysissä repes ja samassa katkesi. Ei apuja. ei kännyköitä. ei mitään. Olin yksin ja katkesin kuin rullamitta..

• niitti hauis
        niitti hauis kirjoitti:

Tulee mieleen ikävästi rullamitta mikä katkeaa.
        Tai ainakin näin vuosien jälkeen olen sitä miettinyt.. Hauis katkesi. ei revennyt vaan katkesi kyynäreen puolelta ja painui jotenkin rullalle ikävästi. Kipu ei ollut aivan järjetöntä,mutta tiesin heti että pahasti kävi.
        Olen aina, myös vamman jälkeen ollut suht vahvahauiksinen. Tuona päivänä oli haukka treenit ja pitkällisen lämmittelyn jälkeen etenin pikkuhiljaa maksimitoistoihini (1x6x125 kg). Ei ongelmaa. Kymppi satkulla ja ysissä repes ja samassa katkesi. Ei apuja. ei kännyköitä. ei mitään. Olin yksin ja katkesin kuin rullamitta..

Lopulliseen kuntoutukseen kului kaiketi jopa kahdeksan vuotta. Tänään otan sarjoja 6-8 toistoo 35 kilolla per käsi scottipenkissä. Ja alas asti hitaasti. Isompiin käsipainoihin ei kajota, paitsi toisella otan silloin tällöin 10 kiloa raskaammilla. Käsi oli liimasitessä ja surkastui täysin. Kutisi saatanallisesti kuukausia. Treenasin "toista" kättä koko ajan, ikään kuin se vittuilisi toiselle tai jotain..
        Titaaniniitit eivät ole häirinneet kyllä ollenkaan. Mietin aina menneisyyttä. Jätinkö venyttelyitä tai jotain väliin..

• dfghjklölöpj
        niitti hauis kirjoitti:

Lopulliseen kuntoutukseen kului kaiketi jopa kahdeksan vuotta. Tänään otan sarjoja 6-8 toistoo 35 kilolla per käsi scottipenkissä. Ja alas asti hitaasti. Isompiin käsipainoihin ei kajota, paitsi toisella otan silloin tällöin 10 kiloa raskaammilla. Käsi oli liimasitessä ja surkastui täysin. Kutisi saatanallisesti kuukausia. Treenasin "toista" kättä koko ajan, ikään kuin se vittuilisi toiselle tai jotain..
        Titaaniniitit eivät ole häirinneet kyllä ollenkaan. Mietin aina menneisyyttä. Jätinkö venyttelyitä tai jotain väliin..

Eipä sitä taida saada estettyä mitenkään, se menee jos menee. Tietysti sitä voi jossitella mutta eihän se sitä miksikään muuta.
        Lämmitellä tietysti pitäisi mutta lämmittelyyn pitäisi antaa sitten aikaa puoli-tunti, jotta paikat olisivat täysin huollettu. Siihenhän ei ole aikaa ja sekään ei välttämättä estä sitä vammaa.

Toinen olkapää on leikattu aikaisemmin ja nyt sitten toista ollaan menossa operoimaan. Toipuminen oli mulla kanssa tuskaa ja aikaa vievä prosessi ja nyt vieläkin 4 vuoden jälkeen se vaivaa vielä. Välillä täysin oireeton mutta välillä taas helvetin kipeä.

Ajattelin nyt olla heti pari viikkoa leikkauksesta etten tee mitään ja sitten vois mennä vääntää toista puolta ja jalkoja. Viimeksi taisin mennä heti parin päivänä päästä tekemään toisella kädellä mitä pystyi. Aika tuskaahan se oli mutta minkäs voit.

• weider---

Tuskin on poikki, mutta jotain pahempaa vauriota siellä on tapahtunut. Jätä pumppailut väliin ja anna käden levätä totaalisesti. Ja käy näyttämässä lekurille! Kylmä hoitoa kannattaa jatkaa vaikka pari kolme kertaa vrk:ssa n.10-20 min kerralla, mutta vältä kuumaa kuten kuumia suihkuja tai saunaa.

• sdgsdfgdf

Todennäköisesti revähdys tai pahempi tulehdus. Jos menee poikki niin sen kyllä kuulee kun napsahtaa/rusahtaa :-/

• dfgdfgdfgd

Haukkari ei vieläkään jännity mutta muuten se toimii niinkuin pitääkin ->kummallista! kipu on lähes olematonta mutta jännitys ei pelaa vieläkään. Päivä sitten jumpatessa pienillä painoilla haukkari käyttäytyi niinkuin pitääkin mutta ei jännity kun sitä yrittää

• wezxrtcvybunimo

oliskohan joku puristuksissa ja näin ollen hermo ei toimi??

• dfgdfgdfgd
        wezxrtcvybunimo kirjoitti:

oliskohan joku puristuksissa ja näin ollen hermo ei toimi??

Tuossa voisi olla perää. Lääkärissä voisi käydä näyttämässä mutta turhaa maksaa paljoa jos siinä ei olekkaan mitään mutta terveys kai se ennen kaikkea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe