Ketä luottamusmiehet auttavat?

Simputettu

Haluaisin tietää, ketä varten luottamusmiehet työpaikalla on? Olen töissä julkisella sektorilla enkä kuulu ammattiliittoon. Maksan vain työttömyyskassaan kerran vuodessa jäsenmaksun ja oikeusturvamaksun. Saako järjestäytymätön työntekijä kääntyä työpaikkansa luottamusmiehen puoleen? Tietämykseni ei ole paras mahdollinen näissä asioissa, mutta ei ole ennen tarvinnut miettiäkään. Nyt on kuitenkin tullut pattitilanne eteen ja olen sellaisessa pisteessä, että mielelläni apua hakisin.

25

5416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -p-

      Jos maksat vain työttömyyskassan maksuja et ole oikeutettu luottamusmiesten tai paremminkin liiton palveluihin. Voit kääntyä työpaikkasi työsuojeluasiamiehen puoleen, niistä on vain kovin harvoin apua. Teit valintasi säästäessäsi jäsenmaksuissa.

      • ...

        toimivat julkisella työnantajan asiamiehinä ja uhkailevat työntekijöitä työpaikanmenetyksellä, syrjinnällä ja esimerkiksi sillä, että liittoon kuulumattomille ei makseta topossa sovittuja matalapalkkaeriä. (että sellaista järjestäytymisvapautta)


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        toimivat julkisella työnantajan asiamiehinä ja uhkailevat työntekijöitä työpaikanmenetyksellä, syrjinnällä ja esimerkiksi sillä, että liittoon kuulumattomille ei makseta topossa sovittuja matalapalkkaeriä. (että sellaista järjestäytymisvapautta)

        Itse olet valinnut luottamushenkilöt vaaleissa.


    • +++

      Samat kokemukset julkiselta sektorilta. Maksoin runsaat kolmekymmentä vuotta jäsenmaksua. Kun jouduin työnantajan mielivallan kohteeksi, ei auttanut luottamusmiehet eikä liitto. Näyttää siltä, että kun työnantaja maksaa luottamusmiehille muutaman lounaan, kuvittelee luotamusmiehet kuuluvansa työnantaja eliittiin ja alkavat käyttää työnjohtovaltaa kuten työnantajat. Ainakin julkisen sektorin ammattiliitot ovatkin liittoutuneet työnantajan kanssa leikkaamaan työntekijöiden etuja ja oikeksia. Kun oikeusvaltio Suomessa mikään viranomainen ei oikeasti valvo työlakeja vaan valvonta on ammattiliitojen vastuulla, voivat etenkin julkisen sektorin työnantajat ja liitot toimia kuten järjestäytyneet rikollisliigat ja tuhota ihmisiä mielivaltaisesti.

      • luottamusmies kiusaajana

        mielivaltaista käyttäytymistä. luottamusmies enemmänkin työnantajan puolella..maksavaa jäsentä vastaan. Miten muuten voi selittää sen että luottamusmise ilmoittaa asianajajalle että jäsenen asiaa ei tarvitse ajaa....??????????????????


      • eläkepääluotto

        Turha valittaa kun luottamusmies valitaan vaaleilla niin jokainen voi äänellänsä vaikuttaa valintaan ja jopa asettua itse ehdolle. Tosin siihen liittoon pitää kuulua. Luottamusmies ei ole velvoitettu auttamaan liittoon kuulumattomia.


      • Anonyymi

        Miksi valitsette tuommoisia luottamushenkilöitä? Oma syy. Valinnoistaan tulee seuraukset.


    • iwwduunari

      Luottamusmies on liittoon kuuluvien työntekijöiden valitsema ja edustaa näitä. Itse olen luottamusmiehenä joskus kyllä auttanut järjestäytymättömiä työntekijöitäkin (mm. kesäapulaisia) mutta se ei sinänsä ole luottamusmiehen velvollisuus. Kaikissa asioissa ei liene edes mahdollista toimia järjestäytymättömän hyväksi, jos tämä ei ole antanut siihen valtuutusta liittymällä liittoon.

      Järjestäytymättömyys on tietysti asia joka on helposti korjattavissa. Kun olet tullut siihen tulokseen että liittoa ja luottamusmiestä tarvitset, niin ei muuta kuin liittymiskaavaketta täyttämään.

      • vvv

        Uskoin kauan, että luottamusmiehet edustavat työntekijöitä. Nyt sen tiedän, että niin yksinkertaista asiaa ei olekaan, että noilta apua saisi. Jos olisin kaikki jäsenmaksut tallettanut ja sijoittanut, voisin ainakin haastaa nuo rikolliset oikeuteen. Vievät rahanne, oikeutenne ja terveytenne. (ei enää koskaan rikollisjärjestön jäseneksi)


      • iwwduunari
        vvv kirjoitti:

        Uskoin kauan, että luottamusmiehet edustavat työntekijöitä. Nyt sen tiedän, että niin yksinkertaista asiaa ei olekaan, että noilta apua saisi. Jos olisin kaikki jäsenmaksut tallettanut ja sijoittanut, voisin ainakin haastaa nuo rikolliset oikeuteen. Vievät rahanne, oikeutenne ja terveytenne. (ei enää koskaan rikollisjärjestön jäseneksi)

        Yleensä luottamusmiehet ovat (liittoon kuuluvien) työntekijöiden ihan demokraattisesti valitsemia.
        Kuka tahansa voi asettua hommaan ehdolle ja tarvitaessa ehdokaista äänestetään. Näin ainakin omassa liitossani pääosin tehdään. Jos luottamusmies ei edusta työntekijöitä, niin sitten on varmaan syytä vaihtaa.

        Luottamusmiehiä on varmasti moneen lähtöön: hyviä ja huonoja, oman edun tavoittelijoita ja yhteisen edun ajajia, pätemättömiä ja perehtyneitä, aktiivisia ja passiivisia.

        Jos porukka on tullut valinneeksi huonon luottamusmiehen, niin kai siitä vastuun kantavat valitsijat. Turha kirota ammattiliittoa tai luottamusmiesjärjestelmää jos ongelma on työpaikan sisäinen ja työpaikalla ratkaistavissa. Valitkaa parempi.

        Jos yhteisten asioiden hoito ei ketään (itseäkään) kiinnosta niin ei kannata ihmetellä jos luottamusmieskään ei ole kummoinen.

        Todettakoon vielä että suurin osa tuntemistani luottamusmiehistä yrittää kyllä parhaansa mukaan ajaa työntekijöiden etua.


      • Kaiken kokenut
        iwwduunari kirjoitti:

        Yleensä luottamusmiehet ovat (liittoon kuuluvien) työntekijöiden ihan demokraattisesti valitsemia.
        Kuka tahansa voi asettua hommaan ehdolle ja tarvitaessa ehdokaista äänestetään. Näin ainakin omassa liitossani pääosin tehdään. Jos luottamusmies ei edusta työntekijöitä, niin sitten on varmaan syytä vaihtaa.

        Luottamusmiehiä on varmasti moneen lähtöön: hyviä ja huonoja, oman edun tavoittelijoita ja yhteisen edun ajajia, pätemättömiä ja perehtyneitä, aktiivisia ja passiivisia.

        Jos porukka on tullut valinneeksi huonon luottamusmiehen, niin kai siitä vastuun kantavat valitsijat. Turha kirota ammattiliittoa tai luottamusmiesjärjestelmää jos ongelma on työpaikan sisäinen ja työpaikalla ratkaistavissa. Valitkaa parempi.

        Jos yhteisten asioiden hoito ei ketään (itseäkään) kiinnosta niin ei kannata ihmetellä jos luottamusmieskään ei ole kummoinen.

        Todettakoon vielä että suurin osa tuntemistani luottamusmiehistä yrittää kyllä parhaansa mukaan ajaa työntekijöiden etua.

        Luottamusmiehet ovat kaikkein pahimpia piruja. heitä ei pystystä edes erottamaan. Ovat kuin paaveja, muka erehtymättömiä.
        He vain hoitavat omia etujaan mustalaukku kädessä kävellen.
        Omat kokemukseni luottamusmiesten toilauksista ovat seuraavat:
        Taannoin Outokummussa silloinen pääluottamusmies haukkui kaikkien toisten työtovereiden kuullen meidät uudet työtekijät kurnuilijoikisi jo parin päivän työssäolon jälkeen.
        Uskomatonta, eihän meitä vielä edes tuntenut. Saako pääluottamusmies käyttäytyä tuolla tavoin?
        Kuopiossa silloinen pääluottamusmies kyseli samanikäisiltä työtovereilta että voisivatko he jatkaa työsopimusta.
        Minulle hän tuli sanomaan oikein nimeltä mainiten näin : ..... Sinulla se tuleekin täyteen 55 v ja 1 kk. Käy sitten sopimassa esimiesten kanssa. Mutkan kautta sanottuna ja minulle osoitettuna viesti oli tämä. Kuules alahan läppästä, putki on jo näkyvissä.
        Samainen pääluottamusmies oli jonkun aikaa aikaisemmin uhkaillut minua lopputilillä. Oliko pääluottamusmies ylittänyt toimivaltansa?
        Entäpä saman talon osaston luottamusmies.
        Hän räkytteli ja nimitteli minua hyvin halpamaisesti vuosikymmeniä. Enkä vieläkään ole toipunut.
        Olisko asia vietävä liiton lakimiehelle ja sitä kautta Ey-työtuomioistuimeen?
        Asia on niin vakava että tulen vaatimaan ao.henkiöiltä miljoonan euron korvauksia erittäin raskaasta henkisestä kivusta ja särystä.
        Mitkä valtuudet ovat luottamusmiehillä? Ei ainakaan sellaiset mitä edellä kerroin.


      • iwwduunari
        Kaiken kokenut kirjoitti:

        Luottamusmiehet ovat kaikkein pahimpia piruja. heitä ei pystystä edes erottamaan. Ovat kuin paaveja, muka erehtymättömiä.
        He vain hoitavat omia etujaan mustalaukku kädessä kävellen.
        Omat kokemukseni luottamusmiesten toilauksista ovat seuraavat:
        Taannoin Outokummussa silloinen pääluottamusmies haukkui kaikkien toisten työtovereiden kuullen meidät uudet työtekijät kurnuilijoikisi jo parin päivän työssäolon jälkeen.
        Uskomatonta, eihän meitä vielä edes tuntenut. Saako pääluottamusmies käyttäytyä tuolla tavoin?
        Kuopiossa silloinen pääluottamusmies kyseli samanikäisiltä työtovereilta että voisivatko he jatkaa työsopimusta.
        Minulle hän tuli sanomaan oikein nimeltä mainiten näin : ..... Sinulla se tuleekin täyteen 55 v ja 1 kk. Käy sitten sopimassa esimiesten kanssa. Mutkan kautta sanottuna ja minulle osoitettuna viesti oli tämä. Kuules alahan läppästä, putki on jo näkyvissä.
        Samainen pääluottamusmies oli jonkun aikaa aikaisemmin uhkaillut minua lopputilillä. Oliko pääluottamusmies ylittänyt toimivaltansa?
        Entäpä saman talon osaston luottamusmies.
        Hän räkytteli ja nimitteli minua hyvin halpamaisesti vuosikymmeniä. Enkä vieläkään ole toipunut.
        Olisko asia vietävä liiton lakimiehelle ja sitä kautta Ey-työtuomioistuimeen?
        Asia on niin vakava että tulen vaatimaan ao.henkiöiltä miljoonan euron korvauksia erittäin raskaasta henkisestä kivusta ja särystä.
        Mitkä valtuudet ovat luottamusmiehillä? Ei ainakaan sellaiset mitä edellä kerroin.

        No, työntekijöiden haukkuminen ei varmastikaan kuulu luottamusmiesten toimenkuvaan. "Potkujen jakamiseen" luottamusmiehillä ei ole varmasti valtuuksia eikä kai työntekijät heitä ole sitä varten tehtäväänsä valinnut.

        Itse olen lähtenyt siitä että luottamusmiehellä on erityinen velvoite pitää mölyt mahassa vaikka joku työntekijä kävisikin hermoille, ja yrittää olla mahdollisimman tasapuolinen.

        Kyllä luottamusmiehen voi toimikauden päättyessä vaihtaa ja useimpien liitojen sääntöjen mukaan luottamusmies pitäisi olla vaihdettavissa kesken kaudenkin jos ei enää nauti työntekijöiden luottamusta.

        En sinänsä kiistä etteivätkö huonot kokemuksesi olisi tosia. Kyllä luottamusmiesasema voi saada joillain kusen kihahtamaan päähän, varsinkin jos ei ole koskaan homman tarkoitusta oikeastaan tajunnutkaan. Ja tietysti on niitäkin jotka on todellisuudessa noussut asemaansa työnantajan tuella.

        Jollei porukka osaa pitää kiinni oikeuksistaan niin luottamusmiehenä voi vuodesta toiseen olla tuollainen kusipääkin. Mutta kyllä silloin työpaikalla on jotain muutakin vialla kuin tuo yksi henkilö.

        Siitä en lähde sanomaan voiko tuollaisen työpaikkakiusaamisen viedä oikeuteen, mutta kai jotkut näihin kiusaamisasioihin perehtyneet osaa neuvoa enempi.

        Tsemmpiä ja sympatiaa kuitenkin. Sulla on ollut huono tuuri, mutta ei tämä maailma onneksi pelkästään tuollainen ole.


      • mutta totta
        vvv kirjoitti:

        Uskoin kauan, että luottamusmiehet edustavat työntekijöitä. Nyt sen tiedän, että niin yksinkertaista asiaa ei olekaan, että noilta apua saisi. Jos olisin kaikki jäsenmaksut tallettanut ja sijoittanut, voisin ainakin haastaa nuo rikolliset oikeuteen. Vievät rahanne, oikeutenne ja terveytenne. (ei enää koskaan rikollisjärjestön jäseneksi)

        näin kävi minullekin. kuntasektorilla


      • ei saat valita
        iwwduunari kirjoitti:

        Yleensä luottamusmiehet ovat (liittoon kuuluvien) työntekijöiden ihan demokraattisesti valitsemia.
        Kuka tahansa voi asettua hommaan ehdolle ja tarvitaessa ehdokaista äänestetään. Näin ainakin omassa liitossani pääosin tehdään. Jos luottamusmies ei edusta työntekijöitä, niin sitten on varmaan syytä vaihtaa.

        Luottamusmiehiä on varmasti moneen lähtöön: hyviä ja huonoja, oman edun tavoittelijoita ja yhteisen edun ajajia, pätemättömiä ja perehtyneitä, aktiivisia ja passiivisia.

        Jos porukka on tullut valinneeksi huonon luottamusmiehen, niin kai siitä vastuun kantavat valitsijat. Turha kirota ammattiliittoa tai luottamusmiesjärjestelmää jos ongelma on työpaikan sisäinen ja työpaikalla ratkaistavissa. Valitkaa parempi.

        Jos yhteisten asioiden hoito ei ketään (itseäkään) kiinnosta niin ei kannata ihmetellä jos luottamusmieskään ei ole kummoinen.

        Todettakoon vielä että suurin osa tuntemistani luottamusmiehistä yrittää kyllä parhaansa mukaan ajaa työntekijöiden etua.

        Luottamusmies on valittu jo ennakkoon pienessä piirissä ja joudut hampaisiin jos ehdotat muuta.
        Meillä jopa eri työntekijä ryhmä meinasi jyrätä mieleisensä luottamusmiehen meille mutta onneksi oli jokunen vahva persoona joukossa joka piti pintansa ja saatiin valittua sopivin.
        Kunta sektorilla tuntuu että muutama harva saa todellisuudessa sanoa sanansa jos uskallaa olla erimieltä niin työpaikka kiusaaminen on oiva keino savustaa toisin ajattelijat ulos


      • Epätietoinen.
        iwwduunari kirjoitti:

        No, työntekijöiden haukkuminen ei varmastikaan kuulu luottamusmiesten toimenkuvaan. "Potkujen jakamiseen" luottamusmiehillä ei ole varmasti valtuuksia eikä kai työntekijät heitä ole sitä varten tehtäväänsä valinnut.

        Itse olen lähtenyt siitä että luottamusmiehellä on erityinen velvoite pitää mölyt mahassa vaikka joku työntekijä kävisikin hermoille, ja yrittää olla mahdollisimman tasapuolinen.

        Kyllä luottamusmiehen voi toimikauden päättyessä vaihtaa ja useimpien liitojen sääntöjen mukaan luottamusmies pitäisi olla vaihdettavissa kesken kaudenkin jos ei enää nauti työntekijöiden luottamusta.

        En sinänsä kiistä etteivätkö huonot kokemuksesi olisi tosia. Kyllä luottamusmiesasema voi saada joillain kusen kihahtamaan päähän, varsinkin jos ei ole koskaan homman tarkoitusta oikeastaan tajunnutkaan. Ja tietysti on niitäkin jotka on todellisuudessa noussut asemaansa työnantajan tuella.

        Jollei porukka osaa pitää kiinni oikeuksistaan niin luottamusmiehenä voi vuodesta toiseen olla tuollainen kusipääkin. Mutta kyllä silloin työpaikalla on jotain muutakin vialla kuin tuo yksi henkilö.

        Siitä en lähde sanomaan voiko tuollaisen työpaikkakiusaamisen viedä oikeuteen, mutta kai jotkut näihin kiusaamisasioihin perehtyneet osaa neuvoa enempi.

        Tsemmpiä ja sympatiaa kuitenkin. Sulla on ollut huono tuuri, mutta ei tämä maailma onneksi pelkästään tuollainen ole.

        Kenelle kuuluu luottamusmiehen toiminnan valvonta ja kurinpitotoimet?


      • se yks pirulm.
        Epätietoinen. kirjoitti:

        Kenelle kuuluu luottamusmiehen toiminnan valvonta ja kurinpitotoimet?

        tai uudeleen valinta!
        Luottamusmies valitaan yleensä jäsenten kannatuksella, eli ei muutakuin sinne kokoukseen valitsemaan ja laittamaan oma ehdokas valittavaksi.
        Meillä ainakin voi luottamusmiehen vaihtaa kesken kauden jos porukasta tuntuu siltä ettei mies toimi sääntöjen mukaan tai aja valitsijoitten etuja.
        Mitä tulee tuonne aloittajan kysymykseen niin eiköhöän se aukene aikalailla tuosta alku osasta.
        Itse luottamusmiehenä kyllä vastaan liittoon kuulumattomien kysymyksiin, kunhan vain pystyn, tosin koulutus tulee minulle liitolta ja sen taas maksaa jäsenet jäsenmaksuna joten tavallaan kulutan heidän rahija liittoon kuulumattomien tueksi.
        Eli yleensä ne luottamusmies vaalit on se paikka missä kuuluu antaa palautetta ja valita se oikea ja aina pitää voida ottaa yhteyttä luottamusmieheen sekä porukan yhteisesti valvoa miten hän toimii jos ei luottamusmies porukan luottamuksen arvoinen niin vaihtoon vain.


      • Anonyymi
        vvv kirjoitti:

        Uskoin kauan, että luottamusmiehet edustavat työntekijöitä. Nyt sen tiedän, että niin yksinkertaista asiaa ei olekaan, että noilta apua saisi. Jos olisin kaikki jäsenmaksut tallettanut ja sijoittanut, voisin ainakin haastaa nuo rikolliset oikeuteen. Vievät rahanne, oikeutenne ja terveytenne. (ei enää koskaan rikollisjärjestön jäseneksi)

        Sun täytyy kääntyä pomon puoleen. Hän auttaa....


    • luottamusmies on yhtä tyhjä...

      No vastaus tuli jo otsikossa.

      • ghöjhjkhjh

        Vanha ketju, vaan eipä ole meno parempaan muuttunut ainakaa julkisella puolella.


    • jhl1

      itse jhl :n jäsen ja näyttää siltä ettei luottamusmies aja etuani, mitä voin tehdä?

    • Anonyymi

      Olen eräässä pohjalaisessa pitäjässä optustyössäja PLM ei edes ymmärrä eikä tunne työtäni. Olen joutunut jatkuvasti olemaan yhteydessä Helsinkiin. Työtäni ei arvostetan ja PLMon ihan onnettoman surkea. Kaikkia niitä valitaankin. Nyt asia on nioin pitkäkkä että Helsingistä ehdotettii asian viemisen aluehallintovirastoon. Siinä on kuitenkin riskinsä. Tämä muutenkin kouluitus ja opettajavastainen ja kateellinen kunta kostaisi ja savustaisi minut pois kiusaamalla.

    • Anonyymi

      Luotot ovat pääasiassa perseenuolijoista pahimpia, ei niihin ole luottamista.
      Hyväuskoiset hölmöt luottavat johonkin luottoon, joka pelaa omaan pusiinsa ja kertoo kaikki sanomasi suoraan pomollesi.

      Eli se siitä solidaarisuudesta, kaikki on pelkkää petosta ja tuolileikkiä että kuka lähtee seuraavaksi YT:ssä ulos. Sitä irtisamomisjärjestystä pohjustetaan jo vuosia ennen kuin tulee potkujen antamisen aika.

    • Anonyymi

      Kannattaa kehittyä ensin ihmisenä ja alkaa vaatimaan lisää etuuksia!...
      Jos ÄO on pelkästään kapinoiva ilman asian sisälläön tajuntaa on paras mennä peilin eteen ja katsoa itseä mihin valmis omiin tekoihin ja miten maailma elää just nyt!

      Orjana ei suomessa voi elää, ja jos kokee niin voi oikeuteen teon haastaa valtion rahoilla tehden!Tekijä ja orjuuttaja maksaa vuosienkin jälkee olevan kyykytyksen!

    • Anonyymi

      Luottamushenkilö on työpaikalle valittu työntekijäin edustaja.
      Luottamushenkilö valvoo Työvuorolistoja yhdessä Työsuojeluvalitun kanssa.
      ilmoittaa puuteista työnantajalle ja selvittelee niihin tulevat muutokset.
      Luottamushenkilö valvoo myös työntekijän pyynnöstä työstä maksettavia
      palkkoja/työehtosopimuksia.Tarvittaessa vie liiton tarkistettavaksi.
      Liitoon kuulumattoman tulee kääntyä asian-ajotoimistojen puoleen palkka-asioissa.
      Jos maksasit liitonkassalle saisit Luottamushenkilön edun,sekä verovähennykset
      vuoden lopussa jolloin vuosimaksusi olisi sama kuin työttömyyskassa maksu.
      Tietenkin saat kääntyä luottamusmiehen puoleen joka varmaankin neuvoo kuinka asiat tulisi olla,hän ei kuitenkaan voine asiaasi viedä eteen päin.Joudut asiaasi itse tai
      asian-ajotoimiston kautta ajamaan.Ammattiliitoissa maksetaa erisuuruisia "lakkoavustuksia" Esim: jäsenenä 16 e/vuorokausi ,joissakin liitoissa 85e/vuorokausi
      lakkoon kannataa aina varautua. Tietoa tulee hankkia! Korjatkaa jos olen väärässä......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe