..juuston kun tulin kotiiin.. mut.. ei ei se juusto ollut.. niinpä pesasin räpyläni kylmällä vedellä niin että olivat kuin jääkalikat mutt aahh niin virkeät ja raikkaat.. eikä enää juusto haissut...
luulin haistaneeni kypsän
16
425
Vastaukset
- kipparinoma
koskaan harkinnut juustotehtailijan uraa??
..koska tykkään juustoista oon ajatellut joskus itse valmistaa.. mutta kypsyttäminen vaatii taitoo ja hyvät työvälineet...
- kipparinoma
pervokki kirjoitti:
..koska tykkään juustoista oon ajatellut joskus itse valmistaa.. mutta kypsyttäminen vaatii taitoo ja hyvät työvälineet...
joskus emäntäkoulussa valmistanut juustoa...Ai niin olenhan mä(kun maalla asun) laittanut uunijuustoa pihkamaidosta:o))
kipparinoma kirjoitti:
joskus emäntäkoulussa valmistanut juustoa...Ai niin olenhan mä(kun maalla asun) laittanut uunijuustoa pihkamaidosta:o))
..se menikää?? kuumennus juoksetus leikkaus ja puristaminen..
- kipparinoma
pervokki kirjoitti:
..se menikää?? kuumennus juoksetus leikkaus ja puristaminen..
mut se puristaminen ennen leikkausta...Tota...puhut sä nyt juuston valmistuksesta......?
kipparinoma kirjoitti:
mut se puristaminen ennen leikkausta...Tota...puhut sä nyt juuston valmistuksesta......?
..vai mistä muusta voisin puhua?? vai että puristetaan ennen leikkausta..
- kipparinoma
pervokki kirjoitti:
..vai mistä muusta voisin puhua?? vai että puristetaan ennen leikkausta..
Juuh...puristetaan ja itketetään....sit kypsytellään...ja sit leikellään....No riippuu se tietysti juustosta....:o)))))))))
kipparinoma kirjoitti:
Juuh...puristetaan ja itketetään....sit kypsytellään...ja sit leikellään....No riippuu se tietysti juustosta....:o)))))))))
...ttt no mullahan on nää perustiedot sit ookoo... ei kun juustoja puristelee ei kun valmistelee..
- kipparinoma
pervokki kirjoitti:
...ttt no mullahan on nää perustiedot sit ookoo... ei kun juustoja puristelee ei kun valmistelee..
Mä arvasin....Oletkin oikea juuuuuustooomestari!!
kipparinoma kirjoitti:
Mä arvasin....Oletkin oikea juuuuuustooomestari!!
..kuin käy.. juustojen kans.. löytyykö oikeat vehkeet.. antaako lemmu maitoo jne..
- kipparinoma
pervokki kirjoitti:
..kuin käy.. juustojen kans.. löytyykö oikeat vehkeet.. antaako lemmu maitoo jne..
sä käytät luovuuttasi ja mielikuvitustasi..;o)
kipparinoma kirjoitti:
sä käytät luovuuttasi ja mielikuvitustasi..;o)
..ookoo mut nyt mun on lähdettävä.. päivä ei oo vielä pulkassa...
viiniä osaisit polkea? Joskus muinoin kun viinirypäleet poljettiin jaloin oli joitakin erityisen arvostettuja polkijoita. Tämä johtui siitä että heidän jalkahikensä soveltui erityisen hyvin kyseiseen hommaan. Hmm, Pervokin polkema juustoinen viini vaativaan makuun.
..mä en polje mä juon.. ja voi kun tuollaisia jutustelet tuli oikein ikävä ranskaan.. musta tuntuu ettei kyllä hikivarpaita päästetty polkemaan..
pervokki kirjoitti:
..mä en polje mä juon.. ja voi kun tuollaisia jutustelet tuli oikein ikävä ranskaan.. musta tuntuu ettei kyllä hikivarpaita päästetty polkemaan..
Sinä poljet, minä ohjaan.
tuputuu kirjoitti:
Sinä poljet, minä ohjaan.
..hhhmmm huuhaa viini ..kirpakkaa punasta ja pistää hekottaa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752853- 572796
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172633- 412072
- 522046
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2772015Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421160
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21100Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961009