Kyselisin, kun sain kortisoni kuurin eilen allergiseen reaktioon, jonka aiheutti värinpoistoaine. Silmä luomet turposivat, kasvot ja ihoon tuli pieniä näppylöitä.
Millaisia haittavaikutuksia on alkoholilla kortisoni kuurin aikana? :o
Muutama olut? Onko kellään kokemusta?
KORTISONI
8
3026
Vastaukset
- Lääke-allergiaan
Olin antibiootti kuurilla ja väärä lääke
ja sain näppylöitä koko kropan täyteen.
Siihen sain kortisooni tapletteja ja oli juhlat
samaan aikaan, mulla ei ainakaan mitään ns. harmia
lääkityksestä vaikka olutta kului melkoisesti.
Monta kertaa suositellaan jonkin lääkkeen
(en tarkoita uni/rauhoittavia) siis kuurin aikana
pidättäytymisestä alkoholista. Usein se johtuu
siitä että alkoholin vaikutuksen alaisena voi unohtaa ottaa lääke tai oksentaa sen pois.
Kysyin kerran tätä tutulta lääkäriltä.
Ja eihän muutenkaan lääkärin toimen kuvaan kuulu
ketään kehoittamaan juomaan, siksi se on vähän "kuuma peruna"- Lillukka
okei, tuli tässä vain mieleen, että kun on luomet ja kasvot vielä hieman turvoksissa, niin vaikuttaako sitten alkoholi ja kortisoni siihen, että aamulla olisi naama vielä enemmän turvonnut? :/ ..Turvotus on laskenut eilisestä onneksi jo hieman, otin eilen 2 kortisoonia, tänään 2 kortisooni, ja 3 päivänä pitäisi ottaa vielä 1 kortisoni/pv..
Kertokaa jos on kokemuksia ? ;) - Sain kortisonia lääke...
Lillukka kirjoitti:
okei, tuli tässä vain mieleen, että kun on luomet ja kasvot vielä hieman turvoksissa, niin vaikuttaako sitten alkoholi ja kortisoni siihen, että aamulla olisi naama vielä enemmän turvonnut? :/ ..Turvotus on laskenut eilisestä onneksi jo hieman, otin eilen 2 kortisoonia, tänään 2 kortisooni, ja 3 päivänä pitäisi ottaa vielä 1 kortisoni/pv..
Kertokaa jos on kokemuksia ? ;)Mulla oli täysin samat määrät kortisoonissa.
Naaman turvoitukseen vaikuttaa kuinka paljon
ja mitä juot ja syöt. Ei kortisonilla ja alkoholilla
ole muuta yhteisvaikutusta kuin alkoholi lisää, kortisooni vähentää turvotusta eli juupas, eipäs
ilmiö. Jos juot koko illan pään täyteen olutta
ja syöt suolaista niin varmaan on nestettä
naamassa. Kyllä siitä vielä naama tulee ;-) - Lillukka
Sain kortisonia lääke... kirjoitti:
Mulla oli täysin samat määrät kortisoonissa.
ole muuta yhteisvaikutusta kuin alkoholi lisää, kortisooni vähentää turvotusta eli juupas, eipäs
naamassa. Kyllä siitä vielä naama tulee ;-)Jjepjep. nii juu, suolastahan pitäs tosissaanki välttää, liika suolasia ruokia. nyt on onneksi paljon parempi, kun luomet eivät ole niin turvonneet. laskee koko ajan ;)
- Lillukka
Sain kortisonia lääke... kirjoitti:
Mulla oli täysin samat määrät kortisoonissa.
naamassa. Kyllä siitä vielä naama tulee ;-)Vielä tuli mieleen, että voihan miekkiä käyttää ihan normaalisti, ettei se pahenna turvotusta? :o
Kun tämä alko sen värinpoiston vuoksi, niin luulisi, että meikkiä voisi käyttää ihan normaalisti.. ettei se sitten pahenna vielä tilannetta ? :D - sain kortisoonia
Lillukka kirjoitti:
Vielä tuli mieleen, että voihan miekkiä käyttää ihan normaalisti, ettei se pahenna turvotusta? :o
Kun tämä alko sen värinpoiston vuoksi, niin luulisi, että meikkiä voisi käyttää ihan normaalisti.. ettei se sitten pahenna vielä tilannetta ? :DKoska olen mies eikä ole tullut kokeiltua,
ei ees salaa, ehkä ei ole ollut vielä niin
"tyttömäinen" olo ;-)))))) - Astmaatikko
sain kortisoonia kirjoitti:
Koska olen mies eikä ole tullut kokeiltua,
ei ees salaa, ehkä ei ole ollut vielä niin
"tyttömäinen" olo ;-))))))Mulle tulee ehkä hiukan kovempi krapula. Pitää muistaa juoda paljon vettä illan aikana. Kortisonihan on kai joku lisämunuaisten tuottama aine.
- Lillukka
Astmaatikko kirjoitti:
Mulle tulee ehkä hiukan kovempi krapula. Pitää muistaa juoda paljon vettä illan aikana. Kortisonihan on kai joku lisämunuaisten tuottama aine.
Tulihan sitä viinaa otettua melkolailla, aamulla ei ollut turvotuksesta tietoakaan ;)
Kiitos kaikille, jotka viitsivät vaivautua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783