Olen kärsinyt koko ikäni käsien ja jalkojen liikahikoilusta. Jaloista en niin stressaa mutta käsien liikahikoilu on todellinen elämänlaatua heikentävä ongelma.
Vaiva on synnynnäinen koska muistan jo ennen kouluikääni ihmetelleeni miksi käteni ovat likomärät.
Kyseessä ei ole siis pelkkä jännittäminen, vaikka stressitilanteissa hikoilu onkin jotain aivan järkyttävää,
mutta käteni lähes tippuvat vettä myös kesäkuumalla ja urheillessa. Käteni ovat kuivat oikeastaan vain palellessani.
Olisin kiinnostunut kuulemaan onko kukaan samasta vaivasta kärsivä saanut todellista apua vaivaansa Iontoforeesista tai botuliinihoidosta?
Entä Triple Dry tai Absolut Torr?
Kiitos vastauksista! :o)
käsien liikahikoilu
13
3963
Vastaukset
- Asiallinen.
Taitaa olla ainoa keino, amputoida kädet ja jalat.
- hikihaisuli
Absolut Torriahan muistaakseni saa laittaa myös käsiin ja jalkoihin, kuten Triple Drytäkin. En ole aivan varma.
Minä olen käyttänyt molempia kainaloihin, ovat auttaneet. Minulla oli sellainen lääkitys, kun lisäsi hikoilua, että kainalot olivat märät ja mikään dödö ei pitänyt.
Apteekista kannattaa kysellä. Kannattaa aloittaa Triple Drystä, Absolut Torr saattaa kirvellä ikävästi :( - Heinis.
Mulla on tuo samanlainen hikoiluongelma. Välillä kädet valuttaa vettä kuin hanasta, vaikka olisin täysin yksin kotona ja rauhallisesti paikallani. Sosiaaliset tilanteet on joskus aivan käsittämättömän hirveitä hikoilun takia. Ja tätä on jatkunut niin pitkään kun muistan, aivan lapsuudesta asti siis.
Hävettää.
Apteekin tuotteista (Triple Dry, Absolutt Torr) en ole saanut apua käsien hikoiluun, sillä iho on käsissä sen verran paksumpi, että tuotteet eivät tehoa.
Kerään tässä pikkuhiljaa rohkeutta soittaa lääkärille, josko uskaltaisi hakea ammattilaisen apua. Tää vaiva tuntuu vaan niin "turhalta valitukselta" verrattuna "oikeisiin" sairauksiin. Olis kyllä joskus mukava pitää toista kädestä, ilman että toinen kattoo kieroon :)
Mukava olisi kyllä kuulla kohtalontovereiden ajatuksia ja kokemuksia hoidoista.- tietää
Käsien hikoilemisen voi poistaa helposti ja edullisesti ilman kemiallisia aineita. Homman nimi on iontophoresis (googleta).
Tarvitset kaksi vesiastiaa, noin 30kpl 1.2V akkua tai 24 paristoa jotka kytketään plussat miinukseen (sähkömiehenkielellä sarjaan), johtoa ja kaksi alumiinivuokaa. Lisäksi edullinen yleismittari joka mittaa kulkevaa sähkövirtaa.
Akun miinusnapa siis kytketään astiassa olevan raanaveden ja alumiinivuoan pohjan kautta vasempaan käteen ja oikeasta kädestä/vuosta/vedestä takaisin akun plus napaan. Käyttö noin 30min kerralla 12-20mA virralla. Säädä akkujen määrällä virta sopivaksi. Enemmän akkuja kasvattaa virtaa. 30min tuntuu pitkältä ajalta sillä sähkö virta kutittaa kovasti tai paremminkin pistelee hikirauhasissa, mutta mitä kovempaa pistelee sitä tehokkaampi hoito. Eka viikko joka päivä ja pitäisi tuloksia tulla. Sen jälkeen kerran kaksi viikossa riittää poistamaan hikoilun ilman mitään sivuvaikutuksia!
Huom vettä vain hieman astian pohjalle. Ne alueet vain veteen jotka hikoilee.
tämä kuva selkiyttää asiaa.
http://www.drhoenle.de/index.php?id=4 - yöks
Itekkin oon tästä samasta hirveestä vaivasta kärsiny jo vuosia,jo kauppaan meneminenkin ahdistaa ku tietää että pitää ottaa vaihtorahat takasin hikisillä käsillä..hirveetä :( mietin jo tuota stressihermon salpausta yms..kiva tietää kuitenkin että maailmassa on kohtalotovereita! luulin että oon ihan yksinäni tän ongelman kanssa.
- Julkisessatyössä
Mulla voimakasta kainalohikoilua ollu aina, mutta kouristelevan sairauskohtauksen saatuani alkoi ihan järjetön hikoilu käsissä ja jaloissa. Päivittäin tilanteesta riippumatta..vaikka palelisi, niin hiki valuu. Onko kohtalotovereita?
- helppii....
mulla on käsien liikahikoilua ollu vajaa vuos, ja oon 95 tyttö. oisko mulle mitään hoitoa vai pitäskö puhuu lääkärille tai kouluterveyden hoitajalle?
inhoon tosiaan hikoiluani enkä voi sille mitään, koulussa joskus tehdessäni tehtäviä kynä on ihan hikinen ja en voi koskea mihinkään pitkään ettei vaan siitäkin tule kostea ja niljakas.
apua! - 36474835636582
Minulla on ollut tämä ongelma kanssa ihan lapsesta asti. Pienenä aina kavereiden kanssa pelattiin playstationia vuorotellen ja ihmeteltiin yhdessä miksi aina pelivuoroni jälkeen peliohjain tippui oikein vettä.
Olen kokeillut, uskallan väittää, melkeinpä kaikkea tähän vaivaan. Absolut torrista tai kalkista ei ole apua ollut kuin ehkä 5 min ajaksi kun eivät tunnu tehoavan näin paksun ihon läpi.
Myöskin tuota iontoforeesia, jossa sähkövirtaa kuljetetaan käsien / jälkojen läpi, olen kokeillut. taisi olla parin kuukauden ajaksi kun laitteen sain sairaalasta vuokralle, mutta eipä siitäkään riittävää apua tullut.
Nyt olen käynyt botox-hoidossa kaksi kertaa ja kolmas aika kyllä varattuna ensi vuodelle, mutta en ole kokenut siltikään saaneeni tyydyttävää apua vaivaan, sillä kädet hikoavat edelleen AINAKIN sosiaalisissa tilanteissa. Botox hoito on myös kohtuullisen kivulias ja iontoforeesi vie paljon aikaa viikossa.
Olenkin aika negatiivinen tämän vaivan suhteen, sillä sairaalasta olen saanut aika kärkästä palautetta siitä, että tämä botox hoito on oikeastan viimeinen keino enkä haluaisi uskoa ettei tähänkään vaivaan ole mitään ratkaisua.- harrrrrrri
364748356365826.12.2009 20:36
"Minulla on ollut tämä ongelma kanssa ihan lapsesta asti. Pienenä aina kavereiden kanssa pelattiin playstationia vuorotellen ja ihmeteltiin yhdessä miksi aina pelivuoroni jälkeen peliohjain tippui oikein vettä."
Tosiaan itsekin kärsin tästä pienenä, piti aina pelata t-paidan läpi :D
"inhoon tosiaan hikoiluani enkä voi sille mitään, koulussa joskus tehdessäni tehtäviä kynä on ihan hikinen ja en voi koskea mihinkään pitkään ettei vaan siitäkin tule kostea ja niljakas.
apua! "
Tämänkin muistan lapsuudestani hyvin...
Kauheinta oli aina se, että kaikki paperit mihin kirjoitin, niin väänty ihan kiemuraan kun oli ihan märkä!
Tosiaan kärsin nykypäivänäkin tästä joka päivä, työssä joudun kättelemään alaisiani ja ei miellytä.
Tyttöystävä ei niinkään enää välitä kun asiasta ollaan puhuttu, mutta hikoilu on saatava loppumaan..
Niinpä rohkaisin itseäni ja varasin ajan lääkäriltä, ensiksi akka alkoi neuvomaan, että pitää opetella rentoutumaan, tosiaan kotona kun on rento niin kädet eivät hikoa, kun ei kiinnitä huomiota.
Tekivät joitakin hoitoja "mitään apua ei ollut" antoivat lääkkeitä "mitään apua ei ollut"
Kehotti harkitsemaan leikkausta mihin en suostunut, leikkaus vaikuttaisi niin paljon arkipäivääni.
Kaisse on alettava kulkemaan silikkihansikkaat kädessä pojjaat ja tytöt
- ratkaisua ?
siis onhan tähän pakko olla joku ratkasu, itellä ihan sama vika... kaverit aina ihmettelevät miksi kaikki tavarat on ihan märkiä jos kosken niihin. Mut onko totta että ei ole mitään hoitoa joka toimiisi ? tuon ylemmän postin perusteella mikään ei tunnu toimivan hyvin.
- fweg43h43hrgdsdf
Itselläni hikoaa kädet vain jos ahdistaa tai on levoton olo ja silloin ne hikoaa ihan vitusti. Onneksi kotona ne ei niin paljoa hikoa. Jos olen IHAN missä tahansa, ihan kenen kanssa vaan niin käteni hikoavat koko ajan ja se loppuu vain kun menen kotiin. Itsekin kärsinyt tästä koko ikäni (23v mies/poika). Jonkin verran auttoi käsien rentoutus jonka voi tehdä niin että puristaa käden/t nyrkkiin ja jännittää 10s ja päästää rennoksi. Runsas veden juominen ja kahvin vaihtaminen teehen auttoi jonkin verran. Joku ihan nieltävä pilleri on kuulemma tullut markkinoille joka auttaisi juuri tohon käsien hikoiluun.
- hola--
Tämä vaiva vaikeuttaa niin paljon elämää ja ne, jotka siitä eivät kärsi eivät ymmärrä tilannetta. Mäkin olin työharjoittelussa asiakaspalvelussa ja kädet vuosivat niin pahasti, etten pystynyt työskentelemään, joten oli pakko hakea sairaslomaa.
Mulla on 28.2 erikoislääkäri ja toivon että tähän saa ratkaisun ja pystyisi elämään normaalisti ja suorittamaan koulun kunnialla loppuun.
Tsemppiä kaikille samasta ongelmasta kärsiville! - Hikinen
Mulla itelläni on alkanu hikoamaan kädet ja jalat, vaikka en tee mitään. :o Arvatkaa onko ällöttävää, kun ottaa hikimärkiä sukkia pois jaloista D: Sitten vielä kun jos oon vaikka sängyllä ihan rauhassa niin mä tunnen kun mun jalat ja kädet hikoaa :( Mulla hikoo kädet joskus liikkatunnillakin ja sit se sählymaila on ihan märkä xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690