käyneet rippikoulun? Millainen kokemus se oli?
Ovatko ateistit
26
1310
Vastaukset
- Hum
Olin ollut jo muutaman vuoden epäilevällä kannalla (ja lukenut raamatunkin pariin kertaan löytäen sieltä aivan liikaa mielettömyyksiä ja soopaa). Rippikoulu sitten lopulta toi varmuuden, etteivät uskontoa opettavat ja siitä leipänsä saavat papitkaan jutusta todellisuudessa mitään tajunneet.
Hallelujaa-vaihde vain pälle ja saarnaamaan. Ajattelu olisi vienyt leivän perheiltäänkin.
Minulle riitti! - rippikoulun
Opettaja oli naisdiakoni, joka ihastui minuun, niin
että sain kokeestakin 10
Samaa koulusoopaahan se oli ja kauniin kesän väärinkäyttöä. Toisaalta, eipä sitä silloin niin
hirveästi tekemistä ollut.
Se pisteiden keruu ja pakolliset jumalanpalvelukset oli oikeastaan raskain osuus koko savotassa.
Kyllä sitä on nuorta poikaa viety kuin pässiä narussa:) - Rausku
En ole, joten en osaa sanoa. Ysiluokalla kaverit kertoivat hurjia juttuja yöllisistä kepposista yms.
- The Rat
En ole käynyt, enkä siten pääse kummiksi.
Vaan haitanneeko tuo... :) Olen käynyt: oppitunnit olivat lähinnä painostavia, tylsiä ja sisällöllisesti lähinnä pelkkää roskaa, mutta oli leirillä omat hauskatkin hetkensä - ne eivät sitten liittyneetkään mitenkään uskontoon ;D
En kuitenkaan suosittele leiriä kenellekään - leirin ainoa funktio on edelleenkin kristillinen aivopesu ja ainakin pari leiriläistä retkahti tuona aikana, en sitten tiedä kuinka pysyvästi.Tuosta omasta leiristäni on n. 30 vuotta, joten saattaa olla, että leiritkin ovat nykyään toisenlaisia.
- Atte Ateisti
Kyllä olen. Mielenkiintoinen kokemus. En silloin ollut ateisti. Jälkeenpäin ajateltuna riparileirin sisältö oli kaikkea muuta kuin kristinuskon sisältöä. Pikemmin nuorekkaaseen pakettiin ympätty Jesuslovesyou, jee -pläjäys.
Sittemmin rippikoulupastoristani tuli ateisti ja tuomiokapituli vei hänen papinvirkansa. Omat johtopäätökseni uskonasioista olin tehnyt jo tätä ennen.- Hebron
Mikä olikaan rippikoulupastorisi nimi?
- Humpispökkölöö
Hebron kirjoitti:
Et kai vain kysele nimeä, että voisit lähettää kyseiselle henkilölle kirjepommin kristuksesi nimissä?
- Hebron
Humpispökkölöö kirjoitti:
Et kai vain kysele nimeä, että voisit lähettää kyseiselle henkilölle kirjepommin kristuksesi nimissä?
En.
Minulta itseltäni on usein kysytty monesta asiasta, että missä todisteet?
Todennäköisesti pappi, joka kääntyy ateistiksi, ei todennäköisesti ollut uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen. - Dan Barker
Hebron kirjoitti:
En.
Todennäköisesti pappi, joka kääntyy ateistiksi, ei todennäköisesti ollut uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen.Käyppäs kattomassa mun kirjaa ja tuu sit puhumaan Jumalan seurakunnan jäsenistä...
http://www.ffrf.org/books/lfif/
Miksi et voi hyväksyä yksinkertaista faktaa, että monet tosiuskovat Jumalan seurakunnan jäsenet kääntyvät ateisteiksi? Hebron kirjoitti:
En.
Todennäköisesti pappi, joka kääntyy ateistiksi, ei todennäköisesti ollut uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen."Todennäköisesti pappi, joka kääntyy ateistiksi, ei todennäköisesti ollut uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen."
Ethän sinäkään ole uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen.
Hebron, sinä olet vielä kauempana Jumalasta kuin kyseinen pappi. Sinä, Hebron, olet Saatananpalvoja.- Atte Ateisti
Hebron kirjoitti:
En paljasta nimiä. Jos ehdottomasti haluat tietää, käy läpi viime vuosien Kirkko ja kaupunki -lehtiä, joista yhdessä on hänen haastattelunsa.
Toki onhan tilanne voinut muuttua ja pappini kääntyä uudelleen ja saada pappisarvonsa takaisin. Toisaalta, kerran erotettuna, en usko. - Atte Ateisti
Hebron kirjoitti:
En.
Todennäköisesti pappi, joka kääntyy ateistiksi, ei todennäköisesti ollut uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen.Vaadit liikaa, jos edellytät kaikkien pappien olevan sinun hyväksymälläsi tavalla uudestisyntyneitä. Moniko lienee?
Minun puolestani olisi kyllä ihan hyvä käytäntö, että kirkko erottaisi yhteisöstään "laiskat kristityt", jotka vain maksavat jäsenmaksunsa, mutta eivät ole Hebronin tutkimalla ja hyväksymällä tavalla uudestisyntyneitä Jumalan seurakunnan jäseniä. - Hebron
Dan Barker kirjoitti:
Käyppäs kattomassa mun kirjaa ja tuu sit puhumaan Jumalan seurakunnan jäsenistä...
http://www.ffrf.org/books/lfif/
Miksi et voi hyväksyä yksinkertaista faktaa, että monet tosiuskovat Jumalan seurakunnan jäsenet kääntyvät ateisteiksi?> Miksi et voi hyväksyä yksinkertaista faktaa, että monet tosiuskovat Jumalan seurakunnan jäsenet kääntyvät ateisteiksi? <
Se ei todellakaan ole tavallista, vaan äärimmäisen harvinainen poikkeus.
Ihminen joka on tullut tuntemaan Jumalan hyvyyden ja rakkauden, ei voi noin vain lopettaa suhdettaan Jumalaan.
Siinä syy. - Hebron
jason_dax kirjoitti:
"Todennäköisesti pappi, joka kääntyy ateistiksi, ei todennäköisesti ollut uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen."
Ethän sinäkään ole uudestisyntynyt, Jumalan seurakunnan jäsen.
Hebron, sinä olet vielä kauempana Jumalasta kuin kyseinen pappi. Sinä, Hebron, olet Saatananpalvoja.Hassua tekstiä.
Mutta olet sikäli oikeassa, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. - Hebron
Atte Ateisti kirjoitti:
Vaadit liikaa, jos edellytät kaikkien pappien olevan sinun hyväksymälläsi tavalla uudestisyntyneitä. Moniko lienee?
Minun puolestani olisi kyllä ihan hyvä käytäntö, että kirkko erottaisi yhteisöstään "laiskat kristityt", jotka vain maksavat jäsenmaksunsa, mutta eivät ole Hebronin tutkimalla ja hyväksymällä tavalla uudestisyntyneitä Jumalan seurakunnan jäseniä.> Vaadit liikaa, jos edellytät kaikkien pappien olevan sinun hyväksymälläsi tavalla uudestisyntyneitä. Moniko lienee? <
Kommenttisi osui naulan kantaan. Ainoa virhe oli siinä, että minä en vaadi mitään. Mutta Raamattu eli Jumalan Sana osoittaa asian selkeästi.
Vain uudestisyntynyt ihminen voi olla Kristuksen seurakunnan jäsen. Mikä muu tilanne voisikaan olla mahdollinen - onhan kysymyksessä Jumalan seurakunta? Hebron kirjoitti:
Hassua tekstiä.
Mutta olet sikäli oikeassa, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi.Minä uskon asian olevan niin, eli se on mitä totisinta totta. Revi siitä dogmaa.
Rukoilin Jeesusta. Jeesus sanoi rakastavansa minua ja vihaavansa sinua, Hebron.- Hebron
jason_dax kirjoitti:
Minä uskon asian olevan niin, eli se on mitä totisinta totta. Revi siitä dogmaa.
Rukoilin Jeesusta. Jeesus sanoi rakastavansa minua ja vihaavansa sinua, Hebron.Onneksi olkoon, Jason!
Olet vihdoinkin päässyt yhden askeleen lähemmäs Jumalaa. Nyt olet rukoillut Jeesusta.
Jeesukselta saamasi vastaus on puoliksi oikea. Hän rakastaa sinua, Jason!
Mutta sinun täytyisi pestä korvasi tai parantaa kuuloasi, sillä Jeesus ei ikinä sano, että Hän vihaa minua. Päinvastoin: olen Jeesuksen ystävä.
Joka tapauksessa, olet edistynyt, Jason! Hebron kirjoitti:
Onneksi olkoon, Jason!
Olet vihdoinkin päässyt yhden askeleen lähemmäs Jumalaa. Nyt olet rukoillut Jeesusta.
Jeesukselta saamasi vastaus on puoliksi oikea. Hän rakastaa sinua, Jason!
Mutta sinun täytyisi pestä korvasi tai parantaa kuuloasi, sillä Jeesus ei ikinä sano, että Hän vihaa minua. Päinvastoin: olen Jeesuksen ystävä.
Joka tapauksessa, olet edistynyt, Jason!Jeesus vihaa sinua. Jeesus ihan oikeasti vihaa sinua ja on luonut kahta kauheamman helvetin juuri sinua varten. Kun Jeesus ajattelee sinua, niin hän oksentaa verta ja ulostetta.
Näin Jeesus minulle sanoi.Hebron kirjoitti:
> Miksi et voi hyväksyä yksinkertaista faktaa, että monet tosiuskovat Jumalan seurakunnan jäsenet kääntyvät ateisteiksi? <
Se ei todellakaan ole tavallista, vaan äärimmäisen harvinainen poikkeus.
Ihminen joka on tullut tuntemaan Jumalan hyvyyden ja rakkauden, ei voi noin vain lopettaa suhdettaan Jumalaan.
Siinä syy.Totuus on se että kyllä sieltä lähtee mutta uskovaiset lakaisevat kyseiset henkilöt maton alle ja suuri osa häpeää petturuuttaan yhteisölle...
- Hebron
rpm kirjoitti:
Totuus on se että kyllä sieltä lähtee mutta uskovaiset lakaisevat kyseiset henkilöt maton alle ja suuri osa häpeää petturuuttaan yhteisölle...
Kerrotko minulle, mikä on mielestäsi Jumalan seurakunta?
- kiinnostanut
Ei liipannut läheltäkään. Elin mukavan ateistisessa suvussa ja vasta syksyllä ihmettelin, millä helvetin leirillä porukka oli käynyt, kun juttua riitti, lahjoja oli saatu roppakaupalla ja ristit killuivat kaulalla. Jutut sitten olivat niin roiseja, ettei kiinnostanut senkään vertaa. Ateisti siis olen alusta ihan loppuun saakka.
- Kettuboi
Ja hyvin muistankin..Tosin en menny sinne perusajatuksen takia, vaan lahinna kauniiden tyttojen takia..ja niista se ihanat muistot jaikin Wink Wink
- sispeks
Olenhan toki käynyt rippikoulun. Koska asuin pikkukunnan syrjäkylällä, sain päivittäin polkea pyörällä n. 2 x 20 km = 40 km. Tulos: kipeä persus ja helvetin kova kunto. Seuraavana syksynä voitin lukion maastojuoksukilpailut ihan niin kuin vasemmalla kädellä leikitellen.
Mitäkö jäi riparista mieleen? Tietenkin se, että sain Ullalta ensimmäistä kertaa p..ua tyyliin ensin sisään ja sitten hetikohta laukaisu ja sen jälkeen hävetti niin helvetisti. Kokemuksesta ei yllätyksekseni tullut finnejä naamaan vaikka pappi taisi jotain sen suuntaisella uhkaillakin. Sen kokemuksen muistan ikäni vaikken haluaisikaan.
Riparilla Jeesus ja jumala tulivat käsitellyksi niin perusteellisesti että jälkeen päin niitä ei ole tarvinnut enää käsitelläkään. 18 vuotta täytettyäni marssin kirkkoherranvirastoon ja sanoin eroavani kirkosta. Jokin konttorineiti meni niin hämilleen että kutsui paikalle rovastin, joka kysyi, että miksi näin. Sanoin että syynä on uskon puute. Virastosta ulos marssiessani havaitsin, että rovastin lipevän mairea ilme oli muuttunut jossain määrin happamaksi. - +-0
sen jouduin kokemaan, koko rippikoulun aikana en puhunut kellekkään mitään, kaikki pitivät minua outona ja minut leimattiin saatananpalvojaksi (johtunee siitä että kuuntelen metallia ja pukeudun sen muaisesti) kaikki vapaa ajat sulkeuduin lukemaan kirjoja omaan rauhaani... riittääkö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau556526Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394281- 542129
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat371786Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151139- 241074
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 67998
- 8969