Mieltäni on alkanut vaivaamaan leukosyyttien kohonnut arvo. Viimeksi arvo oli 11.8, kun yläraja on 8.2. Eli lievästi kohollako? Perusverenkuvassa kaikki muut arvot olivat ok, esim. hemoglobiini 144, CRP
Leukosyytit koholla
5
31662
Vastaukset
- rauhassa
Onko leukosyyttisi ollut aiemmin normaalit? Voihan olla että nuo arvot ovat koholla, mutta siihen saattaa hyvinkin olla jokin yksinkertainen syy. Se voi myös olla ns. luonnollinen poikkeama, kuten esimerkiksi itselläni ja monilla perheessäni joilla nuo arvot ovat aina jopa selkeästi alle noitten viitearvojen. Viitearvot ovat eräänlaisia keskiarvoja, ja voi olla täydellisen terve vaikka arvot vähän poikkeavatkin. Luultavasti sinun tapauksessa on kuitenkin syynä jokin flunssanpoikanen tai vastaava joka niitä arvoja nostaa.
- Arvailuja
Leukosyyttien arvo kohollaan tänään tehdyssä tutkimuksessa.Ensimmäinen arvailu TK:ssa oli että koska sairastan astmaa, se on kohottajan syy. Olen ollut astmaatikko jo 14 vuotta, eikä arvot ole ollut kohollaan. Tutkimukset jatkuvat ensi viikolla?????
- peloissaan
minullakin on ollut hieman kohollaan leukosyytit. Sairastatko mitään kroonista sairautta. Minulla on lapsesta asti jatkuva poskiontelotulehdus. Hemoglobiini on aina ollut hyvä, mutta laskenut viimeisen puolen vuoden aikana. Pelkään itsekkin jotain vakavaa. Kaikki muut veriarvot kohdallaan. Mistäköhän johtuisi että ne on kohollaan, vaikuttaisiko pillereiden/ehkäisyrenkaan käyttö tai jotain?
- alkuperäinen huolestunut
En sairasta mitään kroonista fyysistä sairautta, tietääkseni... Kärsin paniikkihäiriöstä ja olen lääkityksellä. Miten lääkitys vaikuttaa veriarvoihin, en tiedä. Leukkarit olivat laskeneeet alle 10:neen, mutta laaja verenkuva on vielä tulematta. Let's see!
- työtön mummi
alkuperäinen huolestunut kirjoitti:
En sairasta mitään kroonista fyysistä sairautta, tietääkseni... Kärsin paniikkihäiriöstä ja olen lääkityksellä. Miten lääkitys vaikuttaa veriarvoihin, en tiedä. Leukkarit olivat laskeneeet alle 10:neen, mutta laaja verenkuva on vielä tulematta. Let's see!
Hei. Minulla on nyt otettu kokeita ja tuo parathormoni on 101 , kun se pitäisi olla 8-73.ja leukosyytit 8.8 kun niiden arvot 3.4-8.2.Olen kipuillut yli vuoden ja onko ne luustosta vaiko luukalvoilta peräisin noi kivut.Syön kalsiumia ja D-vitamiinia jo 10 vuotta kädet tärisee ja lihasheikkouttakin on. Lääkärit ei vaan tiedä , mikä mua vaivaa, nyt neen luustokuvaukseen kuukauden päästä.Jaksettava vaan on , kela ei myöntänyt edes s-päivärahaa , lääkärin todistuset on.Kummallinen yhteiskunta meillä.Pitäiskö itse anoa että ottavat laajat verikokeet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985