Sovinismi vs.

feminismi

Niin piti vaan ilmoittaa,että yleisestä luulosta huolimatta feminismi ja sovinismi eivät ole vastakohtia.Feminismi pyrkii naisten ja miesten tasa-arvoisuuteen,kun taas sovinismi pyrkii miesten ylivertaisuuteen.

26

2093

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M135

      "Feminismi pyrkii naisten ja miesten tasa-arvoisuuteen,"

      - Tämä on huomattu. Feministit jakavat oman henkilökohtaisen vastuunsa miehen kanssa. Toisin sanottuna vastuuttavat miehen. Esimerkiksi käskyillä.


      Ja tuota feministi pitää feministin itsensä oikeutena.




      Se kuulostaa hienolle, tuo "miesten ja naisten tasa-arvoisuus".

      Mutta mies ei voi jakaa omaa 100 % vastuutaan naisen kanssa. Eikä nainen voi jakaa omaansa.







      Jos minä alkaisin jakamaan omaa vastuutani naisten kanssa, niin minä jakaisin naisille taakkaa.




      Itse olen ottanut itse itselleni velvollisuudekseni (ansio)työn tekemisen (työni on fyysistä, koska ruohonjuuritasolla täytyy toimia, sovinismissa ainakin, tai ainakin miehen kykyjen mukaan. Ja miehen kyvyt ovat aika suuret, sanon yleisesti. Mies pystyy paljon enempään, mitä yleisesti ehkä puhutaan).




      Jos minä jakaisin tuon itse itselleni antaman velvollisuuden vaimoni kanssa, niin jo huomen- aamulla minä sanoisin vaimolleni, että tänään sinä lähdet töihin ja teet 8 tuntia töitä. Ja tästä eteenpäin olet ja teet viisi päivää viikossa, 8 tunnin työpäiviä.



      Mutta minä en sano, koska minä en voi hyvällä omalla tunnolla pakottaa vaimoani.




      Se on oikein, että vaimoni voi tehdä, kuten itse tahtoo, ja kuten itse on itselleen omat velvollisuudet antanut. Minä en voi antaa enää mitään lisää tuohon, koska se olisi kohtuutonta.





      Ei vaimonikaan ole minulle mitään velvollisuuksia antanut, kaikki on oma-ehtoista mitä teen.




      "kun taas sovinismi pyrkii miesten ylivertaisuuteen."

      - Ei pyri.

      • tota noin

        Tuo kuulosti kauheen epäloogiselta.Siis katsotko olevasi sovinisti vai et?Nimittäin kunnon sovinisti ei noin toimi.
        Mihin sovinismi mielestäsi pyrkii,ellei miesten ylivertaisuuteen?


      • M135
        tota noin kirjoitti:

        Tuo kuulosti kauheen epäloogiselta.Siis katsotko olevasi sovinisti vai et?Nimittäin kunnon sovinisti ei noin toimi.
        Mihin sovinismi mielestäsi pyrkii,ellei miesten ylivertaisuuteen?

        "Tuo kuulosti kauheen epäloogiselta.Siis katsotko olevasi sovinisti vai et?"

        "Nimittäin kunnon sovinisti ei noin toimi."

        - Kerro kuinka kunnon sovinisti toimii.

        Ja oletko sovinisti?

        Määrittele myös sovinismi.






        "Mihin sovinismi mielestäsi pyrkii,ellei miesten ylivertaisuuteen?"

        - Mikä on "miesten ylivertaisuus" käsite käytännössä?

        Mitä tarkoittaa "miesten ylivertaisuus"?

        Mitä se antaa ja mitä se ottaa?

        Mikä se on?

        Kerro.





        Ja oletko mies vaiko nainen, kerro sekin.






        Mutta ei ole pakko kertoa mitään.


      • hyödytä
        M135 kirjoitti:

        "Tuo kuulosti kauheen epäloogiselta.Siis katsotko olevasi sovinisti vai et?"

        "Nimittäin kunnon sovinisti ei noin toimi."

        - Kerro kuinka kunnon sovinisti toimii.

        Ja oletko sovinisti?

        Määrittele myös sovinismi.






        "Mihin sovinismi mielestäsi pyrkii,ellei miesten ylivertaisuuteen?"

        - Mikä on "miesten ylivertaisuus" käsite käytännössä?

        Mitä tarkoittaa "miesten ylivertaisuus"?

        Mitä se antaa ja mitä se ottaa?

        Mikä se on?

        Kerro.





        Ja oletko mies vaiko nainen, kerro sekin.






        Mutta ei ole pakko kertoa mitään.

        Taidamme olla niin eri aaltopituuksilla,että en usko hyödyttävän selittää sovinismin ja feminismin periaatteellisia eroja,jos et ole niitä selvittänyt itse ja silti esität "asiantuntevia" mielipiteitä täällä.


      • M135
        hyödytä kirjoitti:

        Taidamme olla niin eri aaltopituuksilla,että en usko hyödyttävän selittää sovinismin ja feminismin periaatteellisia eroja,jos et ole niitä selvittänyt itse ja silti esität "asiantuntevia" mielipiteitä täällä.

        "Ei varmaan
        hyödytä"

        - Ei sitten.


    • M135

      Siinä olen samaa mieltä, että feminismi ja sovinismi eivät ole toistensa vastakohtia.


      Feminismissä miehen ja naisen vastuu on jaettu 50 - 50.


      Sovinismissa mies kantaa vastuunsa itse 100 %. Eli naista ei rasiteta.

      • M135

        Eli nainen voi tehdä aivan mitä lystää.


      • tietenkin

        Feminismissä miehen ja naisen oikeudet on jaettu 0 -100.

        Sovinismissa kumpikin kantaa vastuunsa itse 100 -100.

        Feminismi on sovinismia paljon hyökkäävämpi aate. Hyvin verrattavissa kommunismiin.


      • M135
        tietenkin kirjoitti:

        Feminismissä miehen ja naisen oikeudet on jaettu 0 -100.

        Sovinismissa kumpikin kantaa vastuunsa itse 100 -100.

        Feminismi on sovinismia paljon hyökkäävämpi aate. Hyvin verrattavissa kommunismiin.

        "Feminismissä miehen ja naisen oikeudet on jaettu 0 -100."

        - Usein noin. Esimerkiksi tuo isyyden kieltäminen.



        Feminismi väittää, että velvollisuudet on jaettava 50 - 50, mutta käytännössä tuon jälkeen miehellä ei ole enää arvoa.



        "Sovinismissa kumpikin kantaa vastuunsa itse 100 -100."



        - Itse otin aikoinani parisuhteessa sen asenteen jo heti alussa, että teen kaiken 100 % itse, koska vaimoni on hyvä ihminen ja ansaitsee tuon.

        En asettanut mitään pyyntöjä tai käskyjä vaimolleni minkään asian suhteen.

        En vaadi mitään ansiotyöntekemistä, en kotihommien tekemistä, en mitään.

        Kannan 100 % vastuuni itse perheessä.



        Vaimollani on mahdollisuus nukkua vaikka aamusta iltaan, ruokakin tulisi automaattisesti.



        Mutta sen sijaan, että vaimoni heittäytyisi mitään tekemättömäksi, hän ei suinkaan ole. Kaikki mitä hän tekee ja on tehnyt, on ollut itsenäistä.

        Hän kantaa myös oman vastuunsa 100 %. Vaikka en ole pyytänyt.

        Vaimoni on avuksi. Ei pelkästään minulle, vaan myös koko yhteiskunnalle.



        En ole vielä kertonut mitä kaikkea vaimoni on tehnyt, mutta ehkä joskus myöhemmin.

        Mutta mikään mitä vaimoni tehnyt, ei ole ollut muilta pois.



        Se on harmi, että perhe-arvot ovat pahasti unohdettu nyky-yhteiskunnassa, ja pyyteettömät tekemiset.


    • Male Supremacy

      Tuota tekosyytä feminismi on käyttänyt jo iät ja ajat riisumaan sovinismi aseistaan jotta voisi esittää epätasa-arvoisen utopiansa hyväksyttynä.

      Feminismi nimenomaan pyrkii naisen ylivertaisuuteen.

      Siksi feminismi onkin myös naiseuden suurin vihollinen, katkerin ja ovelin. Sillä se tekee naisista kontrolloivia, manipuloivia narttuja, katkeria androgyynisia olentoja. Vieläpä hyvinkin pelokkaita, ja epävarmoja, sillä heiltä on riistetty oikeus turvata mieheen ja hänen tuomaan turvaan.


      Feministit vieläkin toimittavat agendaansa sillä verukkeella että naisilla on oikeus koulutkseen, työpaikkaan unohtamatta äänioikeutta. Se on jo saavutettu, mutta siihen aina mennään kun kysytään että mikä on feministien merkitys - eli bluffihan siinä on kyseessä. Että se siitä telaketjufemakoiden puhtoisuudesta, he eivät ole saaneet aikaan muuta kuin sadantonnin opintolainen sekä helkkarin tyylittömän olemuksen. Heille olisikin parhaaksi etsiä itsellensä mies joka tekee heistä äidin ja saa unohtamaan luonnonvastaisuudet tyysti!

      Naisella on näinä aikoina erittäin hyvät mahdollisuudet tuohon feministien toimittamaan päämäärään, tämä on näet munatonta aikaa, mutta siltikään peniskateus ei ole tyydyttynyt vaan nyt feministit edelleenkin selittävät päämääriensä epäonnistuessa että kun ne patriarkaaliset rakenteet ja fyysinen voima ovat syynä siihen että miehet ovat kärjessä.
      Ja naiset sekoavat sukkiinsa siinä ohella, koettaen edelleenkin jäljitellä miehiä niin hyvässä kuin pahassakin.

      Ei ei ja ei!
      Pois moinen hapatus joka tuhoaa kaiken säädyllisen ja kunnon ihmisyyden. Sen sijaan nainen olkoon nainen, tukekoon ja jopa täydentäkööt miestä, ei tekomiehenä vaan miehettärenä joksi hänet on luotu. Se on naiseutta!

      Lässytykset kulttuurin patriarkaalisista rakenteista tahi fyysisestä vahvuudesta ovat lapsellisia puheita. Fyysinen aikakausi on ollut sivistyneen aikakauden työjuhtana jo tuhansia vuosia, eikä ihminenkään häviä fiksuuttaan itseänsä vahvemmalle eläimelle samaten ei patriarkaaliset rakenteet ole muuta kuin luonnollinen seuraus.

      • höpöä

        Ymmärrän kyllä,että sinusta tuntuu,että tuossa viestissäsi puhut kaikkien puolesta.Mutta,mutta,omilla tuntemisilla ei ole merkitystä,sikäli mitä tulee feminismin ja sovinismin sanalliseen ja alkuperäistä tarkoitusta vastaavaan merkitykseen.
        Ja naiseuden pahin vihollinen on mielestäni alistetut kotirouvat,joista tulee niitä sinun mainitsemiasi nalkuttavia,kontrolloivia,manipuloivia "narttuja".He tuskin edustavat feministejä.


      • Male Supremacy
        höpöä kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä,että sinusta tuntuu,että tuossa viestissäsi puhut kaikkien puolesta.Mutta,mutta,omilla tuntemisilla ei ole merkitystä,sikäli mitä tulee feminismin ja sovinismin sanalliseen ja alkuperäistä tarkoitusta vastaavaan merkitykseen.
        Ja naiseuden pahin vihollinen on mielestäni alistetut kotirouvat,joista tulee niitä sinun mainitsemiasi nalkuttavia,kontrolloivia,manipuloivia "narttuja".He tuskin edustavat feministejä.

        EN puhu omasta, VAAN kaikkien puolesta.

        Feminismi sananakaan ei todellakaan puhu tasa-arvosta, vaan naispainotteisesta toiminnasta.

        Alistetut kotirouvat ovat toki olemassa, mutta feministien yleistys mitä heihin tulee on myöskin valheellinen ja riistää naisen vapautta.


      • turhaa

        tuo feminismivastainen uho,kun parhaimmillaan toteutuessaan se tarkoittaisi vain,että kaikilla yksilöillä on samat oikeudet.


      • Te äijänkäppyrät olette tossuttaneet naista vuosituhansien ajan. Sitä saa mitä tilaa.


      • historian.hämäristä
        Today kirjoitti:

        Te äijänkäppyrät olette tossuttaneet naista vuosituhansien ajan. Sitä saa mitä tilaa.

        Mitä se sinua liikuttaa, mitä on tapahtunut satoja tai tuhansia vuosia sitten? Puhu vain omasta puolestasi: miten sinua sorretaan?


    • Olet oikeassa!

      Feminismi on kuuluisa siitä, että se esim. vaatii pakollista asepalvelua kummalekin sukupuolelle. Se siitä tasa-arvosta.

      • YKAgenda2030

        Ainakin Ville Niinistö on sovinisti, kun kieltää naisilta armeijan Agenda 2030:n ohjelman vastaisesti.
        http://www.yk,fi/sdg


      • voi.kauheeta
        YKAgenda2030 kirjoitti:

        Ainakin Ville Niinistö on sovinisti, kun kieltää naisilta armeijan Agenda 2030:n ohjelman vastaisesti.
        http://www.yk,fi/sdg

        Mitä, onko se kielletty?


    • Sofinisti

      Riitelyksi meni. Heh. Selvisikö sovinismin ja feminismin keskinäinen suhde jollekin?

      Minulle ei. Aloitus oli hyvä. Looginen käutännönvastaus oli hyvä. Sitten naismaista provoa ja perinteistä riitelyä , vaikka ketju on 06 vuodelta. Nykyketjuissa riitely alkaa jo kysymyksestä.

      Selvisikö sinulle jotain vastauksista?

      • uudet.päämäärät

        Feminismi ei pyri tasa-arvoon, koska tasa-arvo on jo aikaa sitten saavutettu. Koska feministi ei ole lopettanut femakointiaan, hän pyrkii johonkin muuhun.

        Jokainen voi selvittää itse, mitä se muu on. Esimerkiksi sukupuolineutraalius kiinnostaa nykyfeministiä kovasti.


    • tyhmäteitajua

      Feminismi ei ole enää ihan niin yksinkertainen ja mustavalkoinen asia. Se on paisunut kilpailulliseksi aatteeksi ja näkyy kaikkialla, ei vain esim. työpaikoilla, vaan myös yhteisöissä, parisuhteissa jne. Siitä on tullut todellinen riesa. Naiset luo feminismillä tietyn koodiston, elämäntavan, asenteet jne. ja sitten kun pienikin epäkohta ilmenee, niin pahoitetaan mieli, kiukutellaan, riidellään tms. ja lopulta näkyy se jo todettu lieveilmiö; naiset haluaakin olla miehen yläpuolella. Minun ja naisystäväni parisuhteessa ei ole feminismiä vaan perinteinen asetelma, ja hieman alisteinenkin. Ja mikä parasta, naisystäväni pitää sitä ihan luonnollisena.

      • YKkohta5

        Sovinistit elävät sata vuotta jäljessä eli ovat autisteja.
        Sukupuolten tasa-arvoa puolustavat ja feministit ovat tulevaisuutta YK:n mukaan
        https://www.yk.fi//node/479 kohta 5


      • hommiin.siitä
        YKkohta5 kirjoitti:

        Sovinistit elävät sata vuotta jäljessä eli ovat autisteja.
        Sukupuolten tasa-arvoa puolustavat ja feministit ovat tulevaisuutta YK:n mukaan
        https://www.yk.fi//node/479 kohta 5

        Jo kohta 1/17 on täyttä huuhaata:

        "Poistaa köyhyys sen kaikissa muodoissa kaikkialta."

        Miten feministit aikovat hoitaa asian? Tissien näyttäminen julkisilla paikoilla ei kovin paljon edistä köyhyyden poistamista.


      • öööhörrrrps
        YKkohta5 kirjoitti:

        Sovinistit elävät sata vuotta jäljessä eli ovat autisteja.
        Sukupuolten tasa-arvoa puolustavat ja feministit ovat tulevaisuutta YK:n mukaan
        https://www.yk.fi//node/479 kohta 5

        Sovinismilla ja autismilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vaikka YK sanoo mitä tahansa, se ei sulje pois sitä, mitä maailmalla oikeasti tapahtuu. Feminismi on alunperin ollut akateemista naistutkimusta ja kehittynyt siitä naisen aseman puolustajaksi ja yhteikunnallisten sortavien rakenteiden esiinnostajaksi, ja tästä edelleen myös osittain valtahankkeeksi, unohtamatta sitä, että siitä tulee myös elämäntapa ihan peruskansalaisille. Olen nähnyt niin paljon tuota feminismin pimeää puolta, että tiedän hyvin mistä puhun. Feminismi tuo myös epätervettä kilpailua mm. parisuhteeseen ja se on yksi monista syistä, miksi parisuhteissa näkyy nykyään niin paljon löyhyyttä.


    • dfbsab

      Kiertokirje:

      Teidän alkuperäinen lupauksenne jättää rauhaan kaikki Raamatun opetuslapset on teidän itsenne tekemiä. se meni näin: Vaikka naamani näyttää tältä, ensin itseltäni sinut suojaan näillä sanoin: koska langennut enkeli olen nimeni on: kaikkien langenneiden enkeleitten nimet ja vielä kerran nina maria lammi ja koko kanaaninen kansakunta en kohtaloani eli rangaistustani sinun käsissäsi olevaa Oi opetuslapset halua ottaa. Siis suojaan teidät kaikki opetuslapset omalta itseltäni ja kaltaisiltani ikuisiksi ajoiksi, sillä langennut enkeli kyllä tietää ja langennut enkeli kyllä hyökkää, jos tilaisuuden saa. Lupaan en koskaan hyökkää teidän kaikki Raamatun opetuslapset kimppuun olkoon ikäsi mikä vaan. Sinun määräyksestäsi sama teksti kuin yllä itseltäni kaltaisiltani suojaan myös kaikki 10-15,pii ikäiset poikalapse, sillä heille haluan pahaa. tämä lupaus koskee myös 0-18 vuotiaita poikalapsia sekä heidän 0-ääretön ikäisiä sukulaisia tuttavia tai ystäviä. Lupaukseni sisältää myös tämän ja ehkä vain itselleni kaltaisilleni selkeydeksi kirjoitan sen: en saa sinua koskaan lähestyä, koska lähestymiskieltosi minua kohtaan on ääretön, kuten rangaistukseni minua kohtaan, jos hyökkään. Ikäsi saat määrittää itse ja silti saat lupaukseni siitä, että en elinaikanasi sinun kimppuusi hyökkää.
      Tämän lupauksen jos rikon on rangaistukseni ääretön kaikkien Raamatun opetuslasten määräämä, joista te kaikki opetuslapset olet toinen (eli kaikki opetuslapset) ja ne kaikki Raamatun ovat kuin ovatkin kaikki Raamatun opetuslapset.
      Kun me langennut olemme hyökänneet kaikki Raamatun opetuslapsetme joudumme pitämään lupauksemme Perustulosta kaikille Suomen Kristityille aina ja ikuisesti ja joudumme häpeäksemme jättämään tämän maan ja tekemään käskynne mukaisen matka Roomaan itäosien kautta ja sieltä Jerusalemiin kohdataksemme kohtalomme Itsensä Jeesuksen Kristuksen Nasaretilaisen kautta.
      Kun tämän lupauksen olemme rikkoneet joudumme tekemään rikotun lupauksen taian. Nyt kun te kaikki olette meidät siihen pakottaneet, olette todella kansoinenne turvassa meiltä langeneelta kansalta, sillä sytymme palamaan elävältä jos jatkamme tiellämme.
      On langenneiden enkeleiden (9658 kappaletta), sekä langenneen ihmiskunnan (700 000 kappaletta) aika kokoontua yhteen oman noitapadan ääreen ja löytää kohtalonsa sitä kautta.
      Me olemme lupauksemme rikkoneet, sillä tätä tekstiä ei voi ilman sitä tosiasiaa kirjoittaa. Me kuolemme rikotun lupauksen kiroukseen. Se on miehimystelyä, jos langennut kansa (joilta meidät kaikki tämän tekstin henkilöt on suojattu)

      Kuittaus:

      risti
      kaikki opetuslapset
      Kaikki opetuslapset
      risti
      P.S:
This is the text I sent to the Simon Wiesenthal foundation:
Of this text I got the message: this is hate talk. I think this was the Finnish nazis threatening me! Do they really do it, like in the war in 1995?

      YOUTUBE.COM
      SOMETHING HUGE Is About To Happen To Earth ...(2018)
      Something Huge Is About To Happen To Earth...(2018) Skyfall conspiracy update and more... You are…

    • faktatieto

      Feminismi aiheuttaa sukupuolten välistä kilpailua. Sovinismi ehkäisee sitä. Terveisiä luontoäidiltä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe