Täällä suomi24:n palstalla on usein kovin mustavalkoista tämä väkivalta-asioiden hahmotus. Mihet väkivaltaisia ja naiset väkivallan kohteena ja sitä rataa. Useilla tuntuu taustalla olevan omakohtaisia kokemuksia väkivallan kohteena olosta ja sitten tullaan sillä perusteella tänne muille ohjeita ja neuvoja jakelemaan tyyliin: joo, just noin mullekin kävi, lähde ihmeessä siitä suhteessa ennen kuin sut tapetaan ...
Täältä löytyy juttua naisten väkivaltaisuudesta ja muista rötöstelyistä ihan siltä varalta, ettei kenenkään maailmankuva jämähtäisi turhan mustavalkoiseksi: http://www.vaiettunaiseus.net/
Naisten väkivaltaisuudesta
6
714
Vastaukset
- Inkkuvaa
Oot Turo ihan oikeessa, et ei miehet pelkästään ole väkivaltaisia. Täällä vaan on sattunu enemmän naiset kirjottamaan ku miehet. enpä tiedä mistä johtuu...
- lupelainen
niin se menee. suurin osa on niin konservatiivisia ettei osaa ajatellakaan että nainen voisi lyödä miestä.
ja minä olen lyönyt miestä, en tosin parisuhteessa (onneksi). - l_kk
lupelainen kirjoitti:
niin se menee. suurin osa on niin konservatiivisia ettei osaa ajatellakaan että nainen voisi lyödä miestä.
ja minä olen lyönyt miestä, en tosin parisuhteessa (onneksi).Onko tämä joku lieventävä asianhaara? Mitä merkitystä sillä onko lyönyt parisuhteessa vai ei?
"en tosin parisuhteessa (onneksi)" - lupelainen
l_kk kirjoitti:
Onko tämä joku lieventävä asianhaara? Mitä merkitystä sillä onko lyönyt parisuhteessa vai ei?
"en tosin parisuhteessa (onneksi)"ymmärrän kyllä että olen tehnyt väärin, enkä tee niin enään.
en ole ylpeä siitä että olen joskus jotakuta lyönyt, kadun sitä ja todella paljon. - l_kk
Häpeä, pelko, nöyryytys, julkinen nolaus, pitää kestää kuin mies, "kolaus miehisyyteen" kun sai naiselta turpaan, yleinen väheksyvä asenne naiselta turpaan saaneita miehiä kohtaan, ennakkoluulot: "eihän nainen voi miehelle turpaan antaa", miehet (ja naiset) eivät pidä naisen lyöntiä pahoinpitelynä tai väkivaltana vaikka se sitä on, poliisi "nauraa ulos" ilmoitusta tehtäessä, ei oteta vakavasti, liian syvälle juurtunut oletus naisesta uhrina ja miehestä pahantekijänä -> asetelma kääntyy päälaelleen: miehen syy että nainen löi (saatetaan kysyä että mitä sä teit kun nainen sua löi) -> tekijästä tulee uhri ja uhrista syyllinen omaan pahoinpitelyynsä.
Hulluja liikkuu tässä maassa joka korvessa.Ei sillä ole mitään merkitystä kumpi on väkivaltainen.Mies voi olla,että nainen.Ei nykypäivänä kukaan kunnioita toista ja tää on fakta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022346- 1201923
- 921509
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221160Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511097
- 381042