Naisten väkivaltaisuudesta

Täällä suomi24:n palstalla on usein kovin mustavalkoista tämä väkivalta-asioiden hahmotus. Mihet väkivaltaisia ja naiset väkivallan kohteena ja sitä rataa. Useilla tuntuu taustalla olevan omakohtaisia kokemuksia väkivallan kohteena olosta ja sitten tullaan sillä perusteella tänne muille ohjeita ja neuvoja jakelemaan tyyliin: joo, just noin mullekin kävi, lähde ihmeessä siitä suhteessa ennen kuin sut tapetaan ...

Täältä löytyy juttua naisten väkivaltaisuudesta ja muista rötöstelyistä ihan siltä varalta, ettei kenenkään maailmankuva jämähtäisi turhan mustavalkoiseksi: http://www.vaiettunaiseus.net/
6741
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Oot Turo ihan oikeessa, et ei miehet pelkästään ole väkivaltaisia. Täällä vaan on sattunu enemmän naiset kirjottamaan ku miehet. enpä tiedä mistä johtuu...

Äänestä
  • niin se menee. suurin osa on niin konservatiivisia ettei osaa ajatellakaan että nainen voisi lyödä miestä.
    ja minä olen lyönyt miestä, en tosin parisuhteessa (onneksi).

Äänestä

• lupelainen kirjoitti:

niin se menee. suurin osa on niin konservatiivisia ettei osaa ajatellakaan että nainen voisi lyödä miestä.
    ja minä olen lyönyt miestä, en tosin parisuhteessa (onneksi).

Onko tämä joku lieventävä asianhaara? Mitä merkitystä sillä onko lyönyt parisuhteessa vai ei?

"en tosin parisuhteessa (onneksi)"

Äänestä

• l_kk kirjoitti:

Onko tämä joku lieventävä asianhaara? Mitä merkitystä sillä onko lyönyt parisuhteessa vai ei?

"en tosin parisuhteessa (onneksi)"

ymmärrän kyllä että olen tehnyt väärin, enkä tee niin enään.
    en ole ylpeä siitä että olen joskus jotakuta lyönyt, kadun sitä ja todella paljon.

Äänestä

• Häpeä, pelko, nöyryytys, julkinen nolaus, pitää kestää kuin mies, "kolaus miehisyyteen" kun sai naiselta turpaan, yleinen väheksyvä asenne naiselta turpaan saaneita miehiä kohtaan, ennakkoluulot: "eihän nainen voi miehelle turpaan antaa", miehet (ja naiset) eivät pidä naisen lyöntiä pahoinpitelynä tai väkivaltana vaikka se sitä on, poliisi "nauraa ulos" ilmoitusta tehtäessä, ei oteta vakavasti, liian syvälle juurtunut oletus naisesta uhrina ja miehestä pahantekijänä -> asetelma kääntyy päälaelleen: miehen syy että nainen löi (saatetaan kysyä että mitä sä teit kun nainen sua löi) -> tekijästä tulee uhri ja uhrista syyllinen omaan pahoinpitelyynsä.

Äänestä

Hulluja liikkuu tässä maassa joka korvessa.Ei sillä ole mitään merkitystä kumpi on väkivaltainen.Mies voi olla,että nainen.Ei nykypäivänä kukaan kunnioita toista ja tää on fakta.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

aito Turo kirjoitti:

Täällä suomi24:n palstalla on usein kovin mustavalkoista tämä väkivalta-asioiden hahmotus. Mihet väkivaltaisia ja naiset väkivallan kohteena ja sitä rataa. Useilla tuntuu taustalla olevan omakohtaisia kokemuksia väkivallan kohteena olosta ja sitten tullaan sillä perusteella tänne muille ohjeita ja neuvoja jakelemaan tyyliin: joo, just noin mullekin kävi, lähde ihmeessä siitä suhteessa ennen kuin sut tapetaan ...

Täältä löytyy juttua naisten väkivaltaisuudesta ja muista rötöstelyistä ihan siltä varalta, ettei kenenkään maailmankuva jämähtäisi turhan mustavalkoiseksi: http://www.vaiettunaiseus.net/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu