Onko sinussa insinööriainesta?

norMix evk

47

1818

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksitypy evk

tuli. Onneksi en aikoinani lähtenyt opiskelemaan insinööriksi :=)))

• norMix evk

...millainen hittituote sun suunnittelemastasi kännykästä olisi tullut. VarsiNainen Huuhaaluuri :DD Missäkohtaa muuten lipesit turvallisesta C vaihtoehdosta vastauksissasi?

• yksitypy evk
        norMix evk kirjoitti:

...millainen hittituote sun suunnittelemastasi kännykästä olisi tullut. VarsiNainen Huuhaaluuri :DD Missäkohtaa muuten lipesit turvallisesta C vaihtoehdosta vastauksissasi?

5 ja 8 :=))
        Muuten... nytkin omistan sellaisen 10 vuotta vanhan kännykän, jonka olen pudottanut kivilattialle ja asfaltille monet kerrat ja kokoamisen jälkeen toiminut taas kuin enkeli.
        Vanhemman ikäluokan insinöörit osasivat sentäs tehdä kännyköistäkin hyviä ja kestäviä :=))))
        Olisko sinussa itsessäsi Insinööriainesta?

• norMix evk
        yksitypy evk kirjoitti:

5 ja 8 :=))
        Muuten... nytkin omistan sellaisen 10 vuotta vanhan kännykän, jonka olen pudottanut kivilattialle ja asfaltille monet kerrat ja kokoamisen jälkeen toiminut taas kuin enkeli.
        Vanhemman ikäluokan insinöörit osasivat sentäs tehdä kännyköistäkin hyviä ja kestäviä :=))))
        Olisko sinussa itsessäsi Insinööriainesta?

Pojoja täysi tusina ja vaan yksi vähemmän kuin inssi SikurLiinalla :))

• yksitypy evk
        norMix evk kirjoitti:

Pojoja täysi tusina ja vaan yksi vähemmän kuin inssi SikurLiinalla :))

näköjään sais tekniikan ihmenaista sitten tekemälläkään... *miettii, onkohan se hyvä vai paha asia*.
        Sinä norMix voisit sit insinööriks alkaa, jos et sitten jo olekin :=))))

• norMix evk
        yksitypy evk kirjoitti:

näköjään sais tekniikan ihmenaista sitten tekemälläkään... *miettii, onkohan se hyvä vai paha asia*.
        Sinä norMix voisit sit insinööriks alkaa, jos et sitten jo olekin :=))))

...kaikki työ on yhtä arvokasta. Pääasia on että viihtyy omassa työssään!

• Puhurix

Ihan vaan tiedoksi.

• norMix evk

Tiedäthän, että voit vielä vaihtaa vastauksesi ennen sen lukitsemista ja vastata: "Kyllä minussa on insinööriainesta!"

• Puhurix
        norMix evk kirjoitti:

Tiedäthän, että voit vielä vaihtaa vastauksesi ennen sen lukitsemista ja vastata: "Kyllä minussa on insinööriainesta!"

Lukitaan pois. Voitiks mä jotain?

• norMix evk
        Puhurix kirjoitti:

Lukitaan pois. Voitiks mä jotain?

Menetit juuri pääpalkintona olleen hienon uuden työpaikan StoraEnson paperitehtaan testausinssinä testaamalla uusia vessapaperilaatuja vess...siis laboratoriossa päivät pitkät!

• Puhurix
        norMix evk kirjoitti:

Menetit juuri pääpalkintona olleen hienon uuden työpaikan StoraEnson paperitehtaan testausinssinä testaamalla uusia vessapaperilaatuja vess...siis laboratoriossa päivät pitkät!

Voiks vielä tiedustella mitä tommosesta paskaduunista siellä maksetaan.

• norMix evk
        Puhurix kirjoitti:

Voiks vielä tiedustella mitä tommosesta paskaduunista siellä maksetaan.

....5000 Ekee/kk...siis alkupalkka. Päälle tietysti tulee ikälisät, kokemuslisät, tupokorotukset, vuorolisät, viikonloppulisät, likaisentyönlisä, vaarallaisen työn lisä, päivärahat ja kilometrikorvaukset. Niin ja tietysti vapaa autoetu, vapaa asuntoetu, vapaa kännykkäetu, vapaa kuntosalin ja muiden liikuntapaikkojen käyttö, mahdollisuus käyttää korvauksetta firman loma-asuntoa Saariselällä, Espaniassa ja Karibialla, koulutuspäivät Brasiliassa, palautepäivät Thaimaassa yhtä ja toista pientä....menetyksesi ei siis ollut kummoinenkaan!

• Puhurix
        norMix evk kirjoitti:

....5000 Ekee/kk...siis alkupalkka. Päälle tietysti tulee ikälisät, kokemuslisät, tupokorotukset, vuorolisät, viikonloppulisät, likaisentyönlisä, vaarallaisen työn lisä, päivärahat ja kilometrikorvaukset. Niin ja tietysti vapaa autoetu, vapaa asuntoetu, vapaa kännykkäetu, vapaa kuntosalin ja muiden liikuntapaikkojen käyttö, mahdollisuus käyttää korvauksetta firman loma-asuntoa Saariselällä, Espaniassa ja Karibialla, koulutuspäivät Brasiliassa, palautepäivät Thaimaassa yhtä ja toista pientä....menetyksesi ei siis ollut kummoinenkaan!

Eipä sitte paljon paina.

• norMix evk
        Puhurix kirjoitti:

Eipä sitte paljon paina.

...joutuvat paperi-inssit tyytymään, lakkoon heidän asemassaan menisin. Jotain parempaa kannatta kehittää!

• SikurLiina ejk

..vaikken olis koskaan itsekkään uskonut:-)

--13 pistettä.....Huh!

• norMix evk

Sinussa on selvästi piileviä kykyjä! Sinun kannattaisi ehdottomasti harkita uravalintaasi uusiksi ja vaihtaa tekniikkaan. Valmiinä inssinä voisit mennä vaikkapa Akerille suunnittelemaan uusia Tita...siis uusia hienoja risteilijöitä :))

No joo, taiteellisesti ja teknisesti suuntautuneissa on paljon yhteistä kuten luovuus ja pyrkimys tarkastella asioita uudella tavalla. Ja onhan moni taiteen laji aika teknistäkin, kuten esim kuvanveistäjien isot työt usein.

• SikurLiina ejk
        norMix evk kirjoitti:

Sinussa on selvästi piileviä kykyjä! Sinun kannattaisi ehdottomasti harkita uravalintaasi uusiksi ja vaihtaa tekniikkaan. Valmiinä inssinä voisit mennä vaikkapa Akerille suunnittelemaan uusia Tita...siis uusia hienoja risteilijöitä :))

No joo, taiteellisesti ja teknisesti suuntautuneissa on paljon yhteistä kuten luovuus ja pyrkimys tarkastella asioita uudella tavalla. Ja onhan moni taiteen laji aika teknistäkin, kuten esim kuvanveistäjien isot työt usein.

...kun aina olen ihminyt, kun just noihin insseihin on niin kauhee vetovoima: *oivaltaa*

No tässä ammatissani tarvii paljolti inssiaivoisuutta. Tosin myös salapolisin" päättelykykyä.

Vaihtelen päässäni oikealle ja vasemalle aivolohkolle ja risteytän molemmat jossain käpyrauhasen ja hypotalamuksen välitilassa.

Juuh...taidankin tässä alkaa laatia työhakemusta risteilyaluksen ylimmäksi suunnittelijaksi.

*loistokas urakehitys huikaisee jo tuleivaisuuden näkymät*

• norMix evk
        SikurLiina ejk kirjoitti:

...kun aina olen ihminyt, kun just noihin insseihin on niin kauhee vetovoima: *oivaltaa*

No tässä ammatissani tarvii paljolti inssiaivoisuutta. Tosin myös salapolisin" päättelykykyä.

Vaihtelen päässäni oikealle ja vasemalle aivolohkolle ja risteytän molemmat jossain käpyrauhasen ja hypotalamuksen välitilassa.

Juuh...taidankin tässä alkaa laatia työhakemusta risteilyaluksen ylimmäksi suunnittelijaksi.

*loistokas urakehitys huikaisee jo tuleivaisuuden näkymät*

...pyrkiä kalifiksi kalifin paikalle elikkä YLI-insinööriksi Akerin Turun telakalle...ja maailman risteilybisnes on kokeva jotain aivan uutta :)))

• Rimaa hipoen eli 11 pistettä tuli. Aikas hyvä kuiteski... mulle nimittäin;DDDD

• Oiskohan 20 vuotta DI:n kanssa vietetystä ajasta ollut edes jotain apua tässä ..:))

• norMix evk
        Narttu1 kirjoitti:

Oiskohan 20 vuotta DI:n kanssa vietetystä ajasta ollut edes jotain apua tässä ..:))

...kaltaisekseen :))

• norMix evk kirjoitti:

...kaltaisekseen :))

tuppaa tekemään mutta onneks oli pisteet vain just siinä rajalla että aikas paljon on kummiskin tuota humanistin vikaakin:D

• insinööriksi

15 pistettä ja sä olet paras. ;D

• norMix evk

Pitäisköhän sun mennä inssin hommiin Huippuvuorille? :))

• Ihan höpön höpön testi.
      En ole koskaan ollut insinööri, eikä minusta koskaan tulekaan. Luojan kiitos.
      Talot vajois suohon, tietokonemaailma hukkuis viruksiin, tiet sortuis.
      Lentokoneinsinöörin seurauksia en uskalla ajatellakaan...

• norMix evk

Testi kuule ei voi olla väärässä, sinä olet ;-)) Olet piilevä kyky, velvollisuutesi isänmaatasi kohtaan on aloittaa välittömästi tekniikan opinnot päämääränä tekniikan tohtorin arvo ja tekniikan Millenium palkinto :))

• norMix evk kirjoitti:

Testi kuule ei voi olla väärässä, sinä olet ;-)) Olet piilevä kyky, velvollisuutesi isänmaatasi kohtaan on aloittaa välittömästi tekniikan opinnot päämääränä tekniikan tohtorin arvo ja tekniikan Millenium palkinto :))

eli kyllähän minun pitäis jonkunlaisia tekniikan alkeisopintoja opiskella. Olen aivan tumpelo niiden asioiden kanssa. Ei sitten tarviis aina pyytää teitä insinöörejä joka nipelinappeli asioihin apuun.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

eli kyllähän minun pitäis jonkunlaisia tekniikan alkeisopintoja opiskella. Olen aivan tumpelo niiden asioiden kanssa. Ei sitten tarviis aina pyytää teitä insinöörejä joka nipelinappeli asioihin apuun.

...saada aikaiseksi, sinun pitäisi mennä ammattikouluun. Inssit kuule vaan tietävät teoriassa, mutta eivät osaa käytännössä itse mitään tehdä.

• norMix evk kirjoitti:

...saada aikaiseksi, sinun pitäisi mennä ammattikouluun. Inssit kuule vaan tietävät teoriassa, mutta eivät osaa käytännössä itse mitään tehdä.

niin tottavie onkin :). Mutta kait ne aika paljon ainakin tämän tietotekniikan suhteen ymmärtää.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

niin tottavie onkin :). Mutta kait ne aika paljon ainakin tämän tietotekniikan suhteen ymmärtää.

Totta tietty on, että jokainen inssi osaa käynnistää koneen ja pelata pasianssia. Taitavimmat hallitsevat jopa tekstinkäsittelyn ja sähköpostin alkeet. Ongelmien sattuessa kutsutaan sitten ATK-tukihenkilö töissä ja murrosikäiset lapset kotona viikkorahojen vastikkeeksi apuun. Delegointia nääs ;-))

• Pirre*

sannoovat koulussa - kuulemma, meijän isi tiettää, isi on insinö ö ö ö ö ri. :)

• Taikis

tuo inssinööi :)

• Pirre*
        Taikis kirjoitti:

että poika on heitä vasiten neuvonut :/ * :) *

• aliisa
        Pirre* kirjoitti:

5 pistettä.nooo,ei se mitään,kyllä 1 insinööri perheessä riittää(vanhin poikani on)

• Taikis
        Pirre* kirjoitti:

toiminta-tavaksi tuo kyllä sopisi vallan mainiosti ;)

Ei ole vielä tullut itseäni testatuksi, luultavasti ei ihan ole ainesta insinööriksi, joko sä teit testin?

• Pirre*
        aliisa kirjoitti:

5 pistettä.nooo,ei se mitään,kyllä 1 insinööri perheessä riittää(vanhin poikani on)

humaanisinsinööris tiedekuntia, mie oisin kai valmistunut sieltä - jos oisin.:)
        * höh, hyvä kun kartottajaks tässä jotennii :/*

Vaikka taisi ollakin - jostain sen tapaisestahan valmistuu DI insjöörejä, jotka ohjelmoivat ja suunittelevat sairaanhoidossa- ja diagnostiikassa tarvittavia tietokoneita - teknisestä korkeakoulusta kuitenkin taisivat "tulla".

• Pirre*
        Taikis kirjoitti:

toiminta-tavaksi tuo kyllä sopisi vallan mainiosti ;)

Ei ole vielä tullut itseäni testatuksi, luultavasti ei ihan ole ainesta insinööriksi, joko sä teit testin?

ja tuskin olisi minustakaan.., vaikka olen ns. tekniselle alalle joskus suuntautunutkin, ja olin aikeissa hakea jatkamaan ns. opistoinsinööriksi, mutta sitten se vaan jäi meinaamiseksi - joskus kyllä harmittaa kun en hakenut - toisaalta leipää on syöty näinkin.

• norMix evk

...kun isi on insinö ö ö ö ö ri! Toisaalta totta on myös se, ettei isi OSAA, koska isi on insinö ö ö ö ö ri :))

• norMix evk
        Taikis kirjoitti:

...paljonkos sulle heru niitä pojoja???

• norMix evk
        aliisa kirjoitti:

...jostainhan sen pojan on ollut pakko periä ne lahjansa ;-))

• norMix evk
        Pirre* kirjoitti:

ja tuskin olisi minustakaan.., vaikka olen ns. tekniselle alalle joskus suuntautunutkin, ja olin aikeissa hakea jatkamaan ns. opistoinsinööriksi, mutta sitten se vaan jäi meinaamiseksi - joskus kyllä harmittaa kun en hakenut - toisaalta leipää on syöty näinkin.

...myöhäistä ;-))

• norMix evk
        Pirre* kirjoitti:

humaanisinsinööris tiedekuntia, mie oisin kai valmistunut sieltä - jos oisin.:)
        * höh, hyvä kun kartottajaks tässä jotennii :/*

Vaikka taisi ollakin - jostain sen tapaisestahan valmistuu DI insjöörejä, jotka ohjelmoivat ja suunittelevat sairaanhoidossa- ja diagnostiikassa tarvittavia tietokoneita - teknisestä korkeakoulusta kuitenkin taisivat "tulla".

...kukkaisteekkareita, jotka on otettu opiskelemaan Tampereelle lukion lyhyen matikan lukeneina. Tässä erään kukkaisteekkarin tarina:

http://www.uta.fi/campus/962/hanna.html

• Pirre*
        norMix evk kirjoitti:

...myöhäistä ;-))

absoluteet niin.

• insinööriainesta on

meikäläinenkin. Juuri ja juuri, 23 pistettä tuli :)

• norMix evk

Johan aika pistepotin repäisit. Palstahan suorastaan kuhisee laadukasta insinööriainesta :))

• onneksi humanisti

oli kovin. Pitäisi olla jo se tippa-inssi jotta niitä bemareita haaveilisi tai Kaukoidän matkoja.
      No olisihan testiä saanut sielläkin arvioida..lupasin itselleni (ja Masselle) että en ryhdy insinöörien kanssa enää kilpasille. Kyllä se nopeus ja älynkin nopeus oli toista kuin mulla. Mutta ei nopeus ole ainoa autuaaksi tekevä. Mietipä asioita joita et haluaisi nopeuttaa...tai saada aina vaan uutta ja kauniinmpaa ja parempaa kuin naapurilla...ehkä niissä on meillä humanisteillä saumamme :) Sain kunnioitettavat 5 pistettä. Olisin ollut pettynyt jos olisin saanut enemmän koska testi ei ollut pätevä ja olen oikealla alalla jo nyt ;)

• norMix evk

että olet oman alasi löytänyt. Tokihan humanistejakin tarvitaan, ei maailmaa puhtaaksi tekniikan taitajien temmellyskentäksi voi päästää. Ja kuten varmaan huomasitkin, "testi" nyt olikin tarkoitettu enemmän huumoriksi kuin ammatinvalinnan perustyökaluksi. Sikäli tietty testi on oikeansuuntainen, että insinöörikunta KESKIMÄÄRIN saa varmaan siitä hyvät pisteet. Mutta jokainen ammattikunta kuitenkin koostuu yksilöistä joiden asenteet ja arvostukset heittelevät laidasta laitaan. Tuskinpa esim diplomi-insinööri Satu Hassi olisi tästä testistä sen enempää pisteitä napannut kuin sinäkään.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      83
      5968
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      304
      4960
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2628
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      44
      2559
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      71
      1748
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1624
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1491
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1397
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1363
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      116
      1337
    Aihe