Avensiksen kytkin viat

ike

Onko muillakin esiintynyt d4d mallissa vauhtipyörävikaa(kaksoismassa)? Omani sain juuri korjauksesta 1050 eur pelkkä osa eikä Toyota tule vastaan korvauksessa....

62

26215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiljattain

      toyota hävisikin juuri hiljattain vertailutestin nimenomaan kalliitten ylläpitokulujen takia

      käyttökuluja tietysti nostaa tuollainen harmittava ylimääräinen korjaamolla hyppyyttäminen

    • Rahikaisella

      Kuin myös meillä. Tästä on väännetty kättä toyotan kanssa jo neljättä viikkoa. Meille on Avensis ollut suuri pettymys.

    • Huoltoon menossa

      Minulla on kohta sama edessä, mitä tuo kustansi kaiken kaikkiaan?

      • epeli_75

        Kuinkapaljon ajetuissa autoissa näitä vikoja esiintyy? Itse ostamassa juuri -03 mallin d4d farkkua, jolla vedetty vajaa 200 tkm...


      • ave-01
        epeli_75 kirjoitti:

        Kuinkapaljon ajetuissa autoissa näitä vikoja esiintyy? Itse ostamassa juuri -03 mallin d4d farkkua, jolla vedetty vajaa 200 tkm...

        Itselläni on 01 D4D Wagon vauhtipyörä oireili 140 000 km tienoilla, ensioireet käynnistyksen yhteydessä, pyöritys pysähtyi kuin seinään ja alkoi uudestaan. Osat menivät takuuseen (lukuun ottamatta kytkinlevyä)työt maksoin itse n. 400 ekua.
        Ps. Starttimoottori vaihdettiin kahden viikon kuluttua em. remontin jälkeen, oli vaurioitunut viallisen vauhtipyörän takia. Meni myös takuuseen.


      • ei kyllä viittaa
        ave-01 kirjoitti:

        Itselläni on 01 D4D Wagon vauhtipyörä oireili 140 000 km tienoilla, ensioireet käynnistyksen yhteydessä, pyöritys pysähtyi kuin seinään ja alkoi uudestaan. Osat menivät takuuseen (lukuun ottamatta kytkinlevyä)työt maksoin itse n. 400 ekua.
        Ps. Starttimoottori vaihdettiin kahden viikon kuluttua em. remontin jälkeen, oli vaurioitunut viallisen vauhtipyörän takia. Meni myös takuuseen.

        vauhtipyörävikaan vaan ainoastaan starttimootori vikaan. Ettet vaan tehnyt turhaan kytkin/vauhtipyörä remonttia. Mulla sama käynnistys oire vaikka Kytkin vauhtipyörä remontti jo tehty kesällä. Eivät liity toisiinsa.


      • Toyoatisti
        epeli_75 kirjoitti:

        Kuinkapaljon ajetuissa autoissa näitä vikoja esiintyy? Itse ostamassa juuri -03 mallin d4d farkkua, jolla vedetty vajaa 200 tkm...

        taitaa tulla vita aika aikaisin. mulla on vm -98 1.6 Ave ajettu 302.000 ja pelaa kuin hyrrä (koputan puuta). Ostin kun oli ajettu 245.000. Ei ruosteita. Kytkin silloin tällöin vinkasee, mutta niinpä tekee mm. Volvossa ja Pösössä (Peugeot).Samassa tehtaassa valmistettu painelaakeri siellä välillä itke, mut ei haittaa menoa.


      • Corolla_Kuski
        epeli_75 kirjoitti:

        Kuinkapaljon ajetuissa autoissa näitä vikoja esiintyy? Itse ostamassa juuri -03 mallin d4d farkkua, jolla vedetty vajaa 200 tkm...

        Tuo on melko harvinainen vika Toyotassa, mutta sangen yleinen VW:n merkeissä


    • ike

      Hinta töineen 1650(Toytota), kilometrit 200 thkm.
      Ensimmäinen oire on auton tärinä, tyhjäkäynnillä huomaa.

      • ihmettelijä...

        Kävimpä äsken piruuttani kysymässä hinta-arviota kytkin remontille paikallisesta kalliiksi tunnetusta Toyota liikkeestä. 600 - 800 euroa osineen ja töineen... Ja vika ei ole niin yleinen kuin näistä jutuista voisi päätellä, esiintyy kuulemma enemmän taksi puolella...


      • ike
        ihmettelijä... kirjoitti:

        Kävimpä äsken piruuttani kysymässä hinta-arviota kytkin remontille paikallisesta kalliiksi tunnetusta Toyota liikkeestä. 600 - 800 euroa osineen ja töineen... Ja vika ei ole niin yleinen kuin näistä jutuista voisi päätellä, esiintyy kuulemma enemmän taksi puolella...

        Tuossa on siis mukana pelkkä kykin arvatenkin?
        Tuo vauhtipyörä maksaa 1050 ja sekin on korjattu malli, alkuperäinen maksaa n 2000 eur. Takuu ko. osilla on kyllä sama. Toyotan hinta remontille on suht sama kuin "ei merkkiliikkeen" esim bosch johtuen pitkälti siitä että vauhtipyörää ei myydä muualta...... Tässä tapauksessa ei ole kyse taksi autosta.


      • Ihmettelijä..
        ike kirjoitti:

        Tuossa on siis mukana pelkkä kykin arvatenkin?
        Tuo vauhtipyörä maksaa 1050 ja sekin on korjattu malli, alkuperäinen maksaa n 2000 eur. Takuu ko. osilla on kyllä sama. Toyotan hinta remontille on suht sama kuin "ei merkkiliikkeen" esim bosch johtuen pitkälti siitä että vauhtipyörää ei myydä muualta...... Tässä tapauksessa ei ole kyse taksi autosta.

        Kyllä setä näin väitti, että koko systeemin hinta 600 - 800... vaihtaavat alkuperäisen kaksoismassakytkinvauhtipyörähärpäkän käsittääkseni metalliseen... ns. "taksikytkin"..?? Sanooko kenellekkään mitään?


      • ike
        Ihmettelijä.. kirjoitti:

        Kyllä setä näin väitti, että koko systeemin hinta 600 - 800... vaihtaavat alkuperäisen kaksoismassakytkinvauhtipyörähärpäkän käsittääkseni metalliseen... ns. "taksikytkin"..?? Sanooko kenellekkään mitään?

        Voisitko kertoa liikkeen nimen ja sedän tiedot. Tuo tieto tulenee säästämään joiltakin paljon euroja.


      • ihmettelijä...
        ike kirjoitti:

        Voisitko kertoa liikkeen nimen ja sedän tiedot. Tuo tieto tulenee säästämään joiltakin paljon euroja.

        Sedän nimeä en tänne viitsisi laittaa, mutta toisaalta, enpä minä sitä edes muista :)

        Mutta liike sijaitsee Hämeenlinnassa, paikallinen kalliiksi tiedetty Tojo-liike. Samanlaista palvelua kuin sieltä, on kuitenkin näköjään vaikea saada muualta! Meinasin perseelleni lentää, sen verran hyvää palvelua huoltoneuvojalta sain, vaikka periaatteessa menin vaan kyseleen, että uskaltaako 200 tkm ajettua D4D farkkua vm.2003 ostaa... Tuollaisella palvelulla mua ei edes vituta, vaikka joutuis sillon tällön korjaamolla poikkeemaankin! Päätäni mä nyt en pantiksi voi siitä hinnasta pistää, mutta tuo 600 - 800 mulle sanottiin ja puhe oli juuri siitä, että vika ei johdu kytkimestä, vaan tuosta kuuluisasta vauhtipyörästä. Ja korjaus osineen noin tuon yllä mainitun summan...

        Mutta olen kyllä kuullut muualtakin näistä kaksoismassavauhtipyörien vaihtamisista ilmeisesti metallisiin... tarkempaa tietoa olis tietysti kiva saada joltain, joka asiasta jotain tietäis?


      • Alphard
        ihmettelijä... kirjoitti:

        Sedän nimeä en tänne viitsisi laittaa, mutta toisaalta, enpä minä sitä edes muista :)

        Mutta liike sijaitsee Hämeenlinnassa, paikallinen kalliiksi tiedetty Tojo-liike. Samanlaista palvelua kuin sieltä, on kuitenkin näköjään vaikea saada muualta! Meinasin perseelleni lentää, sen verran hyvää palvelua huoltoneuvojalta sain, vaikka periaatteessa menin vaan kyseleen, että uskaltaako 200 tkm ajettua D4D farkkua vm.2003 ostaa... Tuollaisella palvelulla mua ei edes vituta, vaikka joutuis sillon tällön korjaamolla poikkeemaankin! Päätäni mä nyt en pantiksi voi siitä hinnasta pistää, mutta tuo 600 - 800 mulle sanottiin ja puhe oli juuri siitä, että vika ei johdu kytkimestä, vaan tuosta kuuluisasta vauhtipyörästä. Ja korjaus osineen noin tuon yllä mainitun summan...

        Mutta olen kyllä kuullut muualtakin näistä kaksoismassavauhtipyörien vaihtamisista ilmeisesti metallisiin... tarkempaa tietoa olis tietysti kiva saada joltain, joka asiasta jotain tietäis?

        Saksassa on myös käynnissä keskustelu kytkin/vauhtipyörävioista. Sikäläinen tarkka kuluttaja on kauhuissaan jopa yli puolentoista tuhannen euron korjaushinnoista.

        Joillakin on merkin lisäturva ja joutuvat maksamaan vain 20% osahinnoista. Mutta onpa joillekin tehty korjaus takuuajan jälkeen veloituksettakin. Korvauskäytäntö vaihtelee. Tulisikohan tästä Suomessa joukkokanne?


      • avensissos
        Alphard kirjoitti:

        Saksassa on myös käynnissä keskustelu kytkin/vauhtipyörävioista. Sikäläinen tarkka kuluttaja on kauhuissaan jopa yli puolentoista tuhannen euron korjaushinnoista.

        Joillakin on merkin lisäturva ja joutuvat maksamaan vain 20% osahinnoista. Mutta onpa joillekin tehty korjaus takuuajan jälkeen veloituksettakin. Korvauskäytäntö vaihtelee. Tulisikohan tästä Suomessa joukkokanne?

        noista massavauhtipyöräkaksoishässäköistä on keskusteltu täällä palstoilla ja muualla sen verran paljon, että ainakin mun mielestä kannattaisi toyotalle jonkin sortin atressi venyttää. Ihan turhia remontteja tuommoset ja helkkarin yleisiä. Ei varmasti rajoitu pelkkiin takseihin ku omaanki on semmonen jo vaihettu!

        Onko joukkokanteita tehty Suomessa autoihin liittyen aikaisemmin?


      • Alphard
        avensissos kirjoitti:

        noista massavauhtipyöräkaksoishässäköistä on keskusteltu täällä palstoilla ja muualla sen verran paljon, että ainakin mun mielestä kannattaisi toyotalle jonkin sortin atressi venyttää. Ihan turhia remontteja tuommoset ja helkkarin yleisiä. Ei varmasti rajoitu pelkkiin takseihin ku omaanki on semmonen jo vaihettu!

        Onko joukkokanteita tehty Suomessa autoihin liittyen aikaisemmin?

        Laki ei ole ennen mahdollistanut joukkokanteita Suomessa. Tässä tapauksessa varmaan riittäisi, että joku asianajotoimisto keräisi joukon ongelmasta kärsineitä mukaan. Aluksi vaikka kuluttajansuojalain mukainen valitus. Valittajien lukumäärä antaisi sille erityistä painoa.

        Toyota Finland tuskin päästää asiaa oikeuteen asti. Jos maine kestävyydestä menee, on autokauppa vaikeaa. Ei kukaan Toyotaa ulkonäön vuoksi osta...


      • taisi olla näin
        ihmettelijä... kirjoitti:

        Sedän nimeä en tänne viitsisi laittaa, mutta toisaalta, enpä minä sitä edes muista :)

        Mutta liike sijaitsee Hämeenlinnassa, paikallinen kalliiksi tiedetty Tojo-liike. Samanlaista palvelua kuin sieltä, on kuitenkin näköjään vaikea saada muualta! Meinasin perseelleni lentää, sen verran hyvää palvelua huoltoneuvojalta sain, vaikka periaatteessa menin vaan kyseleen, että uskaltaako 200 tkm ajettua D4D farkkua vm.2003 ostaa... Tuollaisella palvelulla mua ei edes vituta, vaikka joutuis sillon tällön korjaamolla poikkeemaankin! Päätäni mä nyt en pantiksi voi siitä hinnasta pistää, mutta tuo 600 - 800 mulle sanottiin ja puhe oli juuri siitä, että vika ei johdu kytkimestä, vaan tuosta kuuluisasta vauhtipyörästä. Ja korjaus osineen noin tuon yllä mainitun summan...

        Mutta olen kyllä kuullut muualtakin näistä kaksoismassavauhtipyörien vaihtamisista ilmeisesti metallisiin... tarkempaa tietoa olis tietysti kiva saada joltain, joka asiasta jotain tietäis?

        Ennen oli nelipyörä toyotan liike. Oliko muistaaksen parolantiellä? 15v sitten


    • ulos markkinoilta

      Menestys on noussut päähän. Toyota on hinnoitellut jo itsensä ulos markkinoilta. Kilpailijoilla on ruusuiset ajat varaosa- ja huoltobisneksessä.

      • pena2

        Missä mielessä Toyota on hinnoitellut itsensä ulos, jos Corolla on toukokuun tilastossa ykkönen ja Avensis on neljäntenä. Mitenhän sinä perustelet lausuntosi?


      • uloss
        pena2 kirjoitti:

        Missä mielessä Toyota on hinnoitellut itsensä ulos, jos Corolla on toukokuun tilastossa ykkönen ja Avensis on neljäntenä. Mitenhän sinä perustelet lausuntosi?

        Hinnoitellut itsensä ulos varaosa- ja korjausbisneksestä. Muualta saa samat osat ja palvelun paljon halvemmalla.


    • Toyota ku ei muutaa saa

      Minulla on jo neljäs Toyota menossa. Aveksiksen kytkimestä voin sanoa, että kytkinremontti vauhtipyörä mukaan lukien maksoi 1836 €, pelkkä kytkin paineasetelmineen maksaa noin 1000 € töineen ja tuo loppu on vauhtipyörän osuus. Itelläni remontti tuli esille tuossa 220 tkm. oireilu alkoi n.155 tkm. Oireita olivat auton tärinä ja epätasainen tyhjäkäynti. Auto alkoi myös jyristä moottorijarrutuksissa n. 2400 rmin kohdalla, lisäksi tyhjäkäynnillä kuului sellaista rämisevää ääntä vaihteiston puoleisesta päästä. Corollassakin on sama kytkin jos moottori 0n tuo 2.0 D4D 116. Olen kuullut, että taksikäytössä kytkin ei ole kestänyt edes 100 tkm. Hinta on kallis koska kytkimen rakenne poikkeaa tavanomaisista kytkimistä. Toyotan kytkimessä kytkimen vaimennuselementit ovat kiinnitettyinä vauhtipyörään joka myös tuplamassaisena tasapainottaa moottorin käyntiä.
      Kun tasapainotus osien kiinnitys ajanmittaan löystyy alkaa tärinät. Toytan kytkimessä pelkkiä
      vaimennus/tasapainotusosia ei erikseen pysty vaihtamaan vaan koko vauhtipyörä pitää vaihtaa.
      Mikäli autolla on ajettu reilusti yli 100 tkm kannattaa vaihtaa myös kytkinlevy ja paineasetelma. Kytkin kestää yleensä noin 150 - 200 tkm. kun molemmat asiat vaihdetaan hinta on tuo lähes 2000 €. Käynistysongelmat johtuivat minulla virtalukon pohjasta ja vauhtipyörän vaihdon jälkeen 220 tkm jälkeen starttimoottorin kuluneesta rattaasta. Kun vauhtipyörä vaihdetaan tulee myös uusi starttikehä vauhtipyörän mukana
      ja kun vanha starttimoottori jää käyttöön on mahdollista ettei startin ratas imaise vauhtipyörän puolelle uuteen rattaaseen vaan ulahtaa tyhjää tai jopa lopettaa starttaamisen kesken. vanhan ajan kytkimissä nuo vaimennusosat ovat kytkimen paineasetelmassa ja kytkinlevyssä
      ja yleensä tasapainotusosat ovat muualla moottorin rakenteessa. Kieltämättä tuo kytkimen hajoaminen suorastaan v.....i. Corollassa kyseinen remontti meni takuuseen kun osasin siihen varautua jo alle 100 tkm. Ei olisi ollut tarvetta mutta vaadin, että se korjataan Avensiksesta viisastuneena. Ajotapa myös vaikuttaa kytkimen ikään. Ei kannata makuuttaa kytkintä pohjassa ja vaihdetta päällä kun auto on paikallaan vaan aina kun mahdollista, panee vaihteen vapaalle ja nostaa kytkimen ylös. Onhan
      tuo 220 tkm normaalissa ajossa aika pitkä pätkä kytkimelle kuitenkin.

    • Tessuloinen

      Nykypäivän autot ovat huonompia kuin ennen.Hiaset olivat vahvempia.Minä ajoin 5 hiasea melkein loppuun.Noin 500 000 per auto.Eikä niissä ollut muuta kuin päästää menemään eikä ne takkuilleet niinkuin nämä kovasti kehutut d4d turpo dieselit. Ja vaikka lähti norjan reissulle, niin ei ollut pelkoa siitä että tuulettajan hihna katkeaa. Siinä oli kaksi tuulettajan hihnaa.Varma peli. Minulta meni kytkin d4d turpo avensis
      200 000 kilometrin kohdalla ja kallis remontti.Vauhtipyörä 1000 euroa kytkinpaketti kunnostettu 196euroa
      Työ ei toyota korjaamolla 250 euroa.Panee miettimään merkin vaihtoa.Ja hyvää talvenjatkoa kaikille.Kuopiosta

      • onkos tuo totta

        että auto, jota kehutaan luotettavaksi, ei kestä edes 150 tkm normaalia ajoa. Eihän muita yhtä huonoja autoja ole edes olemassa, no Lada ehkä!!


      • jr
        onkos tuo totta kirjoitti:

        että auto, jota kehutaan luotettavaksi, ei kestä edes 150 tkm normaalia ajoa. Eihän muita yhtä huonoja autoja ole edes olemassa, no Lada ehkä!!

        onko tämä kyseinen massa kytkin 08 avessa diesel 2,0 126hv, vai joko näissä normaali kytkinasetelma?


      • Ecotronic
        onkos tuo totta kirjoitti:

        että auto, jota kehutaan luotettavaksi, ei kestä edes 150 tkm normaalia ajoa. Eihän muita yhtä huonoja autoja ole edes olemassa, no Lada ehkä!!

        Esim:PSA konsernin vehkeille tuo on jo todellinen huippusuoritus jos tuon kestää


      • - ex ave -
        Ecotronic kirjoitti:

        Esim:PSA konsernin vehkeille tuo on jo todellinen huippusuoritus jos tuon kestää

        Eiköhän noita vauhtipyöriä ole VAG-autoihinkin vaihdeltu joskus melko pienilläkin kilometreillä...


      • jr
        - ex ave - kirjoitti:

        Eiköhän noita vauhtipyöriä ole VAG-autoihinkin vaihdeltu joskus melko pienilläkin kilometreillä...

        miten on tojota miehet tuon 08vm diesel aven(2,0 126hv kytkin onko kaksoismassa vai normaali?


      • 14+14
        Ecotronic kirjoitti:

        Esim:PSA konsernin vehkeille tuo on jo todellinen huippusuoritus jos tuon kestää

        kestää erittäin hyvin. Kytkin pitää kyllä vaihtaa. Ei ole vauhtipyöräongelmiaakaan kuten Tojoissa. Eikä öljynsyöntiongelmia.


      • aina totuuden
        14+14 kirjoitti:

        kestää erittäin hyvin. Kytkin pitää kyllä vaihtaa. Ei ole vauhtipyöräongelmiaakaan kuten Tojoissa. Eikä öljynsyöntiongelmia.

        Myyjä on kertonut, että PSA ja VAG on kaikki huonoja, Tojo on paras, mistään vioista ei ole kuultukaan. Vaikka ajaa huimat 10 tkm vuodessa, kestää ihan hyvin takuuajan ilman suuria korjauksia, mitä nyt jarrut pitää pari kertaa vaihtaa ja öljytikku lyhentää jne. Johan sen Euroopan myyntiluvutkin kertovat.


      • tylsä ja epäluottett
        aina totuuden kirjoitti:

        Myyjä on kertonut, että PSA ja VAG on kaikki huonoja, Tojo on paras, mistään vioista ei ole kuultukaan. Vaikka ajaa huimat 10 tkm vuodessa, kestää ihan hyvin takuuajan ilman suuria korjauksia, mitä nyt jarrut pitää pari kertaa vaihtaa ja öljytikku lyhentää jne. Johan sen Euroopan myyntiluvutkin kertovat.

        Hätäset 200 tkm kesti aven kytkin ja mitään ilmoittamatta hajosi ja jätti tielle. Remontti maksoi pikkasta vaille 2000 ja tässä odotellaan seuraavaa remonttia...mihin tässä voi enää luottaa!!


      • hyppynaru,
        tylsä ja epäluottett kirjoitti:

        Hätäset 200 tkm kesti aven kytkin ja mitään ilmoittamatta hajosi ja jätti tielle. Remontti maksoi pikkasta vaille 2000 ja tässä odotellaan seuraavaa remonttia...mihin tässä voi enää luottaa!!

        sitten heräsit ja katsoit pihalle ja siellä se olikin sinun volkkarisi ja taas karvareuhka syvälle päähän ja taskuun


      • EX TOYOTISTI
        hyppynaru, kirjoitti:

        sitten heräsit ja katsoit pihalle ja siellä se olikin sinun volkkarisi ja taas karvareuhka syvälle päähän ja taskuun

        minun Toyotastani hajosi kytkinasetelma 12000km ajettuna,meni tietenkin takuu korjauksena,ei oikein vakuuttanut Toyota laatu!


      • 1+1
        EX TOYOTISTI kirjoitti:

        minun Toyotastani hajosi kytkinasetelma 12000km ajettuna,meni tietenkin takuu korjauksena,ei oikein vakuuttanut Toyota laatu!

        onko massakytkin uudemmissa diesel avensiksissa


      • massaa on
        1+1 kirjoitti:

        onko massakytkin uudemmissa diesel avensiksissa

        Kumma kun mun -03 diesel Avensiksessa tavallinen vauhtipyörä. ja kytkin . onkohan niitä 2-s massa vauhtipyöriä sitten sattumanvaraisesti eri ikäsis ja -mallisissa toyotissa ?


      • olet siis vaihtanut
        massaa on kirjoitti:

        Kumma kun mun -03 diesel Avensiksessa tavallinen vauhtipyörä. ja kytkin . onkohan niitä 2-s massa vauhtipyöriä sitten sattumanvaraisesti eri ikäsis ja -mallisissa toyotissa ?

        en minä ole ainakaan koskaan pystynyt päältäpäin näkemään, millainen vauhtipyörä tai kytkin tai paineasetelma autossani on!!! Voi voi sitä Tojon kuuluisaa kestävyyttä??? Oliskos sulla jo kolmas kytkin menossa.


      • massaa on
        olet siis vaihtanut kirjoitti:

        en minä ole ainakaan koskaan pystynyt päältäpäin näkemään, millainen vauhtipyörä tai kytkin tai paineasetelma autossani on!!! Voi voi sitä Tojon kuuluisaa kestävyyttä??? Oliskos sulla jo kolmas kytkin menossa.

        aikasempi omistaja oli vaihtanut 300 tkm kohdilla kytkimen . No sulla ei kyllä oo ees tojotaa, sen huomaa kyl kirjotuksestas ... Minkähän takii oot muutes ees huolissas tojotan kytkimen kestävyydestä ... ? no voimaa Sulle, yritä kestää katkeruuttas tai jotain,


      • katkera tai jotain
        massaa on kirjoitti:

        aikasempi omistaja oli vaihtanut 300 tkm kohdilla kytkimen . No sulla ei kyllä oo ees tojotaa, sen huomaa kyl kirjotuksestas ... Minkähän takii oot muutes ees huolissas tojotan kytkimen kestävyydestä ... ? no voimaa Sulle, yritä kestää katkeruuttas tai jotain,

        siitä ettei omista 7 vuotta vanhaa ja varmaankin 400 tkm ajettua Tojoa?? Mietis vähän.


      • elämä on..
        katkera tai jotain kirjoitti:

        siitä ettei omista 7 vuotta vanhaa ja varmaankin 400 tkm ajettua Tojoa?? Mietis vähän.

        Itellä oli -02 D4D avensis ajettu oli jotain 145000km kun vauhtipyrä hajosi/ alkoi oireilemaan. Remontti maksoi jotain 1800e siihen laitettiin -98 mallin kiinteä vauhtipyörä muut kytkimen hilppeet. Samaa tehty aikoinaan takseihin, ihan loogista kuka nyt viittii joka välissä olla kytkintä korjaamassa.

        Nyt alla -05 D4D 135000km avensis ja sama vika. Ite laitan "tarvikeosat" eli vauhtipyörän ja muut kytkimen hilppeet. Hinta on noin 1000e kytkinpaketilla työt.
        Toyotalla sama homma alkuperäisosilla maksaa 1900e

        Melkovarmaa on että starttimoottori menee ennen kesää vaihtoon. Sillä viallinen vauhtipyörä käy startin päälle.
        Nykyään melkein kaikissa autoissa on tämä hieno 2000 luvun kaksoismassa vauhtipyörä. Varsinki dieseleissä se ei kestä suhteellisen kovan moottorin vääntöjen takia näköjään kovinkaan pitkää kilometri määrä.

        Tästäkin huolimatta olen varma että seuraavakin autoni tulee olemaan Toyota.
        Ei pelkästään vauhtipyörän kestävyys tee autosta hyvää/huonoa...


      • pate59
        1+1 kirjoitti:

        onko massakytkin uudemmissa diesel avensiksissa

        kytkin on myös uudessa,monessa on jo hajonnut
        kilometrejä ei edes 20000


      • kpg1
        pate59 kirjoitti:

        kytkin on myös uudessa,monessa on jo hajonnut
        kilometrejä ei edes 20000

        Työpaikan WV Caravellet on kärsineet niinikään kytkimen laukeamisista: n 60 000 Km ja poks.
        Syyksi on tarjottu, ettei kytkin kestä ajonvakauttimen aiheuttamaa kuormaa talvi kelissä.

        Eli jos mittaritaulussa näkyy se "viuruttelu" kuvake, niin kannattanee laittaa suosiolla sutimisen estot pois päältä. Ainakin lumipeitteisellä (auraamattomalla) tiellä ajaessa.


      • Ei valittamista
        Ecotronic kirjoitti:

        Esim:PSA konsernin vehkeille tuo on jo todellinen huippusuoritus jos tuon kestää

        Typerää yleistämistä, itse ajoin Xara Picasso 2.0 HDI -03....08 , 0-250ktm, eikä auton voimansiirrossa ollut mitään ongelmia. Lisäksi auto oli chipattu (Digituning) takuuajan jälkeen. Ainakin yhdessä (työkaverin bensakoneessa hajosi kytkin. Muuten sitä edellisellä jakajapumpulla varustetulla diesel (siis ei HDI) Xsaralla ajoin -98.. 2003, 0- 250tkm eikä ongelmia. Tällä hetkellä menossa C5III 2008, 105tkm , ei murheita, tarkoitus ajaa tälläkin saman verran kuin edellisillä. Ajan vuodessa n.50tkm kertaakaan em. autot eivät ole jättäneen tielle.


      • Raappami
        - ex ave - kirjoitti:

        Eiköhän noita vauhtipyöriä ole VAG-autoihinkin vaihdeltu joskus melko pienilläkin kilometreillä...

        Veljelläni kesti vagvag-konsernin riisseli autossa kytkin n.50tkm. Kuuluisa kaksoismassa.
        Ny sillä on menos kierroksessa riisseli Bmw ajettu karvan alle 200tkm. Siihe vaihettiin koko paska itte ku liikkeessä ois tullu hinta aika suolasex. Siinäki kaksoismassa vaihettiin ns. taksimalliin. Onhan se hieman erilaine ku alkuperäinen varsinkin liikkeellelähtö ei oo niin joustavaa, mutta kaikkeen tottuu.


      • Päinvastoin
        aina totuuden kirjoitti:

        Myyjä on kertonut, että PSA ja VAG on kaikki huonoja, Tojo on paras, mistään vioista ei ole kuultukaan. Vaikka ajaa huimat 10 tkm vuodessa, kestää ihan hyvin takuuajan ilman suuria korjauksia, mitä nyt jarrut pitää pari kertaa vaihtaa ja öljytikku lyhentää jne. Johan sen Euroopan myyntiluvutkin kertovat.

        Joop joo, tojomyyjä tietää...oma Ave pääsi kytkiremppaan niinkin nuorena kuin 70tkm:n kohdalla. Eipä ole C5:ssä tullut oikein mitään ongelmaa niillä kilsoilla. Miellyttävämpi ajaa ja tilavampi.

        Omasta puolestani olen valmis hautamyytinsen myytin että japanilainen kestää ja ranskis ei. Omat kokemukset päinvastaisia.


      • Köyhtynytjakatkera
        elämä on.. kirjoitti:

        Itellä oli -02 D4D avensis ajettu oli jotain 145000km kun vauhtipyrä hajosi/ alkoi oireilemaan. Remontti maksoi jotain 1800e siihen laitettiin -98 mallin kiinteä vauhtipyörä muut kytkimen hilppeet. Samaa tehty aikoinaan takseihin, ihan loogista kuka nyt viittii joka välissä olla kytkintä korjaamassa.

        Nyt alla -05 D4D 135000km avensis ja sama vika. Ite laitan "tarvikeosat" eli vauhtipyörän ja muut kytkimen hilppeet. Hinta on noin 1000e kytkinpaketilla työt.
        Toyotalla sama homma alkuperäisosilla maksaa 1900e

        Melkovarmaa on että starttimoottori menee ennen kesää vaihtoon. Sillä viallinen vauhtipyörä käy startin päälle.
        Nykyään melkein kaikissa autoissa on tämä hieno 2000 luvun kaksoismassa vauhtipyörä. Varsinki dieseleissä se ei kestä suhteellisen kovan moottorin vääntöjen takia näköjään kovinkaan pitkää kilometri määrä.

        Tästäkin huolimatta olen varma että seuraavakin autoni tulee olemaan Toyota.
        Ei pelkästään vauhtipyörän kestävyys tee autosta hyvää/huonoa...

        Ei, mutta sitten kun D4D:n kansi alkaa irvistää...sitten voi mieli muuttua


    • tooyootaa

      Hei,

      Olen katsellut Avevsisi D4D 126 hp tai 150 hp moottorilla olevia vm. 2006-2007 malleja. Kuitenkin viimeisimmän faceliftin jälkeisiä. Koskeeko tämä kaksoimassavauhtipyörävika myös kyseisiä autoja?

      • kpg1

        Ei nuita kirjoituksia ainakaan ole viime vuoslta, tosin mitä ei saa rikki käsittelemällä huonosti?
        Kytkimet ei kestä luistattamista, nyky dieseleissä on väännöt sitä luokkaa ettei ne sammu kovin herkästi.
        Nuissa koneissa, mitä kysyit viat oli vuosimallissa -06 egr venttiilija lähinnä 2.2 osalta kansi.
        Ongelmista on jo päästy, kirjoitukset ajoittuvat -06-07 ajalle.
        Niin 2.0 d4d oli taloudellisin kone tähän mennessä, matkassa 4.1 l/100 Km, isompi kone on vienyt 1-2 l enemmän.


      • elämä on

        Ainakin -05 Ravia, sama 2.0 d4d, koskee. 190tkm kesti vauhtipyörä. Sitten alko kiihyttäessä juriseen ja pari sataa kilometriä siitä jätti tienpäälle.


    • reiska`

      Jos nyt yhteenvetona näitä kytkin ja vaihdeloota vikoja miettii, nii Tojossa se vauhtipyörä ollut heikko lenkki alkuvaiheessa. Saksan volskissa ja skodassa ei kestä vääntöjä kytkin eikä vaihteisto. Vaihteistot menee uusiksi, kytkin luistaa, jo 300nm väännöllä saksalaisen tekniikalla. Ja uudet saksan diisselit syö öljyä suuret määrät, joka on normia . Eli kyllä tojotan diisselikonepaketti lähes täydellisyyttä hipoo

    • Ave diesel 2000

      Vauhtipyörä kannattaa vaihtaa "perinteiseen" eli kytkimen tilalle ns. perinteinen "taksikytkin". Kestää paremmin ja on halvempi myös tulevaisuudessa huoltaa. Omaan d4d:hen vm 2000 on juuri tehty sellainen remotti. Jos auto on vanhempi, niin ei kannata todellakaan käyttää merkkihuollossa. Kyseleppä pienemmistä pajoista ja tsekkaa ohjeita netistä.

    • rikki meni tänään

      Mistä olette noita perinteisiä vauhtipyörä ja kytkin paketteja ostaneet? Onko kokemuksia esim. Tuningstudion osista? Tarve olis 2001 avensis d4d osille.

    • testissä
    • jeps 2
    • -58

      Faceliftissä -06 Aven kytkin muuttettiin vahvemmaksi. Mutta varaosahinnoilla sen vaihto mikäli tarvitsee, maksaa Toyotalla noin 2500 egee. vauhtipyörä 1400 kytkin paketti 550 ja työt 550 egee. Tosin täytyy sanoa ettei minkään auton kytkin ole ikuinen, joskus sen joutuu vaihtamaan. Kestävyyteen vaikuttaa paljon kytkimen käyttö ja ajotapa, vedetäänkö esim. peräkärryä, onko autolla useita kuljettajia tai onko se esim taksikäytössä. Mikäli autolla on ajettu yli 200000 tkm niin saattaa olla , että kykin remontti tulee vastaan. Voi olla, että siistillä ajolla kytkin kestää vaikka kuinka kauan tai kovalla rääkillä sen saa rikki jo muutaman tuhannen jälkeen. Jos on tottunut makuuttamaan jalkaa kytkin polkimella ja pitää kytkin pohjassa risteyksissä vaihdetta kokoajan päällä tai muuten luistattaa kytkintä kytkin pinnata lasittuvat ja kytkin alkaa luistaa.

    • Ave -06

      Eilen huomasin, että omassa Avensiksessa kytkin (oma epäilys) nakutti heti kylmästartin jälkeen. Eli starttasin tietenkin kytkin pohjassa ja nakutuksen tunsi polkimessakin, kun kytkin oli vielä pohjassa. Ääni hävisi sitten hetken päästä eikä sitä ole sen jälkeen kuulunut. Eilen ajelin yli 100km enkä huomannut tai kuullut sinä aikana mitään erikoista. Kyseessä on siis 1.8VVT-i ja ajettu 134tkm. Onkos tässä tuo kaksoismassavauhtipyörä, vai onko se vain D4D:ssä?

      • Zäppä

        D4d on vain kmvp eli se ei sulla ainakaan rallata siellä...


    • Susi avensis

      Oli sitten viimmeinen toyota mulle. Olen korjauttanut koko auton läpi kotaisin. Suurimmat remontit tulivat kun vaihdelaatikko hajosi maiksoi 950 € käytettynä ja samaan syssyy meni myös kytkin katselin hintoja ja tilasin sen Saksata 350 €. Nyt pistetään vielä uusi kone jonka jälkeen myyn koko paskan pois.

    • tyytyväinen huoltoon

      avensis 05 d4d 360tkm meni ekalla kytkimellä. Nyt remontin jälkeen ajettu 20 tkm ja luistaa, perkele. Huollossa ihmettelivät ja huomasivat, että eivät ole vaihtanut samalla kertaa työsylinteriä. Heille selvisi samalla mihinkä aveen "kummitus" sylinteri kuuluu.
      Olivat huollossa todenneet, että joku ave tulee takuuna takaisin. Tekevälle sattuu!
      Kaikesta huolimatta tyytyväinen aveen ja tojon huoltoon.

    • aina.hajoaa

      Kaksoismassavauhtipyörä (ja tojotisteille selvennettynä = kaksois massa vauhti pyörä) on Toyotan D4D-moottorin yksi lukuisista kalliista tyyppivioista

      • Kuluvaosa

        Se on kulutusosa, kuten muissakin merkeissä.
        En nyt viitsi mainostaa missä merkeissä niitä on kosahtanut tutuilla, kaikista ne menee aikaa myöten.


    • Retro-riikka-addikti

      Jaahas, tällaisesta on näköjään verta hikeä ja kyyneleitä vuodatettu jo lähelle kymmentä vuotta minulta huomaamatta, ja oikein asenteella!
      On se hyvä huomata, että arvokasta tietoa ei pantata!

      Ja mikä viihdyttävintä, pontevimmat yleistykset murskaavat säälimättömästi toisiaan.
      Joten itsekriittisyyttä vältellen menköön nyt sitten tämäkin teksti joukkoon.

      Minulla 505 tkm ajettu Gorilla Verso 2.0 D4D vm 2003. Moottori 1CD-FTV.
      Kytkin pitää nykyään painaa ihan pohjaan, että irrottaa. Katsastaja joskus noin 350 tkm:n kohdilla vihjasi, että kytkinlevy saattaa olla aika kulunut jo.
      No sitten kyselin vaihtohintoja, mutta rahatinlanteessani en halunnut laittaa noin 1500 euroa silloin vielä, kun itse en kokenut ongelmaa. Tuollaiseen hitaasti muuttuvaan asiaan ei niin kiinnitä huomiota.
      No aika kuluu nopeasti, ja olen sen jälkeen ajellut vielä 150 tkm.

      Kohta katsastukseen pitää taas mennä, ja nykyään autollani ajaa eräs toinenkin joskus, joten olen päättänyt pitää koslaani vielä ehkäpä pari vuotta lisää. Kai siihen on vielä uusi kytkin laitettava, kun itsekin jo oltava tarkkana.

      Siis rahaa menee löydöksistä riippuen ainakin tonni, mutta voi mennä kaksikin. Enkä itse lähde mitään seppimään, jos parempaa tekemistä on.
      Olkoon kaksoismassavaihtipyörä tai ei, kunhan saan autolla 100 tkm ... 200 tkm lisää. Ajan noin 35...40 tkm vuodessa, työ ja riiuumatkoja.
      Tällä kokemuksella kelpaavat ihan samanlaiset osat kuin ovat olleetkin, mutta noilla kilometreillä ainakin kytkinlevy ja painelaakeri täytyy vaihtaa.
      Onko sitten kaksoismassa vauhtipyörää? En tiedä varmasti, mutta epäilen, ettei.

      Tuplaantuukohan auton arvo taas!

      No onhan siihen muutakin rahaa mennyt; noin 500 tkm:n kohdilla vaihdettiin vetonivelet, (yhteensä 1500 eur) ja juuri äskettäin vaihdoin itse SCV-venttiilit. (2 kpl yhteensä 440 eur).
      Ja jakopään hiluja on uusittava aina 105 tkm välein. Viimeksi itse tekemällä selvisin noin 300 eur, mutta merkkihuollossa tuokin hinta ainakin tuplaantuisi.

      Myynnissä näitä näkyy olevan noin 2000 eurolla.

      Mutta en viitsi lähteä uudempaakaan autoa vielä etsimään, kun juuri nyt ei oikein viitteitä luotettavammasta.
      Ruostekaan ei ole vielä haitannut. 2009 on tehty raskaansarjan ruostesuojaus, ja on toistaiseksi kelvannut. Ilman sitä tämä olisi kyllä jo ruosteessa.

      Jos mediaan ja varsinkin palstojen kirjoituksiin panee yhtään mitään arvoa, niin eihän tässä mitään autoa kannata ostaa!

      Niin. Tämäkin oli yleistys. Ja palstallehan minäkin tämä kirjoitin.

      PS
      Eikös se ole niin, että sähköautoissa ei ole kaksoismassavauhtipyöriä?

    • Vaihteistojumi

      Mulla kytkin oli vielä ehjä siinä kohtaa kun vaihteistoa piti jo korjailla, heti tokana vuonna. On mennyt luotto siihen että auto olisi jotenkin kestävä. Isojen vikojen ilmeentyminen uuteen autoon eiikävä kyllä tarkoita sitä etteiköpieniäkin olisi ollut. Ens keväänä vaihdankin merkkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe