Turvallinen

mutta halpa?

Mielipiteitä mitkä automallit olisivat parhaat, jos hinta olisi viiden tonnin luokkaa. Haluan tukevan ja turvallisen auton, joten se olisi joku isohko henkilöauto (ei maasturit tai muut erikoiset Tietysti myös taloudellisuus olisi hyvä asia ja luotettavuus.

15

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OOOO
      • voisi

        olla ihan hyvä valinta, joskin tuossa autossa on jo sen verran elektroniikkaa, joka antaa pikkuhijaa myöten...puhutaan kuitenkin 15 vuotta vanhasta autosta...tuurilla kestää kauankin!


      • elektronikkaa?
        voisi kirjoitti:

        olla ihan hyvä valinta, joskin tuossa autossa on jo sen verran elektroniikkaa, joka antaa pikkuhijaa myöten...puhutaan kuitenkin 15 vuotta vanhasta autosta...tuurilla kestää kauankin!

        Mitäköhän erikoista elektronikkaa tuossa autossa sitten olisi? Jos tarkoitat moottorin elektronisesti ohjattua polttoaineensuihkutusta,niin nehän ovat käytännössä osoittautuneet idioottivarmoiksi systeemeiksi.


      • Näin se menee
        elektronikkaa? kirjoitti:

        Mitäköhän erikoista elektronikkaa tuossa autossa sitten olisi? Jos tarkoitat moottorin elektronisesti ohjattua polttoaineensuihkutusta,niin nehän ovat käytännössä osoittautuneet idioottivarmoiksi systeemeiksi.

        "niin nehän ovat käytännössä osoittautuneet idioottivarmoiksi systeemeiksi"

        Niin ovat, kun se rikkotuu, voi vain vaihtaa uuden ohjausyksikön. Aika idioottimaista touhua mielestäni, eikä edes halpaa.


      • maukka-make
        voisi kirjoitti:

        olla ihan hyvä valinta, joskin tuossa autossa on jo sen verran elektroniikkaa, joka antaa pikkuhijaa myöten...puhutaan kuitenkin 15 vuotta vanhasta autosta...tuurilla kestää kauankin!

        Tuon ikäisessä juuri elektroniikkaviat pysäyttävät matkan usein. Omassa autossani (Audi 80) vuodelta 1993 on ollut jo kovin paljon sähkövikoja: mm ABS, ilmastointi ja ruisku ovat aikaansaaneet korjaamoreissuja ja jopa matkojen keskeytymisiä. Lisäksi mekaaninen kuluminen noilla kilometreillä on jo mekaaninen fakta. Jos on paikka/taitoa puuhata itse, niin oiva valinta. Jos ei, unohda koko juttu. Korjaamolla laukkaamiseen kuluu rahaa ja aikaa.


    • Siinä se

      Perinteiset merkit jotka ovat olleet turvallisuuden edelläkävijöitä: mersu ja volvo.

      Taloudellisuudesta en uskalla sanoa mitään, ellet sitten aja todella paljon ja ota dieselversiota.

    • Anders U

      Turvallinen,iso,kestävä,ja hyvä ajaa.

    • ja ei, ei ole mun auto, vaikka voisin kylä harkita vaihtoa tuohon.

      http://www.nettiauto.com/756003
      uskoisin tuonkin kestävän ainakin seuraavat 4vuotta ilman onkelmia, mutta käyttäisin kyllä autotohtorilla jo ennen ostopäätöstä.

      • Loistava peli

        Samaa mieltä, loistava valinta.

        Tekniikka kestää vaikka miten pitkälle, ei kuluta mahdottomia. Ainoa miinus siitä että pellit ei ihan parhaiden tasoa mutta ruostesuojaus jelppaa kummasti.


      • ladamosse
        Loistava peli kirjoitti:

        Samaa mieltä, loistava valinta.

        Tekniikka kestää vaikka miten pitkälle, ei kuluta mahdottomia. Ainoa miinus siitä että pellit ei ihan parhaiden tasoa mutta ruostesuojaus jelppaa kummasti.

        preeeemiumi !


      • ladamosse kirjoitti:

        preeeemiumi !

        auton pitäs olla preeeeemiumi, sehän ei tarkota mitään muuta ku kovempaa hintaa, joka antaa huonollekkin autolle "laatuauton" maineen, joka auton oleellisen käyttöiän loppupuolella on täysin kadonnut, jolloin on tullut takkiin ja paljon.
        Tämä ajattelutapa on mallia, jos ostan nyt muutman tonnin uudehkon auton, ja pidän sitä ~7vuotta jonka jälkeen saan siitä myydessäni muutaman sata eeroo. vai kannattaako ostaa nyt muutaman ~15tonnin auto, ja kun myyn sen ~7vuoden päästä saan siitä pari tonnia, jolloin menetän auton vanhenemisen myötä paljon enemmän rahaa.


      • ladamosse
        jannetin82 kirjoitti:

        auton pitäs olla preeeeemiumi, sehän ei tarkota mitään muuta ku kovempaa hintaa, joka antaa huonollekkin autolle "laatuauton" maineen, joka auton oleellisen käyttöiän loppupuolella on täysin kadonnut, jolloin on tullut takkiin ja paljon.
        Tämä ajattelutapa on mallia, jos ostan nyt muutman tonnin uudehkon auton, ja pidän sitä ~7vuotta jonka jälkeen saan siitä myydessäni muutaman sata eeroo. vai kannattaako ostaa nyt muutaman ~15tonnin auto, ja kun myyn sen ~7vuoden päästä saan siitä pari tonnia, jolloin menetän auton vanhenemisen myötä paljon enemmän rahaa.

        Preemium-auto on laadukas vielä yli kymmenvuotiaanakin.

        Siinä se erottuu tusinatuotteesta.

        vrt. esim W124-sarjan meset.
        Ne ovat puolimiljoonaa ajettuinakin ja 15 vuotta vanhoinakin usein erittäin hyviä valintoja.

        Kyllä siinä mesessä on muutakin parempaa Mazdaan verrattuna kuin kovempi uusostohinta.


      • ladamosse kirjoitti:

        Preemium-auto on laadukas vielä yli kymmenvuotiaanakin.

        Siinä se erottuu tusinatuotteesta.

        vrt. esim W124-sarjan meset.
        Ne ovat puolimiljoonaa ajettuinakin ja 15 vuotta vanhoinakin usein erittäin hyviä valintoja.

        Kyllä siinä mesessä on muutakin parempaa Mazdaan verrattuna kuin kovempi uusostohinta.

        jotkut premium autot olisi kestäviä (mm. W123, ja W124 mersut, sekä nuo Audit) Mutta jos ajatellaan että kannattaako ostaa 10v vanha ei premium, joka kumminkin on luotettavan auton maineessa, vai 15v vanha premium joka tiedetään luotettavaksi laitteeksi. molempiin saa vielä varaosia ja huoltoa, vielä pitkän aikaa, mutta kumpaan niitä vikoja tulee enemmän? No sitähän ei voi tietää, koska autot rupee olee jo aika yksilöitä, mutta väittäisin että uudempi on ~5 vuotta oston jälkeen halvempi huoltaa/huollattaa, kestäähän se premiumikin auton iässä ehkä pitempään, mutta kun se on jo niin paljon vanhempi kuin se ei premiumi. Kyllä voisin haitsekkin hankkia vanhemman Premium auton, mutta se jäisi kakkosautoksi/harraste käyttöön.


    • Jamppa1

      täyttänee parhaiten 124-sarjan mese tai audi 100. Eli isoja, turvallisia, kestäviä ja luotettavia. Varsinkin audin kohdalla ruostuminen on todella vähäistä. Taloudellisuus taas riippuu millä koneella otat, isot autot vie toki enemmän ainetta.

      • mutta missäs on viiellä ton...

        tommonen 90 luvun lopulta, kuten jannetin82 tossa on kertonut, ei premiumista välttämättä kannata maksaa, jos joutuu tyytyy puolta vanhempaan autoon mitä sais. 124 koppanen mese ON kyllä lähes ikiliikkuja, mutta jos samalla rahalla saa 10vuotta uudemman ni eikös sillon kannata hommata se uudempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe