PUISTOLA -minkälainen...

...paikka asua??

Kertokaa kokemuksia! Kiitos.
Asunnon osto sieltä suunnitteilla..

5

5155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repeilijä

Repe Helismaa muutti 1950-luvulla Puistolaan rakentamaansa omakotitaloon. Kuitenkin hän kieltäytyi työskentelemästä Pitäjänmäellä, koska piti paikkaa maaseutuna.

Itse Stadissa syntyneenä omaan hieman erilaisen käsityksen näiden paikkojen maaseutumaisuudesta.

• zippo

Puistolassa ei ole muuta kelvollista, kuin se omakotitaloalue. Muuten se on bunkkerikylä kaukana kaikesta. Paikalliset ravintelit ja kaupat on kuin ugandasta.
      Parhaimmat puolet on, että löytyy juna-asema , vai sanoisko sitä seisakkeeksi , ja Tikkurilaan ei kovin pitkä matka. Tikkurilasta löytyy jo asiallisempia kauppoja.

• onhan

Puistolan vanhapuoli = Heikinlaakso todella ihana paikka varsinkin lapsiperheelliselle, mutta itse en muuttaisi radan varteen, jonka toisella puolella on Tapulikaupunki...

• ...

Ihan asiallisia sinäänsä, mutta erään edellä kirjoittaneen vastauksesta sai sen vastauksen, että Puistolan "omakotitaloalue" olisi vain jokin pieni läiskä, ja se kyseisen henkilön mainitsema bunkkerikylä olisi jotenkin se varsinainen Puistola. Näin ei ole. Itse Puistola sijaitsee radan toisella puolella, ja on, kuten joku jo mainitsikin, lapsiperheille mukava alue (omakotialue ei muuten ole Heikinlaakso vaan vanha Puistola, johon Heikinlaakso kuuluu). Tapulikaupunki taas (junaradan läntisellä puolella) on ihan oma lukunsa, jonka ainut yhteys Puistolaan käytännössä on jaettu juna-asema.

Itse olen asunut Vanhassa Puistolassa koko ikäni (mikä nyt ei ole paljon, mutta kerron näkemykseni näin nuoren näkökulmasta) ja olen viihtynyt oikein hyvin. Toisin kuin joku tuolla mainitsi, niin mielestäni Puistolan liikenneyhteydet eivät ole mitenkään huonot. 75:lla pääsee mielestäni melko ripeästi ydinkeskustaan (74:lla Hakaniemeen), ja jokaiselta pysäkiltä pääsee Puistolan tai Malmin juna-asemille. Jos asuu juna-aseman läheisyydessä, niin K-junalla pääsee n. vartissa keskustaan.

Mielestäni ihmiset nostavat vähän turhan suuren metelin tuosta Tapulin epämääräisyydestä. On totta, että siellä on ihmistä jos jonkinlaista, mutta siellä asuu myös normaaleja, hyvätuloisiakin lapsiperheitä. Itse vietin koko lapsuuteni hoidossa Tapulissa, ja tässä vielä olen.

Puistolan huonona puolena voisin kuitenkin mainita ruokakauppojen olemattomuuden. Vanhasta Puistolasta löytyy kaksi ruokakauppaa, toisessa ei ole edes lihatiskiä ja toinen on muuten vain tarjonnaltaan huono. Lähin suurempi ruokakauppa löytyykin sitten Jakomäestä (ihmettelen, jos joku ei kohta älähdä, että älä ihmeessä muuta noin lähelle Jakomäkeä :D). Puistola tosin sijaitsee melko lähellä "pahamaineista Jakomäkeä", mutta tätäkin legendaa tuntuvat levittävän vain ihmiset, jotka eivät ole eläissään edes käyneet kys. paikassa.

En tiedä onko sinulla lapsia/muuta perhettä, joten en ala pitämään luentoa Puistolan kouluista, mutta jos kiinnostaa, niin kerron kyllä mielelläni lisää :)

Pakko vielä kysyä, että oletko tullut ajatelleeksi Tapanilaa? Pääosin ihanaa, lapsiperheiden suosimaa rauhallista aluetta, mutta alueelta löytyy myös kerrostaloja (jos vanhemmasta rakennuskannasta tykkää niin myös jopa muutama 20-luvulla rakennettu).

• ehkäpä tuleva

heikinlaaksolainen !
        ¨
        etenkin koulujen osalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe