Mikä näistä paras vaihtoehto

hulivili

Elikä käytettyä autoa ostamassa ja vaihtoedot ois
rover 820 vm 89
saab 9000 vm 88
peugeot 605 vm 90
alfa romeo 164 vm 89
elikä mikä noista mahtais olla paras vaihtoehto mielipiteitä ja miks ei myös asian tuntevaa neuvoa olis kiva saada siis missä esintyy eniten ns tyyppivikoja sähkö yms.Ja mitä olis syytä tarkastella ostohetkellä.

15

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akvavitiks.

      rover 820 vm 89
      ei paljon myyty eikä tuotu suomeen....kallis ylläpitää.

      saab 9000 vm 88
      hyvä auto ajaa ja kannattaa valita turboton.
      vähän kallis vieläkin suomessa.

      peugeot 605 vm 90
      ystäväni isä ajanut ilman huolia monella tuollaisella ja kehuu helvetin hyväksi peliksi. kannattaa ottaa kuulemma kutoskoneella. 2.0 liian pieni tuohon koriin.

      alfa romeo 164 vm 89
      itsellä kokemusta naapurin touhuja seuranneena, tai touhuttomuutta koska paska siesoo kokoajan parkkiruudussa hajalla, samoin kuin edelliset kolme samanlaista. ei ilmeisesti opi mitään tai sitten on todellinen alfauros...nytkin öljylammikossa voisi ottaa uintikisat.....

      • Rover = britti = sumussa suunniteltu sateessa rakennettu eli jos ei vielä ole, niin kohta on sähkövikoja, ja ruostetta.

        Saab = tämän itse valitsisin, Saabin tekniikka on tehty kestämään, yleisesti hyvä laite. Turbomalleissa kivasti voimaa, tosin jos hajoavat ni arvokkaita korjata.

        Peugeot = ranskalainen ja 605 = luksus malli kaverin 405 joka oli ton ikänen ajettu 300tkm rupes olee lopussa, ruosteessa, sähkövikoja, yms. pientä, tosin vei perille kylläkin aina, ettö sinänsä toimiva vehje. tosin muistetaan että sekin oli yksilö.

        Alfa romeo = entinen urheilu auto valmistaja, ja autoissa on vieläkin melko korkeaviritteiset, ja sen takia helposti hajoavat koneet. sekä italialaisissa tuppaa olemaan toi ruoste aika ilkee vika.


      • hulivili
        jannetin82 kirjoitti:

        Rover = britti = sumussa suunniteltu sateessa rakennettu eli jos ei vielä ole, niin kohta on sähkövikoja, ja ruostetta.

        Saab = tämän itse valitsisin, Saabin tekniikka on tehty kestämään, yleisesti hyvä laite. Turbomalleissa kivasti voimaa, tosin jos hajoavat ni arvokkaita korjata.

        Peugeot = ranskalainen ja 605 = luksus malli kaverin 405 joka oli ton ikänen ajettu 300tkm rupes olee lopussa, ruosteessa, sähkövikoja, yms. pientä, tosin vei perille kylläkin aina, ettö sinänsä toimiva vehje. tosin muistetaan että sekin oli yksilö.

        Alfa romeo = entinen urheilu auto valmistaja, ja autoissa on vieläkin melko korkeaviritteiset, ja sen takia helposti hajoavat koneet. sekä italialaisissa tuppaa olemaan toi ruoste aika ilkee vika.

        Noista kommenteista voi päätellä että vaihtoehdot pieneni kahteen eli peugeot 605 ja saab 9000
        ja turboton saab on ollut mielessä.Tosin joitain saabeja ollut katsomassa niin huomannut että noi ovien alareunat jokaisessa ollut ruosteessa vissiin joku tyyppi ongelma.
        Onhan toi 605 kori nätti ja ilmeisesti sinkitty?


      • hulivili kirjoitti:

        Noista kommenteista voi päätellä että vaihtoehdot pieneni kahteen eli peugeot 605 ja saab 9000
        ja turboton saab on ollut mielessä.Tosin joitain saabeja ollut katsomassa niin huomannut että noi ovien alareunat jokaisessa ollut ruosteessa vissiin joku tyyppi ongelma.
        Onhan toi 605 kori nätti ja ilmeisesti sinkitty?

        vaan vanhan auton tavallisin vika. nuohan on jo noin 16v vanhoja mitä tossa listassa oli. Varmaa tietoa mulla ei oo tosta pösön sinkityksestä, mutta Shellin paarin mukaan ne on sinkittyjä. Tosin niin on sanottu myös Citroen Xsantiasta mutta kaverilla on semmonen missä läpimätä pohja.


      • coiffer
        jannetin82 kirjoitti:

        Rover = britti = sumussa suunniteltu sateessa rakennettu eli jos ei vielä ole, niin kohta on sähkövikoja, ja ruostetta.

        Saab = tämän itse valitsisin, Saabin tekniikka on tehty kestämään, yleisesti hyvä laite. Turbomalleissa kivasti voimaa, tosin jos hajoavat ni arvokkaita korjata.

        Peugeot = ranskalainen ja 605 = luksus malli kaverin 405 joka oli ton ikänen ajettu 300tkm rupes olee lopussa, ruosteessa, sähkövikoja, yms. pientä, tosin vei perille kylläkin aina, ettö sinänsä toimiva vehje. tosin muistetaan että sekin oli yksilö.

        Alfa romeo = entinen urheilu auto valmistaja, ja autoissa on vieläkin melko korkeaviritteiset, ja sen takia helposti hajoavat koneet. sekä italialaisissa tuppaa olemaan toi ruoste aika ilkee vika.

        "Rover = britti = sumussa suunniteltu sateessa rakennettu eli jos ei vielä ole, niin kohta on sähkövikoja, ja ruostetta."

        Paitsi, että tämä on Roverin ja Hondan yhteistyön tulosta ja hyvin pitkälle Honda Accordin tekniikalla. Esim. nelomoottorit vaihteistoineen ovat suoraan Accordista ja kutoskoneet taas tuttuja Honda Legendistä.

        Pienempi 400-sarja oli lähes kokonaan Civicci. Keulalle vaan viikinkilaiva ja Briteille meni täydestä..


        Saab lienee järkevin ostos, kunhan ei maksa ylihintaa. Ehdottomasti kannattaa harkita tuontiautoa, jossa kori kunnossa ja hyvät varusteet ilmastointia myöten.


    • Peugeot!

      Jos tästä romuläjästä on pakko valita osta ensin Saab ja jos et löydä hyvää kokeile Peugeottia.
      Suosittelisin kuitenkin vaikkapa Toyota Grovnia.

      • hulivili

        olla noi crownit kiven alla ja tykkää melkoisesti tosta bensiinistä ja eikä nyt ole jaappanialaiset hankinta listalla.


    • lkjlkj

      Ehdottomasti

    • vili huli

      Jos paalaamo autoja haluat ota.
      -tojota
      -volokkari
      -voortti

    • Ripatti

      Jos kestoa haluaa ajatella niin valitse Saab 900 mutt0a vähiten se ei kylläkään kuluta! Vakuutuksetkaan eivät varmaan halvimmat ole!
      Jos viisas oot etsi Mersu!

    • täältä

      eli Saab minulla oli ja huonompaa autoa (no Toitsua lukuunottamatta) en ole omistanut. Ruostui käsiin ja oli koko ajan rikki jostain.

      Peugeot 605 on meillä kakkosautona vieläkin kuudetta vuotta ja on ollut lähes ongelmaton peli. Kori on kunnolla sinkitty ja auto on ruosteeton. Koiranluut taakse on vaihdettu (maksoivat jotain 20-30 euroa pari) sekä moniurahihnan kiristinrullan laakeri. Me ollaan ajettu autolla 120 tkm, yhteensä mittarissa on 290 tkm. Paljon parempi ajaa kuin uusi Toyota ja hiljainen.

      Kaksilitrainen on aivan riittävä moottori tuohon Pösöön. Todella luja moottori.

    • herher

      "Jos tästä romuläjästä on pakko valita osta ensin Saab..."

      LOL=)

      Pitkälti samaa mieltä! Eikö mitään muita autoja tule mieleen? No Saab jos noista pitää valita.

      Fiat Croma oli aika hyvä vinkki;)

      • mies 70

        Ei varmaan jokainen ihminen halua utta autoa mun mielestä paskin sijoitus mitä iminen voi tehdä elei rahaa ole mielin määrin.
        itse ajelen 15v vanhalla autoilla ja pääsen perille yhtä hyvin kuin uudella.
        Noista itse valitsisin 605 itellä ollut 5v ja ei mitään vikaa ajettu jo 450tkm
        Saabit ihan yli hinnoteltuja ja yleensä ruosteessa.


    • turha kysyä neuvoa

      ne satunnaiset yli rippikouluikäiset raadot jotka noistä vielä liikkuvat teillä ovat kaikki yksilöitä joten aivan turha kysyä mitään yleistystä yhdestäkään.

      Jos joku noista yksilöistä sattuu olemaan silminnähden hyvin pidetty ja huollettu yksilö jonka historia on tiedossa ja pitkäaikaisin viimeinen omistaja todistaa hoitaneensa sitä hyvin niin osta se. Millään muulla seikalla ei ole merkitystä.

      • ei mitään rotia

        sen lisäksi että tuon ikäiset vielä liikenteessä olevat autot ovat yksilöitä, niin myös niiden hintapyynnöt näyttävät olevan sitä.

        Autojen hintapyynnöillä ei tunnu olevan oikein mitään korrelaatiota siihen missä kunnossa autoyksilö on vaan kyse on siitä miten pahassa rahantarpeessa myyjä on tai miten kiihkeästi haluaa eroon vanhasta (tarpeettomasta) autostaan.

        Suomeksi sanottuna tuon ikäisillä autoyksilöillä voi hinnan ero olla jopa kaksin-kolminkertainen mutta tuo halvin saattaa hyvin olla se loistokuntoinen papan auto joka pitää myydä kun kortti meni hyllylle. Tai sitten ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe