Voisiko joku kertoa mitä on odotettavissa, kun mulle tehdään maanantaina esilääkityksessä kahden hampaan juurihoidot ja poistetaan yksi hammas. Millainen lääkitys on kyseessä? Millainen olo siitä tulee? Tajuaako siinä mistä on kyse? Miten kauan vaikutus kestää? Muistaako hoidosta mitään jälkikäteen? Rauhoittaako se vain vai viekö myös kipua? Kertokaa kokemuksianne... Jos esilääkitys ei ole ok, niin seuraavat hoidot minulle tullaan tekemään nukutuksessa.
Hoito esilääkityksessä maanantaina
9
1326
Vastaukset
- Ninnukka
Mulla on tiistaina nukutushoito!! Poistetaa 7 hampii ja paikataa 9!! Vähä voi olla suu hellä sen jälkee!! Mut eipä tartte jännittää ku oon untenmailla koko homman ajan!!
- kysyvä...
ikäsi kiinnostaisi,
- yritä rentoutua
Esilääkitys on yleensä joku lievästi rauhoittava valmiste,joka "helpottaa" ja rauhoittaa olotilaasi siinä hoidon aikana.
Ei varsinaisesti vie kipua pois,vaan sitä varten tarvitaan puudutus, joten pyydä sellainen ja tarpeeksi vahva. Jos tuntuu, ettei alunperin saatu puudutus riitä (eli tuntuu kipua), sitä puudutetta voi aina lisätä.
Saatat olla hoidon jälkeen voipuneen ja väsyneen oloinen,joten älä varaa mitään ihmeempää "menoa" menoa illaksi, vaan mene kotiin lepäämään ja noudata saamiasi hoito-ohjeita (lähinnä poistetun hampaan suhteen).
Rauhoittava lääke ei vie "tolkkuasi" sen kummemmin,mutta esimerkiksi autoa et voi ajaa hoidon jälkeen, sillä rauhoittava on kolmiolääke.
Hoidot, joita sinulle on aiottu ovat aivan normaalirutiinia ja kokeneelle hammaslääkärille jokapäiväistä "ruisleipää".
Toivottavasti selviät aivan kunnialla. Ota ihan iisisti ja yritä rentoutua,koska asiantuntijat
(hoitohenkilökunta) tekee työn ja sinä saat makailla kaikessa rauhassa...
Nuku edellinen yö hyvin ja syö kevyesti ennen hoitoa, niin ei tule paha olo ja verensokeri laske turhan alas. Hoidon jälkeen välittömästi et voi kuitenkaan syödä tai juoda mitään.
Ota tai pyydä hammaslääkäristä hoito-ohjeet eli miten menetellään, kun hammas on poistettu. - olo
Antavat varmaankin jotain bentsodiatsepiinia, jotka saavat sinut rentoutumaan. Esilääkityksen tarkoituksena on poistaa pelkoa ja siihen bentsodiatsepiinit ovat oivallisia. Lääkityksen aikana olet tajuissasi ja ymmärrät mitä sinulle tehdään, mutta et pelkää.
- ruiskeena?
LAITETAANKO TOTA RUISKEESEEN SUORAAN SIIS PUUDUTUKSEN YHTEYDESSÄ ESIMERKIKSI?
- käyttökelpoinen
Ainakin minä sain tablettina.
- lääkityksiä
Sellaisia esi lääkityksiä ei tarvii ollenkaan!! miksi ihmeessä pitäs ottaa nuppi sekaisin? hoidot on muutenkin tänäpäivänä täysin kivuttomia ja tuskattomia!! Pyydä vaan ihan normaali puudute ja sillä hyvä, takaan että ei satu pätkääkään olen itekin ollut aikonaan hammaslääköri pelkoinen mutta en enää tippakaan :)
Onnea matkaan ja hyvää kesää kaikki tulee menemään loistavasti ja saat hyvät hampaat suuhusi.- kipua edelleen
Eipäs vain ole tuskattomia tänäkään päivänä. Kipua on ollut paljon puudutuksesta huolimatta.
Jos sulle tehoaa puudute, niin ota huomioon, se ei suinkaan tehoa kaikille!
Turha syyllistää esilääkitykseen tai nukutushoitoon meneviä!
- Jppx
Eihän tossa muuta, saat diapamin, 1 tai 2 tabua, sen jälkeen ei pelota!! ittellä otettiin alaleuasta sirkkelillä kappale luuta ja siirrettiin kuihtuneeseen hammasrakoon implantin alustaksi.
Meikäläinen kun jännittää hikikarpalot otsassa pelkkää pikku paikkaustakin, niin oli oikein rento olo, muttei kumminkaan humalainen tms. Sydän ei jyskyttänyt ja pystyin olemaan 1 1/2 tuntia kaikessa rauhassa hammaslekurin penkillä totta kai puudutus annetaan niinkuin ennenkin. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865