Kasteriitojen keskellä pysähtykää

Grown up

Herramme sanoo musiikista ja laulusta

Ps. 81:2
Virittäkää soitto, tuokaa rummut, ottakaa harppu ja helkkyvä lyyra.

Jes. 51:3
Yhä Herra lohduttaa Siionia ja armahtaa sen rauniomaita. Hän muuttaa aution maan Eedenin puutarhan kaltaiseksi ja aron kuin Herran paratiisiksi. Siellä on oleva ilo ja riemu, siellä kaikuu soitto ja ylistyslaulu. [Jes. 61:3]

Ps. 45:8
Vaatteesi tuoksuvat mirhalta, aaloelta ja kassialta. Norsunluupalatseista kaikuu sinun iloksesi kielisoitinten musiikki.

Ps. 96:1
Laulakaa Herralle uusi laulu! Laula Herralle, maa, laulakaa Herralle, maan asukkaat! [96:1-13: 1. Aik. 16:23-33]

Ps. 149:3
ylistäkööt tanssien hänen nimeään, soittakoot hänen kiitostaan rummuin ja harpuin! [2. Moos. 15:20; 2. Sam. 6:14; Ps. 68:26]

Ps. 69:30
Minä ylistän lauluin Jumalan nimeä, kunnioitan sitä kiitoksin. [69:31,32: 1. Sam. 15:22 ]

1.Kun.1
39 Pappi Sadok oli pyhäkköteltasta ottanut mukaansa öljysarven, ja hän voiteli Salomon kuninkaaksi. Torvet soivat, ja kansa huusi: "Eläköön kuningas Salomo!" [1. Sam. 10:1, 16:13 | 1. Sam. 10:24; 2. Kun. 11:12]

40 Kaikki tulivat hänen perässään ylös kaupunkiin, ja he soittivat huiluja ja riemuitsivat, niin että maa oli haljeta heidän huudostaan.    

5

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä kerrotaan

Job 33:27
      Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo:
      "Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle; hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta".

Ps 21:14
      Nouse voimassasi, Herra!
      Laulaen ja veisaten me ylistämme sinun väkevyyttäsi.

Ef 5:19
      ...puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,

1. Aik 16:9
      Laulakaa hänelle, veisatkaa hanelle, puhukaa kaikista hänen ihmeistänsä.

Ps 68:5
      Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.

Tuom 5:3
      Kuulkaa, te kuninkaat, kuunnelkaa, te ruhtinaat. Herran kiitosta minä laulan, minä veisaan Herran, Israelin Jumalan ylistystä.

Ps 89:2
      Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.

Ps 65:12-14
      Sinä kaunistat vuoden hyvyydelläsi, ja sinun askeleesi tiukkuvat lihavuutta. Erämaan laitumet tiukkuvat, ja kukkulat vyöttäytyvät riemuun. Kedot verhoutuvat lammaslaumoihin ja vilja peittää laaksot. Riemuitaan ja lauletaan!

• Israel ylistää

Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.

Ps. 66:6

Hän muutti meren kuivaksi maaksi, kuivin jaloin kansa kulki virran poikki. Siksi me saamme iloita hänestä. [2. Moos. 14:21 ; Joos. 3:16]

• ilman ihmisen
        Israel ylistää kirjoitti:

Hän muutti meren kuivaksi maaksi, kuivin jaloin kansa kulki virran poikki. Siksi me saamme iloita hänestä. [2. Moos. 14:21 ; Joos. 3:16]

omia tekoja. Kokonaan armosta ja lahjaksi uskon kautta. Aamen, totisesti Herra on hyvä, kun lahjoittaa meille pelastuksen, kun uskomme Jeesukseen Kristukseen, syntiemme sovittajaan.

• päättelykykysi
        Israel ylistää kirjoitti:

heittää härän pyllyä, kun otsikkosi puhuu aivan
        eri asiaa kuin siteeraamasi psalmi.
        Eihän pelastus tullut veden kautta, vaan meri muuttui kuivaksi!!! He kulkivat kuivaa pitkin.
        Pelastus tuli Jumalan väkevän käden järjestämän
        ihmeen kautta. Ei siinä lapsikasteella ole mitään
        tekemistä.

• Tämän Juhannukseni yksi kohokohta oli, kun lauloimme Lahden Pyhän Ristin kirkossa kaikille tutun suvivirren 571 JO JOUTUI ARMAS AIKA.

Kirkko oli ääriään myöten täynnä eri puolelta Suomea tulleita juhannusseuraväkeä. Myös nuoria oli satoja.
      Mahtavaa oli virren pauhu.
      Harvoin sitä kuulee.

Myös saarna oli hyvä ja parannukseen kehoittava.
      Kkilvoitelkaamme uskossa!
      (Saarnaajana oli Inkerin kirkon piispa AARRE KUUKAUPPI).

3) Taas linnut laulujansa visertää kauniisti.
      Myös eikö Herran kansa Luojaansa kiittäisi!
      Mun sieluni, sä liitä myös äänes kuorohon
      ja armon Herraa kiitä, kun laupias hän on.
      ---
      Kolehtivirtenä oli virsi 178.
      4. On kasteessa siunaus pyhä, kun Herramme lahjoittaa sen.
      Hän kansansa turvaksi yhä tuo armonsa rikkauden.
      Ja ehtoollisella hän suo omilleen taas voimaa ja lohtua kilvoitukseen
      Hän eksyneen etsii ja tallelle tuo ja sanallaan uudeksi luo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      250
      5068
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      51
      2410
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      69
      2046
    4. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      385
      1496
    5. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      96
      1151
    6. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      29
      1083
    7. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      1019
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      173
      883
    9. Haapaveen nähtävyys?

Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u
      Haapavesi
      37
      794
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      191
      793
    Aihe