Näin on.Ne ketkä omistavat auton,jota ei saa katsastettua tähän nopeuteen, saavat aika pian huomata,että auton arvosta on kadonnut melkoinen euromäärä.Useimmat eivät halua ostaa autoa,jolla ei ole mahdollisuutta-ilman sakkojen vaaraa-ajaa yli 80 km/h.Tätä mielipidettä saa rauhassa arvostella eri argumentein,mutta tosiasia kuitenkin on,että loppujen lopuksi olen kuitenkin oikeassa.Näin on!!!!!!
Asuntoauto 100 km/h-muille jäitä!!!
44
3488
Vastaukset
- jarkko
Tuo 100 sen tarra voi jossain määrin helpottaa auton myyntiä käytettynä, tuskin sillä suurta vaikutusta tulee olemaan jälleenmyyntihintaan. Tosin 2006 mallinen ja tulevat mallit ilman tuota tarraa tulevat kärsimään jälleenmyyntihinnoissa.
- lomalla 80 km/h riittää
En usko väitteeseesi auton arvon sortamisesta "sen takia ettei sillä saa ajaa laillisesti yli 80 km/h.
PALJONKO Suomessa on teitä, joilla nopeuarajoitus on yli 80 km/h?
MIKÄ on Suomessa yleisin talvinopeusrajoitus? (=yleensä se on max. 80 km/h)
KÄYTÄNNÖSSÄ porukka ajaa n. 85-90 km/h jolloin sitä ei yleisesti huomioida vielä sakon arvoiseksi ylitykseksi.
Sitten on paljon sellaisia teitä joilla rajoitus on 40, 50 tai 60 km/h
Joillakin teillä on Suomessa vaikka minkalaista töyssyä ja kuoppaa ettei yksinkertaisesti edes "voi ajaa" kuin 60-80 km/h - oli rajoitus mitä hyvänsä. MIksei voi - no siksi ettei kurvien, kaarteiden, näkemäesteden, auton suuren koon, (korkeus-leveys) takia "viitsi alkaa "fittipaldiksi". Yksinkertaisesti matkustamisen miellyttävyys kärsii liian suuren ajonopeuden takia - auto ei pysy tiellä.
Siten tuo 100 km/h on pelkästään moottoriteiden nopeus ( paljonkohan niitä on sunteesa ottaen Suomen teistä) ja kaikilla muilla sivuteillä riittää virallinen 80 kn/h ihan täysin.
Minusta koko 100km/h on pelkkä "mainoskikka" jolla ei ole käytännön kanssa todellisuusmerkitystä- melkoista vauhtia
Kyllä juhannuksen paluuliikenteessä Lahden motarilla totuus oli vähän toista. Tai ilmeisesti kyseiset asuntoautoilijat eivät sitten olleet lomalla. Meinaan yli 110 km/h oli kyllä lasissa useammallakin 'vaanarilla, vaikkei ollut takapaksissa satasen lätkiä edes. 30 km/h ylityksestä lähtee kai kortti jo?
- tosi on
melkoista vauhtia kirjoitti:
Kyllä juhannuksen paluuliikenteessä Lahden motarilla totuus oli vähän toista. Tai ilmeisesti kyseiset asuntoautoilijat eivät sitten olleet lomalla. Meinaan yli 110 km/h oli kyllä lasissa useammallakin 'vaanarilla, vaikkei ollut takapaksissa satasen lätkiä edes. 30 km/h ylityksestä lähtee kai kortti jo?
Edellinen vastaaja juuri kirjoitti, että motarikilometrejä Suomen tieverkosta on vieläkin promilleluokkaa. Tasaisella motarilla pystyy turvallisemmin matka-autollakin ajamaan suuremmilla nopeuksilla. Paitsi kovalla puuskittaisella sivutuulella.
Itselläni on 100 lätkä perässä. Silti ajellesssani n.90 satasen tiellä, jonka pinta oli aika rikkonainen. Tuli iso Hymer takaa ohi vauhdilla, ja ilman lätkää olevana. Sai mennäkin ohi. Mietin vain kuinka mahtoi tavarat olla paikoillaan röykytyksen jälkeen, jos niitä ei ole sidottu mihinkään kiinni. - se EI OLE SUOMEN napa
melkoista vauhtia kirjoitti:
Kyllä juhannuksen paluuliikenteessä Lahden motarilla totuus oli vähän toista. Tai ilmeisesti kyseiset asuntoautoilijat eivät sitten olleet lomalla. Meinaan yli 110 km/h oli kyllä lasissa useammallakin 'vaanarilla, vaikkei ollut takapaksissa satasen lätkiä edes. 30 km/h ylityksestä lähtee kai kortti jo?
On käsittämätöntä ajattelua että Suomi päättyy esim. Lahteen, sen korkeudelle.
Vilkaiskaamme Suomen karttaa - missä se sijaitsee??
Paljonko sieltä on matkaa esimerkiksi Saariselälle, Kilpisjärvelle, Leville jne jonne "te etelän miehet" näytätte mielellänne ajelevam sieltä ruuhkasuomesta.
Ajakaa vain siellä ruuhka suomessa tuhatta ja sataa - täällä rauhallisemmissa maisemissa ei tarvitse tulla revittelemään - täällä ei myöskään ole niitä teidän "ruuhka moottoriteitä".
Ja os ajelette Norjaan niin siellä ei satasella ole mitään merkitystä - niilä serpentiiniteillä on vatsa muutoinkin kuralla.
Ei edes saksalaiset ole niin "pölvästejä" että tulevat Suomeen kaahailemaan ( vaikka ovat tottuneet heidän vapaisiin nopeuksiinsa ) vaan hekin haluavat kunnioittaa myös muita liikkujia vieraalla alueella, vieraassa maassa.
Vielä kerran -se 80 riittää. Sillä ehtii - ja kuten sanoin - jopa "kympin ylitys" menee vielä virkavallan sormien läpi jos sen tekee "turvallisesti" eli ei hölmöilemättä.
Olen käynyt "täältä pohjoisesta" ajelemassa siellä ruuhka suomessa enkä pitänyt yhtään siitä stressiliikenteestä. Piti lähteä pois teidän moottoriteiltä ja mennä ajelemaan sivuteille joissa sai nähdä maisemia - eikä hermostuneita kuljettajia.
Nyt tähän saattaa vastata joku "omalla sävelellään" - mutta ajatelkaa nyt hieman - hyvät ihmiset - mihin teillä on kiire - kuolemaanko???
Sinne kun kerran pamauttaa niin siihen loppuu hoppu - sen jälkeen on sama oliko tarra 100 vai ei -
Moottorin tehoista tässä ei ole kysymys - kysymys on asenteista liikenteessä - ja siitä mikä on perusasia - turvallisuus ja mukava stressitön matkustaminen - vai vaarallinen- epävarma ja varmasti omia hermoja että muiden hermoja kuluttava kaahailu.
- päivänselvää
että 100:n nopeus laskee "vanhojen" autojen arvoa ja roimasti, koska muutenkin nopeudet ovat parempien teiden seurauksena nousemaan päin. Siis aivan samasta asiasta on kysymys kuin ajelisit tehottomalla moottorilla, pinna kireällä.
- Tosi on
Muistetaan miten kävi turbottomille autoille=harva halusi ko.autoa,kun niitä tehoja puuttui!Ei 100 km/h tarkoita ,että sitten aina ajetaan sitä vauhtia.Se tarjoaa laajemman vapauden päättää nopeudestaan.Tottakai järkeä saa käyttää tässä asiassa.Mopoautoakaan en ostaisi taatusti.
- Nokeako lisää
Nythän nämä VAUNUNVETÄJÄT ovat meidänkin tiellä.Nopeus vaihtelee sujuvasti 60-85 km/h!Siirtykää nyt tekin vihdoin järkevämpään matkailumuotoon.Enemmistö keski-euroopan alueilla on jo autoilijoita.Koska rupeaa Suomessakin ymmärrystaso nousemaan?
- ???????
Nokeako lisää kirjoitti:
Nythän nämä VAUNUNVETÄJÄT ovat meidänkin tiellä.Nopeus vaihtelee sujuvasti 60-85 km/h!Siirtykää nyt tekin vihdoin järkevämpään matkailumuotoon.Enemmistö keski-euroopan alueilla on jo autoilijoita.Koska rupeaa Suomessakin ymmärrystaso nousemaan?
Antaa vaunuilijoiden ajella sillä nopeudella mikä heille kulloinkin sopii. Ei se ole minua koskaan häirinnyt. Ohi olen aina tarvittaessa päässyt, jopa koppiautolla, vaikka se ei mikään F1 olekkaan kiihtymään.
Taitaa ongelmana ollakin töpöt kuskit tai nuhapumppu kotterot, jos ohittaminen on vaikeaa.
- kalliin
kaben 100-auton ja nyt on tarve kettuilla kun köyhä karavaanari ei piittaa nopeusrajoituksista vaan lyö tallan pohjaan kun yrität ohi.
Ja kun ducato on ducato ei tarran avulla pääse kovempaa.
Jäh, jäh...- Puuha-Pete
Mistä tämä Kabeilija nyt yht'äkkiä palstoille ilmaantui.Onko tarra vain Kabe-autoissa???
- 98 prosenttia
Autoista halpenee rajusti ja 2 prosenttia kalustosta nousee hinta ihan saakelisti!
Tätäkö tarkoitit?
Nimittäin vain 2 prosenttia kalustosta täyttää satasen kriteerit!
Ja ihan ilman mitään arvosteluja...- se kai käy
Olet oikeassa
- näin käy
uusien kysyntä kasvaa 100:n seurauksena. Ja myynti tietenkin sen seurauksena. Vanhoja ropposia ei kysytä ja hintojen on pakko tippua todella huomattavasti. Olisi pitänyt ennakoida Jameksen ajama asia ja myydä ne ajoissa pois.
- Vai että James....
näin käy kirjoitti:
uusien kysyntä kasvaa 100:n seurauksena. Ja myynti tietenkin sen seurauksena. Vanhoja ropposia ei kysytä ja hintojen on pakko tippua todella huomattavasti. Olisi pitänyt ennakoida Jameksen ajama asia ja myydä ne ajoissa pois.
Että James ajoi asian. Mahtoiko olla yhteydessä yhteenkään päättäjään?
Että tuo satasen puuttuminen laskisi hintoja. Taidat olla aika kakara kun matkailuauton hinnoittelet sen mukaan kuinka LUJAA sillä saa ajaa???
Mulla on kyllä se satanen ja pelkään että valtiovalta pitää huolen hinnannoususta pikkuisen muutaman tonnin verolipun muodossa... - höpsis
Vai että James.... kirjoitti:
Että James ajoi asian. Mahtoiko olla yhteydessä yhteenkään päättäjään?
Että tuo satasen puuttuminen laskisi hintoja. Taidat olla aika kakara kun matkailuauton hinnoittelet sen mukaan kuinka LUJAA sillä saa ajaa???
Mulla on kyllä se satanen ja pelkään että valtiovalta pitää huolen hinnannoususta pikkuisen muutaman tonnin verolipun muodossa...kuulkaapas nyt pojat ja tytöt, ei niillä nopeuksilla ole merkitystä, vaan kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hinnat...,ja 80-kympin hitailla vehkeillä ei ole enää kysyntää, joten...
- niinpäniin...
höpsis kirjoitti:
kuulkaapas nyt pojat ja tytöt, ei niillä nopeuksilla ole merkitystä, vaan kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hinnat...,ja 80-kympin hitailla vehkeillä ei ole enää kysyntää, joten...
Tytöt ja pojat hakee vauhtivehkeitä, sensijaan naiset ja miehet ajavat matkailuautojaan! Sinulle sopisi Scaletrix-kilpautorata, siinä saat vauhdin hurmaa!!!!!!!
Minulla ON se tarra, joskaan en koe siitä olevan juurikaan mitään hyötyä... - häh...
niinpäniin... kirjoitti:
Tytöt ja pojat hakee vauhtivehkeitä, sensijaan naiset ja miehet ajavat matkailuautojaan! Sinulle sopisi Scaletrix-kilpautorata, siinä saat vauhdin hurmaa!!!!!!!
Minulla ON se tarra, joskaan en koe siitä olevan juurikaan mitään hyötyä...Edelliset kirjoittajat tarkoittanevat jälleenmyyntiarvon nousua 100-autoille ja huimaa laskua 80-autoille? Niin minäkin sen ymmärrän. Tietenkin vanhojen autojen omistajat uskottelevat itselleen, etei näin ole, mutta tosiasiat ovat tosiasioita ja siksi vanhoista olisi nyt syytä päästä irti mahdollisimman nopeasti ennen romahdusta, sillä uusia 100-autoja tunkee markkinoille todella vilkkaasti. Tuskin 100-autojen omistajilla on tarve ajaa kovempaa kuin ennenkään, mutta voivat olla ylpeitä autonsa ominaisuuksista.
Tarroilla ei sinänsä ole merkitystä ja ovat muutenkin ruman näköisiä (tarkoituksellisesti?). - ???????
häh... kirjoitti:
Edelliset kirjoittajat tarkoittanevat jälleenmyyntiarvon nousua 100-autoille ja huimaa laskua 80-autoille? Niin minäkin sen ymmärrän. Tietenkin vanhojen autojen omistajat uskottelevat itselleen, etei näin ole, mutta tosiasiat ovat tosiasioita ja siksi vanhoista olisi nyt syytä päästä irti mahdollisimman nopeasti ennen romahdusta, sillä uusia 100-autoja tunkee markkinoille todella vilkkaasti. Tuskin 100-autojen omistajilla on tarve ajaa kovempaa kuin ennenkään, mutta voivat olla ylpeitä autonsa ominaisuuksista.
Tarroilla ei sinänsä ole merkitystä ja ovat muutenkin ruman näköisiä (tarkoituksellisesti?).Vaikka satasen tarra löytyykin auton perästä, ei se silti ole myynnissä, vaan omassa ajossa. Menee vielä monta vuotta, ennenkuin ne, nyt uutena ostetut satasen nopeuteen rekisteröidyt autot ovat vaihtoiässä. Eri ikäisille vaihtoautoille on vielä paljon enemmän kysyntää, kuin niitä on saatavana. Käytetyssä kalustossa auton kokonaiskunto ja siisteys vaikuttavat paljon enenmän hinnanmuodostukseen, kuin yhden tarran puuttuminen. Ja 1990 luvun loppupuolen autoistakaan, ei montaakaan saa katsastettua satasen nopeudelle. Silti niillä on kysyntää, kunhan ovat siistejä, ja hyvin pidettyjä.
Turhaa paskanjauhantaa koko 100:n tarra hysteria. - eikka.
??????? kirjoitti:
Vaikka satasen tarra löytyykin auton perästä, ei se silti ole myynnissä, vaan omassa ajossa. Menee vielä monta vuotta, ennenkuin ne, nyt uutena ostetut satasen nopeuteen rekisteröidyt autot ovat vaihtoiässä. Eri ikäisille vaihtoautoille on vielä paljon enemmän kysyntää, kuin niitä on saatavana. Käytetyssä kalustossa auton kokonaiskunto ja siisteys vaikuttavat paljon enenmän hinnanmuodostukseen, kuin yhden tarran puuttuminen. Ja 1990 luvun loppupuolen autoistakaan, ei montaakaan saa katsastettua satasen nopeudelle. Silti niillä on kysyntää, kunhan ovat siistejä, ja hyvin pidettyjä.
Turhaa paskanjauhantaa koko 100:n tarra hysteria.Sinulla on ilmeinen väärinkäsitys asiasta. Tarroja voi laittaa autoonsa vaikkaa useitakin... Pitää ottaa huomioon myös ne vaatimukset, joita vanhoilta autoilta vaaditaan.
Eivät karavaanarit enää osta noita vanhoja ritsoja, kun uudet täyttävät viimeisimmät vaatimkset. Tai otetaampas vähän takaisin..., kyllä niitä voidaan ostaakin, kunhan hinnat ovat tulleet huomattavasti pienemmiksi. Mieluummin kannattaa ostaa uusi. - ???????
eikka. kirjoitti:
Sinulla on ilmeinen väärinkäsitys asiasta. Tarroja voi laittaa autoonsa vaikkaa useitakin... Pitää ottaa huomioon myös ne vaatimukset, joita vanhoilta autoilta vaaditaan.
Eivät karavaanarit enää osta noita vanhoja ritsoja, kun uudet täyttävät viimeisimmät vaatimkset. Tai otetaampas vähän takaisin..., kyllä niitä voidaan ostaakin, kunhan hinnat ovat tulleet huomattavasti pienemmiksi. Mieluummin kannattaa ostaa uusi.Tiedän kyllä ne vaatimukset jotka satasen lätkän saannin edellytyksenä ovat. Ei rekisteriotteessani muuten olisi merkintää huomautussarakkeella satasen nopeudesta.
Ne ketkä ostavat vaihtoautoja, heitäkin on enemmän kuin uusien ostajia, haluavat itselleen edullisemman tavan matka-autoilla. Välttämättä koskaan siitä porukasta ei uuden ostajia löydy, vaikka varallisuus sen hyvinkin sallisi. Kaikkilla ei ole tarvetta pröystäilyyn. - Knaus-mies
??????? kirjoitti:
Vaikka satasen tarra löytyykin auton perästä, ei se silti ole myynnissä, vaan omassa ajossa. Menee vielä monta vuotta, ennenkuin ne, nyt uutena ostetut satasen nopeuteen rekisteröidyt autot ovat vaihtoiässä. Eri ikäisille vaihtoautoille on vielä paljon enemmän kysyntää, kuin niitä on saatavana. Käytetyssä kalustossa auton kokonaiskunto ja siisteys vaikuttavat paljon enenmän hinnanmuodostukseen, kuin yhden tarran puuttuminen. Ja 1990 luvun loppupuolen autoistakaan, ei montaakaan saa katsastettua satasen nopeudelle. Silti niillä on kysyntää, kunhan ovat siistejä, ja hyvin pidettyjä.
Turhaa paskanjauhantaa koko 100:n tarra hysteria.Olen ajellut vuodesta 1974 asti m-autoilla yhteensä yli 500 000 km. Välillä oli lupa ajaa rumpujarruisilla omatekoisilla (vm 67 tai vanhempi) niinkuin h- autoilla ja nyt kun puuttuu kuskin tyyny,niin vain 80 km/h on luvallista.
En ole katkera siitä,etten saa laillisesti ajaa satasta, koska ajelen pilotilla Suomessa vain 98 km/h ja maksan mielihyvin satasen sakon jos kohdalle osuu. Viimeksi 6 v sitten. Olemme hankkineet nykyisen auton nimenomaan sisätilakäytön mukaan, eikä sallittu ajonopeus edes tänään voisi asiaa muuksi muuttaa. Meille riittää se vähän vajaa satanen ja jos vaihdetaan autoa, niin enpä usko, että välirahassa paljoakaan vaikuttaa, onko tarraa vai ei.
En olisi itse valmis maksamaan mitään lisää siitä Suomessa hyvin teoreettisesta lisänopeudesta vaikka osataisin uuden auton, koska saattaisin päätyä jopa yli 3500 kg puolelle ominaisuuksien takia. siirtymätaipaleet nyt on vain ajettava, mutta m- autoilu on ihan jotain muuta kuin ajo paikasta A paikkaan B. - -.-.-.-.-
Knaus-mies kirjoitti:
Olen ajellut vuodesta 1974 asti m-autoilla yhteensä yli 500 000 km. Välillä oli lupa ajaa rumpujarruisilla omatekoisilla (vm 67 tai vanhempi) niinkuin h- autoilla ja nyt kun puuttuu kuskin tyyny,niin vain 80 km/h on luvallista.
En ole katkera siitä,etten saa laillisesti ajaa satasta, koska ajelen pilotilla Suomessa vain 98 km/h ja maksan mielihyvin satasen sakon jos kohdalle osuu. Viimeksi 6 v sitten. Olemme hankkineet nykyisen auton nimenomaan sisätilakäytön mukaan, eikä sallittu ajonopeus edes tänään voisi asiaa muuksi muuttaa. Meille riittää se vähän vajaa satanen ja jos vaihdetaan autoa, niin enpä usko, että välirahassa paljoakaan vaikuttaa, onko tarraa vai ei.
En olisi itse valmis maksamaan mitään lisää siitä Suomessa hyvin teoreettisesta lisänopeudesta vaikka osataisin uuden auton, koska saattaisin päätyä jopa yli 3500 kg puolelle ominaisuuksien takia. siirtymätaipaleet nyt on vain ajettava, mutta m- autoilu on ihan jotain muuta kuin ajo paikasta A paikkaan B.mutta lisäää se jälleenmyyntiarvoa.
- tosi on
-.-.-.-.- kirjoitti:
mutta lisäää se jälleenmyyntiarvoa.
Pelkän tarran saa ostettua alle 3€ kappalehinnalla. Tekeekö pelkkä tarra onnelliseksi, jos sille ei löydy katetta? Vain muutoskatsastuksen jäkeen saa uuden rekisteriotteen,johon on merkitty nopeuden muutos 100km/h.
- itselläni tarra...
häh... kirjoitti:
Edelliset kirjoittajat tarkoittanevat jälleenmyyntiarvon nousua 100-autoille ja huimaa laskua 80-autoille? Niin minäkin sen ymmärrän. Tietenkin vanhojen autojen omistajat uskottelevat itselleen, etei näin ole, mutta tosiasiat ovat tosiasioita ja siksi vanhoista olisi nyt syytä päästä irti mahdollisimman nopeasti ennen romahdusta, sillä uusia 100-autoja tunkee markkinoille todella vilkkaasti. Tuskin 100-autojen omistajilla on tarve ajaa kovempaa kuin ennenkään, mutta voivat olla ylpeitä autonsa ominaisuuksista.
Tarroilla ei sinänsä ole merkitystä ja ovat muutenkin ruman näköisiä (tarkoituksellisesti?).Vaikka itselläni on satasen nopeudelle katsastettu auto, meitä on ehkä vain 2 % autojen omistaja/haltijoista. Miten siis pitäisi alkaa nyt yhtäkkiä myymään sitä 98 prosentin osaa kalustosta heti ja pian? Kannattaisi nyt ajatella mitä tänne kirjoittaa! Se on niin pieni osa joilla on edes järkevää hankkia autoihin turvatyynyä (hinta jälkiasennettuna n. 2000 - 3000€), ABSeista puhumattakaan. Kysynkin, nouseeko auton arvo suhteessa rahallisiin uhrauksiin? Ja onko nopeuden nosto kaiken tuon arvoista?
Fiateissa, joita enin osa autoista on, EI OLE turvatyynyjä vakiona, ei ainakaan ennen mallivuotta 2004. Kenellä se on, on se lisäväruste! ABSitkin ovat lisävaruste.
Eli siitä sitten kaikki hommailemaan näitä, että voivat kirjoittajan mukaan Y-L-P-E-I-L-L-Ä satasen tarrallaan!
Naurettavaa!!!!
- Kaisa-Karavaanari
Meillä auto täyttää kyseiset kriteerit, mutta ei ole pienintäkään aikomusta hankkia tätä satasen tarraa. Matkailuauto on lomaa varten, ja mihinkäs lomalla olis sellainen hoppu, että täytyy ajaa kuin viimeistä päivää jauhopussit sun muut ilmassa lentäen.
On tietysti tullut joskus tuota satasen nopeuttakin kokeiltua, ja vähän ylikin (Huom. epäilijöille; Ducatolla pääsi yli satasta!), mutta kylläpä katosi samalla matkanteon mielekkyys. Ei siitä enää kukaan nauttinut. Ja meilläkin, kun on auto isoimmasta päästä, niin sen kyllä huomasi tankatessakin, että on tullut hiukan kaasua poljettua.
No, jos meinaatte, että tarra vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon, niin kai se sitten täytyy ennen vaihtoa muutoskatsastaa. Kohtahan sekin on taas ajankohtaista...- vaatimukset
täytyy täyttyä katsastuksessa, ei se niin mene, että "tarra vaan hankitaan"...
Valitettavasti itse olen siinä tilanteessa, että turvatyyny puuttuu ja katsastus ei onnistu sen takia, eikä ole järkeä kustannusyistä sellaista asentaa. Yritin päästä eroon ko. autosta uuteen vaihdossa, mutta vaihdossa sen arvo olikin pudonnut yllättäen noin 33% satasen tarran myötä tulleista vaatimuksista johtuen. Itku meinasi tulla, täytyy vaan kruisailla vanhalla edelleenkin. - olla se joka
vaatimukset kirjoitti:
täytyy täyttyä katsastuksessa, ei se niin mene, että "tarra vaan hankitaan"...
Valitettavasti itse olen siinä tilanteessa, että turvatyyny puuttuu ja katsastus ei onnistu sen takia, eikä ole järkeä kustannusyistä sellaista asentaa. Yritin päästä eroon ko. autosta uuteen vaihdossa, mutta vaihdossa sen arvo olikin pudonnut yllättäen noin 33% satasen tarran myötä tulleista vaatimuksista johtuen. Itku meinasi tulla, täytyy vaan kruisailla vanhalla edelleenkin.Aloitti ketjun? Tuntuu että yks ja sama hemmo kirjoittaa noista arvonalennuksista?
Yritätkö nyt kirkkain silmin väittää, että esim. 50.000 euroa maksanut auto maksaakin nyt vain 33.500€ ??
Voi mitä paskanjauhantaa!! Luuletko jonkun vielä uskovan moista?
Mitä vielä keksit?
- kannattaa....
hankkia vanha matkailuauto (80-nopeus), sillä hinnat muutamien viikkojen aikana ovat kohtuullisen halpoja.
- ???????
Keskikesä, ja paras lomakausi menossa. Nyt kannattaa pitää pää kylmänä, eikä rynnätä tekemään matka-autosta heräteostosta. Nauttii tämän kesän loman kiireettömästi muuten, ja alkaa syksynmällä katsastamaan tarjontaa rauhassa. Ei tule tehtyä hätiköityjä ostopäätöksiä, joita joutuisi myöhemmin katumaan.
- eepo
??????? kirjoitti:
Keskikesä, ja paras lomakausi menossa. Nyt kannattaa pitää pää kylmänä, eikä rynnätä tekemään matka-autosta heräteostosta. Nauttii tämän kesän loman kiireettömästi muuten, ja alkaa syksynmällä katsastamaan tarjontaa rauhassa. Ei tule tehtyä hätiköityjä ostopäätöksiä, joita joutuisi myöhemmin katumaan.
Näyttää siltä, että nostavat tuon 100 tarran myötä myös polttoaineverotusta.
Kohta niille 100h/km autoille napsahta henkilöautoa vastaava dieselvero. Riippuen tietysti auton rekisteröidystä henkilölukumäärästä ja asuntoauto rinnastetaan yhdistelmäautoksi.
Se siitä hinnannoususta. Voipi olla, että 80km/h edullisille veroille jäävien autojen hinnat pompsahtaa taas pilviin. - on edulliset
eepo kirjoitti:
Näyttää siltä, että nostavat tuon 100 tarran myötä myös polttoaineverotusta.
Kohta niille 100h/km autoille napsahta henkilöautoa vastaava dieselvero. Riippuen tietysti auton rekisteröidystä henkilölukumäärästä ja asuntoauto rinnastetaan yhdistelmäautoksi.
Se siitä hinnannoususta. Voipi olla, että 80km/h edullisille veroille jäävien autojen hinnat pompsahtaa taas pilviin.käyttökulut, eikä kysyntä ole lähelläkään huippulukuja.
- ???????
eepo kirjoitti:
Näyttää siltä, että nostavat tuon 100 tarran myötä myös polttoaineverotusta.
Kohta niille 100h/km autoille napsahta henkilöautoa vastaava dieselvero. Riippuen tietysti auton rekisteröidystä henkilölukumäärästä ja asuntoauto rinnastetaan yhdistelmäautoksi.
Se siitä hinnannoususta. Voipi olla, että 80km/h edullisille veroille jäävien autojen hinnat pompsahtaa taas pilviin.Sekös sua harmittaa, vaikka et kulkinetta omistakaan??? Huvinsa kullakin, ja huvit eivät ole ilmaisia. Eivät ole olleet koskaan.
- eepo
??????? kirjoitti:
Sekös sua harmittaa, vaikka et kulkinetta omistakaan??? Huvinsa kullakin, ja huvit eivät ole ilmaisia. Eivät ole olleet koskaan.
en omistakaa 100 kulkinetta, ku menee ton 3500 yli.
Mopoki muuten löytyy takatallista... ja mopoja on muuten varmaa enemmän kuin m-autoja...edullista on vai mitä...
Ei muuta kuin uusia takautuvia D-verolappuja odotteleen...siitäkin kokemusta on. - sitten
eepo kirjoitti:
en omistakaa 100 kulkinetta, ku menee ton 3500 yli.
Mopoki muuten löytyy takatallista... ja mopoja on muuten varmaa enemmän kuin m-autoja...edullista on vai mitä...
Ei muuta kuin uusia takautuvia D-verolappuja odotteleen...siitäkin kokemusta on.Täällä puolustellaan 80 km/h ajavien verokohtelua tulevaisuudessa.Mitä sitten,jos valtiovalta muuttaa jotakin verotuskäytäntöä-mitä muuten en usko näinkin pienen porukan suhteen-mehän voimme poistattaa 100 kyltin muutoskatsastuksessa ja palata aiempaan.Ymmärrän ,että asia on kipeä kavereille,jotka eivät voi muuttaa autoaan suuremmalle nopeudelle.Jotain pitää aina keksiä vaikka tosiasiat puhuvat toista.Tyytykää sovinnolla autojenne kysynnän vähenemiseen.Eihän asiaa voi muuksi muuttaa,vaikka kuinka väännetään ja käännetään!!!!
- m-automies
sitten kirjoitti:
Täällä puolustellaan 80 km/h ajavien verokohtelua tulevaisuudessa.Mitä sitten,jos valtiovalta muuttaa jotakin verotuskäytäntöä-mitä muuten en usko näinkin pienen porukan suhteen-mehän voimme poistattaa 100 kyltin muutoskatsastuksessa ja palata aiempaan.Ymmärrän ,että asia on kipeä kavereille,jotka eivät voi muuttaa autoaan suuremmalle nopeudelle.Jotain pitää aina keksiä vaikka tosiasiat puhuvat toista.Tyytykää sovinnolla autojenne kysynnän vähenemiseen.Eihän asiaa voi muuksi muuttaa,vaikka kuinka väännetään ja käännetään!!!!
Ajelin juuri n. 5000 km lomareissun suomessa m-autollani ja arvatkaas mitä? Tuona aikana en nähnyt YHTÄKÄÄN satasen tarralla varustettua m-autoa. Siis en yhtäkään.
Matkailuautoja sen sijaan näin varmasti ainakin 2000.
Missä kummassa ne tarramiehet ajelee? - kamalasti
sitten kirjoitti:
Täällä puolustellaan 80 km/h ajavien verokohtelua tulevaisuudessa.Mitä sitten,jos valtiovalta muuttaa jotakin verotuskäytäntöä-mitä muuten en usko näinkin pienen porukan suhteen-mehän voimme poistattaa 100 kyltin muutoskatsastuksessa ja palata aiempaan.Ymmärrän ,että asia on kipeä kavereille,jotka eivät voi muuttaa autoaan suuremmalle nopeudelle.Jotain pitää aina keksiä vaikka tosiasiat puhuvat toista.Tyytykää sovinnolla autojenne kysynnän vähenemiseen.Eihän asiaa voi muuksi muuttaa,vaikka kuinka väännetään ja käännetään!!!!
Ostin uuden Hymerin vapuksi ennakoimatta satasen korotusta näin aikaisin ja voihan vinetto..., parin viikon päästä tilanne muuttui. Olsin odottanut sen muutaman viikon menettämättä tällaista arvonalennusta. Kieltämättä harmittaa.
Jos nyt aikoisin vaihtaa, tuskin hyvityshinta on edes tuota 100-33 = 67 (%) maksamastani hinnasta. - ???????
m-automies kirjoitti:
Ajelin juuri n. 5000 km lomareissun suomessa m-autollani ja arvatkaas mitä? Tuona aikana en nähnyt YHTÄKÄÄN satasen tarralla varustettua m-autoa. Siis en yhtäkään.
Matkailuautoja sen sijaan näin varmasti ainakin 2000.
Missä kummassa ne tarramiehet ajelee?Kesäkuussa olen ajellut 3500km Vaasa-Joensuu linjan eteläpuolella. Oman autoni lisäksi olen nähnyt ALLE 10 muuta satasen tarralla olevaa matka-autoa, niistäkin puolet oli peltikuoriautoja. Sataseen katsastetuista matka-autoista eniten oli Transit:in alustalla olevia.
- liiottelua
kamalasti kirjoitti:
Ostin uuden Hymerin vapuksi ennakoimatta satasen korotusta näin aikaisin ja voihan vinetto..., parin viikon päästä tilanne muuttui. Olsin odottanut sen muutaman viikon menettämättä tällaista arvonalennusta. Kieltämättä harmittaa.
Jos nyt aikoisin vaihtaa, tuskin hyvityshinta on edes tuota 100-33 = 67 (%) maksamastani hinnasta.Taidat olla taas se sama "33 prosentin mies", joka väliin kirjoitat tuota paskaa.
Menkääpäs katsomaan käytettyjen hintoja. Hinnat ei ole muuttuneet miksikään. Ihan turhaan täällä provoilet.
Että 33 % putosi muka yhdessä yössä..... - tosi on
kamalasti kirjoitti:
Ostin uuden Hymerin vapuksi ennakoimatta satasen korotusta näin aikaisin ja voihan vinetto..., parin viikon päästä tilanne muuttui. Olsin odottanut sen muutaman viikon menettämättä tällaista arvonalennusta. Kieltämättä harmittaa.
Jos nyt aikoisin vaihtaa, tuskin hyvityshinta on edes tuota 100-33 = 67 (%) maksamastani hinnasta.Hyymerin uushinnassa onkin liian paljon arvonlisää (ylihintaa) nimestä, jolle ei ole mitään katetta. Hinta tippuu vain auton todellisen arvon tasolle. SE SIITTÄ.
- Katsastuksesta
Palasin juuri kuukauden ja 5000km matkalta keskieuroopasta. Mietin että pitäisikö tehdä muutos katsastus ennen matkaa mutta ajattelin lykätä. Hyvä näin koska ollessani saksassa poliisin puhallutusratsiassa kysäisin heidän kantaansa satasen lätkään ja rekisteriotteen mainintaan nopeudesta, oli vastaus yksiselitteinen. Ajaminen saksan maalla yli sataa on kielletty, koska auto on todettu vaaralliseksi suomessa ja rajoitettu sen ajonopeus max.100km/h.
"Hienoa Suomi" tällä hölmöilyllä pääsemme varmaan taas ennätystenkirjaan.Joten en katsasta autoani 100km nopeuteen koska käyn paljon ulkomailla ja sielä moottoriteillä saan ajaa muun liikenevirran mukana 130km/h, joka muuten väittteistänne huolimatta ole eikä tunnu vaaralliselta. Jos ajan 100km/h niin kaikki kuorma-autot ja asuntovaunu yhdistelmät menevät heittämällä ohi, ainoastaan minä ja rekka yhdistelmät ajavat tätä hitaampaa nopeutta. Joten jos matkailet keskieuroopassa älä katsastuta autoasi 100Km nopeuteen tai kohtaat vaikeuksia.
PS. suomessa on muuten aina ajettu matka-autolla tilanteen niin salliessa sitä sataa, koska 90% ihmisistä ei edes tiedä että sillä ei saisi ajaa kun 80km/h.- pois
Ei se sen vaikeampaa ole.Olen ajanut 28 vuotta keski-euroopassa lomamatkoillani-viimeiset 23 vuotta matkailuautolla.Kertaakaan poliisi ei ole vaatinut nähdäkseen autoni papereita.Ja jos nyt pyytäisikin,niin ei varmaan rupea tutkimaan sanakirjasta otteen merkintöjä.
Tämä on minun kantani,joku voi olla toista mieltä.Mutta minulle ei tule ongelmaa lätkästä-päinvastoin.
- Anonyymi
Väärässä olit. 80 tarra irti ja rajoitus on 120.
- Anonyymi
Minulla ei ole asuntoautossa mitään 120km rajoitusta??
Miten joillakin sellainen on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313660- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi301048- 66980
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965