Olen ostamassa upouutta autoa, ja eräs lisähinnaton väri olisi kirkkaankeltainen. Se sopisi k.o. automallin muotiluun hyvin, ja hyvä kontrasti mustalle/tummalle sisustukselle.
Mitä mieltä? Muodostaako keltainen väri riskin jälleenmyydessä; jälleenmyyntiarvo verrattuna muun väriseen, huoliminen vaihdokiksi tms? Metallivärin lisähintakaan ei ole kauhea, mutta niistä ainoastaan metallimusta miellyttäisi itseäni, siinä vaan pöly ja naarmut näkyy turhankin herkästi. Kirkas punainen lakkakerroksella myös aivan ookoo, mutta tuo keltainen olisi ainakin erottuva ja persoonallinen.
Keltainen väri uuteen
11
2282
Vastaukset
- ^^^^
Riippuu paljolti auton merkistä ja mallista.
Jos kyse on pikkuautosta, niin keltainen väri voi olla jopa plussaa, mutta jos isosta autosta, kuten S-Mersu tai Mitsubishi Pajero, niin takuulla tulee ongelmia.- väliä
Olen jutellut samasta asiasta autokauppiaan kanssa. Hän suositteli lämpimästi metallinhohto harmaita, joita on tosiaan käytettynäkin helppo myydä. "värillisistä" vielä siniset ja punaiset ovat varmoja valintoja.
Tosiaan jotkut värit alentavat hyvitystarjousta, koska niille täytyy tosiaan löytää oikea ostaja, kun taas harmaat, siniset ja punaiset kelpaavat kaikille.
Mainitsi myös, että juuri tähän pikkuautojen luokkaan "värillisetkin ovat saaneet paremmin jalansijaa" eli ei niin riski valinta...
- Viimeistään
Vaihtaessasi sitä uuteen kova hinta, mikäli oot vaihtamassa sitä 2-3 vuoden kuluttua.
Kuten ed. kirjoittaja sanoi, ei oo suurta merkitystä jos autosi on joku pikkukinneri, kuten Fiat, Seat, tai muu vastaava. Niitä näkee usein jos minkäkin värisinä.
Olin vaihtamassa v. 2000 vm. 1998 V70 Volvoa, joka oli keltainen. Tarjosin sitä useammalle kauppiaalle ja aina sama laulu: Siisti vähänajettu kunnossaoleva auto, mutta ku tuo väri kahteluttaa ostajaa varmasti pitkään. - Vähemmistön väri
näet liikenteessä? 1% autoista tai 2%. Mieti siitä miten helppoa on myydä keltainen auto. Mitä pidempään autoa pidät, sitä helpommaksi sen myynti tulee: 18-20 vuotiailla on varaa 10 v vanhaan keltaiseen kärryyn, muut eivät niistä juuri välitä.
- on.
Taannoin kyttäsin nettiautosta erästä automallia ja vähitellen opin kuvattomien ilmoitusten kohdalla jo otsikkotietojen perusteella (hinta, kilsat, vuosimalli) arvaamaan, että auto on väriltään valkoinen, kirkkaan keltainen tai muuten kummallinen. Pyyntihinta näytti olevan vastaavaan, mutta kunnon (metalli)värillä varustettuun noin 1000 euroa pienempi. Joka kerta. Ja nämä siis hintoja, jotka liike pyytää myydessään noita eteenpäin.
Kannattaa muistaa, että Suomalaiset ovat konservatiivisia ja ajattelumallin perusta kaikessa on "mitä naapurit ajattelevat minusta".- siis...
Typo edellisessä viestissä.
- antsa
on se, että se väri ärsyttää ihmisiä ja jos menet viikonloppuisin kaupungille autolla ja jätät keltaisen auton parkkiin kadunvarteem, niin saat varmasti korjata lommoja, naarmuja, irronneita peilejä, irronneita lasinpyyhkijöitä antenneja yms. Esim. tummansininen saa olla rauhassa.
kokemusta on keltasesta meganesta. - sopii...
kyllä todella hyvin pieniin sportteihin ja urheiluautoihin mutta todella heikosti isoihin sedaneihin ja farmareihin..juuri näitä isoja autoja keltaisena on vaikea myydä koska näiden ostajaryhmä käytettynä yleensä se keskiverto toimistorotta joka roikottaa mukanaan kahta kersaa...jos olet ostamassa sitä urheiluautoa niin tuskimpa on mitään ongelmaa myydä värinsä vuoksi mutta jos automyyjältä kysytään hyvitystä niin se auto on aina väärän värinen..
kun sen jobbarin tavoitehan on ostaa halvalla ja myydä kalliilla=paras liikevoitto.. - Mikki S.
Jos ostat pienen tai max keskiluokan auton, joka muotoilultaan ns. nuorekas ja sporttinen, ei hyvä keltainen sävy ole haitta (esim. Seat Leon, Ibiza, Mazda3 ja 6, Fiat Stilo 3 dr, Audi A3) vaan jopa päinvastoin. Sen sijaan jos valitsee sedan-Mersun, ison Volvon, Audi A6:n tms keltaisena niin se on moka, toisin sanoen nuo autot ovat olemukseltaan arvokkaan hillittyjä ja niihin sopii parhaiten musta, hopea tai muu hillitty metalliväri.
Jos tosiaan ekana mainitut autot, niin anna palaa! Keltainen on myös helppo väri ylläpitää; ei näy hyvin pöly, kura eikä naarmut/klommot. - pois tuon takia
riippuu tietenkin auton hinnasta.
Mieleen tulee ainoastaan yksi auto jossa keltainen väri oli tehokkaimpaan versioon kuulunut pakollinen vaihtoehto ja tämä on joku T5R vulva jota kyllä sitäkin sai mustana. Tuossa keltainen väri ei ehkä haittaa mutta kaikissa muissa kirkkaankeltainen väri karkottaa ostajat tehokkaasti.
Ehkä joku uusi nissanmicra tai vastaava mummoankan pyörille nostettu postilaatikko voisi vielä kestää tipunkeltaisen värin mutta muut taatusti eivät. - sitä autoa ostat
Etkä jälleenmyyntiin, itsellä oli keltainen auto eikä YKSIKÄÄN automyyjä maininnut asiasta sitä vaihtaessani, kyllä se on auton yleiskunto mikä merkitsee eikä väri, mikäli joku myyjä moista väittää niin vaihda paikkaa, ei ole kauppamiehiä.
Helvetin hyvä väri se on puhtaana ja vahattuna verrattuna moneen muuhun perusväriin esim. sininen, punainen, valkoinen, havunvihreä jne. (mielestäni).
Noita hopeanvärisiä autoja on niin helvetisti että alkaa tosissaan tympimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743