Järjen käyttö

Sallittua

Muistakaa että jos ostatte halvan fiiun niin se tulee pitkän päälle kalliiksi. Vikoja paljon ja huollot kalliita. Joudut 5 v maksamaan joka vuosi satoja euroja. Jäälleenmyynti arvo olematon.

11

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zztap

      Jep, vikoja on ollut tosi paljon...

      Nykyisessä (vanhassa) Puntossakin on ollut hurjat 0 vikaa. Ainoat kulut on ollu tähän mennessä öljynvaihdot ja suodattimet. Hihnan vaihto tosin on tässä tuloillaan, mutta se onkin sitten toinen asia.

      Mistä näitä "ei kannata ostaa"-tyyppejä sikiää?

      Toisaalta taitaa niitä pyöriä ihan kaikilla muillakin automerkkien alueilla...

      • "Mistä näitä "ei kannata ostaa"-tyyppejä sikiää? Toisaalta taitaa niitä pyöriä ihan kaikilla muillakin automerkkien alueilla... "

        Vitsi taitaakin olla siinä, että viestissä "Järjen käyttö sallittua" sanottu pätee kaikkiin automerkkeihin. Siis sanojen "halvan fiiun" paikalle voi laittaa yhtä hyvin "auton". Silloin se kuuluisi näin:

        "Muistakaa, että jos ostatte auton niin se tulee pitkän päälle kalliiksi. Vikoja paljon ja huollot kalliita. Joudut 5 v maksamaan joka vuosi satoja euroja. Jälleenmyyntiarvo olematon."


      • järjen käyttööö
        Timontti kirjoitti:

        "Mistä näitä "ei kannata ostaa"-tyyppejä sikiää? Toisaalta taitaa niitä pyöriä ihan kaikilla muillakin automerkkien alueilla... "

        Vitsi taitaakin olla siinä, että viestissä "Järjen käyttö sallittua" sanottu pätee kaikkiin automerkkeihin. Siis sanojen "halvan fiiun" paikalle voi laittaa yhtä hyvin "auton". Silloin se kuuluisi näin:

        "Muistakaa, että jos ostatte auton niin se tulee pitkän päälle kalliiksi. Vikoja paljon ja huollot kalliita. Joudut 5 v maksamaan joka vuosi satoja euroja. Jälleenmyyntiarvo olematon."

        Noin puhuu juuri joku 500 euron auton omistava julli joka ei tiedä uusista autoista ja niiden huoltohinnoista yhtään mitään, kasva poju isommaksi ja tuu sitten aukoo päätä tänne

        jouduthan sinä hyvä mies maksamaan huolloista vaikka minkä merkkisen auton ostat, ei ne fiatin huollot sen enempää maksa kun vaikka toyotan....


      • Härski

        Fiatin omistajat arvostelivat autonsa huonnoimmaksi. Eipä ollut vaikea arvata että zztap omistaa fiiun. Niin kiihkeästä kehhuu ostostaan. Ja vielä valehtelee. Jos vanhassa Puntoss ei ole ollut ainuttakaan vikaa niin surkea valahtelija olet. Kaikissa vanhoissa autoissa on ollut jotain vikaa.


      • zztap
        Härski kirjoitti:

        Fiatin omistajat arvostelivat autonsa huonnoimmaksi. Eipä ollut vaikea arvata että zztap omistaa fiiun. Niin kiihkeästä kehhuu ostostaan. Ja vielä valehtelee. Jos vanhassa Puntoss ei ole ollut ainuttakaan vikaa niin surkea valahtelija olet. Kaikissa vanhoissa autoissa on ollut jotain vikaa.

        Ei ole tosiaan ollut sellaista vikaa että olisi joutunut sitä erikseen korjaamaan (edellisestä omistajasta en tiedä).

        Eiku joo, tippui sieltä kerran takapenkin puolelta yksi verhoilun sisään piilotetun ruuvin tms. "suojakorkki". Piti pistää takas kiinni.

        Mutta eipä mun kannata mitään sanoa kun olen valehtelija :)

        ps. auto on ollut minulla "vasta" hilkun alle vuoden, mutta kilometrejä tullut jo n. 20 000 km. Eikä niitä vikoja tosiaan ole ilmennyt...


      • pussiin
        Härski kirjoitti:

        Fiatin omistajat arvostelivat autonsa huonnoimmaksi. Eipä ollut vaikea arvata että zztap omistaa fiiun. Niin kiihkeästä kehhuu ostostaan. Ja vielä valehtelee. Jos vanhassa Puntoss ei ole ollut ainuttakaan vikaa niin surkea valahtelija olet. Kaikissa vanhoissa autoissa on ollut jotain vikaa.

        "Kaikissa vanhoissa autoissa on ollut jotain vikaa".
        Muissa viesteissään tämä Pelle antaa ymmärtää, että vain Fiateissa on niitä vikoja. Buhaha hah haaa!!!!


      • YoHannes
        Härski kirjoitti:

        Fiatin omistajat arvostelivat autonsa huonnoimmaksi. Eipä ollut vaikea arvata että zztap omistaa fiiun. Niin kiihkeästä kehhuu ostostaan. Ja vielä valehtelee. Jos vanhassa Puntoss ei ole ollut ainuttakaan vikaa niin surkea valahtelija olet. Kaikissa vanhoissa autoissa on ollut jotain vikaa.

        Mistäs tiedät Tuulilasin kyselyyn vastaajien olleen Fiatin omistajia?

        Tiedoksesi Härski -lapsukainen:

        Minullekin tuli kutsu ko. Tuulilasin tutkimukseen, hyvistä kokemuksista huolimatta tällä hetkellä on toinen merkki vaihtelun vuoksi.
        Kyselyssä kuitenkin kysyttiin, että minkä merkkisellä autolla ajat.

        Omalta osaltani vastasin rehellisesti ne tuntemukset, jotka oma automerkkini/mallini on herättänyt.

        Entäs jos sinut tai monta muuta yhtä prosessointitehoiltaan heikkotehoista yksilöä on kutsuttu mukaan samaan tutkimukseen niin mitä veikkaat, ovatko henkilöt mahtaneet kertoa tiedot omasta merkistään vai kenties merkistä, jota niin rakkaasti tuntuvat vihaavan?

        Siispä, tuolla "tutkimuksella" voisi minun puolestani pyyhkiä aukkoa, jonne aurinko harvemmin paistaa - sen verran virhemarginaalia se valitettavasti voi sisältää.

        Opettele myös Härski suomea -> tutkimus ei ole yhtä kuin kysely.
        Tutkimus sisältää aina kiistatonta todistusaineistoa, jota Tuulilasin kysely valitettavasti ei sisältänyt, piirun vertaa.

        Jotta kyselylle muodostuisi enemmän tutkimuksen arvovaltaa, ko. kyselyt autojen omistajille pitäisi suorittaa
        katsastusasemalla siten, että auton omistaja täyttää vastaavanlaisen kyselyn ja tämän jälkeen katsastusviranomainen sulkee kyselyn kirjekuoreen.
        Näin saataisiin omistajien todelliset mielipiteet kerättyä siten, että auton merkki ja malli kirjattaisiin automaattisesti kyselyyn.
        Toki tällainenkin kysely voi tuottaa virhemarginaalia, jos kuski on ns. periaatevihaaja, mutta katsastusasemilla tehtävän kyselyn perusteella voisi edes olettaa kuskin ajaneen katsastetun ajoneuvon edustamalla merkillä/mallilla.

        Tällaisilla Tuulilasin ja vastaavien pohjoismaalaisten huumorilehtien kyselyillä pyritään vain pönkittämään ennalta-arvattavia syvään juurtuneita uskomuksia menneiltä ajoilta.

        Heräähän sinäkin Härski -lapsukainen jo 2000 -luvulle eläkä turhaan roiku historian havinoissa.
        Näkemäsi kuvat 60 -luvulta ovat kauniita, mutta vanhan autosi ajo-ominaisuuksien ohi on menty, kovaa ja molemmilta puolilta.
        Veikkaan Härski, että Fiatin tavara-autotkin ovat mukavampia ajettavia kuin sinun menopelisi.


    • kallista on

      Edelliseenkin Fiattiin meni kahden vuoden aikana 45€ (öljynvaihto suodatin). Ja vaihdossa uuteen hyvittivät enemmän kuin odotinkaan.

      Kun jätin ostamatta sen 50000€ maksavan "oikean auton" niin nyt minulla on varaa käyttää johonkin muuhun 37000€ (vaikka Fiatin korjaukseen, jos tarve vaatii).

    • ihan

      "härskin" kirjoitukselta :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe