onko kuoleman jälkeen elämää?

mitä mieltä??

kovasti itketti lukea ihmisten suruista... itse pelkään kuolemaa kovasti, ja lapsuuteni on ollut rankka. tärkeintä elämässäni on isoveljeni, vaikka ei usein nähdäkään, hän on vain koko "perheeni". olen huostaanotettu, ja veljeni piti minusta aina huolta... jos hänelle jotain sattuu niin mun elämä on ohi...

eli onko jotain kertomuksia, juttuja mitä on kuullut esim. lähes kuolleilta ihmisiltä?? mitä mieltä itse henkkoht olette?? itse kovasti haluaisin ainakin uskoa että tämä ei ole kaikki tässä, vaan vielä joskus tapaan kaikki menetetyt rakkaani, myös lemmikkini. siis oikeasti.

entä mitä mieltä siitä pääseekö vaan tosiuskovaiset taivaaseen?? itse toivon että oma elämäni riittää: oikeudenmukaisuus,sympatia, en koskaan tekisi pahaa muille ihmisille/eläimille.
minulle riittää se mihin sydämessäni uskon.

vastauksia odottelen, erityisesti noista tarinoista kuoleman jälkeen...!!

17

2725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi

käsiisi Raymond A Moodyn kirja Kokemuksia Kuolemasta, siinä on jotain ajatuksia ja ihmisten kokemuksia...yllättäen: kuolemasta. Joskus samasta kirjasta on tullut dokumettikin televisiosta. Krishnamurtia voi myös kannattaa lukea jos ns. "henkisetjutut" kiinnostaa.

• uskon

että on. Ai miksi? En tiedä, tarvitseeko uskoa jotenkin selittää?
      Kun isäni kuoli, aloin rukoilemaan hänen puolestaan. Luin kirjasta rukouksia kuolleiden puolesta. Aloin itkemään, ihan yhenäkkiä rukouksen aikana ja itkin oikein sydämeni pohjasta. Itkun jälkeenhän yleensäkin olo on helpottunut, mutta ei sitä jälkitunnetta voi verrata mihinkään aikasempaan kokemukseeni. Uskon että joku kuuntelee, uskon rukouksen voimaan. Ajatus, että joku on täydellisesti poissa ikuisesti ei vain tunnu hyvältä tai oikealta. Joten uskon.

• *Tieto*

Pian veljeni kuoleman jälkeen alkoi oma uskoni horjua. Olen aina perustanut ideologiani tietoon, eikä pelkällä uskomisella ole juuri ollut sijaa mielessäni. Uskonto on ollut minulle poikkeus, koska se tuli kuin luonnostaan, lapsuuden kodin perintönä. Sitä en aiemmin kyseenalaistanut. Veljeni kuolema kuitenkin särki tämän illuusion.

Ehdin elää vuosia kuolemanpelon vallassa. Monesti iltaisin koin sanoinkuvaamattoman voimattomuuden tunteen kun mietin sitä, kuinka elämäni päättyy, eikä millään ole mitään merkitystä. Etsin vastausta tiedosta, tutkin uskontoja, parapsykologiaa, okkultismiä ja muita ismejä. Mikään ei kuitenkaan tarjonnut edes ratkaisun häivähdystä.

Lopulta törmäsin Raymond Moodyn ensimmäiseen kirjaan kuolemanrajakokemuksista. Se oli vaikuttavaa luettavaa. Lääketieteen tohtori oli koonnut tuhansista tapauksista tutkimusmateriaalia, jota kirjassaan analysoi. En kuitenkaan jaksanut uskoa vielä yhden kirjan perusteella asian todenperäisyyttä. Jatkoin lisätiedon etsimistä ja törmäsin mm. http://www.iands.org/ järjestöön, johon kuuluu lääketieteen professoreita, tutkijoita, yliopistojen rehtoreita ja muita kiistämättömän tieteellisen taustan omaavia ihmisiä, jotka eivät perusta uskoaan pelkkään luottamukseen johonkin yliluonnolliseen.

Kuolemanrajakokemukset omaavat tieteellisen viitekehyksen vaatiman toistuman - ne noudattavat samaa kaavaa. Kokijoilla on muistoja tapahtumista siltä ajanjaksolta, reaalimaailmasta, kun lääkäri on todennut heidät kliinisesti kuolleeksi.

Kaikista vakuuttavin tapaus, omasta mielestäni, lienee Howard Storm. Hän oli ateistin perikuva, joka vihasi uskontoa koko sydämellään. Hän vihasi myös ihmisiä, eikä sen puoleen omannut juuri ystäviä. Howard oli ennen kokemustaan professorina Kentuckyn yliopistossa. Kokemuksen jälkeen, herättyään sairaalassa, Howard oli muuttunut täysin, hän oli nähnyt 'helvetin'. Hän oli nähnyt elämänsä Jumalan silmin ja ymmärtänyt, kuinka mitätön ihminen hän oli ollut. Se, mikä itseäni kiehtoo Howardin kokemuksessa, on tai oli hänen keskustelunsa Jumalan kanssa. Howardin kysymykset olivat juuri niitä, jotka olisin itse ensimmäisenä kysynyt. (http://www.near-death.com/storm.html)

Kannattaa tutustua aiheeseen. Minulle tieto toi valaistuksen. Kun kuolemanpelko katoaa, voi elämästä vasta oikeasti nauttia. Arkimurheet menettävät myös merkityksensä.

• santa claus

Eiköhän tämä maanpäällinen helvetti riitä ...?

• ateismilla..

..ole mitään tekemistä sen kanssa uskooko kuoleman jälkeiseen elämään.
        Mäkin olen ateisti, mitä raamattuun ja uskontoihin yleensä tulee.

Silti uskon ja tiedän, että on olemassa kuoleman jälkeistä elämää. Mua omat vainajani ovat käyneet tervehtimässä silloin tällöin.

Ja tällä nimenomaisella uskolla ei ole uskonNON kanssa mitään yhteyttä.

Sitä paitsi, jokainen voi "päättää" uskooko siihen vai ei ja varsinkin millaiseen kuoleman jälkeiseen elämään uskoo.

Joillekinhan se voi olla lohdun hakemista, mutta mitä sitten, lohtuahan siinä vaiheessa tarvitaan kun läheinen lähtee.

Elämässä on nin paljon asioita mitä emme näe ja silti ne ovat olemassa, me tiedämme niin vähän...
        Mikä voi olla hyväkin jossain mielessä.

• santa claus
        ateismilla.. kirjoitti:

..ole mitään tekemistä sen kanssa uskooko kuoleman jälkeiseen elämään.
        Mäkin olen ateisti, mitä raamattuun ja uskontoihin yleensä tulee.

Silti uskon ja tiedän, että on olemassa kuoleman jälkeistä elämää. Mua omat vainajani ovat käyneet tervehtimässä silloin tällöin.

Ja tällä nimenomaisella uskolla ei ole uskonNON kanssa mitään yhteyttä.

Sitä paitsi, jokainen voi "päättää" uskooko siihen vai ei ja varsinkin millaiseen kuoleman jälkeiseen elämään uskoo.

Joillekinhan se voi olla lohdun hakemista, mutta mitä sitten, lohtuahan siinä vaiheessa tarvitaan kun läheinen lähtee.

Elämässä on nin paljon asioita mitä emme näe ja silti ne ovat olemassa, me tiedämme niin vähän...
        Mikä voi olla hyväkin jossain mielessä.

Annoit kyllä ajattelemisen aihetta ...

• jeppelius

ei ole enää mitään pelkkää tiedottomuutta!! ethän voi tajuta mitään jos ei oo aivojakaan..sama ku oot tajuttomana ei siit tajuu tai muista mitään nii se vaan on et tää kaikki on vaan tässä! ei voi mtn. =)

• sen sanoo

Kukaan ei voi väittää ettei kuoleman jälkeen ole elämää taas toisaalta kukaan ei väittää sitäkään että sitä olis. Se jää nähtäväksi. Onneksi minä uskon kuoleman jälkeiseen elämään, uskon vaan olevani toisessa muodossa ja toisella tasolla.

• jenny.

"eli onko jotain kertomuksia, juttuja mitä on kuullut esim. lähes kuolleilta ihmisiltä?? mitä mieltä itse henkkoht olette?? itse kovasti haluaisin ainakin uskoa että tämä ei ole kaikki tässä, vaan vielä joskus tapaan kaikki menetetyt rakkaani, myös lemmikkini. siis oikeasti."

Siis kuoleman jälkeen ON elämää. Tietysti nämä "maalliset vaatteet" jäävät tänne. (Toisaalta ne voi käsittääkseni "elvyttää" astraalimuodossa takaisin fyysisen kuoleman jälkeen.)

"entä mitä mieltä siitä pääseekö vaan tosiuskovaiset taivaaseen?? itse toivon että oma elämäni riittää: oikeudenmukaisuus,sympatia, en koskaan tekisi pahaa muille ihmisille/eläimille.
      minulle riittää se mihin sydämessäni uskon."

Älä aivopese itseäsi tuolla "taivas-helvetti"-jutulla. Äläkä anna kenenkään muunkaan aivopestä.
      Oikeaa "kristittynä olemista" on juuri se, että elät mainitsemallasi tavalla.

"vastauksia odottelen, erityisesti noista tarinoista kuoleman jälkeen...!!"

Itselleni on esim. pari edesmennyttä ihmistä ilmestynyt näkyinä.

Lisäksi pystyn kommunikoimaan henkimaailman kanssa. Kyllä se on olemassa, älä huoli.:)

• jenny.

Hyvä kirjavinkki sulle: Michael Newton: "Sielujen matka".

• sielun matka
        jenny. kirjoitti:

Jos on kyse samasta kirjasta(kirjoittajaa en muista)
        niin on kyllä tosi hyvä kirja ja avarsi minun näkemystä ja antoi toivoa kuolemankin jälkeen.

• Elämää on ...
        jenny. kirjoitti:

Olen lukenut " Sielujen matka " kirjan ja Newtonin toisen osan ko. kirjaan "Sielujen kohtalo". Kannattaa lukea. Aivan mahtavat kirjat. Olen kaksi vuotta sitten menettänyt poikani äkkikuoleman kautta ja "merkkejä" hänen käynnistään luonani on ollut ja on edelleen. Luin kirjan ensimmäisen osan melkein heti poikani kuoleman jälkeen ja toisen vuosi kuoleman jälkeen. Vinkin sain ystävättäreltäni ja yhdeltä meediolta.
        Ei elämä ole tämä tässä ja nyt elettävä vaan jatkuu jne...

• ...

Mä aina unelmoin että musta tulee joku helvetillinen kostaja joka pystyy tekeen mitä tahansa kelle tahansa kuoleman jälkeen. Pyh, multaa päälle ja siellä mätänee jos ei polteta

• on käynyt

"rajan" takana ja se kerto että se näki sellaisen valon mitä ei koskaan ole nähny ja kuuli sellaista musiikkia mitä ei täällä maan päällä voi kuulla.. ja sillon ku mummo kuoli niin äiti näki saman valon ja musiikin.. en tiiä miten äiti on selvinny niin monesta sairaudesta ja kolarista.. sillä on ollu syöpä yms..

• Minä uskon

Minä uskon ihan Raamatun sanomaan. Eli että Jumala antoi ainoan poikansa kuolemaan meidän syntien edestä. Jokainen joka uskoo häneen(siis Jeesukseen) pelastuu. Pelastusta ei ansaita teoilla vaan uskolla. Teot jos punnitaan niin Jumalan pyhyyden edessä me kaikki kyllä ollaan ihan saastaa.
      Mutta Raamatun mukaan teot kuitenkin seuraavat uskoa;"usko ilman tekoja on kuollut", eli jos elää rukoillen ja yrittää elää Jumalan tahdon (voi lukea Raamattua) mukaan niin elämä kyllä muuttuu ja puhdistuu.
      Hyvä tapa ottaa selvää näistä asioista on mennä johonkin uskonnolliseen tilaisuuteen, esim. luterilaiseen tai jonkin vapaan suunnan järjestämään (metodistit, baptistit, helluntalaiset, vapaa kirkko). On myös paljon Raamattua muuntelevia uskonnollisia järjestöjä, joiden opit eroavat Raamatun perussanomasta, niihin ei kannata eksyä. Esim. mormoonit hyvä esimerkki.
      Onnea totuuden etsintään!

• Edwardon

no voin neuvoa että lue raamattua. se auttaa (ihan tosi!) mäkin oon miettiny paljon onko kuoleman jälkeistä elämää, ja musta on. eikai Jeesus olisi muuten koko elämäänsä vain sepitellyt tarinoita? musta Jeesuksen puheet on totta.

• ketjun aloittaja

kiitos kovasti, varsinkin jennyn vastaus oli hyvä!! lissää vaan samaa settiä jos kiinnostaa, kyllä minultakin sitä toivoa löytyy, ei oo siitä kiinni... elokuvat,kuten näin äkkiä tulee mieleen White noise, erityisesti sen ekstrat, ja juuri näkemäni an american hounting oli aika loistavia tähän liittyen...!! suosittelen muuten aika tosissaan kiinnostuneille. ja ikinä en rupeis millään spiritismillä leikkimään, en edes leikillään. kaveri on muuten sellanen, et näkee unia mitkä toteutuu (joskus) kuolleet sukulaiset just unessa ilmestyny ja sanonu et kaikki on hyvin ym...
      hyi että, toi White noise-leffan ekstrat oli kyl kammottavat.. kiitos vielä kerran...!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      465
      8352
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5750
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      249
      4694
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      44
      4552
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      61
      4065
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3900
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      166
      3689
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1647
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      87