Raamatullisen näkemyksen mukaan sairaudet johtuvat ihmiseen pesiytyneistä pahoista hengistä eli riivaajista ja hoitomuodoksi sopii tällöin riivaajien pois ajaminen, manaaminen.
Alkuillasta telkkarissa puhuttiin siitä, kuinka vielä nykyäänkin monet epileptikot häpeilevät sairauttaan ja oireitaan, mikä rajoittaa heidän elämistään. Epileptiset kohtaukset lienevät luonteensa vuoksi helpoimmasta päästä selittää riivaajien aikaaansaannoksiksi.
Helluntailaisuudelle ominainen piirre on syrjivä suhtautuminen vähemmistöryhmiin, etenkin seksuaalisiin vähemmistöihin, sekä erittäin jyrkät kannanotot abortin tehneitä kohtaan. Riivaajiin uskominen on yleistä, myös sairauksien selittäminen niillä. Yleisesti ottaen kyseessä on primitiivinen usko vuosituhansia vanhoihin uskomuksiin, riitteihin ja magiaan.
Miten yleistä sairauksien selittäminen riivaajien aikaansaannoksiksi nykyhelluntailaisuudessa on?
Paha epilepsian henki
20
1260
Vastaukset
- sun-glasses
Olen aika harvakseltaan nykyään käynyt tällä keskustelupalstalla, mutta Työmies se vaan jaksaa saarnata suu vaahdossa - kyllä sinusta vielä hyvä saarnamies tulee kunhan tulet uskoon!
Joko oot Työmies tänä kesänä ollut helluntailaisten telttakokouksissa? - cmos
uskovaiset todistivat, kuinka helluntailiike on itse asiassa maailman modernein suuntaus.
Kyllähän nykyisin antiikkia harrastetaan, mutta kohtuus kaikessa. Sitäpaitsi antiikkia harrastavien ihmisten ajatusmaailman ei tarvitse olla antiikkinen (aatamin aikuinen). - Kadun-nainen
Sisäsiittoisuus johtaa vääjäämättä erilaisten sairauksien ponnahtamiseen, koska geenitarjonta on rajoittunutta, niin tulee rappeutumia. Raamatun aikaan väestö ei liikkunut paikaltaan, kuten nyt. Avioiduttiin samanrotuisten kanssa ja sairaidet saivat hyvän kasvualustan. Riivaajiksi voi toki kutsua näkemyksen mukaan.
Veren ja väen sekoittuminen tekee hyvää kansansairauksille. EU:n myötä riivaajatkin
hiipuvat.- frihet
Kuluttua Suomen pressan nimi on "abbul", kun veret saavat vaihtua hiukan nopeammin, taikka toveri mihailoff.
- Kadun-nainen
frihet kirjoitti:
Kuluttua Suomen pressan nimi on "abbul", kun veret saavat vaihtua hiukan nopeammin, taikka toveri mihailoff.
OsamaBin Kekkosen suku viittoilee kutsuvieraita presidentinlinnaan päähine kaljua vasten.
- Yrittävä
EU,n aikana riivaajat vain lisääntyvät. 2/3 maataloustukiaisista menee Italiassa suoraan mafian pussiin.
- Kadun-nainen
Yrittävä kirjoitti:
EU,n aikana riivaajat vain lisääntyvät. 2/3 maataloustukiaisista menee Italiassa suoraan mafian pussiin.
Siksiköhän niitä ajetaan raivoisammin pois juuri Italiassa. Franchaising manaajaketju on kohta arkipäivää.
- Kadun-nainen
Kadun-nainen kirjoitti:
Siksiköhän niitä ajetaan raivoisammin pois juuri Italiassa. Franchaising manaajaketju on kohta arkipäivää.
Manaaja-Yrittäjyys kunniaan.
- Kadun-nainen
Kadun-nainen kirjoitti:
Manaaja-Yrittäjyys kunniaan.
Mustat Sivut.
- frihet
Että sairaudet voisivat olla synninkin seurausta.
Minä aikoinaan sairastin synnin takia, katos kun tuli ryypättyä itsensä sairaaksi.
Meinaan vaan kun ihan sairaalaan viinan takia piti "joutua".
No sit olis vielä tuo syntiin lankeemus, mutta sehän ei kaiketi kuulu palstalle, koska siihen tarvittas raamattua.- qwe
Alle kouluikäisenä. Kovat on synnit ehtinyt siihen ikään kerätä, että saa esim. epilepsian tai syövän.
- frihet
qwe kirjoitti:
Alle kouluikäisenä. Kovat on synnit ehtinyt siihen ikään kerätä, että saa esim. epilepsian tai syövän.
Minä Raamatun totuuteen uskoen, uskon että ensimmäinen ihmispari, ennen syntiin lankeemustaan olivat terveitä, ilman mitään sairauksia.
Tuo "omenan syönti" aiheutti sen, että saimme "perinnöksemme" myös sairaudet, muiden "jarrujen" lisäksi.
Eli tähän maailmaan syntyy, jopa sairaana ihmisiä ja jopa "paljon".
Minä voin vain pahoitella, että uskon syntiin lankeemuksen johdosta nämä sairaudetkin todeksi.
Sit taas nää itse "hankitut" sairaudet ovat myös juurensa saaneet sieltä muinaisuudesta, koska emme elä Jumalan yhteydessä, emmekä lihallisesti edes sitä tahdo.
Henkemme kyllä kaipaa Isän tykö, mutta usein esteitä löytyy monista suunista. - syntien seuraus
mitähän syntiesi seurausta rääväsuutesi on? vai onko se vielä sovittamatonta syntiä? mitä seurausta siitäkin on, kun ei tahdo poistua eksorkismilläkää?
- ajatusta herättävä
"Helluntailaisuudelle ominainen piirre on syrjivä suhtautuminen vähemmistöryhmiin, etenkin seksuaalisiin vähemmistöihin,..."
niin miksi juuri seksuaalisiin vähemmistöihin...?
vanha sananlasku sanoo yksinkertaisesti näin:--siitä puhe mistä puute--
Hellarit eivät voi viettejään vapaasti toteuttaa, siitä johtuu heidän mielenkiintonsa seksuaalisiin vähemmistöihin.- hellarit
vaan kaikki,
jotka eivät ole selvillä vesillä oman seksualisuutensa kanssa. harvapa on, kun
omien asioitten selvittelyyn ei jää aikaa. se aika kuluu kytätessä toisten touhuilua ja
muutenkin kauhistellessa tekopyhissä
pehkuissaan.
- ...
Meidän seurakunnassamme on pari epileptikkoa, jotka tunnen kummatkin henkilökohtaisesti. Kukaan ei koskaan ole tuulut väittämään heille, että heidän sairautensa oireet olisivat riivaajien aiheuttamaa.
- tarjasusanna
että vielä riivaajaa pois ajettaisiin!!
ei ole kukaan onneksi tullut mokomaa ehdottelemaan,vaikka epileptikko olenkin
kyllä se riivaaja olen ihan minä itse eikä kukaan ulkopuolinen,jos tämä tauti nyt sitten jokin riivaaja on-suotta siitä paholaiselle kunniaa antamaanJumala on rakkaus. Hänen tahtonsa on hyvä jokaista ihmistä kohtaan. Jumalan tahto on,että uskomme hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen. Kun lähestymme Jumalaa Jeesuksen nimessä, hän lähestyy meitä ja hänen rakkautensa pesee sydämemme puhtaaksi päivä päivältä. Ruumiimmekin voi paremmin, kun Jeesus saa olla sydämemme Herra. Jumalalle on kaikki mahdollista sanotaan Raamatussa. Hän tekee ihmeitä ilman määrää tänäkin päivänä. Jeesus tuli antamaan elämän, yltäkylläisen elämän jokaiseen häneen uskovalle. Ruumiin terveys kuuluu myös Jeesuksen lupaamaan yltäkylläiseen elämään! Kunnia Jumalalle!
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h372987- 1322497
- 472317
- 1582094
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201808- 401429
- 511047
- 861015
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241002- 36994