Onko 50000 euron auto kaksi kertaa parempi kuin 25000 euron menopeli? Kyse on uusista autoista.
Jos on tavallinen perhe, isä, äiti ja kaksi lasta niin mitä konkreettista saa satsaamalla kaksi kertaa enemmän autoon?
Hinnasta ja laadusta
11
1180
Vastaukset
- hiljaisuutta
Siinä kai se suurin ero on kun hinta kasvaa noin selvästi.
- .....
Kannattaa muistaa, että verollisessa hinnassa ei euromääräisesti ole noin suurta eroa.
Mielestäni paras asia on, että maksat yhteistä hyvää reilusti enemmän. Seuraavina tulevat mahdollisesti koko: olette iso perhe ja 50teurolla saa jo tila-auton, 25 teurolla ei oikein edes kovin tuoretta käytettyä. Seuraavaksi tulee sitten muut. - ike.
Saat enemmän tehoa, tilaa tai laatua. Ihan oma valinta.
- Miten on
Mihin Suomessa tarvitsee pariasataa hevosvoimaa? Kyllä kai nelihenkinen perhe mahtuu tavalliseen perheautoon, ja laatu, se onkin sitten mielenkiintoinen keskustelunaihe...
- ike.
Miten on kirjoitti:
Mihin Suomessa tarvitsee pariasataa hevosvoimaa? Kyllä kai nelihenkinen perhe mahtuu tavalliseen perheautoon, ja laatu, se onkin sitten mielenkiintoinen keskustelunaihe...
Tehoa tarvitsee suomessa yhtälailla kuin muuallakin. Omaa mukavuutta se on. Ehtii lyhyilläkin kiihdytyskaistoilla kiihdyttää, ehtii maantiellä kunnolla ohi rekoistakin ilman kilometrin tilaa, hauskempi jne.
Parisataa hv ei ole edes nykyisin kovinkaan kummoinen teho...
- määrittely
Määrittele termit: "laatu", "parempi", "enemmän".
Etenkin laadun määritteleminen on lähes mahdotonta. Virallisia tulkintoja on kymmeniä, ja jokaisella teiniviiksellä ja vanhemmallakin autoilijalla on oma, pahasti värittynyt näkemyksensä laadusta. - OOOO
...saa itselleen paskan.
Laatu maksaa.
Terveisin S4-kuski. - Alex_
Moi !
Missään tuotteessa ei "laatu" (mitä se sitten onkaan) kasva lineaarisesti hinnan kasvaessa.
Lähinnä kyse on jonkin asteisesta logaritmisesta suhteesta.logaritmin kantaluvun voi sitten jokainen asettaa omien mieltymystensä mukaisiksi.
Eli esimerkiksi kuusinkertaistaessa hinnan saattaa saada kaksi kertaa paremman auton.
--- sitten hitaasti
Otetaan nyt auto, hinnan noustessa 15000 eurosta 25000 niin laatu kasvaa enemmän kuin 25000 eurosta 50000?
Vähän sama jos on rapakunnossa, alkaa kuntoilla säännöllisesti kolme kertaa viikossa. Saa hyvän kunnon mutta tästä huomattava parannus vaatisi suuria ponnistuksia.
Samoin kaikissa hyödykkeissä, kun halvinta ei osta nousee laatu nopeasti rahaa enemmän laitettaessa. Jossain vaiheessa nousu loivenee, tarvitaan suuria summia lisää rahaa jotta laatu nousisi merkittävästi.
- Monestakin syystä:
Kalliimpien autojen katteet kaikissa portaissa ovat halvempia autoja suuremmat. Liike myy siksi mieluummin yhden 50 000 euron Audin kuin kaksi 25 000 euron Volkkaria. Saman merkin sisälläkin tilanne on sama.
Jos nyt käytetään esimerkkinä vaikka Volkkaria, niin vaikkapa Boran valmistuskustannukset eivät ole kuin minimaalisesti Passatin kustannuksia pienemmät. Materiaalit ovat samoja, osia on yhtä paljon eikä siitä suurtakaan hinnaneroa tule, että Passatissa on neliömetri enemmän peltiä ja pari kiloa enemmän muovia. Jossain Audissa voi sitten olla pieni ero jo materiaaleissakin, mutta ero on sittenkin varsin vähäinen. Kuitenkin tehdas, maahantuoja ja jälleenmyyjä hinnoittelevat eron reippaasti isommaksi. Sama tilanne pätee moottoreihinkin. Aikoinaan suomen markkinoilla oli Volvoja sekä 2,0 että 2,3-litraisilla moottoreilla. Alusta, vaihteisto, jarrut ja varustelu olivat samat, hinnaneroa tuhansia markkoja. Kyseessä oli sama lohko eri porauksella. Isompi moottori oli jopa pari kiloa kevyempi isommasta porauksesta johtuen. Hintaerolla ei siten ollut mitään tekemistä valmistuskustannusten kanssa.
Myös verottaja pistää oman lusikkansa soppaan. Autoveron kiinteähintainen vähennys tekee siitä progressiivisen. Veron osuus on siten kalliimmissa autoissa halvempia suurempi.
Eli kalliimpi auto tuskin tarjoaa parempaa vastinetta rahalle. Mutta jos on rahaa...Jos siinä kalliimmassa autossa on paljon monimutkaisempaa tekniikkaa, kuten esim. neliveto, turbo, enemmän turvatyynyjä, kaikenmaailman sähköherkkuja yms. Minulle ainakin automyyjät väittävät, että heidän katteensa on 25000 ja 50000 euron autossa lähes sama ja mieluummin siis myisivät kaksi tavallista mallia kuin yhden luxusversion.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244512
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333523Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203338Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774