Laitatko ukkosella

koneen kiinni

vai uhmaatko luonnon lakeja?

21

498

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      jos en ole kotona....

      • aliisa

        enkä muitakaan vehkeitä....ehkä se on sitten uhmaamista....luotan siihen,kun asun kerrostalossa,niin täällä on turvallista ihailla ukonilmaa!!!


      • huhuhhuu

        kone päälle aamusella.kun leffa ei kerinnyt tuleen yön aikana?


    • HL.Tampere

      tarvitse,mutta jos asuu maalla ja on ilmajohdot,kannattaa kone sulkea ensimmäisten kumujen kuuluessa.Ylijännitesuojatkaan pistorasioissa ei auta mitään jos tämäyttää lähelle.Ja puhelinpistoke myös irti,koska sen yks höhlä tuttu unohti ja kone hajosi,kuin jokisen eväät.Uskokaa tämä ilman kokeilemista..

      • Minäkin olen Tampereella. Tässä kolmisen vuotta sitten meni lankapuhelimesta asetukset sekaisin ukkosella. Ensin kuului kilahdus ja puhelin hälyytti kerran. Kun menin katsomaan oli kellonaika ja muut asetukset sekaisin. Asuin siihen aikaan Kissanmaalla enkä missään ulkoimailla Teiskossa. Kyllä minä vetäisen piuhat irti ukkosella.


      • HL.Tampere
        tuputuu kirjoitti:

        Minäkin olen Tampereella. Tässä kolmisen vuotta sitten meni lankapuhelimesta asetukset sekaisin ukkosella. Ensin kuului kilahdus ja puhelin hälyytti kerran. Kun menin katsomaan oli kellonaika ja muut asetukset sekaisin. Asuin siihen aikaan Kissanmaalla enkä missään ulkoimailla Teiskossa. Kyllä minä vetäisen piuhat irti ukkosella.

        jo ihan maaseutua.Maitolaitureita,jne...Äh,taisin sekoittaa Kaanainmaahan..heh..No,ihan keskustassa ei ukkospiikit 99% varmasti tule koneelle asti.1%:tin jätin säännön vahvistamis varaa..


    • yksitypy

      kiinni ja peittelen koneen koneen mustalla hupulla ja juoksutan sen autoon, koska auton korihan suojaa ukkosen salamoilta :=)))

      • Puhelimetkin

        piti sammuttaa,irrottaa akut ja ne olisi varmaan myös hyvä viedä autoon. ;)


      • HL.Tampere

        ei tarvi kantaa niin pitkälle....Peltihäkki se on se uunikin ja antaa suojaa.Itsekin voi sinne ryömiä viereen ukkosta pakoon...


      • yksitypy
        HL.Tampere kirjoitti:

        ei tarvi kantaa niin pitkälle....Peltihäkki se on se uunikin ja antaa suojaa.Itsekin voi sinne ryömiä viereen ukkosta pakoon...

        se uunikin sitte? Tuotapas en ole tiennytkään.
        Hyvä kun sanoit. Paljon helpompi tuohon uuniin se laittaa.. Entäs pyykkikone? Käviskö sekin. Itse voisin ryömiä sinne :=)))


      • yksitypy
        Puhelimetkin kirjoitti:

        piti sammuttaa,irrottaa akut ja ne olisi varmaan myös hyvä viedä autoon. ;)

        otankin aina akun pois kun ukkonen tulee.
        Onko siinä puhelimessa sitten useampikin akku, kun monikossa sanoit?? Mä olen löytänyt vaan yhden :=)))


      • sulla ole
        yksitypy kirjoitti:

        otankin aina akun pois kun ukkonen tulee.
        Onko siinä puhelimessa sitten useampikin akku, kun monikossa sanoit?? Mä olen löytänyt vaan yhden :=)))

        työpuhelinta?mutta kuitenkin pura kaikki puhelimet mitkä tulee vastaan ja vie ne autoon.


      • CharlieChaplin
        yksitypy kirjoitti:

        se uunikin sitte? Tuotapas en ole tiennytkään.
        Hyvä kun sanoit. Paljon helpompi tuohon uuniin se laittaa.. Entäs pyykkikone? Käviskö sekin. Itse voisin ryömiä sinne :=)))

        mahtua, kun on niin hoikka peppunen harrastaneena luistelua! Ehkä se katsoo nallikarin merta iltaisin ja näkee jonkun huithaapelin rullaluistimilla???


      • HL.Tampere
        yksitypy kirjoitti:

        se uunikin sitte? Tuotapas en ole tiennytkään.
        Hyvä kun sanoit. Paljon helpompi tuohon uuniin se laittaa.. Entäs pyykkikone? Käviskö sekin. Itse voisin ryömiä sinne :=)))

        esim:metalliverkosta tehty häkki,(niin hullulta kuin kuulostaakin)suojaa salaman iskuilta,vaikka salama iskisi häkkiin.Sen,sisällä on ihminen turvassa.Samaan perustuu auton turvallisuus,ei niinkään kumisiin renkaisiin,kuten monet tuntuvat kuvittelevan.Tämä on ihan faktaa,joka on testattu eripuolilla maailmaa.Olikohan se nimi Farradayn häkki,tai sinnepäin.Pitääkin katsoa netistä,jos löytyypi tietoa...Ps.Jos,on iso pesukone,niin miksei,mutta ota töpseli pois seinästä kumminkin..


      • HL.Tampere
        HL.Tampere kirjoitti:

        esim:metalliverkosta tehty häkki,(niin hullulta kuin kuulostaakin)suojaa salaman iskuilta,vaikka salama iskisi häkkiin.Sen,sisällä on ihminen turvassa.Samaan perustuu auton turvallisuus,ei niinkään kumisiin renkaisiin,kuten monet tuntuvat kuvittelevan.Tämä on ihan faktaa,joka on testattu eripuolilla maailmaa.Olikohan se nimi Farradayn häkki,tai sinnepäin.Pitääkin katsoa netistä,jos löytyypi tietoa...Ps.Jos,on iso pesukone,niin miksei,mutta ota töpseli pois seinästä kumminkin..

        oikeat sanat ja netistä löytyy tietoa asiasta kiinnostuneille.Vilkaisin itsekin äsken..


    • kipparinoma

      Otan yöksi hanikat pois seinästä ja silloin kun en ole kotona...Noin niinkuin varmuuden vuoksi...:o)

    • koko kesän.. no ei ihan.
      Jos Ukko tuntuu marssivan liian lähelle, otan kyllä piuhat irti kaikista arvokkaammista laitteista, vaikka ei täällä melkein-taajamassa ole juuri huolta salamaniskuista samalla tavalla kuin maaseudulla. Lapsuudesta muistan että puhelin hyppi ilmaan ja iski kipinää kun salama iski lähelle...

      • otan pois johdot telkkareista ja tietsikasta.... ei oo varaa hankkia uusia ihan noin äkkiä lukiolaisen budjetilla ;D


    • huhhuu!

      otan irti...

    • Tuikahtava

      Kone kiinni,stöpselit irti,ikkunat kiinni,ei saa mennä suihkuun ja koko ilta pitää istua autossa tai kumpparit jalassa.Hyvää kesän jatkoa itse kullekin!

      • HL.Tampere

        laittais vielä kumisukat käsiinsä?Niitä on myynnissä erimerkkisiä..Haa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe