Laitatko ukkosella

koneen kiinni

vai uhmaatko luonnon lakeja?

21

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      jos en ole kotona....

      • aliisa

        enkä muitakaan vehkeitä....ehkä se on sitten uhmaamista....luotan siihen,kun asun kerrostalossa,niin täällä on turvallista ihailla ukonilmaa!!!


      • huhuhhuu

        kone päälle aamusella.kun leffa ei kerinnyt tuleen yön aikana?


    • HL.Tampere

      tarvitse,mutta jos asuu maalla ja on ilmajohdot,kannattaa kone sulkea ensimmäisten kumujen kuuluessa.Ylijännitesuojatkaan pistorasioissa ei auta mitään jos tämäyttää lähelle.Ja puhelinpistoke myös irti,koska sen yks höhlä tuttu unohti ja kone hajosi,kuin jokisen eväät.Uskokaa tämä ilman kokeilemista..

      • Minäkin olen Tampereella. Tässä kolmisen vuotta sitten meni lankapuhelimesta asetukset sekaisin ukkosella. Ensin kuului kilahdus ja puhelin hälyytti kerran. Kun menin katsomaan oli kellonaika ja muut asetukset sekaisin. Asuin siihen aikaan Kissanmaalla enkä missään ulkoimailla Teiskossa. Kyllä minä vetäisen piuhat irti ukkosella.


      • HL.Tampere
        tuputuu kirjoitti:

        Minäkin olen Tampereella. Tässä kolmisen vuotta sitten meni lankapuhelimesta asetukset sekaisin ukkosella. Ensin kuului kilahdus ja puhelin hälyytti kerran. Kun menin katsomaan oli kellonaika ja muut asetukset sekaisin. Asuin siihen aikaan Kissanmaalla enkä missään ulkoimailla Teiskossa. Kyllä minä vetäisen piuhat irti ukkosella.

        jo ihan maaseutua.Maitolaitureita,jne...Äh,taisin sekoittaa Kaanainmaahan..heh..No,ihan keskustassa ei ukkospiikit 99% varmasti tule koneelle asti.1%:tin jätin säännön vahvistamis varaa..


    • yksitypy

      kiinni ja peittelen koneen koneen mustalla hupulla ja juoksutan sen autoon, koska auton korihan suojaa ukkosen salamoilta :=)))

      • Puhelimetkin

        piti sammuttaa,irrottaa akut ja ne olisi varmaan myös hyvä viedä autoon. ;)


      • HL.Tampere

        ei tarvi kantaa niin pitkälle....Peltihäkki se on se uunikin ja antaa suojaa.Itsekin voi sinne ryömiä viereen ukkosta pakoon...


      • yksitypy
        HL.Tampere kirjoitti:

        ei tarvi kantaa niin pitkälle....Peltihäkki se on se uunikin ja antaa suojaa.Itsekin voi sinne ryömiä viereen ukkosta pakoon...

        se uunikin sitte? Tuotapas en ole tiennytkään.
        Hyvä kun sanoit. Paljon helpompi tuohon uuniin se laittaa.. Entäs pyykkikone? Käviskö sekin. Itse voisin ryömiä sinne :=)))


      • yksitypy
        Puhelimetkin kirjoitti:

        piti sammuttaa,irrottaa akut ja ne olisi varmaan myös hyvä viedä autoon. ;)

        otankin aina akun pois kun ukkonen tulee.
        Onko siinä puhelimessa sitten useampikin akku, kun monikossa sanoit?? Mä olen löytänyt vaan yhden :=)))


      • sulla ole
        yksitypy kirjoitti:

        otankin aina akun pois kun ukkonen tulee.
        Onko siinä puhelimessa sitten useampikin akku, kun monikossa sanoit?? Mä olen löytänyt vaan yhden :=)))

        työpuhelinta?mutta kuitenkin pura kaikki puhelimet mitkä tulee vastaan ja vie ne autoon.


      • CharlieChaplin
        yksitypy kirjoitti:

        se uunikin sitte? Tuotapas en ole tiennytkään.
        Hyvä kun sanoit. Paljon helpompi tuohon uuniin se laittaa.. Entäs pyykkikone? Käviskö sekin. Itse voisin ryömiä sinne :=)))

        mahtua, kun on niin hoikka peppunen harrastaneena luistelua! Ehkä se katsoo nallikarin merta iltaisin ja näkee jonkun huithaapelin rullaluistimilla???


      • HL.Tampere
        yksitypy kirjoitti:

        se uunikin sitte? Tuotapas en ole tiennytkään.
        Hyvä kun sanoit. Paljon helpompi tuohon uuniin se laittaa.. Entäs pyykkikone? Käviskö sekin. Itse voisin ryömiä sinne :=)))

        esim:metalliverkosta tehty häkki,(niin hullulta kuin kuulostaakin)suojaa salaman iskuilta,vaikka salama iskisi häkkiin.Sen,sisällä on ihminen turvassa.Samaan perustuu auton turvallisuus,ei niinkään kumisiin renkaisiin,kuten monet tuntuvat kuvittelevan.Tämä on ihan faktaa,joka on testattu eripuolilla maailmaa.Olikohan se nimi Farradayn häkki,tai sinnepäin.Pitääkin katsoa netistä,jos löytyypi tietoa...Ps.Jos,on iso pesukone,niin miksei,mutta ota töpseli pois seinästä kumminkin..


      • HL.Tampere
        HL.Tampere kirjoitti:

        esim:metalliverkosta tehty häkki,(niin hullulta kuin kuulostaakin)suojaa salaman iskuilta,vaikka salama iskisi häkkiin.Sen,sisällä on ihminen turvassa.Samaan perustuu auton turvallisuus,ei niinkään kumisiin renkaisiin,kuten monet tuntuvat kuvittelevan.Tämä on ihan faktaa,joka on testattu eripuolilla maailmaa.Olikohan se nimi Farradayn häkki,tai sinnepäin.Pitääkin katsoa netistä,jos löytyypi tietoa...Ps.Jos,on iso pesukone,niin miksei,mutta ota töpseli pois seinästä kumminkin..

        oikeat sanat ja netistä löytyy tietoa asiasta kiinnostuneille.Vilkaisin itsekin äsken..


    • kipparinoma

      Otan yöksi hanikat pois seinästä ja silloin kun en ole kotona...Noin niinkuin varmuuden vuoksi...:o)

    • koko kesän.. no ei ihan.
      Jos Ukko tuntuu marssivan liian lähelle, otan kyllä piuhat irti kaikista arvokkaammista laitteista, vaikka ei täällä melkein-taajamassa ole juuri huolta salamaniskuista samalla tavalla kuin maaseudulla. Lapsuudesta muistan että puhelin hyppi ilmaan ja iski kipinää kun salama iski lähelle...

      • otan pois johdot telkkareista ja tietsikasta.... ei oo varaa hankkia uusia ihan noin äkkiä lukiolaisen budjetilla ;D


    • huhhuu!

      otan irti...

    • Tuikahtava

      Kone kiinni,stöpselit irti,ikkunat kiinni,ei saa mennä suihkuun ja koko ilta pitää istua autossa tai kumpparit jalassa.Hyvää kesän jatkoa itse kullekin!

      • HL.Tampere

        laittais vielä kumisukat käsiinsä?Niitä on myynnissä erimerkkisiä..Haa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe