Tärkeä kysymys! Vastatkaa jo tänään!

~Sanna~

Moi kaikki! saan sunnuntaina 8.7.2006 oman shettisorin. mulla on jo satula, kärryt, harja, kaviokoukku ja tallipaikka sille. Mitä muuta pitäisi ostaa...? suitset kenties? Vastatkaa pian!

10

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hegeira

      no mites meinasit ohjata poniasi ratsastaessa ja ajaessa?? ne ohjat ois aikas kätevä juttu... Onhan satula juuri sen tulevan oriin selälle sopiva? Harjoja tarvitset enemmän kuin sen yhden: piikkisuka, pölyharja, karkeampi harja jne... loimia? ruoka-astia? mieti ne välttämättömimmät, mitä poni sitten tarvitsee. Kaikki kannattaa olla valmiina ennen kuin poni tulee. Ja muista, että tosiaan olet varma siitä, et kaikki varusteet käyvät ponille, eivätkä hankaa...

    • Pony91

      Moi!
      Onko sulla vain yksi harja??
      Jos on,niin osta lisää harjoja!
      Voisit ostaa suitset,loimen,pintelit,kaikkia maailman nahkarasvoja sun muita.Sulla pitää olla ainakin jonkin verran varusteita omalle hevoselle.
      Ja sitten,käytkö ratsastuskoulussa?jos käyt,voit katsoa mitä siellä on hevosilla varusteita ja ostaa niitä sitten itse.Mulla on jo kamalasti hevosvarusteita,enkä edes omista hevosta!
      No,hyviä jatkoja ja onnea ponin ostosta!
      -Pony91-

      • Nimetön

        Hei haloo!! Ei shttikselle voi laittaa pinteleitä/suojia. Johan nyt järkikin sanoo!!!
        Ei siis millään pahalla, kunhan vaan neuvoin, sillä itse olen omistanut kaksi shttistä jos 5 vuotta, joten olen kokenut!!


      • heli
        Nimetön kirjoitti:

        Hei haloo!! Ei shttikselle voi laittaa pinteleitä/suojia. Johan nyt järkikin sanoo!!!
        Ei siis millään pahalla, kunhan vaan neuvoin, sillä itse olen omistanut kaksi shttistä jos 5 vuotta, joten olen kokenut!!

        Hei.osta ainakin:

        pääharja
        kavioharja
        pehmeäharja
        karkeaharja
        kovaharja
        kaviokoukku
        peseytymisvälineet(pyyhe,shamppoo,sieniä..)
        hikiviila
        satulahuopa(useampikin)
        loimi
        päitset ja riimunnaru
        suitset
        satula
        voiteet,lääkkeet ym.

        ei tule muuta pakollista mieleen..

        tietty nahka saippua-ja rasva.


      • suojajapintelivastaava
        Nimetön kirjoitti:

        Hei haloo!! Ei shttikselle voi laittaa pinteleitä/suojia. Johan nyt järkikin sanoo!!!
        Ei siis millään pahalla, kunhan vaan neuvoin, sillä itse olen omistanut kaksi shttistä jos 5 vuotta, joten olen kokenut!!

        Jos shetlanninponi hivuttaa niin tietenkin sille pitää laittaa suojat ja jos itse haluaa käyttää pinteleitä niin siitä vaan


    • ???

      En nyt mitenkään halua arvostella enkä muutenkaan mutta ihmettelen vaan jos ensimmäinen ponisi on settis ori.Ovat meinaan hieman jukuripäisiä ja osavvat olla hyvinkin vaikeita käsitellä.Tiedän kokemuksesta.Tammakin olisi parempi valinta, nekin kyllä osaavat laittaa omistajansa koetukselle.Toivotan kuitenkin onnea, toivottavasti saat asiantuntevaa apua ja neuvoja.

    • Nimetön

      ... Osta suitset, enemmän harjoja, riimu, riimun-naru, ja jos se ei tuu ratsastuskouluun niin Helosan, jääsalva, kliminentti... Siinä ainakin alkua. Mut ihan ekaks ne suitset ja riimu sekä riimunnaru!!

    • että..

      pinteleitä, VARSINKAAN suojia ei shettia tarvitse. loimetkaan evät ole valttämättömiä, paitsi jos klippaat (tosin shettiksiä harvemmin klipataan..)

    • ~Sanna~

      Kiitos kaikille jotka olette vastanneet kysymykseeni... tiedän, että kysymykseni oli tyhmä mutta aivan turha... kaikki tavarat tulivat shettiksen mukana jopa kärryt jne. Shettis voi hyvin ja se ruunataan... (ehkäpä :P)


      Kiitos kaikille ja hyvää syksyä! Toivoo. Shettiksen omistaja :P

    • ~Sanna~

      Moi! kiitos vastauksistanne. tiedän että kysymykseni oli vähän tyhmä... olin ollut niin tohkeissani omasta ponista joten olin kirjoittanut vähän typerästi... minulla oli useampia harjoja ja kaikki tarvikkeet tulivatkin ponin mukana. mutta nyt kysyisin... mitä kaikkea voisin tehdä ponini kanssa?? uittamisen mahdollisuudet ovat heikot koska lähin järvi on suuren autotien toisella puolen... ja nähkääs siinä autotien toisella puolella asustaa sirpaleserkkuni. uimarannalle en oikein kehtaa mennä... pitäisikö kysyä sirpaleserkultani saisinko tulla heidän rantaansa uittamaan ponia...? tarvitsen neuvoanne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe