Akateemisia

miehiä ei löydy

Kun itsekin olen opiskellut pitkälle niin odotan myös mieheltä samaa, mutta ei meinaa löytyä mukavaa hyväpalkkaista miestä jonka varaan tulevaisuutta rakentaa. Samaa monet kaverit valittanu. Eihän duunarin tuloilla voi pääkaupunkiseudulta ostaa taloa. Pitää vielä muutta johonkin hevonperseenojalle:)

49

2906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMies

Eipä voi akateemistenkaan tuloilla asuntoa ostaa. Kyllä siellä talon ja auton takana aina pankin herrat seisoo käsi pitkällä. Pääasia, että _näyttää_ menestyneeltä, eikö? Samahan se on onko akateeminen vai duunari- yhtälailla velkaorja sitä on tittelistä huolimatta.

• mies-

Eihän akateemisuus tarkoita, että palkka olisi keskivertoa korkeampi. Vain tietyillä aloilla palkat on selvästi keskitasoa paremmat. Ymmärtänet myös, että jos haluat jonkun 5000E /kk tienaavan miehen, niin joudut kilpailemaan sellaisesta todella verisesti.

Kannattaa myös muistaa, että miehiä ei naisen tulot normaalisti pahemmin kiinnosta, ulkonäkö ja luonne on miljoona kertaa tärkeämpiä. Itse tunnen muutaman todella komean ja menestyneen miehen, eikä kumpikaan heistä todellakaan ole kiinnostuneita naisen tuloista tai koulutuksesta. Molemmilla miehillä on tuloiltaan/koulutukseltaan "normaalit" naiset, mutta toisaalta naiset on äärimmäisen kauniita/söpöjä/naisellisia ja omaavat todella kivan luonteen.

Mainittakoon nyt vielä, että voihan hyvätuloinen ja akateeminen nainen olla myös kaunis ja mukava, eli ei nuo asiat välttämättä sulje toisiansa pois. :)

• Mukava..

No kyllä ne aika usein sulkee toisensa pois.

• ;-)

Saat varmaan paljon haluamiasi iloisia vastauksia :D

• skäribo

mahdat olla? Ainakin minun alani on huonommin palkattu kuin monet duunariammatit. Sama juttu miehelläni, molemmat olemme yliopistot käyneitä.

Enkä ihan oikeasti ymmärrä, että tulotaso voi vaikuttaa puolison valintaan. Luulin, että sellainen loppui sata vuotta sitten järjestettyjen avioliittojen myötä.

• ei akateeminen

Juu...minä naisena tienaan it-alalla enemmän kuin moni akateeminen mies ja niin tienaa myös monet ei-akateemiset mies kolleegani.

Joten metsään menet, jos kuvittelet tosiaan akateemisuuden takaavan isommat tulot. Kyllä se on kuule tuosta persjärjestä kiinni, miten ansionsa järjestelee.

Alkaa muuten pikkuhiljaa ketuttamaan nää akateemisuus keskustelut täällä.

• Eräs akateeminen
        ei akateeminen kirjoitti:

Juu...minä naisena tienaan it-alalla enemmän kuin moni akateeminen mies ja niin tienaa myös monet ei-akateemiset mies kolleegani.

Joten metsään menet, jos kuvittelet tosiaan akateemisuuden takaavan isommat tulot. Kyllä se on kuule tuosta persjärjestä kiinni, miten ansionsa järjestelee.

Alkaa muuten pikkuhiljaa ketuttamaan nää akateemisuus keskustelut täällä.

Ei akateemisuuden ydin olekaan rahoissa tai tuloissa, vaan siinä, että ollaan akateemisia. Eräs saavutus, mihin ei moni pysty. Sen takia se on hieno juttu. Plus, akateemisuus antaa useimmille akateemisille aivan tietynlaisen tavan katsoa ja käsitellä maailmaa ja toimia siellä. Sanoisimmeko, sivistyneen ja hienostuneen tavan.

• no jaah
        Eräs akateeminen kirjoitti:

Ei akateemisuuden ydin olekaan rahoissa tai tuloissa, vaan siinä, että ollaan akateemisia. Eräs saavutus, mihin ei moni pysty. Sen takia se on hieno juttu. Plus, akateemisuus antaa useimmille akateemisille aivan tietynlaisen tavan katsoa ja käsitellä maailmaa ja toimia siellä. Sanoisimmeko, sivistyneen ja hienostuneen tavan.

Olen päälle kolmekymppinen akateeminen nainen ja keskipalkkaisessa työssä. Itse ihailen ihmisiä, jotka pystyvät älynsä jalostamaan myös hyväksi toimeentuloksi.

Eipä siitä vuosikausien penkkien kulutuksesta ja maailman asioiden käsittelykyvystä kuitenkaan hirveästi ole iloa, jos ei asunto- ja autovelkaisena ole rahaa enää matkustella taikka toteuttaa muuten jotain itselleen mieluisia asioita. Minä olen nyt turhautuneena ainakin vähän kahden vaiheilla tällä hetkellä, jättääkö turvallinen mutta ei niin hyvin palkattu työ, vaiko ottaa riski ja tehdä kenties jotain itselleenkin täysin odottamatonta.

• Eräs akateeminen
        no jaah kirjoitti:

Olen päälle kolmekymppinen akateeminen nainen ja keskipalkkaisessa työssä. Itse ihailen ihmisiä, jotka pystyvät älynsä jalostamaan myös hyväksi toimeentuloksi.

Eipä siitä vuosikausien penkkien kulutuksesta ja maailman asioiden käsittelykyvystä kuitenkaan hirveästi ole iloa, jos ei asunto- ja autovelkaisena ole rahaa enää matkustella taikka toteuttaa muuten jotain itselleen mieluisia asioita. Minä olen nyt turhautuneena ainakin vähän kahden vaiheilla tällä hetkellä, jättääkö turvallinen mutta ei niin hyvin palkattu työ, vaiko ottaa riski ja tehdä kenties jotain itselleenkin täysin odottamatonta.

Tiedät kuitenkin samalla itsekin, että _hyvin_ monet niistä, varsinkin amk-taustaisista ihmisistä, jotka akateemisuutta arvostelevat, eivät pystyisi opiskelemaan akateemista tutkintoa läpi. En itsekään väitä, että hyötyisin mitenkään suurimmasta osasta hyvin teoreettisia opintoja, mutta ainakin tiedän, että olen tehnyt jotain, mihin ei moni pysty.

• g0ldie

Tiedät kuitenkin samalla itsekin, että _hyvin_ monet niistä, varsinkin amk-taustaisista ihmisistä, jotka akateemisuutta arvostelevat, eivät pystyisi opiskelemaan akateemista tutkintoa läpi. En itsekään väitä, että hyötyisin mitenkään suurimmasta osasta hyvin teoreettisia opintoja, mutta ainakin tiedän, että olen tehnyt jotain, mihin ei moni pysty.

Oletko tosissasi? Suomessa koulutetaan suhteessa väkilukuun aivan tajuton määrä porukkaa akateemisesti. Jos haluat tehdä jotain mihin moni ei pysty, niin jopa maratonin juokseminen on kovempi sana.

Huvittavaa oli, kun keskustelin erään uuden tuttavuuden kanssa opiskelusta varsin yleisellä tasolla. Hän lukee itse en-muista-mitä Helsingin yliopiston humanistipuolella, ja tuskaili sitä kun koko ajan painottavat siellä että kyseessä on tutkijakoulutus, eikä niinkään mihinkään erityiseen ammattiin suuntaava koulutus - niin, aivan, siksi meillä on myös AMK:t. Ihmetyttää miksi niin monet lukevat "väkisin" akateemisen tutkinnon itselleen, vain todetakseen sitten viimeistään jälkikäteen että eipä tästä nyt ihan hirveästi käteen jäänyt.

• Siksikö

menit yliopistoon jotta voisit tuntea itsesi paremmaksi kuin ne, jotka eivät ole maisterinhattua hankkineet? No, omapa on asiasi millä itsetuntoasi pönkität..

• akat. Nainen Espoo

Mikset hanki omakotitaloa akateemisten naisystäviesi kanssa, jos talo on miestäsi tärkeämpi asia?

Todella harvan akateemisenkaan rahat riittävät pääkaupunkiseudulla. Mikäli sulle em. asia on tärkeää, niin kehottaisin sua etsimään 40-60 vuotiaita miehiä koulutustasoon katsomatta.

• vielä jatkoa

...niin ja näillä ei-akateemisilla tuloilla on rakennettu jo viisi vuotta sitten (3-kymppisenä) pari sataa neliöinen talo tänne pääkaupunkiseudulle.

Että...jos vain ansiotuloja katsot, niin kannattaa vaan suosiolla laajentaa repertuaaria myös duunaripuolelle =)

• huoraamisen

yksi muoto.. Älä sinä miesten varaan elämääsi rakenna, voi muuten käydä hassusti. Mitä jos kokeilisit vaihteeksi hommata ihan itse kämppäs ja autos? Olis se upeeta, kun ei tarvi pelätä, että äijä lähtee ja vie omaisuutensa mukaan. Olisit niin kuin minä, vilkutan iloisesti (omasta kodista, oman auton ollessa pihassa) perään. Morjens vaan ;)

• Ongelmasi on se, että hyväpalkkaisuus ja mukavuus eivät kulje käsi kädessä.

Mitä hyväpalkkaisempi, niin yleensä siihen vaaditaan aina enemmän ja enemmän kyynärpäätekniikkaa ja jos olet korkea johtajatason mies (tai nainen), niin siihen vaaditaan jo tietynlaista tunnevammaisuutta.

Toki on olemassa poikkeuksia, mutta näin se mun mielestä yleensä menee.

• ianix

Ihan aito ja oikea ongelma sinulla. Ei siihen löydy ratkaisua. Kannattaa vaipua epätoivoon.

(Kuten yllä jo todettin: kiva provo!)

• Seinis
    • Seinis
    • yliopistossa,

mutten todellakaan odota saavani erityisen hyvätuloista työpaikkaa tai itsestäänselvää vakinaista työtä, jolla sitten makselisin parin-kolmensadantonnin kaksiotani.

Toisaalta tuota koulutustason logiikkaa ymmärtäisin enemmän luonteiden yhteensopivuuden kannalta, kaksi tohtoria sopii todennäköisesti paremmin yhteen, kuin tohtori ja ainoastaan peruskoulun käynyt.

• lyöttäytyä yhteen

ja tuntea myös oma arvonsa. Eihän sitä maisteri tai tohtori vastaan peruskoulunkäynyt edes pysty kommunikoimaan keskenään. Myös sukutausta on hyvä olla suurinpiirtein samantasoinen.

• leuhkia

Kyllä se totta on että akateemiset ja pelkän peruskoulun käyneet ovat huono yhdistelmä.
        Itse seurustelin akateemisen äijän kanssa ja paitsi että hän kuvitteli tietävänsä kaikesta kaiken, hän oli myös ärsyttävän kilpailuhenkinen.
        Aina hän kuvitteli että välillämme oli joku matsi menossa siitä kuka tietää ja osaa jotain paremmin. Ja raha oli tärkeintä maailmassa, kaikki kaupat piti juosta läpi ja hinnat opetella ulkoa.
        Ehkä tietynlainen kunnianhimo ja kilpailuvietti onkin juuri akateemisilla perusluonteena, mutta itse olen aivan päinvastainen, hyvin vähään tyytyväinen ja elon pikkuasioista nautiskeleva.
        En minä jaksa mitään alennuksia kyttäillä vaan jos jotain tarvitsen niin vaan ostan.
        Ja aina on rahat riittänyt vaikka vain tonnin kuussa tienaan ja siitä maksan omaa asuntoa ja autoa, kun nyt yksin asuskelen.
        En minä tarvitse hienoja autoja ja asuntoja joten en ole viitsinyt vaivautua opiskelemaankaan. Kaikilla vain ei ole tarvetta hienostella, mutta olkoon heillä oikeus siihen jotka niin haluavat tehdä.

• tuotatuota

Nyt eletään jo kuitenkin 2000 -lukua. Ainakin mitä nyt itse opiskelen, teen sen vain oman itseni vuoksi enkä sen takia että toivoisin pääseväni "hyviin naimisiin". *askan marjat!

Se oli silloin joskus sata vuotta sitten, kun koulutuksella oli merkitystä. Ja mitäpä palkkatasoon tulee, niin nykyään on aika ristiin rastiin, minkä koulutuksen omaava tienaa eniten. Ei se koulutus vaan se työ..

Muutenkin, ajattele, jos kohdallesi käy niin, että elämäsi suurin rakkaus sattuu olemaan duunari. Äly hoi älä jätä!

• Hieman ärsyyntynyt

Akateeminen ja duunari. Voe voe!
        Varmasti tulisi elettyä hieman eri planeetoilla.
        Akateemisuudessa ei ole tärkeintä työstä tai yrittäjyydestä saadut tulot, vaan itsensä kehittäminen korkean koulutuksen kautta ja sitä myöten myös tämän maailman erilaisten asioiden tajuaminen ja niiden syvempi pohdiskelu ja uskoakseni myös korkeampi moraali, koska kyseiset henkilöt ovat sisäistäneet monet asiat
        aivan eri tavalla kuin tavalliset duunarit.

• leuhkia
        Hieman ärsyyntynyt kirjoitti:

Akateeminen ja duunari. Voe voe!
        Varmasti tulisi elettyä hieman eri planeetoilla.
        Akateemisuudessa ei ole tärkeintä työstä tai yrittäjyydestä saadut tulot, vaan itsensä kehittäminen korkean koulutuksen kautta ja sitä myöten myös tämän maailman erilaisten asioiden tajuaminen ja niiden syvempi pohdiskelu ja uskoakseni myös korkeampi moraali, koska kyseiset henkilöt ovat sisäistäneet monet asiat
        aivan eri tavalla kuin tavalliset duunarit.

Siis kuvitteletko tosiaan että ihminen on ajatteleva olento vain jos opiskelee?
        Muistetaan nyt kuitenkin että opiskelussa ihmisille tarjotaan vain tietoa, ei mitään ylijumalallisia kykyjä!

Mensan jäsenistäkin suurin osa on huonostikoulutettuja.
        Kyllä kai jokainen osaa ottaa valmista tietoa vastaan kirjoista ja opettajan käskyistä, mutta on eri asia tutkia ja päätellä asioita itse, ilman että kukaan on karttakepin kanssa ohjailemassa miten tulee ajatella.

Mitä hittoa moraali liittyy koko asiaan?
        Ja ainakin omalla kohdallani minulla oli paljon korkeampi moraali kuin akateemisella exälläni jonka ainoat arvot olivat oikeassa oleminen ja rahan säästäminen, mutta ehkä ne juuri ovatkin niitä sinun tarkoittamia tärkeitä arvoja ja syvällisempää ajattelua.

Millä muuten perustelet väitteesi, että akateemiset henkilöt ovat sisäsistäneet monet asiat eri tavalla kuin duunarit?

Vaikuttaa siltä että akateemiset ovat katkeroituneita ja purkaavat pahaa oloaan meihin jotka emme ole viettäneet elämäämme päntäten, ei se ole meidän vika ettette saaneetkaan yhtään sen loisteliaampaa elämää kuin me muutkaan.
        Koittakaa nyt silti nauttia siitä mitä teillä on, opetelkaa se kun kerran niin oppivaisia olette!

• yliopistoon
        leuhkia kirjoitti:

Siis kuvitteletko tosiaan että ihminen on ajatteleva olento vain jos opiskelee?
        Muistetaan nyt kuitenkin että opiskelussa ihmisille tarjotaan vain tietoa, ei mitään ylijumalallisia kykyjä!

Mensan jäsenistäkin suurin osa on huonostikoulutettuja.
        Kyllä kai jokainen osaa ottaa valmista tietoa vastaan kirjoista ja opettajan käskyistä, mutta on eri asia tutkia ja päätellä asioita itse, ilman että kukaan on karttakepin kanssa ohjailemassa miten tulee ajatella.

Mitä hittoa moraali liittyy koko asiaan?
        Ja ainakin omalla kohdallani minulla oli paljon korkeampi moraali kuin akateemisella exälläni jonka ainoat arvot olivat oikeassa oleminen ja rahan säästäminen, mutta ehkä ne juuri ovatkin niitä sinun tarkoittamia tärkeitä arvoja ja syvällisempää ajattelua.

Millä muuten perustelet väitteesi, että akateemiset henkilöt ovat sisäsistäneet monet asiat eri tavalla kuin duunarit?

Vaikuttaa siltä että akateemiset ovat katkeroituneita ja purkaavat pahaa oloaan meihin jotka emme ole viettäneet elämäämme päntäten, ei se ole meidän vika ettette saaneetkaan yhtään sen loisteliaampaa elämää kuin me muutkaan.
        Koittakaa nyt silti nauttia siitä mitä teillä on, opetelkaa se kun kerran niin oppivaisia olette!

lukemaan taloustieteitä, niin ällän papereilla vain joka 9. hakija hyväksyttiin. Siis siellä, jos missä joutuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja nimenomaan soveltamaan sitä valtavaa tietomäärää ja tekemään gradu hyvin vaikeista asioista. Ikävä kyllä siihen pystyy vain älyköt!!!

• sanani siitä, että
        yliopistoon kirjoitti:

lukemaan taloustieteitä, niin ällän papereilla vain joka 9. hakija hyväksyttiin. Siis siellä, jos missä joutuu ajattelemaan omilla aivoillaan ja nimenomaan soveltamaan sitä valtavaa tietomäärää ja tekemään gradu hyvin vaikeista asioista. Ikävä kyllä siihen pystyy vain älyköt!!!

tyhjäpäät älkööt ottako osaa akateemiskeskusteluun. Möhläätte vain itsenne ja
        peruskoulutasotietonne (alhaiset) paistavat liiaksi läpi. Antakaa armoa. Pyydän nöyrimmästi.

• leuhkia
        yliopistoon kirjoitti:

Älykkyyttä voi kehittää, se on ihan tutkittu juttu.
        Joillekin ihmisille se on tärkeää ja toisille ei.
        Jos joku ihminen haluaa olla tosi älykäs, siihen pystyy jatkuvalla harjoittelulla, aivojahan jumpataan vähän kuin lihaksia.
        Mutta kaikille ihmisille ei ole tärkeää olla älykkö, heitä ei siis kiinnosta treenatakaan aivokapasiteettiaan jatkuvalla syötöllä, eikä se tee heistä tyhmempiä vaan jos sille joku negatiivinen sana halutaan antaa niin laiskempia!
        On paljon korkeassa virassa olevia jotka ei todellakaan ole älykkäitä, yksi esimerkki siitä George Bush..
        Mutta koittakaa tajuta että kaikille ei ole elämäntehtävä olla tunnustetusti älykäs ja päästä pitkälle ja saada hieno ura ja hienot autot ja asunnot.
        Kaikki ei vaan sitä halua eivätkä kaikki kadehdi sinua jos olet sen kaiken saanut. Juuri tämä on se asia mitä akateemisten tuntuu olevan vaikea tajuta, että kaikki eivät toivo olevan heidän kengissään.

• Kukin tyylillään
        leuhkia kirjoitti:

Älykkyyttä voi kehittää, se on ihan tutkittu juttu.
        Joillekin ihmisille se on tärkeää ja toisille ei.
        Jos joku ihminen haluaa olla tosi älykäs, siihen pystyy jatkuvalla harjoittelulla, aivojahan jumpataan vähän kuin lihaksia.
        Mutta kaikille ihmisille ei ole tärkeää olla älykkö, heitä ei siis kiinnosta treenatakaan aivokapasiteettiaan jatkuvalla syötöllä, eikä se tee heistä tyhmempiä vaan jos sille joku negatiivinen sana halutaan antaa niin laiskempia!
        On paljon korkeassa virassa olevia jotka ei todellakaan ole älykkäitä, yksi esimerkki siitä George Bush..
        Mutta koittakaa tajuta että kaikille ei ole elämäntehtävä olla tunnustetusti älykäs ja päästä pitkälle ja saada hieno ura ja hienot autot ja asunnot.
        Kaikki ei vaan sitä halua eivätkä kaikki kadehdi sinua jos olet sen kaiken saanut. Juuri tämä on se asia mitä akateemisten tuntuu olevan vaikea tajuta, että kaikki eivät toivo olevan heidän kengissään.

"Juuri tämä on se asia mitä akateemisten tuntuu
        olevan vaikea tajuta, että kaikki eivät toivo olevan
        heidän kengissään."

Kyllä minä tuon ainakin ymmärrän. Kyllä ihminen voi
        olla täysin tyytyväinen elämäänsä, vaikka ei akateemista
        koulutusta löytyisikään. Eri ihmiset arvostavat
        erilaisia asioita.

Minä puolestani esittäisin toiveen: Yrittäkää tekin
        ymmärtää, että suuri osa akateemisista on valinnut
        koulutuksensa oman kiinnostuksensa pohjalta, eikä
        siksi että tuntisi olevansa muita parempi.

Jos akateemista koulutusta vaativa ura kiinnostaa
        enemmän kuin duunarin hommat tms., eikö silloin
        ole ihan luonnollista lähteä yliopistolle opiskelemaan?
        Pitäisikö valita esim. ammattikoulu vain siksi, etteivät
        muut pitäisi leuhkana ja ylimielisenä?

Tuskinpa se akateemisesti koulutettu kirjaston työntekijäkään
        lähti kouluttautumaan dollarinkuvat silmissä.

• leuhkia
        Kukin tyylillään kirjoitti:

"Juuri tämä on se asia mitä akateemisten tuntuu
        olevan vaikea tajuta, että kaikki eivät toivo olevan
        heidän kengissään."

Kyllä minä tuon ainakin ymmärrän. Kyllä ihminen voi
        olla täysin tyytyväinen elämäänsä, vaikka ei akateemista
        koulutusta löytyisikään. Eri ihmiset arvostavat
        erilaisia asioita.

Minä puolestani esittäisin toiveen: Yrittäkää tekin
        ymmärtää, että suuri osa akateemisista on valinnut
        koulutuksensa oman kiinnostuksensa pohjalta, eikä
        siksi että tuntisi olevansa muita parempi.

Jos akateemista koulutusta vaativa ura kiinnostaa
        enemmän kuin duunarin hommat tms., eikö silloin
        ole ihan luonnollista lähteä yliopistolle opiskelemaan?
        Pitäisikö valita esim. ammattikoulu vain siksi, etteivät
        muut pitäisi leuhkana ja ylimielisenä?

Tuskinpa se akateemisesti koulutettu kirjaston työntekijäkään
        lähti kouluttautumaan dollarinkuvat silmissä.

vaan heitä kadehditaan.

• ovat huoraamista

Et sinäkään siinä vikisisi, jos ei seksi avioliitossa olisi sallittua. Vai oletko kenties lehtolapsi?

• mennessä

tavatuista ihmisistä duunarit ovat fiksuimpia ja leppoisimpia: eivät ota paineita töistä, keskittyvät olennaiseen: työ on vain välttämätön paha joka vie aikaa harrastuksilta ja elolta. siitä saadut (joskin vähäiset) rahat menevät harrastuksiin ja huvitteluun, elämiseen. yli ei jää, eikä tarvitsekaan, koska ei tarvitse kilpailla elintasosta. kukaan ei myöskään kadehdi heitä.

• kovinkaan ...

"pitkälle" lukenut.

Niin, jokaisella meistä on omanlaisensa elämänarvot. Mitä kukakin sitten pitää tärkeänä.

• RKM

Sama tuli mieleen. Akateemisesti koulutettu (tai ainakaan kirjasivistystä omaava) henkilö tuskin käyttäisi sanaa akateemikko yhtä huolimattomasti kuin ap.

• - eräs lekuri vaan -

taidat tyttökulta jäädä ilman sitä vakituista akateemista kyrpää :).

• mies.

Älä luulekaan että akateemiset tienaavat paljon. Itse olen akateeminen. En lähde tavoittelemaan hienoa omakotitaloa, hienoa autoa, ylellisyyttä ja loistokasta elämää. Elän elämäni miten itse tahdon. Kunhan vain olen onnellinen. Saan harrastaa ja tehdä mitä itse haluan. Siihen riittävät pelkästään sijoitukseni, jotka aloitin jo opiskelujeni alkuvaiheessa. Nyt sijoituksia on kertynyt jo ihan mukavasti. Ihan sama mulle saanko koskaan mitään ansiotuloja. Minua ei voi kutsua rikkaaksi, mutta ei kyllä voi kutsua köyhäksikään.

• - eräs lekuri vain -

elämän perimmäisestä tarkoituksesta.

• ei-akateeminen

Jaa-a, minä en ole akateeminen (pelkkä yo-merkonomi). Jos menen treffeille akateemisen miehen kanssa jolle kynnyskysymys on naisen koulutus niin ne ovatkin sitten ensimmäiset ja viimeiset treffit....
      sitten treffien lopulla saatan mainita miehelle olevani menestynyt yrittäjä - en vain tuo sitä heti esille kehumalla tms. Ehkä se on miehelle vaikeaa, että ei-akateeminen nainen tienaa yli 10 kEur kuukaudessa...

Eli kyllä ei-akateeminenkin voi olla fiksu ja varakas :-)

• enemmän kysymyksiä ...

kuin vastauksia.

Ylpeällä on kiire vakuuttaa muita omasta erinomaisuudestaan, siksi hänellä ei ole aikaa kuunnella. Koska hän ei kuuntele, hän ei avaudu uusille näkökulmille. Nöyrän ei tarvitse kiirehtiä vakuuttamaan ketään omasta erinomaisuudestaan, koska hän tietää kuka hän on. Siksi hänellä on varaa kuunnella ...

• vähän

Luuleksä että jokin järkevä ihminen menisi edes treffeille noin saatanan ylimielisen ihmisen kanssa kuin ap.

• Buulaaki

Hahahhaa, onnea valitsemallesi tielle! Jospa muutaisitte tyttöjen kanssa siihen omaan taloon.

Olen elämäni aikana tavannut monta akateemista miestä ja seurustellutkin kahden kanssa, mutta täytyy sanoa, ettei raha paljon helpota, jos toinen ei ymmärrä ymmärtää elämää itseään ja sen rosoista pintaa. Elää nyt ihmisen kanssa, jolla kaiken täytyy mennä etiketin ja yhteiskunnallisen edesvastuun mukaan. Suomeksi: oli tappavan tylsää molemmissa suhteissa.

Sitä paitsi tietosi ei ole oikein päivittyneet, sillä nykyään rakennusmestaritkin tienaavat pääkaupunkiseudulla enemmän kuin esim. monissa toimisto-esimies-viroissa kitkuttelevat. Joten akateeminen koulutus ei tod. ole välttämätön rahan ansaitsemisen kannalta.

• potaskaa

Vain pörssissä tehdään suuret rahat niin koti- kuin ulkomailla. Täytyy vaan ymmärtää kuinka se asia tehdään OIKEIN!!!!

• provoja

Nain on!

• koska ala kiinnosti

paljon pintaa syvemmältä, enkä pajon yli 9;n keskiarvolla viitsinyt ruveta ojiakaan työkseni kaivamaan kaivinkoneella enkä, koska olen teoreettinen luonne, halunnut käydä näillä kyvyilläni ja taipumuksillani pelkkää ammattikoulua, siis ei mitään pönkitystä, vai pitäisikö tätäkin opiskelua anteeksi pyydellä???

• käynyt ...

päivääkään mitään yliopistoa.

• astelu
        käynyt ... kirjoitti:

päivääkään mitään yliopistoa.

vielä ole mitään nykyaikana, kun avioeroluvut ovat mitä ovat. Täten totean, että on luovuttava omasta reviiristä ja omista mielipiteistä, ettei joudu ulkoruokintaan, jos ei ole paljon omaisuutta ja rahaa ja tehty avioehtosopimus taskussa, sehän on paljon tärkeämpi kuin se neilikka siinä jossakin napinlävessä. Siis sitä onnea todella tarvitaan nykyisin määrättömästi.
        Ja ennen kaikkea nerokkaita aivoja ja omanarvontuntoa, jota ei toinen vie eikä toista alista.

• Akateemikko

Kyllä vaan on mukavaa olla Akateeminen ihminen. Työni on mielekästä ja se kehittää minua. Toista se vaan olis myydä aikaansa johonkin robotin hommaan, joka ei kehitä mitekään minua vaan puuduttaisi. Rahaa tulee työstä runsaasti, vaikka lähinnä koen työni harrastuksena. Akateemisena olen myös sosiaalisen ympäristöni arvostama valioyksilö, joka on seulottu monien esteiden läpi voittajana. Vaadin myös samaa tulevalta kumppaniltani, koska älyllistä keskustelua ja yhdessäoloa ei voi millään kauneudella tai muulla korvata. On kiva olla historian havinassa merkittävä ihminen, jonka aikaansaannoksilla on yhteiskunnallista tai historiallista vaikutusta. Toista se olisi olla torikauppias, joka myy nauriksia köyhille mitäänsanomattomille ihmisille. Kuka muistaa tai välittää 1800 luvun Lontoon rupisia torikauppiata. Entä kuka muistaa Lontoon yläluokan ja tieteilijöiden saavutuksia. Se on se ero jyvän ja akanan välillä, toinen on yhdentekevää massaa ja toinen on merkityksellinen ihminen. On se vaan mukavaa olla Akateeminen eli etuoikeutettu.

• niin minullakin

Kyllä oletkin erinomainen ihminen kun sitä pitää ihan kahteen kertaan täällä vakuutella. On kai hyvä jos olet saavuttanut sen mistä haaveilitkin. Toivottavasti olet myös aidosti onnellinen asemassasi, niin ettei muut joudu kärsimään liikaa erinomaisuudestasi.

Itse valmistuin juuri omaan unelma-ammattiini, kondiittoriksi. Töitä riittää ja tänä kesänä astellaan oman kanssa alttarille. Joten elämä on vihdoin antanut sen mitä tilasinkin.

Mukavaa, rentouttavaa kesää aisteillesi ja käytöksellesi!

• Akateemikko
        niin minullakin kirjoitti:

Kyllä oletkin erinomainen ihminen kun sitä pitää ihan kahteen kertaan täällä vakuutella. On kai hyvä jos olet saavuttanut sen mistä haaveilitkin. Toivottavasti olet myös aidosti onnellinen asemassasi, niin ettei muut joudu kärsimään liikaa erinomaisuudestasi.

Itse valmistuin juuri omaan unelma-ammattiini, kondiittoriksi. Töitä riittää ja tänä kesänä astellaan oman kanssa alttarille. Joten elämä on vihdoin antanut sen mitä tilasinkin.

Mukavaa, rentouttavaa kesää aisteillesi ja käytöksellesi!

Onnitteluni! Olen puolestasi vilpittömän onnellinen.

Hyvää kesänjatkoa!

t. Akateemikko

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3764
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3139
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2355
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2139
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1976
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1632
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1611
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1414
    Aihe