olla uskomassa?
vanhoillislestadiolaisuus?
miten sanotaan englanniksi
11
1942
Vastaukset
- 1776
vl = Conservative Laestadian tai voit puhua esim. Laestadian Lutheran
Sitten tuohon "olla uskomassa" joku muu voi sanoa jonkin sanan.
Itse kehottaisin vain puhumaan uskostamme (jos siis olet uskovainen ja haluat jollekin ulkomaalaiselle selittää tätä). Kyllä sitä vähästäkin paljon voi kirkastua, jos taivaan Isä on niin tarkoittanut ja tahtoo.- hellarineiti
I am believer =olen uskossa, tai olen uskovainen
Minä uskon: I believe
Minä uskon Jeesukseen; I believe JESUS!!!
Usko (vakaumus): Faith - puhujalle?
Jos suomalainen vl vahingossa sanoo "nämä ovat uskovaisia" eikä hän sano oikeaoppisesti "nämät ovat oikein uskomassa", niin kuinka suuri synti se on?
Todistaako vääräkielenkäyttö sen, että hän on feikkiuskovainen, tai sellainen, joka roikkuu liikkeessä, mutta ei ole oikein uskomassa?
Mitä sellaiselle vääräuskoiselle tulisi sinun mielestäsi tehdä? - pakkula
puhujalle? kirjoitti:
Jos suomalainen vl vahingossa sanoo "nämä ovat uskovaisia" eikä hän sano oikeaoppisesti "nämät ovat oikein uskomassa", niin kuinka suuri synti se on?
Todistaako vääräkielenkäyttö sen, että hän on feikkiuskovainen, tai sellainen, joka roikkuu liikkeessä, mutta ei ole oikein uskomassa?
Mitä sellaiselle vääräuskoiselle tulisi sinun mielestäsi tehdä?Ei mitään, erilaiset sanonnat kertovat vain sen, että hän on hiljattain saanut parannuksen armon. Sanontoja ei tarvitse opettaa, ne hioutuvat vähitellen muuten samankaltaisiksi, kun yhteistä elämää jatkuu tarpeeksi kauan. Pidempäänkin mukana kulkeneilla voi olla eri paikkakunilla samoista asioista erikaltaisa sanontoja. Sydämen usko ratkaisee, ei ulkonaiset sanonnat.
Kun ensi kerran toista vuotta sitten satuin ensi kerra VL palstalle, oudoksuin siellä käytettyjä, minulle ennalta tuntemattomia sanoja. Hetken seurattuani havaitsin kuitenkin, että samasta uskosta on sittenkin kysymys. Kyllä lammas tuntee toisen lampaan määkinän, vaikka siinä olisikin hiukan erilaista.
Nykyisen tiedonvälityksen aikana sanonnat liikuvat nopeammin paikasta toiseen, kuin menneinä vuosikymmeninä. - .......................
pakkula kirjoitti:
Ei mitään, erilaiset sanonnat kertovat vain sen, että hän on hiljattain saanut parannuksen armon. Sanontoja ei tarvitse opettaa, ne hioutuvat vähitellen muuten samankaltaisiksi, kun yhteistä elämää jatkuu tarpeeksi kauan. Pidempäänkin mukana kulkeneilla voi olla eri paikkakunilla samoista asioista erikaltaisa sanontoja. Sydämen usko ratkaisee, ei ulkonaiset sanonnat.
Kun ensi kerran toista vuotta sitten satuin ensi kerra VL palstalle, oudoksuin siellä käytettyjä, minulle ennalta tuntemattomia sanoja. Hetken seurattuani havaitsin kuitenkin, että samasta uskosta on sittenkin kysymys. Kyllä lammas tuntee toisen lampaan määkinän, vaikka siinä olisikin hiukan erilaista.
Nykyisen tiedonvälityksen aikana sanonnat liikuvat nopeammin paikasta toiseen, kuin menneinä vuosikymmeninä....että jaksoit vastata noin asiallisesti ja mukavasti tuohon mielestäni hieman pilke silmäkulmassa esitettyyn kysymykseen :)
Kyllähän se niin on, että mihin tahansa yhteisöön muodostuu oma "terminologiansa", joka kuitenkin ajan myötä kehittyy ja muuttuu, kuten kieli kokonaisuudessaan. - kokemukset:
pakkula kirjoitti:
Ei mitään, erilaiset sanonnat kertovat vain sen, että hän on hiljattain saanut parannuksen armon. Sanontoja ei tarvitse opettaa, ne hioutuvat vähitellen muuten samankaltaisiksi, kun yhteistä elämää jatkuu tarpeeksi kauan. Pidempäänkin mukana kulkeneilla voi olla eri paikkakunilla samoista asioista erikaltaisa sanontoja. Sydämen usko ratkaisee, ei ulkonaiset sanonnat.
Nykyisen tiedonvälityksen aikana sanonnat liikuvat nopeammin paikasta toiseen, kuin menneinä vuosikymmeninä.valitettavasti tällä palstalla minua on nimitelty 27 kertaa feikiksi (feikki vl:ksi), kun en käytä Suomen kielestä poistettua fraseologiaa ja sijamuotoja, jotka ovat äärimmäisen huonoa ja väärää suomenkieltä.
En koskaan suostu sanomaan tai kirjoittamaan vl-kielenkäytön mukaan, koska se on niin huonoa kielenkäyttöä. Olen myös lapsilleni opettanut, että vl-jargonissa käytettäviin vääriin sijamuotoihin ja kieliopillisesti vääriin ilmaisuihin ei pidä koskaan lähteä mukaan, jotta ne eivät tarttuisi puheeseen, vaan on tärkeää aina puhua ja kirjoittaa oikealla Suomen kielellä kunnioituksesta toisia kohtaan ja jotta tulisi ymmärretyksi.
Minä siis ainakin aina tulen vl:en taholta tuomituksi epäuskoiseksi ja/tai väärin "uskomassa olevaksi", koska en käytä, enkä totisesti suostu käyttämään, kieliopillisesti vääriä ilmaisutapoja.
Tuskin vl:t oppivat koskaan oikeita suomenkielen sjamuotoja, vaan viljelevät huonoa suomenkieltä aina, ja tuomitsevat meitä, jotka emme siten tee :( - edellinen-
pakkula kirjoitti:
Nykyisen tiedonvälityksen aikana sanonnat liikuvat nopeammin paikasta toiseen, kuin menneinä vuosikymmeninä.Minusta tietoinen ja päämäärähakuinen huono ja väärä suomenkielen käyttäminen on ennen kaikkea erikoisuuden tavoittelua ja huomion hakemista juuri samalla tavalla kuin esim. nuoriso käyttää slangi-sanoja. Pyrkimyksenä on myös se, että muut eivät ymmärtäisi, sillä se vahvistaa me-henkeä.
- puskemassa
"olen uskomassa" = I am believing in (Jesus Christ).
vl:suutta en tiedäkään. oisko joku lestadia.. - onn
olla uskomassa= he/she is Christian
vanhoillislestadiolaisuus= leastadian lutherian... esim. rauhanyhdistykset ovat Leastadian Lutherian Church
Tai näin VL:ät usassa sanoo---> varmaa tietoa, koska itse ollut siellä...- sitten?
Miksi englantia puhuvat vl:t eivät sano "he ovat uskomassa", vaan miksi he sanovat kuten muutkin kristityt (ei-vl:t): "he ovat kristittyjä"?
Ovatko englantia puhuvat vl:t väärin uskomassa, kun niillä ei ole samaa kielenkäyttöä kuin suomalaisilla vl:llä, vaan ne käyttää samoja sanoja kuin katoliset, luterilaiset, babtistit, helluntailaiset jne.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809