Naiset pääsääntöisesti liian

tunteellisia

vaativiin ja vastuullisiin tehtäviin. Poikkeuksia toki löytyy, mutta heillä lienee veressään enemmän mieshormonia kuin keskiverto itkijänaisella.

9

1175

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      Vedäpä kunnon testokuuri ja kerro sitten onko tunteet pinnassa ja itkettääkö.

    • näkijänainen

      Minustakin on jo kauan tuntunut siltä, että miehet ajattelevat hormooneillaan. Jälki on sen näköistä, kuin seiniin roiskittua.

      Mutta niillä pärjäävillä ja yhteistoimintakykyisillä naisilla toimii aivokurkiainen ja molempien aivopuoliskojen välitysverkosto monivivahteisella tavalla, joka mahdollistaa älyn ja sosiaalisen luovuuden miesputkea notkeammin.

      • Tasunka Witko

        muutama juttu: mikä on äly? Se, että aivokurkinen on todettu naisilla olevan isompi, johtunee siitä, että ko. rauhanen on mukana tuottamassa nais-hormooneja. Eli sama kuin sanoisi "mies on älykkäänpi, koska hänellä on suuremmat kivekset".

        Naisilla on tutkimusten mukaan enemmän atoneja (hermosoluja) aivopuoliskojen välisissä kytkennöissä. Mutta mitä se vaikuttaa, sitä ei tunneta.. ja voisi sanoa, että ne ovat jostain muualta pois...


      • Novy.most
        Tasunka Witko kirjoitti:

        muutama juttu: mikä on äly? Se, että aivokurkinen on todettu naisilla olevan isompi, johtunee siitä, että ko. rauhanen on mukana tuottamassa nais-hormooneja. Eli sama kuin sanoisi "mies on älykkäänpi, koska hänellä on suuremmat kivekset".

        Naisilla on tutkimusten mukaan enemmän atoneja (hermosoluja) aivopuoliskojen välisissä kytkennöissä. Mutta mitä se vaikuttaa, sitä ei tunneta.. ja voisi sanoa, että ne ovat jostain muualta pois...

        Työssä pärjääminen ei ole todellakaan sukupuolesta kiinni. Tunteellisuus ja tunteiden näyttäminen voivat (niin miehillä kuin naisillakin) jopa olla hyväksi tietyissä töissä tiettyyn aikaan.

        Jos on raskaassa tai vaativassa työssä, on hyvä,jos pystyy purkamaan ajatuksiaan ja työpaineita vaikkapa itkemällä, jos niikseen tulee. Mieluummin prkl niin kuin vetämällä nakkikioskilla kaveria turpaan!

        Olen ymmärtänyt, että mm. pelastustehtävissä työskentelevät raavaat uroot kohtaavat hiton rankkoja ihmiskohtaloita ja tilanteita. Palautekeskustelu, eli purku ja tunteiden osoittaminen vaikka puhumalla, on niissä varmasti pirun tärkeää, ettei keikka jää turhaan pyörimään päähän.

        Miksi ihmeessä tunteet olisi jotenkin huono ominaisuus ihmisessä? Nehän auttavat, helpottavatja rikastuttavat elämää! Eri asia sitten on jos tunteellisuus menee hysteriaksi ja panikoinniksi. Mutta sitä sattuu niin ukoille kuin akoillekin. Sairaslomalle, jos hommat ei hoidu.

        Eri ihmiset pärjää eri tehtävissä. So what!! Naiset eivät ehkä jaksa kantaa niin suuria taakkoja kuin miehet, mutta naissukupuoli kuulemma antaa luontaisemmat edellytykset tarkkuuteen (kai sekä ampumisessa että vaikkapa kirjanpidossa...? ;)

        Jos älyn sanotaan riippuvan sukupuolesta niin siihen vastaan, että haista ite.

        Nový most


      • näkijänainen
        Tasunka Witko kirjoitti:

        muutama juttu: mikä on äly? Se, että aivokurkinen on todettu naisilla olevan isompi, johtunee siitä, että ko. rauhanen on mukana tuottamassa nais-hormooneja. Eli sama kuin sanoisi "mies on älykkäänpi, koska hänellä on suuremmat kivekset".

        Naisilla on tutkimusten mukaan enemmän atoneja (hermosoluja) aivopuoliskojen välisissä kytkennöissä. Mutta mitä se vaikuttaa, sitä ei tunneta.. ja voisi sanoa, että ne ovat jostain muualta pois...

        Kirjoitukseni oli kommentti idioottimaiseen aloitukseen. Siinä rinnastettiin vastuunkanto (pärjääminen, osaaminen, kyvyt, jotka yleensä liitetään älykkyyteen) hormooneihin, nimenomaan mieshormooniin. Eiköhän tekstini ole enemmän oikeassa, kuin aloittajan.

        Älykkyyden kannalta on aivan yksi lysti, mistä naisten isompi aivokurkiainen "johtuu", oleellista on, mitä se vaikuttaa. Kummastakaan ei tiede ole päässyt varmuuteen, tutkimukset jatkuvat.

        Sen sijaan aivopuoliskojen välisillä hermosoluilla on jokseenkin varmasti todettu olevan merkitystä informaation välityksessä, ja hermosoluilla yleensäkin. Kun aivot ponnistelevat, ja mitä enemmän ne pannaan askaroimaan, niin hermosolujen informaatioreitit vahvistuvat ja kyvykkyys paranee. Fakta on todennettu sekä ns. terveillä että vammautuneiden hoidossa kuin myös kehitysvammaisina syntyneiden harjoittamisessa mielekkäämpään elämään. Eikä vain aivojen harjaannuttaminen, vaan muukin fyysinen, harjoittelu näkyy myös hermosolujen toiminnassa (motoriikassa ym), ei pelkästään esim. lihasten ja luuston kehityksessä.

        Em. ominaisuuden väitetään olevan yhteydessä havaintoon, että naiset näyttävät pystyvän samanaikaisesti hallitseman useampia tehtäviä kuin miehet keskimäärin. Miehet puolestaan pystyvät keskittymään yhteen asiaan syvemmin kuin naiset.

        Voit toki sanoa, että naisten "suurempi jokin" (mikä tahansa hyväksi arvioitu, mitä naisilla on enemmän), on pois jostain muualta. Yhtä tyhmää on kuultu ja paljon. Oletko kenties tullut palstalle pikkuisen tölvimään naisia ja sirottelemaan ennakkoluuloja? Kivaa, eikö?


    • totta?

      Oletko siis nainen?

    • M135

      "Naiset pääsääntöisesti liian
      tunteellisia
      vaativiin ja vastuullisiin tehtäviin. Poikkeuksia toki löytyy, mutta heillä lienee veressään enemmän mieshormonia kuin keskiverto itkijänaisella."


      - Puhutaan, että naiset ovat tunteellisia, mutta tuo on vain hyvä asia. Ei tuossa ole pahaa.



      Miehellä ja naisella on suuria tunteita toisiaan kohtaan. Välittämistä.

      Ei tuossa ole mitään pahaa.



      Seuraavaksi tulee esimerkki.





      Jos, ja vain jos.

      Jos ja vain jos yhtä-äkkiä minä johtaisin jotenkin kummallisesti järjesteltynä nais-ryhmää, jossa siis olisi nais-sotilaita, niin nuo nais-sotilaat pitäisivät minua surkeana johtajana.



      Minun tunteeni nais-sukupuolta kohtaan eli toisten miesten vaimoja (oma vaimo on miehelle rakas, rakkain koko maailmassa. minä rakastan vaimoani ja ymmärrän täysin miestä joka myös rakastaa vaimoansa, ja kun mies rakastaa vaimoansa niin mies ei saata vaimoaan vaaraan vaan itse uhrautuu. Mies ei siedä toista miestä joka toisen vaimon saattaa kuoleman-vaaraan.) estäisi minua toimimasta enää järkevästi ilman tunteita.




      Minä itse olen irti-sanoutunut kaikenlaisesta käskyttämisestä ja johtamisesta nais-sukupuoleen.






      Mutta jos, ja vain jos, jos minä johtaisin naisia, niin minä olisin surkeista surkein johtaja naisille, mitä olisi ikinä nähty. Minä olenkin irtisanoutunut tuosta.







      Silloin puhuttaisiin, että mies on surkea johtaja. Kun nyt puhutaan, että nainen on surkea johtaja ...









      Monikohan ymmärsi tätä viestiä. Yhteis-kuntamme nimittäin jakaa miehen ja naisen samaan pussiin, eikä ihminen, mies ja nainen, enää ymmärrä omia tunteitaan eikä toiminta-tapojaan. Mies ja nainen ei tunne itsiään eikä toisiaan.


      Miehen ja naisen parisuhteet tuhoutuvat, tai niistä ei saada läheskään kaikkea irti.

      • M135

        Sen sijaan nuo naiset, joista Nyt puhutaan, että he ovat surkeita johtajia, he ovat mitä parhaimpia ja itsenäisimpiä naisia.

        Joku mies saa tuollaisesta naisesta hyvän ja rakastavan vaimon. Oikean Enkelin.




        Aivan kuten parhaimmat miehet. Sieltä löytyy oikea miehen itsenäisyys ja aidot asiat. Perhe-asioiden huolehtimiset. Noiden miesten keskinäinen yhteis-työ on erinomaista ja loppuun-asti hiottua, sekä tuolla yhteis-työllä on oikeat tavoitteet ja rehti meininki.
        (ikävä vain kertoa, että tällainen on katoamaan päin ... jos asiaan ei osata tarttua ...)


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe