Te kun olette sitä niin, kovia ennustamaan.
Vai onko uskottavuus kadonnut, kun sitä ei "lupauksista" huolimatta tullutkaan, vaikka sen moneen kertaan ennustitte?
Milloin se maailmanloppu tulee?
19
1139
Vastaukset
- ihan pian
13. tammikuuta 1986
- tulee
1.10 2029.HARMAGEDON.Tai sitten ei tule.
- Jeesuksen sanaa, lihaa
Kun maailmanloppu tulee, niin huomaat sen kyllä. Silloin on myöhäistä katua, sillä Jumala, kaikkivoiva ja rakastava Isä on passittanut sinut ansaitsemaasi ikuiseen helvetin tuleen. Tulet kärsimään siellä iäisyyden.
Käänny nyt Jeesuksen puoleen ja ota suulla vastaan Jumalan rakkaus.- koo.koo
Kun maailmanloppu tulee, niin huomaat sen kyllä.
>>>>>Eihän.Ihanko totta?
Silloin on myöhäistä katua
>>>>> Katua mitä? Teidän uskovaistenhan pitäisi olla todella huolissaan: tehän teette syntejäkin oikein urakalla. Ainakin siitä päätellen, että kako ajan pyytelette tekemiänne syntejä anteeksi.
, sillä Jumala, kaikkivoiva ja rakastava Isä on passittanut sinut ansaitsemaasi ikuiseen helvetin tuleen.
>>>>>Sellainen ihminen, joka esittää totuutena asioita, joista ei millään voi varmuudella tietää, ei voi olla viisas (Sokrates)
Tulet kärsimään siellä iäisyyden.
>>>>> Kiitos vaan. Luulenkin, että kärsisin enemmän uskovien taivaassa. Kyllä se ikuinen harpun soittaminen ja paikasta toiseen lentely ja Ison-jiin ylistäminen ja kiittely alkaisi kyr&¤ä.
Käänny nyt Jeesuksen puoleen ja ota suulla vastaan Jumalan rakkaus.
>>>>> Suulla?? Eikö jokin muu kehon osa kävisi? Esimerkiksi perna tai umpilisäke tai nenä? koo.koo kirjoitti:
Kun maailmanloppu tulee, niin huomaat sen kyllä.
>>>>>Eihän.Ihanko totta?
Silloin on myöhäistä katua
>>>>> Katua mitä? Teidän uskovaistenhan pitäisi olla todella huolissaan: tehän teette syntejäkin oikein urakalla. Ainakin siitä päätellen, että kako ajan pyytelette tekemiänne syntejä anteeksi.
, sillä Jumala, kaikkivoiva ja rakastava Isä on passittanut sinut ansaitsemaasi ikuiseen helvetin tuleen.
>>>>>Sellainen ihminen, joka esittää totuutena asioita, joista ei millään voi varmuudella tietää, ei voi olla viisas (Sokrates)
Tulet kärsimään siellä iäisyyden.
>>>>> Kiitos vaan. Luulenkin, että kärsisin enemmän uskovien taivaassa. Kyllä se ikuinen harpun soittaminen ja paikasta toiseen lentely ja Ison-jiin ylistäminen ja kiittely alkaisi kyr&¤ä.
Käänny nyt Jeesuksen puoleen ja ota suulla vastaan Jumalan rakkaus.
>>>>> Suulla?? Eikö jokin muu kehon osa kävisi? Esimerkiksi perna tai umpilisäke tai nenä?>>Katua mitä? Teidän uskovaistenhan pitäisi olla todella huolissaan: tehän teette syntejäkin oikein urakalla. Ainakin siitä päätellen, että kako ajan pyytelette tekemiänne syntejä anteeksi.
Onhan se kyllä mielenkiintoinen astetelma, että jumala itse on asettanut ihmisen syntiseksi ja sitä pitäisi päivittäin pyydellä anteeksi.
Ei mene enää meikäläiselle läpi moinen lässytys. Joku roti sentään.- Jeesus auttaa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Katua mitä? Teidän uskovaistenhan pitäisi olla todella huolissaan: tehän teette syntejäkin oikein urakalla. Ainakin siitä päätellen, että kako ajan pyytelette tekemiänne syntejä anteeksi.
Onhan se kyllä mielenkiintoinen astetelma, että jumala itse on asettanut ihmisen syntiseksi ja sitä pitäisi päivittäin pyydellä anteeksi.
Ei mene enää meikäläiselle läpi moinen lässytys. Joku roti sentään.Ei ole Jumalan vika, että ihminen meni ja teki itsensä syntiseksi. Saatana, itse käärmeiden käärme houkutteli heikomman sukupuolen syntiin ja sitten sai tuta Adam myös tuon pahan synnin kosketuksen.
Jumalan on rakkaus sillä Hän antoi valtavan kauniin paikan ihmisten ja eläinten olla ja elää ikuisessa hyvyydessä. Mutta ihminen vaapaantahdon vuoksi meni ja halusi olla kuin Jumala. Synti on ihan itse ansaittu.
Ota Jeesus vastaan ja etsi tiesi takaisin rakkaan Isän luokse paratiisiin. Ennen kuin on myöhäistä.
Rakkautta teillekin ja teidän paantuneisiin sydämiin. - Jeppis
Jeesus auttaa kirjoitti:
Ei ole Jumalan vika, että ihminen meni ja teki itsensä syntiseksi. Saatana, itse käärmeiden käärme houkutteli heikomman sukupuolen syntiin ja sitten sai tuta Adam myös tuon pahan synnin kosketuksen.
Jumalan on rakkaus sillä Hän antoi valtavan kauniin paikan ihmisten ja eläinten olla ja elää ikuisessa hyvyydessä. Mutta ihminen vaapaantahdon vuoksi meni ja halusi olla kuin Jumala. Synti on ihan itse ansaittu.
Ota Jeesus vastaan ja etsi tiesi takaisin rakkaan Isän luokse paratiisiin. Ennen kuin on myöhäistä.
Rakkautta teillekin ja teidän paantuneisiin sydämiin.Minäpä pääsen taivaaseen. Ison Herran kans pelattiin aamulla korttia ja se tuumas että mä oon niin hyvä jätkä että voisin tulla sinne asumaan sitten kun aika koittaa.
Sori Jeffat, teitä ei sinne kuulemma haluta.. Voittehan toki vaihtaa uskontoa. Jeesus auttaa kirjoitti:
Ei ole Jumalan vika, että ihminen meni ja teki itsensä syntiseksi. Saatana, itse käärmeiden käärme houkutteli heikomman sukupuolen syntiin ja sitten sai tuta Adam myös tuon pahan synnin kosketuksen.
Rakkautta teillekin ja teidän paantuneisiin sydämiin.>>Ei ole Jumalan vika, että ihminen meni ja teki itsensä syntiseksi. Saatana, itse
Mielipiteensä kullakin, mutta tasan tarkkaan jumalan luoman langenneen enkelin välityksellä synti lanseerattiin kaikkien aikojen kampanjana maailmaan. Oma luomuksensa petti jumalan ja ihmiset. Miksi rangaista ihmisiä oman luomuksen tarkoituksellisesta heikkoudesta?
>>Ota Jeesus vastaan ja etsi tiesi takaisin rakkaan Isän luokse paratiisiin. Ennen kuin on myöhäistä.
Tervetuloa meilläkin käymään jessus. Voisimme pitää kirjantutkistelua ihan raamatusta ja saisimme ehkä kysymyksiimme vastauksia. Näillä nykyisillä säädöillä en ota vastaan yhtään ketään.
>>Rakkautta teillekin ja teidän paantuneisiin sydämiin.
Making love, not war. Toisin kuin raamattu antaa ymmärtää. Sodi ja tapa uskosi vuoksi, mutta älä vain keskity rakkauteen, ainakaan fyysisesti.
Valitsen mielummin rakkauden tekemisen kuin vaivaisin päätäni kuvitelluilla vihollisilla.- koo.koo
Jeesus auttaa kirjoitti:
Rakkautta teillekin ja teidän paantuneisiin sydämiin.Kirjoitat että "Jumalan on rakkaus". Saanko kysyä mistä moinen väärinkäsitys on tullut? Oletko ollenkaan lukenut tai ymmärtänyt lukemaasi Raamattua?
Tuossa on Raamatusta (=Jumalan virheetön sana)lainauksia millainen Jumalasi on. Sana "rakastava" ei ainakaan minulla tule ensimmäiseksi mieleen, jos pitäisi luonnehtia Jumalaa. Jos joku henkilö uhkailisi ja uhoaisi tuohon tyyliin niin hänethän ottettaisiin kiinni ja kiikutettaisiin välittömästi köysissä pehmustettuun koppiin huilaamaan.
* Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
* 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
* Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
* Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
* Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
* Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
* 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
* 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
* Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
* 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
* 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
* Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
* 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
* Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
* 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
* Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
* 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
* Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
* 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
* 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
* Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
* 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
* Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
* 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
* Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
* 2. Sam. 12:11 "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesiedessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringonnähden."
* Jes. 45:7 "Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teenkaiken tämän."
* Val. 3:38 "Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?"
* 2. Moos. 4:11 "Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän taisokean? Enkö minä, Herra?"
* Jer. 18:11 "... Näin sanoo Herra: Katso, minä hankin teille onnettomuutta ja pidän neuvoa teitä vastaan."
* Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra."
* Aam. 3:6 "Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissaonnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?"
* 5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. Henääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojenhampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
* Joos. 11:20 "Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että he kävivät taisteluun Israelia vastaan,jotta heidät armotta vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin."
* 1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
* Hebr. 12:6 "Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."
* 5. Moos. 28:63 "... niin Herra silloin iloitsee teistä, siitä, että hävittää ja tuhoaa teidät."
* Joos. 10:11 "Ja kun he paetessaan Israelia olivat Beet-Hooronin rinteessä, heitti Herra taivaasta heidän päällensä isojakiviä, koko matkan Asekaan asti, niin että he kuolivat;"
* Jes. 6:8-13
* 2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
* Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
* Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
* Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
* 2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
# Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
# Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
# Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. - taivaaseen..
Jeppis kirjoitti:
Minäpä pääsen taivaaseen. Ison Herran kans pelattiin aamulla korttia ja se tuumas että mä oon niin hyvä jätkä että voisin tulla sinne asumaan sitten kun aika koittaa.
Sori Jeffat, teitä ei sinne kuulemma haluta.. Voittehan toki vaihtaa uskontoa.mitä mie siellä teen? soitan jotain tylsää harppua... no hoh hoijjaa....
- kun.....
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei ole Jumalan vika, että ihminen meni ja teki itsensä syntiseksi. Saatana, itse
Mielipiteensä kullakin, mutta tasan tarkkaan jumalan luoman langenneen enkelin välityksellä synti lanseerattiin kaikkien aikojen kampanjana maailmaan. Oma luomuksensa petti jumalan ja ihmiset. Miksi rangaista ihmisiä oman luomuksen tarkoituksellisesta heikkoudesta?
>>Ota Jeesus vastaan ja etsi tiesi takaisin rakkaan Isän luokse paratiisiin. Ennen kuin on myöhäistä.
Tervetuloa meilläkin käymään jessus. Voisimme pitää kirjantutkistelua ihan raamatusta ja saisimme ehkä kysymyksiimme vastauksia. Näillä nykyisillä säädöillä en ota vastaan yhtään ketään.
Making love, not war. Toisin kuin raamattu antaa ymmärtää. Sodi ja tapa uskosi vuoksi, mutta älä vain keskity rakkauteen, ainakaan fyysisesti.
Valitsen mielummin rakkauden tekemisen kuin vaivaisin päätäni kuvitelluilla vihollisilla.saatana kyseenalasiti jehovan jumaluuden ja väitti ettei kukaan palvo jumalaa....
- koo.koo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei ole Jumalan vika, että ihminen meni ja teki itsensä syntiseksi. Saatana, itse
Valitsen mielummin rakkauden tekemisen kuin vaivaisin päätäni kuvitelluilla vihollisilla." Tervetuloa meilläkin käymään jessus. Voisimme pitää kirjantutkistelua ihan raamatusta ja saisimme ehkä kysymyksiimme vastauksia. "
Sepäs olisikin mielenkiintoinen istunto. Se olisi ehdottomasti syytä televisioida. J:llä loksahtaisi varmasti haavi auki, kun hän vertailisi Raamattua ja mitä taas WC-seura opettaa Jumalan nimessä (Mistähän sekin oikeus on saatu??).
Saattaisi olla, että WC-seuran päämajaan losahtaisi muutama hyvin suunnattu salama: ihan kuin Sodomaan, Gomorraan,Adman, Zeboimin ja Zoariin konsanaan. Tosin niihinhän iski maanjäristys. kun..... kirjoitti:
saatana kyseenalasiti jehovan jumaluuden ja väitti ettei kukaan palvo jumalaa....
>>saatana kyseenalasiti jehovan jumaluuden ja väitti ettei kukaan palvo jumalaa....
No saatanaako se ihmisten vika on jos saatana alkaa rettelöitsemään? Jo on saatanan typerää toimintaa.- ihmiset pahoi
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>saatana kyseenalasiti jehovan jumaluuden ja väitti ettei kukaan palvo jumalaa....
No saatanaako se ihmisten vika on jos saatana alkaa rettelöitsemään? Jo on saatanan typerää toimintaa.ole.... ei miten niin!!! kai jumalalla oikeus päättää ihmisten elämästä ku kerran heidät on luonu.....
saatana esitti kiista kysymyksen ja nyt ihmisten pitää näyttää sille että se on väärässä! ihmiset pahoi kirjoitti:
ole.... ei miten niin!!! kai jumalalla oikeus päättää ihmisten elämästä ku kerran heidät on luonu.....
saatana esitti kiista kysymyksen ja nyt ihmisten pitää näyttää sille että se on väärässä!>>saatana esitti kiista kysymyksen ja nyt ihmisten pitää näyttää sille että se on väärässä!
Ja miksi ihmeessä ihmisen pitäisi sekaantua henkimaailman kiistakysymyksiin? Eikö nuo ylivertaiset henkiolennot mitenkään kykene selvittämään välejään muuten kuin ihmisen kustannuksella? Aika heikkoa meininkiä.- minulta kysy
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>saatana esitti kiista kysymyksen ja nyt ihmisten pitää näyttää sille että se on väärässä!
Ja miksi ihmeessä ihmisen pitäisi sekaantua henkimaailman kiistakysymyksiin? Eikö nuo ylivertaiset henkiolennot mitenkään kykene selvittämään välejään muuten kuin ihmisen kustannuksella? Aika heikkoa meininkiä.mut niin se vain on....
jos saatana väittää että ihmiset pärjää ilman jumalaa niin kuka sen voi todistaa ku ihmiset että saatana on väärässä. - Jeesus rakastaa
koo.koo kirjoitti:
Kirjoitat että "Jumalan on rakkaus". Saanko kysyä mistä moinen väärinkäsitys on tullut? Oletko ollenkaan lukenut tai ymmärtänyt lukemaasi Raamattua?
Tuossa on Raamatusta (=Jumalan virheetön sana)lainauksia millainen Jumalasi on. Sana "rakastava" ei ainakaan minulla tule ensimmäiseksi mieleen, jos pitäisi luonnehtia Jumalaa. Jos joku henkilö uhkailisi ja uhoaisi tuohon tyyliin niin hänethän ottettaisiin kiinni ja kiikutettaisiin välittömästi köysissä pehmustettuun koppiin huilaamaan.
* Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
* 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
* Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
* Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
* Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
* Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
* 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
* 2. Sam. 12:11 "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesiedessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringonnähden."
* Jes. 45:7 "Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teenkaiken tämän."
* Val. 3:38 "Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?"
* 2. Moos. 4:11 "Ja Herra sanoi hänelle: Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän taisokean? Enkö minä, Herra?"
* Jer. 18:11 "... Näin sanoo Herra: Katso, minä hankin teille onnettomuutta ja pidän neuvoa teitä vastaan."
* Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra."
* Aam. 3:6 "Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissaonnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?"
* 5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. Henääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojenhampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
* Joos. 11:20 "Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että he kävivät taisteluun Israelia vastaan,jotta heidät armotta vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin."
* 1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
* Hebr. 12:6 "Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."
* 5. Moos. 28:63 "... niin Herra silloin iloitsee teistä, siitä, että hävittää ja tuhoaa teidät."
* Joos. 10:11 "Ja kun he paetessaan Israelia olivat Beet-Hooronin rinteessä, heitti Herra taivaasta heidän päällensä isojakiviä, koko matkan Asekaan asti, niin että he kuolivat;"
* Jes. 6:8-13
* 2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
* Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
* Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
* Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
* 2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
# Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
# Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
# Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.Nuo Raamun kohdat ovat vertauskuvia. Ihminen on niin syntinen, että vaatii kovaa kieltä ymmärtääkseen.
Jeesus auttaa teitä epäilijöitäkin. Anokaa Jumalan rakkautta ja Hän vastaa. - koo.koo
Jeesus rakastaa kirjoitti:
Nuo Raamun kohdat ovat vertauskuvia. Ihminen on niin syntinen, että vaatii kovaa kieltä ymmärtääkseen.
Jeesus auttaa teitä epäilijöitäkin. Anokaa Jumalan rakkautta ja Hän vastaa."Nuo Raamun kohdat ovat vertauskuvia."
Siis Raamattuhan on virheetöntä Jumalan sanaa. Missä paikassa Raamatussa sanotaan, että nuo kohdat ovat vertauskuvallisia? Tai- missä Raamatussa on luettelo, mitkä kohdat ovat vertauskuvallisia, mitkä eivät?
Taidatte sepitellä noita tulkintajuttuja ihan omaan pirtaan sopivaksi. Jos juttu sopii, se onkin kirjaimellisesti totta. Jos ei- se on vertauskuvaa, tai se unohdetaan tms. Tai selitellään se jollain toisella asiaan liittymättömällä Raamatun kohdalla.
Tai kaikista kätevin ja hauskin tapa on Y-Ei-H-Oi-Wo todistajilla. Hehän ovat viilanneet (so. muuuntaneet) Raamatun jakeita -kolmisensataa jaetta- omaan oppiin sopivammaksi. He tosin tekivät sen niin kökösti, että virheet on tutkijoiden helppo osoittaa. Mm.yksikään kääntäjistä ei osannut Raamatun alkukieliä.
- ..sitä jehovalaisilta kysel...
..sillä he keksivät ja muuttavat aina tarvittaessa oppejaan kun maailman loppukaan ei taaskaan tullut heidän lukuisista ennustuksistaan huolimatta. Jehovalaisetn oppien mukaanhan maailmanlopun olisi pitänyt tulla jo ties kuinka monta kertaa! Tämähän kertoo vain totuuden heidän harhaopistaan ja siitä että heidän oppinsa EI perustu millään tavoin H-U-O-M...!!!!!!!!!!!ALKUPERÄISEEN Raamattuun!
Maailmanloppua ei tiedä kukaan meistä ihmisistä..ei edes jehovalaiset vaikka niin usein ovatkin itsensä naurunalaiseksi asettaaneet HARHAOPPISILLA ennustuksillaan!
Maailamnloppua ja sitä milloin se tulee ei tiedä edes Poika= Jeesus Kristus vaan yksin Isä... Jumala.
Jokainen voi jo tästä tehdä omat johtopäätöksensä jehovalaisten uskosta kuinka se on HARHAOPPIEN HARHAOPPI. Maailmanlopunkin ne raukat kun ovat ennustaneet jo ainakin 4-5 kertaa..ja maailma seisoo yhä:) Se siitä jehovien opista:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3798371Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732740- 131032
- 76978
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60883- 25866
- 55853
- 64832
- 46796
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72762