Syöpäkipuun

Panacod??

Hei,

tällä palstalla on ollut useita viestiketjuja liittyen Panacodiin ja siihen että ko lääkkeeseen tulee riippuvuus.
Minulle on määrätty syövän adjuvanttihoitoihin liittyviin pahoihin lihas- ja luusärkyihin panacodia 1-2 tabl. 3-4 kert.päivässä.
Olen nyt muutaman päivän syönyt näitä n.3-4 kpl päivässä, eivät poista kipua ihan kokonaan mutta lieventävät huomattavasti, ihmettelen vaan että miten näihin voi jäädä "koukkuun" en tunne mitään erikoista mielihyvää tms syödessäni näitä.
Kipu on ainoa asia mikä saa minut edes muistamaan nämä lääkkeet.
En ole aikasemmin paljoakaan lääkkeiden kanssa ollut tekemisissä, joten valaiskaa minua miten se riippuvuus kehittyy???
Lääkäri sanoi vaan että ne on tarkoitettu kivun lievittämiseen, eikä puhunut mistään riippuvuuksista mitään.

15

2044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MariaDeLuca

      migreeniin joka on auttanut,mutta lääkäri otti receptin pois koska söin liian nopeasti 100 kpl laatikon tyhjäksi.Menin yksityislääkärille ja valitin migreeniä(joka on tälläkin hetkellä)ja sain samaa lääkettä koska sanoin että on kokeiltu niin monia eri lääkkeitä ja mikään ei auta.Mutta lääke sisältää kodeiinia joka luokitellaan huumeeksi.Olen huomannut käsien vapinaa jos en ota lääkettä.Syötkö rauhoittavia samaan aikaan?Panacodi voimistaa rauhoittavien lääkkeitten vaikutusta.Minä olen huomannut vieroitusoireet aina kun yritän lopettaa Panacodin käytön,siksi olen riippuvainen niistä,ja pelkään vieroitusoireita.Lääke vaikuttaa keskushermostoon,ja sitä määrätään jännitystiloihin myös,muuta en osaa lääkkestä kertoa.

      • Luulen ja luulo ei ole tied...

        mun mielestä. Multa on kielletty ne joskus, koska en ole syöpäsairas.

        Elämäntilanteella tarkoitan sitä, että on täysissä ruumiin ja sielunvoimissa, mutta ei ole mielekästä tekemistä tai edes mahdollisuutta sitä kehittää. Itselläni mielekäs tekeminen on monesti löytämistä, oppimista yms. älyllistä pohdintaa josta saa palautetta.

        Niinhän sitä sanotaan, että liikkuntaakin kannattaa harrastaa tuloshakuisesti, jotta siitä innostuu ja jaksaa jatkaa. Mun mielestä tätä voisi ja kannattaisi soveltaa koko elämään. Ja näin aika monet voisivat heittää hyvästit erilaisille riippuvuuksille ja monille muille ongelmille.

        Toivon sulle voimia paranemiseen ja mielekkääseen elämään. Se ei ole mahdottomuus!


      • Riippuvuuksia on monenlaisia
        Luulen ja luulo ei ole tied... kirjoitti:

        mun mielestä. Multa on kielletty ne joskus, koska en ole syöpäsairas.

        Elämäntilanteella tarkoitan sitä, että on täysissä ruumiin ja sielunvoimissa, mutta ei ole mielekästä tekemistä tai edes mahdollisuutta sitä kehittää. Itselläni mielekäs tekeminen on monesti löytämistä, oppimista yms. älyllistä pohdintaa josta saa palautetta.

        Niinhän sitä sanotaan, että liikkuntaakin kannattaa harrastaa tuloshakuisesti, jotta siitä innostuu ja jaksaa jatkaa. Mun mielestä tätä voisi ja kannattaisi soveltaa koko elämään. Ja näin aika monet voisivat heittää hyvästit erilaisille riippuvuuksille ja monille muille ongelmille.

        Toivon sulle voimia paranemiseen ja mielekkääseen elämään. Se ei ole mahdottomuus!

        Toinen tapa on se, että ikäänkuin huomioit olotilasi ja ajattelet, että lääke auttaa ja parantaa ja alat mahdollisesti ennakoimaan näitä oloja. Siten sulle syntyy riippuvuus tähän aineeseen. Tosin tämä saattaa kestää vuosia, varmaan aineestakin riippuen.

        Luin juuri eräästä lähteestä THIQ-geenistä, joka esiintyy monilla heroinisteilla. Käsittääkseni ei kuitenkaan kaikilla heistäkään. Joillekin ihmisille ei siis ikinä synny riippuvuutta. Monille taas heti.

        Paljon on mielestäni kysymys myös opituista malleista, joka hiukan ehkä kyseenalaistaisi kyseisen geenin olemassaoloa. Ikäänkuin pakenemisesta riippuvuuden taakse. Ajatellaan, että ikäänkuin olisi pakko olla alkoholisti, koska olen juonut niin ja niin paljon ja niin ja niin usein ja mulle tulee sellaisia ja sellaisia oireita, kun lopetan tai jatkan. Ei voi vain reilusti olla esim. krapulassa. Joku voisi nimittää tätä ajattelutapaa hyväksynnäksi.

        Itse nimeäisin tämän rasitteeksi, elämää hallitsevaksi seikaksi. Jos tätä rasitetta pidetään sairautena. Se voi alkaa hallita elämää jo sillä vältelemisen pakolla joka on oma stressitilansa ja totuuden kieltämiseltä itseltään. Tästä syystä en ikinä voisi hyväksyä päihderiippuvaisen hoitoa ilman hänen omaa motivaatiotaan. Motivaatio ei ole sama kuin krapula tai läheisten aiheuttama pakko.


      • edellinen
        Riippuvuuksia on monenlaisia kirjoitti:

        Toinen tapa on se, että ikäänkuin huomioit olotilasi ja ajattelet, että lääke auttaa ja parantaa ja alat mahdollisesti ennakoimaan näitä oloja. Siten sulle syntyy riippuvuus tähän aineeseen. Tosin tämä saattaa kestää vuosia, varmaan aineestakin riippuen.

        Luin juuri eräästä lähteestä THIQ-geenistä, joka esiintyy monilla heroinisteilla. Käsittääkseni ei kuitenkaan kaikilla heistäkään. Joillekin ihmisille ei siis ikinä synny riippuvuutta. Monille taas heti.

        Paljon on mielestäni kysymys myös opituista malleista, joka hiukan ehkä kyseenalaistaisi kyseisen geenin olemassaoloa. Ikäänkuin pakenemisesta riippuvuuden taakse. Ajatellaan, että ikäänkuin olisi pakko olla alkoholisti, koska olen juonut niin ja niin paljon ja niin ja niin usein ja mulle tulee sellaisia ja sellaisia oireita, kun lopetan tai jatkan. Ei voi vain reilusti olla esim. krapulassa. Joku voisi nimittää tätä ajattelutapaa hyväksynnäksi.

        Itse nimeäisin tämän rasitteeksi, elämää hallitsevaksi seikaksi. Jos tätä rasitetta pidetään sairautena. Se voi alkaa hallita elämää jo sillä vältelemisen pakolla joka on oma stressitilansa ja totuuden kieltämiseltä itseltään. Tästä syystä en ikinä voisi hyväksyä päihderiippuvaisen hoitoa ilman hänen omaa motivaatiotaan. Motivaatio ei ole sama kuin krapula tai läheisten aiheuttama pakko.

        ja etenkin niiden omaksumisen kanssa täytyy olla varovainen. Edellisen kirjoitukseni perusteella en kykene hyväksymään riippuvuussairauttani.

        Erääseen KHO:n päätökseen liittyen, luin keväällä, että mahdollisesti samoin kanssani ajattelevat saavat viettää lopunelämänsä valtion hoiteissa sairaalassa. (kyse oli skitsofreenikosta, mutta päihteethän lisäävät riskiä) Joten suosittelen kaikkia kannattamaan yleistä näkökulmaa, jossa lisääntynyt käyttö lisää riippuvuuden riskiä. Ja onhan se näinkin. Tärkeämpää olisi mielestäni kuitenkin ajatella, miksi käyttö lisääntyy ja vaikuttaa elämänhallintaan.


    • Panacod??

      ..tuli selväksi. Kiitos kaikille asiallisista teksteistä.
      En halua riippuvaiseksi lääkkeistä, mutta tässä elämäntilanteessa mun on pakko näitä syödä, jos ylipäätänsä haluan liikkua edes vähän. Ajattelin kyllä että otan välillä buranaa, vaikkei se paljoakaan auta ja siten panacodin määrä jäisi mahdollisimman pieneksi.
      Tarkoitus olisi parantua tästä syövästä ja jatkaa elämää mahdollisimman tavallisesti. Siksi kyselin tuota riippuvaisuusasiaa kun en halua mitään "jatkoikävyyksiä".
      Kiitos vielä kerran ja kertokaa lisääkin kokemuksia panacodista, mielenkiinnolla luen.

      Iloista kesän jatkoa :)

      • pelleriina

        Olen käyttänyt Panacod-poretabletteja useamman vuoden 1-2 kpl 3-4 kertaa päivässä reumasärkyihin. Minulla on tietysti reumalääkityskin, mutta se ei poista kaikkia särkyjä. En ole sen kummemmin ajatellut tätä riippuvuusasiaa, vaikka olen siitä ollut koko ajan tietoinen.

        Olen sitä mieltä, että kipu ei jalosta ketään, siis kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat. Kivut vievät ihmisen koko energian ja, jos siihen on lievittäviä lääkkeitä, en ymmärrä, miksi pitäisi kärsiä kivuista.

        Kun on parempia päiviä, lääkettä kuluu vähemmän, enkä ole huomannut mitään riippuvuudesta johtuvia oireita. En aio olla kivun suhteen sankari, aion käyttää lääkettä edelleenkin. Ilman huonoa omaatuntoa. Tuskin lääkäri niitä määrää, jos eivät ole tarpeen.

        Panacodissa oleva kodeiini muuttu pieneksi määräksi morfiinia (hyvin epätieteellinen selitys) ja riippuvuus, jos syntyy, syntyy juuri siitä. Toinen lääkeaine on parasetamoli, johon riippuvuutta ei synny, mutta joka on liiallisesti käytettynä maksatoksinen. Minusta on vain hyvä, että tänä päivänä kivun hoito otetaan vakavasti, eikä vain tarjota yhtä asperiinia.


      • JuhaniL1

        Suomessa kivun hoito on vähän lapsen kengissä.
        Lääkäristä riippuen saatat saada päänsärkyyn panacodia ja luunmurtumaan buranaa.
        Kannattaa yleensä käydä erikoislääkärillä.

        Tuo riippuvuus on riski. Leikkauksen jälkeenkin ajetaan se morfiiniannostus pikkuhiljaa alaspäin.

        Ei kenenkään kuitenkaan tarvitse elää kivun kanssa. Pahinta mitä lääkäri voi sanoa on "sinun vain pitää oppia elämään kivun kanssa".
        Viimeistään silloin haluaa kuristaa lekurin siihen stetoskooppiinsa.

        Ei kenenkään tarvitse kärsiä tuskista.
        Sinulle ap, toivon että paranet syövästä.
        Mielestäni sinun kannattaa tällä hetkellä pyrkiä hoitamaan itsesi kuntoon. Eikä kannata leikkiä sankaria kivun kanssa. Otat lääkettä kun on kipuja.
        Kannattaa kysyä omalta lääkäriltä/erikoislääkäriltä tuosta riippuvuudesta jos se mieltäsi painaa.


      • pipukka
        JuhaniL1 kirjoitti:

        Suomessa kivun hoito on vähän lapsen kengissä.
        Lääkäristä riippuen saatat saada päänsärkyyn panacodia ja luunmurtumaan buranaa.
        Kannattaa yleensä käydä erikoislääkärillä.

        Tuo riippuvuus on riski. Leikkauksen jälkeenkin ajetaan se morfiiniannostus pikkuhiljaa alaspäin.

        Ei kenenkään kuitenkaan tarvitse elää kivun kanssa. Pahinta mitä lääkäri voi sanoa on "sinun vain pitää oppia elämään kivun kanssa".
        Viimeistään silloin haluaa kuristaa lekurin siihen stetoskooppiinsa.

        Ei kenenkään tarvitse kärsiä tuskista.
        Sinulle ap, toivon että paranet syövästä.
        Mielestäni sinun kannattaa tällä hetkellä pyrkiä hoitamaan itsesi kuntoon. Eikä kannata leikkiä sankaria kivun kanssa. Otat lääkettä kun on kipuja.
        Kannattaa kysyä omalta lääkäriltä/erikoislääkäriltä tuosta riippuvuudesta jos se mieltäsi painaa.

        Mä oon syönytkyseistä lääkett noin 10v,mulla kulumat selässä kaularangassa hartíoissa,selkänikamat painuvat toistensa sisään pikkuhiljaa.Ollut vatsahaava 3pohjukassuolihaavaa olen allerginen monille lääkkeille esm tramalista tulin kamalan maseentuneeksi.Töölönsairaalan fysiatri määräsi minulle 6 päivässä,että pääsen aamuisin liikkeelle,olen pirun jäykkä ja kankea aamupäivästä.No jokakerta kun vien reseptin uusittavaksi terveyskeskukseen,niin jotku lääkärit eivät ole uusineet sitä,varsinkaan jos oma lääkäri lomalla.Olen joskus ajatellut että haenko täältä subuteksiä,kun niin kovaa laskua pitävät,olen myös lukenut että yhtä-äkkiä lääkettä ei saisi lopettaa,mitä teet kun vierailevat lääkärit ei uusi kuulemma näkemättä potilasta,mitä näkemistä minusta sairaasta vanhassa ämmässä on,ja siksi toiseksi ja ehkä tärkein pointti lääkärille ei saa aikoja.Olen lähdössä ulkomaille ja sanoin jonku se on uusittava,en voi lähteä ulkomaille ilman kipulääkettä,toisinaan selässä ja hartioissa kamalat kivut,siis onko kysymys että olen käyttämyt huumetta 10v ja tullut muka riippuvaiseksi,ei pidä unohtaa kuinka montaa lääkettä mulle ei voi määrätä,vatsa ei vaan kestä.Voiko terveyskeskus lääkäri evätä mun lääkkeeni joka on erikoislääkärin määräämä.


      • JuhaniL1
        pipukka kirjoitti:

        Mä oon syönytkyseistä lääkett noin 10v,mulla kulumat selässä kaularangassa hartíoissa,selkänikamat painuvat toistensa sisään pikkuhiljaa.Ollut vatsahaava 3pohjukassuolihaavaa olen allerginen monille lääkkeille esm tramalista tulin kamalan maseentuneeksi.Töölönsairaalan fysiatri määräsi minulle 6 päivässä,että pääsen aamuisin liikkeelle,olen pirun jäykkä ja kankea aamupäivästä.No jokakerta kun vien reseptin uusittavaksi terveyskeskukseen,niin jotku lääkärit eivät ole uusineet sitä,varsinkaan jos oma lääkäri lomalla.Olen joskus ajatellut että haenko täältä subuteksiä,kun niin kovaa laskua pitävät,olen myös lukenut että yhtä-äkkiä lääkettä ei saisi lopettaa,mitä teet kun vierailevat lääkärit ei uusi kuulemma näkemättä potilasta,mitä näkemistä minusta sairaasta vanhassa ämmässä on,ja siksi toiseksi ja ehkä tärkein pointti lääkärille ei saa aikoja.Olen lähdössä ulkomaille ja sanoin jonku se on uusittava,en voi lähteä ulkomaille ilman kipulääkettä,toisinaan selässä ja hartioissa kamalat kivut,siis onko kysymys että olen käyttämyt huumetta 10v ja tullut muka riippuvaiseksi,ei pidä unohtaa kuinka montaa lääkettä mulle ei voi määrätä,vatsa ei vaan kestä.Voiko terveyskeskus lääkäri evätä mun lääkkeeni joka on erikoislääkärin määräämä.

        Tk-lekurit on vähän säikähtänyt tuota 90-luvun ja aiempaakin tilannetta jolloin kipulääkkeitä määrättiin myös turhaan.
        On sääli että tuon seurauksena joutuvat kärsimään myös lääkettä todella tarvitsevat.
        Tk-lekurit ovat todella jääräpäitä noiden reseptien kanssa. Silloin heille tulisi muistuttaa hieman "kovemmalla äänellä" minkä takia lääkettä määrätty. Jos se ei auta niin potilasasiamiehen voi myös mainita.
        Olisi hyvä jos oma lääkärisi merkitsisi vaikka kissan kokoisin kirjaimin potilastietoihisi vähän infoa.

        Jos olet 10-vuotta syönyt ja saanut annoksen pysymään minimissään 6-kpl:ssä olet pysynyt aika hyvin rajoituksissa. Puhun kokemuksesta koska myös koukussa vuosia tuohon lääkkeeseen ja annos oli maksimissaan 16kpl. Selkäsärkyyn minullakin mutta jäin koukkuun. Nyt kuivilla.

        Tietysti se riippuvuus voi tulla, ja yleensä tuleekin (ei kaikille) mutta krooniseen kipuun... kuten sinun tilanteessa on jotain pakko ottaa.
        Yhtäkkiä lääkettä ei todellakaan saisi lopettaa.
        En pelottele mutta omassa tilanteessani sairastuin epilepsiaan kun tein äkkilopetuksen. Tosin tilanne oli että lopetin diapamin ja panacodin yhtäaikaa. Mutta kyllä vetää veltoksi jos yhtäkkiä lääke lopetetaan. Kyseessä kuitenkin opiaatti.

        Sinulla kuitenkin kivun hoito kyseessä. Voisit myös kirjoittaa oman tilanteesi liitettäväksi potilaskertomukseen.
        Tuossa tilanteessa en puhuisi huumeesta vaan lääkkeestä joka tarkoitettu sairaudenhoitoon.

        Eli jos et pääse erikoislääkärille/ omalle lääkärille tk:ssa niin neuvoni on että nyrkkiä pöytään (kuvaannollisesti). ks. aikaisempi.
        Sillä terveyskeskuslääkäri ei voi evätä sairauden hoitoon tarkoitettua lääkettä. On todella edesvastuutonta noilta nuorilta tunareilta, etteivät perehdy paremmin potilaan asioihin.

        Niin, ja sitte ulkomaille respa mukaan ettei tulli ala vaikeaksi. :)
        Toivottavasti asiasi selviää.
        Voimia.
        tv: J

        PS. Unohda subutex.


      • Tipi81
        pipukka kirjoitti:

        Mä oon syönytkyseistä lääkett noin 10v,mulla kulumat selässä kaularangassa hartíoissa,selkänikamat painuvat toistensa sisään pikkuhiljaa.Ollut vatsahaava 3pohjukassuolihaavaa olen allerginen monille lääkkeille esm tramalista tulin kamalan maseentuneeksi.Töölönsairaalan fysiatri määräsi minulle 6 päivässä,että pääsen aamuisin liikkeelle,olen pirun jäykkä ja kankea aamupäivästä.No jokakerta kun vien reseptin uusittavaksi terveyskeskukseen,niin jotku lääkärit eivät ole uusineet sitä,varsinkaan jos oma lääkäri lomalla.Olen joskus ajatellut että haenko täältä subuteksiä,kun niin kovaa laskua pitävät,olen myös lukenut että yhtä-äkkiä lääkettä ei saisi lopettaa,mitä teet kun vierailevat lääkärit ei uusi kuulemma näkemättä potilasta,mitä näkemistä minusta sairaasta vanhassa ämmässä on,ja siksi toiseksi ja ehkä tärkein pointti lääkärille ei saa aikoja.Olen lähdössä ulkomaille ja sanoin jonku se on uusittava,en voi lähteä ulkomaille ilman kipulääkettä,toisinaan selässä ja hartioissa kamalat kivut,siis onko kysymys että olen käyttämyt huumetta 10v ja tullut muka riippuvaiseksi,ei pidä unohtaa kuinka montaa lääkettä mulle ei voi määrätä,vatsa ei vaan kestä.Voiko terveyskeskus lääkäri evätä mun lääkkeeni joka on erikoislääkärin määräämä.

        Tämä on jo ääriratkaisu tilanteeseesi, mutta yksi vaihtoehto on metadoni hoito tuohon kipuun. On olemassa metadoni-laastareita jotka kylläkin luokitellaan huumeeksi, mutta jos olet allerginen "kaikelle" ja metadonia ei ole vielä kokeiltu, niin kannattaisi kysyä sen mahdollisuutta. Metadoni hoidon etu kun on se, että sitä ei kukaan lääkäri voi keskeyttää ihan yhtäkkiä, vaan se vaatii ehdottoman säännöllisyyden ja jos joutuu lopettamaan, niin siitä vierotetaan varovaisesti.

        Mutta jos se ei käy, niin panacodillahan on sitten jatkettava ja sitä ei tulisi noin pitkän käytön jälkeen todellakaan lopettaa kuin seinään. Mulle yritettiin kerran tehdä niin ja sain kuulla että se on potilaan heitteille jättö, joten siitä voi nostaa syytteen. Älä siis epäröi puolustaa oikeuksiasi. Kenelläkään ei ole oikeutta kiduttaa toista. Pysy tiukkana ja vaadi palvelua.


      • JuhaniL1
        Tipi81 kirjoitti:

        Tämä on jo ääriratkaisu tilanteeseesi, mutta yksi vaihtoehto on metadoni hoito tuohon kipuun. On olemassa metadoni-laastareita jotka kylläkin luokitellaan huumeeksi, mutta jos olet allerginen "kaikelle" ja metadonia ei ole vielä kokeiltu, niin kannattaisi kysyä sen mahdollisuutta. Metadoni hoidon etu kun on se, että sitä ei kukaan lääkäri voi keskeyttää ihan yhtäkkiä, vaan se vaatii ehdottoman säännöllisyyden ja jos joutuu lopettamaan, niin siitä vierotetaan varovaisesti.

        Mutta jos se ei käy, niin panacodillahan on sitten jatkettava ja sitä ei tulisi noin pitkän käytön jälkeen todellakaan lopettaa kuin seinään. Mulle yritettiin kerran tehdä niin ja sain kuulla että se on potilaan heitteille jättö, joten siitä voi nostaa syytteen. Älä siis epäröi puolustaa oikeuksiasi. Kenelläkään ei ole oikeutta kiduttaa toista. Pysy tiukkana ja vaadi palvelua.

        Todellakin ääriratkaisu koska pääsasiassa on tarkoitettu vieroitushoitoon.
        Otin asiasta selvää ja morfiinipumppukin (joka köytetään tuohon vyötärölle) on parempi ratkaisu.
        Etu siinä on se että voi säätää lääkitystä mutta metadon-laastarissa ei voi. Sitäpaitsi nämä laastarit ovat vielä yksilöllisempiä kuin muut lääkkeet. Aiheuttaa allergiaa aika herkästi.

        Kun pumppu asennetaan voi kipupotilas ajoittaa annostuksen myöhemmäksi. Eli valta pysyy potilaalla eikä ole suoraan joko/tai laastarin varassa jonka vaikutusta ei voi perua.

        Tämä tietysti kivuista riippuen. Enkä ole asiantuntija kuten ei moni muukaan joten itse on otettava selvää mikä sopii.


      • KOKEMUST ON

        sulle joka syö panacodia särkyihin. Se riippuvuus tuli mulle ainakin ajan myötä ekaks otin sitä kädessäni olevaan hermo vaurioon, päänsärkyihin, välillä krapulaan. Ajan myötä eipäs enää jeesannutkaan joten suosittelen juuri edellä mainitsevaasi eli vaihtele eri lääkkeiden kanssa 1päivä panacod toinen päivä... joku muu. VOIMIA SULLE!!


    • Tipi81

      Jos tuo kodeiini ei auta, niin pyydä ihmeessä tramalia, sillä juuri ne joilla se ei tuo riittävää apua ovat suurimmassa riippuvuus riskiryhmässä. Eli kun siihen alkaa kehittyä suurempi toleranssi, niin silloin on myöhästä. Sit on jo koukussa, koska toleranssin noustessa annosta on nostettava ja kun annosta joutuu nostamaan, niin silloin on jo kehittynyt tämä riippuvuus. Eli turhaan sinnittelet liian miedolla lääkkeellä, kun voimakkaampi lääke voi auttaa enemmän ja vaikka tramal onkin opioidi, niin se ei aiheuta riippuvuutta niin nopeasti kuin kodeiini aitona opiaattina.

      Eli älä turhaan kärsi, vaan vaadi parempaa lääkettä. Tässä yksi linkki minun yhteen keskusteluuni tästä kodeiini aiheesta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000392&posting=22000000017045389

      Ja sinulle joka käytät panacodia migreeniin, niin jonain päivänä tuo kodeiini alkaa aiheuttamaan joka päiväistä migreeniä ja siitä tämä minunkin riippuvuuteni on alkunsa saanut. Eli jos muut ei auta, niin jos kyseessä on tosiaankin diagnosoitu migreeni, niin ainoa vaihtoehto on täsmälääkkeet, jos et halua minun tulevaisuuttani. Elämäni on yhdellä sanalla sanottuna helvettiä.

      Täsmä lääkkeitä ovat esim. Maxalt, Naramig, Imigran ja Almogran. Itse käytän kaikkia vuorotellen aina vuoden kerrallaan. Ja sitten on vielä migreenin estolääkitykset. Niitä kannattaa kokeilla. Mun migreeni on nyt muutaman vuoden ollut jokapäiväistä ja välillä parikin kertaa päivässä ja kun olin kaksi kuukautta kuivilla panacodeista, niin en saanut yhtäkään kohtausta koko sinä aikana, että tämä yhteys kodeiinin ja migreenin välillä on hyvin selvä ja nykyään sitä jo ihmetelläänkin, että miksi hemmetissä ko. lääkettä on mulle edes koskaan migreeniin kirjotettu. Niin ei saisi tehdä.

    • trin82

      Ikävä fakta on se että (lähes) kaikkiin lääkkeisiin liittyy jonkilaisia sivuvaikutuksia. Joihinkin lievempiä ja joihinkin vakavampia. Lääkäri joutuu lääkettä määrätessään pohtimaan haitta-hyöty -suhdetta, eli onko lääkkeestä suhteessa enemmän hyötyä kun haittaa. Varmasti siun tapauksessa jos kivut helpottuu panacodilla niin niiden käyttäminen on perusteltua. Riippuvuus ja sen ilmentyminen on aina yksilöllistä. Ite olen syönyt Panacodia 2 x 60tbl eikä riippuvuutta kehittynyt siinä ajassa. Kärsin edelleen kivuista (onneksi koko ajan lievemmistä) päivittäin ja sen olen huomannut että jos särkylääkkeitä ei syö ja haluaa kärsiä kivuista, henkinen hyvinvointi on kovilla. Jatkuva kipu on tehokas elämänilon vaimentaja. Uskon että syövän sairastaminen on muutenkin henkisesti rankkaa ja henkinen olo ei varmasti parane jos kivut ovat jatkuvasti kovat.

    • Anonyymi

      Kyllä Tramali on tehokas syöpäkipuun.
      Minulla on levinyt etur.syöpä.
      Aamulla 1 tabu ja yöksi toinen, ni pärjää kummasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe