Valinnan viakeus

2.4 STW

Nykyisestä Avensiksesta on kohta loppumassa aika ja uusi liisari pitäisi päättää. Seuraava auto tulee olemaan ehkä vähän pienempi kooltaan ja käyttökustannuksiltaa mutta vakiovarustelu pitäisi olla samaa tasoa. Vaihtoehtoja vain ei tunnu olevan kovin monia. Oikeastaan missään muussaa ei ole samaa vakiovarustelutasoa kuin 2.4 Avessa mikä olisi liisarissa hyvin tärkeä.

Octavia 2.0A / 2.0Tdi DSG olen pitänyt vaihtoehtona mutta se vain on kovin epämukava melun vuoksi.

Ehdotuksia?

22

4090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvennyksen vuoksi

      Haluat Avensiksen tilalle käyttökustannuksiltaan halvemman auton. Tarkoitatko pelkästään polttoainetta vakuutuksia. Eikös huollot kuulu liisarissa hintaan?

      Ja varustelupitäisi olla samaa tasoa vanhan kanssa. Mitäs kaikkea tuollaiseen parivuotiaaseen Toyotaan sitten kuuluu sellaista mikä pitää ehdottomasti olla myös uudessa?

      Näihin kun vastailet niin joku voi jotakin ehdotuksia sinulle antaakin.

      • 2.4 STW

        Totta, liisarissa muut kuin bensa kuuluu sopimukseen. Lähinnä tarkoitinkin polttoainekuluja. Toisaalta auto saa kyllä olla halvempikin ja pienempi kun tuo Ave on jo epäkäytännölisen kankea parkkihalleissa. Farkku ei ole välttämätön mutta viisiovisuus kyllä. Takatilat eivät ole kovin tärkeä asia.

        Avensiksessa vakiona oli (ne mitkä koin hyödyllisiksi):
        - automaattivaihde
        - automaatti-ilmastointi
        - koria vasten sähköllä kääntyvät peilit
        - automaattinen tihku
        - himmenevä taustapeili
        - ESP
        - radion äänenlaatu
        - kohtuullinen mukavuus ja melu

        Se mitä olisin vielä kaivannut
        - jos nuo edellä mainitut oikeasti toimisivat
        - penkki mikä ei paina yläselkää eteenpäin
        - riittävä ratin pitkittäissäätö
        - ristiselän tuki ( ei välttämättä säädettävä)
        - ketterämpi auto


      • kovin montaa
        2.4 STW kirjoitti:

        Totta, liisarissa muut kuin bensa kuuluu sopimukseen. Lähinnä tarkoitinkin polttoainekuluja. Toisaalta auto saa kyllä olla halvempikin ja pienempi kun tuo Ave on jo epäkäytännölisen kankea parkkihalleissa. Farkku ei ole välttämätön mutta viisiovisuus kyllä. Takatilat eivät ole kovin tärkeä asia.

        Avensiksessa vakiona oli (ne mitkä koin hyödyllisiksi):
        - automaattivaihde
        - automaatti-ilmastointi
        - koria vasten sähköllä kääntyvät peilit
        - automaattinen tihku
        - himmenevä taustapeili
        - ESP
        - radion äänenlaatu
        - kohtuullinen mukavuus ja melu

        Se mitä olisin vielä kaivannut
        - jos nuo edellä mainitut oikeasti toimisivat
        - penkki mikä ei paina yläselkää eteenpäin
        - riittävä ratin pitkittäissäätö
        - ristiselän tuki ( ei välttämättä säädettävä)
        - ketterämpi auto

        tule mieleen mutta Opel Astraa voisin harkita. Ihan kaikkea mainitsemaasi ei kyllä taida Astraan vakiona saada, pitää ottaa varustepaketteja. Ja yleensä autot eivät juurikaan ainakaan hiljene kun kokoluokkaa vaihtaa alaspäin. Menikö homma niin, että lisävarusteet tulevat liisarissa kalliiksi kun haikailet kaikkea vakiona?


      • Asiantuntija
        2.4 STW kirjoitti:

        Totta, liisarissa muut kuin bensa kuuluu sopimukseen. Lähinnä tarkoitinkin polttoainekuluja. Toisaalta auto saa kyllä olla halvempikin ja pienempi kun tuo Ave on jo epäkäytännölisen kankea parkkihalleissa. Farkku ei ole välttämätön mutta viisiovisuus kyllä. Takatilat eivät ole kovin tärkeä asia.

        Avensiksessa vakiona oli (ne mitkä koin hyödyllisiksi):
        - automaattivaihde
        - automaatti-ilmastointi
        - koria vasten sähköllä kääntyvät peilit
        - automaattinen tihku
        - himmenevä taustapeili
        - ESP
        - radion äänenlaatu
        - kohtuullinen mukavuus ja melu

        Se mitä olisin vielä kaivannut
        - jos nuo edellä mainitut oikeasti toimisivat
        - penkki mikä ei paina yläselkää eteenpäin
        - riittävä ratin pitkittäissäätö
        - ristiselän tuki ( ei välttämättä säädettävä)
        - ketterämpi auto

        Tässä muutama ehdotus..Volvo s40/v50 2.0d, Audi A3 Sportback 1.9/2.0 tdi, bmw 118d/120d. Näitä autoja suosittelen koeajamaan/harkitsemaan koska:

        * Kaikki kompaktin kokoisia, mutta hyvät etutilat
        * takaovet löytyvät jokaisesta
        * Kaikkiin saatavissa moderni pienikulutuksinen dieselmoottori
        *erittäin hyviä ajettavia jokainen
        *yleinen laadukkuus merkkien yleinen arvostus


      • 2.4 STW
        kovin montaa kirjoitti:

        tule mieleen mutta Opel Astraa voisin harkita. Ihan kaikkea mainitsemaasi ei kyllä taida Astraan vakiona saada, pitää ottaa varustepaketteja. Ja yleensä autot eivät juurikaan ainakaan hiljene kun kokoluokkaa vaihtaa alaspäin. Menikö homma niin, että lisävarusteet tulevat liisarissa kalliiksi kun haikailet kaikkea vakiona?

        Juuri niin, kaikki lisävarusteet pitää maksaa 3 vuoden aikana, eli liisari firman matikan mukaan lisävarusteiden jälleenmyyntiarvo on nolla.
        Tuossa alla nimim. "asiantutijan" esittämät vaihtoehdot on juuri näitä mihin kaikki pitää ostaa lisävarusteena joten jäävät hinnan vuoksi pois.

        Minulla on ollut sellainen käsitys, että Astra on epämukava ja meluisa. En kyllä ole nykymallia tarkemmin tutkinut. Onkohan tuohon Astraan saatavana 2L konetta automaatilla?


      • oikein mitään
        2.4 STW kirjoitti:

        Juuri niin, kaikki lisävarusteet pitää maksaa 3 vuoden aikana, eli liisari firman matikan mukaan lisävarusteiden jälleenmyyntiarvo on nolla.
        Tuossa alla nimim. "asiantutijan" esittämät vaihtoehdot on juuri näitä mihin kaikki pitää ostaa lisävarusteena joten jäävät hinnan vuoksi pois.

        Minulla on ollut sellainen käsitys, että Astra on epämukava ja meluisa. En kyllä ole nykymallia tarkemmin tutkinut. Onkohan tuohon Astraan saatavana 2L konetta automaatilla?

        varmaa sanoa Astran melusta kun en ole liikkuvassa uusikorisessa ikinä ollut. Kokeilemallahan se selviää. Ja suurin kone automaattina näyttäisi olevan 1,8 en tiedä riittääkö se sinun tarpeisiisi.

        Varustelistauksia katsellessani näyttäisi noin 1200 euroa tarvittavan lisävarusteisiin jotta ne vastaisivat suurinpiirtein Avensistasi.

        Jos ei Astra miellytä niin sitten voisit käydä myös katsomassa Meganea ja 307:aa jos et vierasta ranskalaisia. Molempia saa kaksilitraisena automaattina.


      • 2.4 STW
        oikein mitään kirjoitti:

        varmaa sanoa Astran melusta kun en ole liikkuvassa uusikorisessa ikinä ollut. Kokeilemallahan se selviää. Ja suurin kone automaattina näyttäisi olevan 1,8 en tiedä riittääkö se sinun tarpeisiisi.

        Varustelistauksia katsellessani näyttäisi noin 1200 euroa tarvittavan lisävarusteisiin jotta ne vastaisivat suurinpiirtein Avensistasi.

        Jos ei Astra miellytä niin sitten voisit käydä myös katsomassa Meganea ja 307:aa jos et vierasta ranskalaisia. Molempia saa kaksilitraisena automaattina.

        Kävin pikaisesti vilkaisemassa Astra farkkua. Sehän vaikutti oikeastaan hyvältä. Ajoasennon sai hyväksi kun penkkiä pystyi kallistamaan erikseen. Vaan harmitti suunnattomasti kun huomasin, että olivat napanneet raitisilmaventtiilit edellisen mallin Passatista, eli ei voi säätää virtausnopeutta erikseen. Kun olen vedolle herkkä, tuo on todella paha asia.
        1200e ei taida riittää varusteluun kun vaihteistokin maksaa jo enemmän ja lasketaan myös lisävarusteeksi.

        Kävin samalla katsomassa lyhykäisesti Citikkaa ja Hondaa. Civic on täysin mahdoton sisustaltaan ja penkin muotoilultaan. C4 on samaa kastia. C5 ja Accord sitävastoin aikas hyviä mutta turhan kankeita. Molemmissa kylläkin penkki huonompi kuin Astrassa. C5 penkki on kuin riippumatto käyrään putkeen ripustettuna ja Hondassa taas ei sivuttaistuet painaa ikävästi.


      • Astra ei käy
        2.4 STW kirjoitti:

        Kävin pikaisesti vilkaisemassa Astra farkkua. Sehän vaikutti oikeastaan hyvältä. Ajoasennon sai hyväksi kun penkkiä pystyi kallistamaan erikseen. Vaan harmitti suunnattomasti kun huomasin, että olivat napanneet raitisilmaventtiilit edellisen mallin Passatista, eli ei voi säätää virtausnopeutta erikseen. Kun olen vedolle herkkä, tuo on todella paha asia.
        1200e ei taida riittää varusteluun kun vaihteistokin maksaa jo enemmän ja lasketaan myös lisävarusteeksi.

        Kävin samalla katsomassa lyhykäisesti Citikkaa ja Hondaa. Civic on täysin mahdoton sisustaltaan ja penkin muotoilultaan. C4 on samaa kastia. C5 ja Accord sitävastoin aikas hyviä mutta turhan kankeita. Molemmissa kylläkin penkki huonompi kuin Astrassa. C5 penkki on kuin riippumatto käyrään putkeen ripustettuna ja Hondassa taas ei sivuttaistuet painaa ikävästi.

        Aika yllättävää että Astran automaatti lasketaan lisävarusteeksi, automaattimallit kun löytyvät ainakin tuulilasin hinnastosta omina malleinaan ja omine hintoineen. Ehkäpä jo harkitsemasi Skoda olisi sittenkin paras vaihtoehto.


      • 2.4 STW
        Astra ei käy kirjoitti:

        Aika yllättävää että Astran automaatti lasketaan lisävarusteeksi, automaattimallit kun löytyvät ainakin tuulilasin hinnastosta omina malleinaan ja omine hintoineen. Ehkäpä jo harkitsemasi Skoda olisi sittenkin paras vaihtoehto.

        Ikävää mutta niin se vain on. Jos siis samankokoisella moottorilla löytyy manuaalivaihteinen ja automaatti, lasketaan automaatti aina lisävarusteeksi.


      • jjj_
        2.4 STW kirjoitti:

        Totta, liisarissa muut kuin bensa kuuluu sopimukseen. Lähinnä tarkoitinkin polttoainekuluja. Toisaalta auto saa kyllä olla halvempikin ja pienempi kun tuo Ave on jo epäkäytännölisen kankea parkkihalleissa. Farkku ei ole välttämätön mutta viisiovisuus kyllä. Takatilat eivät ole kovin tärkeä asia.

        Avensiksessa vakiona oli (ne mitkä koin hyödyllisiksi):
        - automaattivaihde
        - automaatti-ilmastointi
        - koria vasten sähköllä kääntyvät peilit
        - automaattinen tihku
        - himmenevä taustapeili
        - ESP
        - radion äänenlaatu
        - kohtuullinen mukavuus ja melu

        Se mitä olisin vielä kaivannut
        - jos nuo edellä mainitut oikeasti toimisivat
        - penkki mikä ei paina yläselkää eteenpäin
        - riittävä ratin pitkittäissäätö
        - ristiselän tuki ( ei välttämättä säädettävä)
        - ketterämpi auto

        No eikös Corollasta löydy kaikki mitä kaipaat?


      • 2.4 STW
        jjj_ kirjoitti:

        No eikös Corollasta löydy kaikki mitä kaipaat?

        Alan olla ihan viittä vaille kurkkua myöten täynnä Toyotaa joten joku muu merkki.
        Corollassa sitä paitsi rattia ei voi säätää rattia lähemmäksi, vain kauemmaksi ja istuimesta puuttuu täysin ristiselän tuki. Moottorikin on vähän alamittainen. Kiihtyvyys olisi hyvä olla todellisuudessa jossain 10s kieppeillä kun Corolla se on lähempänä 12s.


      • jjj_
        2.4 STW kirjoitti:

        Alan olla ihan viittä vaille kurkkua myöten täynnä Toyotaa joten joku muu merkki.
        Corollassa sitä paitsi rattia ei voi säätää rattia lähemmäksi, vain kauemmaksi ja istuimesta puuttuu täysin ristiselän tuki. Moottorikin on vähän alamittainen. Kiihtyvyys olisi hyvä olla todellisuudessa jossain 10s kieppeillä kun Corolla se on lähempänä 12s.

        Jos merkinvaihto on mielessä, niin sehän on sitten toinen juttu.

        Mikä tojotassa kyllästyttää?


      • automaatilla
        jjj_ kirjoitti:

        Jos merkinvaihto on mielessä, niin sehän on sitten toinen juttu.

        Mikä tojotassa kyllästyttää?

        Katsos kun kyseessä oli automaatit...


      • X 3
        2.4 STW kirjoitti:

        Totta, liisarissa muut kuin bensa kuuluu sopimukseen. Lähinnä tarkoitinkin polttoainekuluja. Toisaalta auto saa kyllä olla halvempikin ja pienempi kun tuo Ave on jo epäkäytännölisen kankea parkkihalleissa. Farkku ei ole välttämätön mutta viisiovisuus kyllä. Takatilat eivät ole kovin tärkeä asia.

        Avensiksessa vakiona oli (ne mitkä koin hyödyllisiksi):
        - automaattivaihde
        - automaatti-ilmastointi
        - koria vasten sähköllä kääntyvät peilit
        - automaattinen tihku
        - himmenevä taustapeili
        - ESP
        - radion äänenlaatu
        - kohtuullinen mukavuus ja melu

        Se mitä olisin vielä kaivannut
        - jos nuo edellä mainitut oikeasti toimisivat
        - penkki mikä ei paina yläselkää eteenpäin
        - riittävä ratin pitkittäissäätö
        - ristiselän tuki ( ei välttämättä säädettävä)
        - ketterämpi auto

        1) Rohkea vaihtoehto on uusi Fiat Croma STW 2.2 aut. Löytyy hyvin varusteltu businessversio. Ajettavuuta ovat lehdistössä kehuneet, melusta en tiedä, teknisesti hyvin sama kuin Vectar, 9-3SS. (halvempi kuin avensis)

        2) Honda CRV, automaatin saat samaan hintaan. Melua kyllä on, ehkä vähempi kuin Skodassa kuitenkin. Nelivedosta on hyötyä Suomessa oikeasti. Ajettavuudesta mutkatiellä joutuu tinkimään, mutta kaupungissa taasen helpompi kuin avensis. Niin ja talvella varmasti parempi joka paikassa. (noin avensiksen hintainen)

        3) V50T5. Kinetic varustepaketti vakiona, automaatti ilman lisähintaa. Hyvä ajaa, hiljainen, ketterä&kompakti, hyvät istuimet. Ei jää suorituskyvystä kiinni. Ellen mainoksita väärin muista vauhdittavat juuri myyntiä joillakin ilmaisilla varustepaketeilla (kalliimpi kuin avensis, vaikka pienempi)


    • Voorti_123

      Liity Modeon kannattajien joukkoon. Työsuhdeautona ei ole väliä paljonko korjaukset maksaa ja ruostekorjauksia odotellessa saat toisen auton tilalle.

      Voit sitten itsellesi ostaa sen Octavian, joka on laatuauto.

      • tämätuo

        uus dodge?


      • 2.4 STW
        tämätuo kirjoitti:

        uus dodge?

        Niin siis auto voisi olla ketterämpi kuin Avensis. Mondeo vielä isompana tuskin on sitä ja taas Focus on kovasti epämukava ihan alkaen penkeistä ja päättyen meluun.

        Dodge Caliber on hienon näköinen auto mutta tavaratila on käsittämättömän pieni ja auto sisältä kuin 70 luvun muovipulkka (kovaa _Muovin_ näköistä muovia). Automaatti olisi aina mukana mutta muuten varustelu on heikonpuoleinen.


    • 2.4 STW

      Kävin tutkimassa Golf ja Jetta tarjontaa. Lyhykäinen koeajo Jetta 2.0 DSG:llä (sportline) antoi ristiriitaisen fiiliksen. Moottori ja vaihteisto toimii oikein hienosti mitä nyt koneen melu häiritsee aina kun kaasua painaa.
      Ajettavuus sitävastoin oli pettymys. Ohjaus on jopa huonompi kuin Avessa. Se ei keskitä ja on keskialueella Avea tunnottomampi ja kun auto vielä vaelteli. Keli oli täysin tyyni joten tuulikaan ei voinut olla syynä.
      Jousitus tuntui oikeastaan aikas mukavalta vaikka autossa oli sportlinen 17" rinkulat ja 15mm laskettu jousitus.

      Mahtaako Golf olla ajettavuudeltaan yhtä huono kuin sportline Jetta?

    • Micra tai

      tai joku muu esim seurolee kalossi. olisivat hyviä vaunuja .

    • jani-petteri

      Avensiksessa. Ota vaan uus faceliftattu Avensis 2.2
      D-4D joko 150 heppasena tai sit se tykimpi (jos lompsa antaa periksi....). Ei tule varmasti pettymyksiä.

      • 2.4 STW

        Ei enää Tojotaa. Niitä on ollut riittävästi.
        Auto on ok uutena mutta heti kun se joutuu käymään pajalla, alkaa ongelmat... tai no tulee niitä ongelmia muutenkin ja siksisän sinne pajalle mennään .
        Sitä paitsi auto tulee olemaan ehdottomasti automaatti kuten nykyinen Avekin joten Tojon diselit on poissa laskuista.

        Tojolla ei siis ole yhtään mallia mikä tulisi kyseeseen. Sopuisa suorituskyky hyviin etutiloihan ja monikäyttöisyyteen mukavuudella ja pienellä käyttökuluilla höystettynä. Sellaista ei Tojolla ole. Parhaat vaihtoehdot ovat nyt Skoda octavia 2.0A / 2.0TDI dsg tai samoilla koneilla Golf , olettaen, että ovat hyviä ajaa. Jetta kokeilu ei oikein ollut lupaava ajettavuus mielessä Aveen verrattuna.


      • Minttu2
        2.4 STW kirjoitti:

        Ei enää Tojotaa. Niitä on ollut riittävästi.
        Auto on ok uutena mutta heti kun se joutuu käymään pajalla, alkaa ongelmat... tai no tulee niitä ongelmia muutenkin ja siksisän sinne pajalle mennään .
        Sitä paitsi auto tulee olemaan ehdottomasti automaatti kuten nykyinen Avekin joten Tojon diselit on poissa laskuista.

        Tojolla ei siis ole yhtään mallia mikä tulisi kyseeseen. Sopuisa suorituskyky hyviin etutiloihan ja monikäyttöisyyteen mukavuudella ja pienellä käyttökuluilla höystettynä. Sellaista ei Tojolla ole. Parhaat vaihtoehdot ovat nyt Skoda octavia 2.0A / 2.0TDI dsg tai samoilla koneilla Golf , olettaen, että ovat hyviä ajaa. Jetta kokeilu ei oikein ollut lupaava ajettavuus mielessä Aveen verrattuna.

        Vaikka tämä ei mikään Toyota palsta olekkaan niin en voi olla kommentoimatta, mulla on Toyota Corolla Wagon liisarina, kohta kolme vuotta täynnä eli vaihto on mullakin edessä - Eipä ole tarvinnu pajalla käydä kun renkaiden vaihdossa ja pakollisissa huolloissa. Corolla on ainakin korjannu tämän ratin syvyydensäätö puutteen mikä mun vuosimallissa vielä on. Onnea vaan etsinnälle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe