Autoiltiin pohjoisen reissu ja kaverin autossa oli Garminin autonavigaattori.
Tuo tietenkin oli uusi, eikä sen monipuolisiin toimintoihin oltu kovin tutustuttu.
Ongelmia ilmeni, kun paikkahauksi asetettiin Kilpisjärvi, laite löysi Kilpisjärventien Muoniosta, mutta ei Kilpisjärveltä. Ei siitä noin apua ole, ei me voida tietää minkänimisiä teitä ao. paikassa on.
Noo. senverran useasti on pohjoisessa tullut käytä, että Kilpinen löyty vanhalla muistilla ja takasinkin osattiin.
Sitten minulla oli käsikepsillä otettu edellisvuosilta leiripaikan paikkatiedot paperille, niille ei löytynyt autonavigaattorista paikkaa, johon ne olis voinut syöttää, jotta laite olis opastanut meidät tuonne.
Mielenkiintoinen piirre noissa on niiden ylihinnoitellut kartat ja niiden päivitykset.
Lisäpisteitä navigaattori saisi, jos sen voisi autosta irroittaa ja se toimisi käsikoneena ja jopa metsässä.
Olen nyt hankkimassa itsellenikin autonavigaattoria, mutta selvitän nämä seikat ennen ostopäätöstä.
Tuttavalla
10
2188
Vastaukset
- asiantuntijan
kokemuksia ko. navigaattoreista uusimmasta
Tuulilasista (heinäkuu 2006) niin jätät
moisen turhakkeen ostamatta.- prius
Selitystä vaikka mistä, mutta hyvin hyvin vähän faktaa pelissä esim. käyttöliittymästä. Ihan oikeasti, höpöjuttu koko artikkeli. Tai no on siitä iloa, jos ei mitään tiedä aiheesta etukäteen, koska yleistä asiaa siitä kyllä löytyy.
Älä usko mitään puheita turhakkeista. Osta Nuvi
300 tai uudempi malli 310.
Hintaa tosin tulee, mutta kun laitat sisään
lisäksi vapaa-ajankartan, niin johan on mukava ja
helppo navikoida myös metsässä.
Kannattanee odottaa se 310, jos ei ole vielä
saatavana, sillä siinä on mahdollista syöttää
paikka myös koordinaateilla.- S.u.k.a.S
Muistaakseni uuden päivityksen myötä saa nuvi 300 syötettyä koordinaatit. Ainakin se ilmoittaa paikan jo koordinaateilla. Jep Nuvi mallisto siitä hyvä kun saa maastokartat. Nuvin saa muutenkin tosi helposti auto telineestä mukaan, on myös helppo kuljettaa pienen koonsa vuoksi. Minkä nuvi mallin sitten ostatkin niin on skandinavian TAI euroopan kartta jo sisäisessä muistissa ja sisäistä muistia jää jäljellekkin n. 200mb vielä tyhjä muistikortti paikka.
- Classix
Itse päivitin Nuvi300:n uusimman version ja siinä voi syöttää paikan myös koordinaateilla.
Classix kirjoitti:
Itse päivitin Nuvi300:n uusimman version ja siinä voi syöttää paikan myös koordinaateilla.
Tämäpä oli hyvä tieto. Varmaankin päivitit
verkosta, mutta mistähän osoitteesta, ja miten?
Kiittäen tiedosta TäpinäClassix kirjoitti:
Garminin sivuilta päivitys onnistui ihan helposti,
mutta kaikki omat suosikit-pisteet haihtuivat
hornantuuttiin. Herää kysymys, olisikohan ne voi-
nut säilyttää kopioimalla koneen muistiin ja
siirtämällä sitten päivitettyyn nuviin?
Jos olis tietoa, niin muut nuvi 300 päivittäjät
säästyisivät turhalta työltä suosikkilistan päi-
vityksessä.- S.u.k.a.S
Täpinä kirjoitti:
vityksessä.Jep tein saman virheen ihan alussa. Nyt otan aina varmuuskopion koneelle, ennen uutta päivitystä.
- S.u.k.a.S
Täpinä kirjoitti:
vityksessä.Miten saan yhteyden sinuun. Olisi vähän asiaa. Sinullakin ymmärtääkseni Nuvi 300?
- Classix
Täpinä kirjoitti:
vityksessä.Garminia päivittäessäsi ota talteen koneellesi tiedosto nimeltä waypoints.gpx eli siellä sijaitsee itse lisäämäsi suosikit.
Kannattanee ehkäpä muutenkin varmuuskopioida koko garminin sisältö koneelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265