vipunostot sivulle

vasta aloittelija

Eli kiiinnostaa vaan tietää että millä painoilla te muut teette vipunostoja sivulle? Olen nyt n. 6kk treenannut kovaa ja oikealla ruokavaliolla. Tulokset nousseet kovasti.

Muta tuntuu että vipunostoja ei kehtaa tehdä ollenkaan kun 8kg tulee hikinen 10. 10kg käsipainoilla tekniikka ei tahdo enään pysyä kunnolla kasassa, mutta tulee silti oikeita toistoja n. 6.

16

6065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Persearska.

höh.. jotku isot bodaritki tekee ~10 kg kässäreillä.
      sitä paiti, jokanen tekee itselleen sopivilla painoilla.

• vasta aloittelija

Mietitytti vain asia, koska liike on niin vaativa. Ei kärsi isoja painoja ettei mene tekniikka paskaksi.

• JT-75
        vasta aloittelija kirjoitti:

Mietitytti vain asia, koska liike on niin vaativa. Ei kärsi isoja painoja ettei mene tekniikka paskaksi.

Hei,
        älä missäännimessä murehdi sitä onko sul rautaa liian vähän.. vaan keskity siihen et saat kunnolla tuntuman ja että tulee sarjat puhtaasti.
        Olkapäät on tosi arat.. ne kun rikot ni vaikuttaa kaikkeen ..mm. penkkiin, selkään jne.. eli varovasti niiden kanssa.
        Edellinen kirjoittaja oli oikeassa eli monet kokeneet ja seinän kokoiset kaverit tekee tosi pienillä painoilla tätä. Joskus salilla melkein sattuu ku joku ottaa liian isot painot ja sit koko kroppa keinuu ku lambadassa ku yrittävät saada painoja edes jotenkin ylös.. voi vaan kuvitella miten niiden "kehitys" menee..heh..
        Luin asiast myös Body lehdestä siel oli pari vitun isoa härkää ja toinen niistä just kertoi kokemuksistaan tässä liikkeessä, eli oli yrittänyt ottaa siihen mahd. paljon rautaa mukaan ja saada sen toimimaan, sit oli törmännyt salilla puolet isompaan kaveriin joka oli tehnyt kyseistä liikettä lähes puolet pienemmillä raudoilla ja käynyt kelaa et missähän vika..
        ole oikeesti varovainen ton liikkeen kanssa. treenaamisen pitää tuoda hyvää oloa, ei kättä kesäksi pakettiin =).
        Sit viel ku puhutaan takaolkapäistä ni viel vähemmän rautaa.. tee ennemmin pienillä raudoilla ja puhdas.. hidas liike.. se tekee pajon parempaa.
        no joo eiköhän tämä riittänyt tästä.
        Treeni-iloa

• 455555544

...Yhdellä kädellä. Saa laittaa enemmän painoa. Minäkin vasta-alkaja (6kk) ja viparit junnasi paikoillaan, mutta sitten rupesin tekemään yhdellä kädellä niin nyt on 11 kg. Kokeilin viime reenin jälkeen 2 kädellä niin tuli 8 kg 7 toistoa.

En tiedä teenkö jotain väärin, mutta kyllä nuo olkapäät on kasvanut. Muista hidas liike, keskity siihen liikkeeseen, kyllä se joskus siitä alkaa nousemaan...

• TeräsHiiri

Teeppä näin:

Kun otat painot, kumarrut kevyesti eteenpäin, niin että leukasi on suunnilleen varpaiden kanssa samassa linjassa. Koukistat kevyesti käsiä. Oikean kulman saat, kun annat kätesi roikkua vapaana ilman painoa sivulla ja siitä nostat kämmentä n. 5 cm.

Eli sinun pitäisi olla painojen kanssa kädet kevyesti koukussa ja hienoisessa etukumarassa.

Kun alat tekemään liikettä, et vie käsipainoja ensin munien eteen ja revi sieltä ylös, vaan koko liikkeen ajan painot pysyttelevät lonkan ja olkapään välissä. Painot siis eivät missään vaiheessa saa mennä yli olkapäälinjan, mielummin hieman alle. Eikä ne myöskään koskaan alastullessaan ohita lonkkaa.

Vaara on tuossa se, että kun painot saavat vauhtia munien edestä, ne liikkuvat kyllä ylös asti, mutta yläpisteessä tulee ns. hallitsematon hetki, kun painot alkavat lähtemään takaisin alas. Eli painoa on niin paljon, että sitä ei saada edes oikeasti olkapäälihaksella hilattua ylös, mutta se pitäisi liikkeen raskaimmassa pisteessä saada hallintaan ja tuoda alas. Veikkaan, että esim. sinä et kykene oikeasti pitämään 10 kg:n painoa hetkeäkään tuossa sivuasennossa, mutta silti teet sillä 6 toistoa.

Ja tuota 1 käden viparia en kyllä suosittele juurikin edellämainitusta syystä tehtäväksi ollenkaan.

Sanon silti, että todella edistyneet voivat tehdä isommillakin painoilla, noin hieman heijaamalla, mutta on oltava aivan satavarma mitä tekee.

8 kg:kin on mun mielestä jo aika raju paino sitten noin vähän treenanneelle tuolla tekniikalla minkä sanoin. Viparit on hyvä ja tehokas olkapääliike, niin pitkään kun se tehdään oikein. Se ei ole mikään egoliike. Anna muiden heijata, treenaa sä olkapäitä.

• 455555544

...menee. Juuri tuota ounastelin että olisiko sittenkin virhe tekniikassa. Taitaapa olla sillä ei tuota kymppiä kyllä jaksa millään pidellä tuolla "ylhäällä".

• vasta aloittelia
        455555544 kirjoitti:

...menee. Juuri tuota ounastelin että olisiko sittenkin virhe tekniikassa. Taitaapa olla sillä ei tuota kymppiä kyllä jaksa millään pidellä tuolla "ylhäällä".

kyllä teen 10 kilolla ihan puhtaita toistoja. Ihmettelin vain painojen pieneyttä, koska penkkikin on jo 130.

teräshiiri: Todella hyvä neuvo, ja olen tehnytkin suunnilleen noin viparit.

• 455555544
        vasta aloittelia kirjoitti:

kyllä teen 10 kilolla ihan puhtaita toistoja. Ihmettelin vain painojen pieneyttä, koska penkkikin on jo 130.

Mulla taas penkki 70kg ja noi viparit menee 9 kg tuolla tekniikalla ja 4 x 8toistoa...

• taasko näitä...

kukaan ei saa 130kg penkistä 6kk treenillä, piste.

• JT-75

Mikä v*ttu siin on ku ei mene perille.. siis ei niil kiloilla ole väliä, PÄÄASIA että saat kunnon tuntuman siihen lihakseen etkä riko itseäsi. jos teet sitä kahdella tai kymmenellä kilolla ni se on ihan v*tun sama. kuna toimii ja tuntuu susta hyvältä.
        Nää on just näitä. en voi mennä salille ku en penkkaa 160 kiloo. muut nauraa mulle.. huh huh..

• vähän...
        JT-75 kirjoitti:

Mikä v*ttu siin on ku ei mene perille.. siis ei niil kiloilla ole väliä, PÄÄASIA että saat kunnon tuntuman siihen lihakseen etkä riko itseäsi. jos teet sitä kahdella tai kymmenellä kilolla ni se on ihan v*tun sama. kuna toimii ja tuntuu susta hyvältä.
        Nää on just näitä. en voi mennä salille ku en penkkaa 160 kiloo. muut nauraa mulle.. huh huh..

muista verenpaineesi!

• vasta aloittelija.
        taasko näitä... kirjoitti:

kukaan ei saa 130kg penkistä 6kk treenillä, piste.

6kk olen käynyt salilla 2 välivuoden jälkeen. Kaveri alkoi käymään salilla penkin ollessa n.60. Hän pisti ruokavalion ja treenin kuntoon, puolen vuoden päästä kaverilla penkki 115 merkistä.

• vasta aloittelija
        455555544 kirjoitti:

Mulla taas penkki 70kg ja noi viparit menee 9 kg tuolla tekniikalla ja 4 x 8toistoa...

Sitä minäkin ihmettelen, on vissiin olkapäät ihan vitusti jäljessä?

• vasta aloittelija
        JT-75 kirjoitti:

Tiedätsä mistä traumat omn jääneet? Joskus penskana kun salilla aloin käymään, niin tein perkelen pienillä painoilla ja muutama isompi jätkä siinä vieressä nauroi ääneen ja ihmetteli painojen pieneyttä. Kyykkyäkään ei kestänyt tehdä 40kg kun joku tuli ja latas tankoon lisää ja pakottinostaan isompia rautoja. Täällä tällaista.'

Nyt ihan niinku vahingossa melkein aina tulee käteen vähän isompi paino.

• jaa..
        455555544 kirjoitti:

mulla penkki siinä 80 ja 90 välimaastossa varmaankin.. en ole kokeillut maksimia.. vipareita n. 15 kilolla.. :) hmmmm.. kyllä ne aika lailla hallitusti liikkuu.. mutta.. saattais mullakin olla aivan aiheellista vähän pienentää painoa ja tehdä vielä hallitummin..

• BritishDragon

Ite suosin vipareissa taljaa. Saan paremman tuntuman ja kun vielä tekee yhdellä kädellä ja seläntakaa..
      Jos teen vipareita sivulle(vapailla painoilla) yhdellä kädellä ja painot on 10-16kg välillä.
      Eli siihen nähden tuo on mun mielestä ihan jees paino.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7047
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1128
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe