3 syytä miksi muuttaa Vihtiin

Itä-Uusimaalainen

Kertokaa syitä 3 kappaletta miksi muuttaisin juuri Vihtiin? (Nummela, Kirkonkylä, Ojakkala yms vaihtoehdot, valitse yksi).

9

1780

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [mie]

1. Kaunista seutua 2. Rauhallista 3. Palvelut lähellä 4. Ihania ihmisiä 5. Helppoa kulkea muualle :)) riittääkö?

• 5 vuotta asunut

Nummelassa ainakin paras puoli on, että pääsee helposti Espooseen töihin ja toinen, että asuminen on edukkaampaa kuin pks-seudulla. Kolmas hyvä puoli on suht. hyvät marketit (ja muutama pikkupuotikin, jotka tosin ei yleensä ole koskaan auki kun tulee töistä).

• 20 vuotta Nummelassa.

Itse suosittelen Nummelaa tai lähiympäristöä.
        Ainakin mä oon viihtynyt ja tuskin muutan lähiaikoina poiskaan. Eipä ole tarvetta.

-Suht rauhallinen paikka
        -Löytyy kaikki tarvittavat palvelut
        -Hyvät liikenneyhteydet pääkaupunkiseudulle
        -Mukavia ihmisiä suurin osa
        -Kaunista aluetta
        -Paljon turvallisempi kun esim. Helsinki
        -Silti vilskettäkin on
        -Ei ole pieni paikka, mutta ei isokaan! Juuri sopiva.

• Justiina
        20 vuotta Nummelassa. kirjoitti:

Itse suosittelen Nummelaa tai lähiympäristöä.
        Ainakin mä oon viihtynyt ja tuskin muutan lähiaikoina poiskaan. Eipä ole tarvetta.

-Suht rauhallinen paikka
        -Löytyy kaikki tarvittavat palvelut
        -Hyvät liikenneyhteydet pääkaupunkiseudulle
        -Mukavia ihmisiä suurin osa
        -Kaunista aluetta
        -Paljon turvallisempi kun esim. Helsinki
        -Silti vilskettäkin on
        -Ei ole pieni paikka, mutta ei isokaan! Juuri sopiva.

No, ei täältä Nummelasta nyt kaikkia tarvittavia palveluja sentään löydy. Kyllä tämä on vain lähiö. Terveysaseman ilta- ja viikonloppupäivystys on Lohjalla, samoin kaikki sairaala- ja poliklinikkahoito. Myös kulttuuripalvleut ovat aika vähissä, teatteri on lähin Lohjalla, leffoista täällä ei ole juuri mitään tarjontaa. Ja jopa Nummelan Alkonkin valikoima on aika rajoittunut. Nyt kun täällä on ollut telkkarikin pimeänä, niin vähissä on tekeminen viikonloppuna.

• Höpö!
        Justiina kirjoitti:

No, ei täältä Nummelasta nyt kaikkia tarvittavia palveluja sentään löydy. Kyllä tämä on vain lähiö. Terveysaseman ilta- ja viikonloppupäivystys on Lohjalla, samoin kaikki sairaala- ja poliklinikkahoito. Myös kulttuuripalvleut ovat aika vähissä, teatteri on lähin Lohjalla, leffoista täällä ei ole juuri mitään tarjontaa. Ja jopa Nummelan Alkonkin valikoima on aika rajoittunut. Nyt kun täällä on ollut telkkarikin pimeänä, niin vähissä on tekeminen viikonloppuna.

Nummelassa ainakin on terveysasemalla iltapäivystys! Leffateatterissa vaihtuu ihan kivasti uutuus leffat! Kesäteatteri/Vihdin Teatterikin täältä löytyy!!

Kirjasto on uusi ja valikoima on hyvä!! Alkosta löydän sopivat viinit lihalla/kalalle shampanjat juhlaan!!

Uimahalli on uusittu joitakin vuosia sitten eli on siisti ja viihtyisä niin lapsille kuin myös aikuisillekin.

Nummelassa on hyvä asua! Asuntojen hinnoista nyt puhumattakaan, täällä mm. rivarit ovat huomattavasti halvempia kuin esim. espoossa minne ajat autolla 25min. :)

• Pertsa81

1. Rauhallista ja mukavaa seutua ja lähellä Helsinkiä.

2. Hyvät päivittäistavarakaupat ja Nummelasta erinomaiset bussiyhteydet Helsinkiin, erikoiskauppoja ja palveluita tulee jatkuvasti lisää.

3. Asunnoilla hyvä hinta/laatu suhde

Asuinpaikka kannattaa valita seuraavasti

Nummela: Jos arvostat sitä että hyvät kaupat, palvelut ja harrastukset ovat kävelymatkan päässä ja joukkoliikenneyhteyksien tulee olla moitteettomat, autoa ei välttämättä tarvitse. Nummelan laitimmaisillakin alueilla asuessa kävelymatkat keskustaan on vain kolmen tai neljän kilometrin luokkaa.

Kirkonkylä: Kaunis ja viihtyisä kirkonkylämiljöö, kohtuulliset päivittäistavarapalvelut. Vähän kauempana Helsingistä, mutta bussit kulkee silti kohtuullisesti Helsinkiin. Asunnot hieman halvempia mitä Nummelassa.

Ojakkala: Arvostettu, mukava ja turvallinen maaseutumainen taajama josta lyhyt matka Nummelaan (6 km). Erinomainen paikka esim. lapsiperheille. Bussiyhteydet ovat surkeat joten oma auto on lähestulkoon välttämätön. Asuntojen hinnat lähestulkoon Nummelan tasolla.

• Nummelalainen

1. Ei mitään tasaista vetistä savipeltoa kuten itä-uusimaa vaan harju ja järviä. Kaunista.

2. Suomenkielinen. EI pakkoruotsia esim. katujen nimissä.

3. Hyvät yhteydet Espooseen töihin.

• mieti kahdesti

alue on aika rauhallista ja mukavaa, ja juhannuksena vihdissä on aina hienot rantaohjelmat. Toisaalta jos aiot rakentaa taloa tai tuot lapsia mukana, kunta on erittäin lapsivastainen (lopettavat tärkeitä kyläkouluja) ja parinkin lähteen mukaan rakennuslupapäättäjissä on varsin korkealla pallilla ainakin kaksi erittäin epämiellyttävää ihmistä, jotka voivat pelkkää kiusaa tehdäkseen sanoa, että talosi on puoli metriä väärässä paikassa ja pitää siirtää (tosijuttu).

• NUMMELA

Huhdanpelto (Vanhan-Sepäntie - Naaranpajuntie) alue on
      1. RAUHALLINEN
      2. LÄHELLÄ PRISMAA, CITYMARKETTIA, LINJA- AUTO ASEMAA
      3. ENÄRANTA-UIMAPAIKKA LÄHELLÄ! KAUNIS LUONTO JA HYVÄT ULKOILUMAHDOLLISUUDET!
      4. HELSINKIIN 40min JA ESPOOSEEN 25min!!

Tervetuloa siis Nummelaan!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82