nyt olen syömässä kolmatta levyä (lopussa) diane novaa menkkojen siirtämistarkoituksessa.. Kolmannen kiekon ensimmäisellä viikolla söin lisäksi 7pvn antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen. Tällöin emme käyttäneet muuta ehkäisyä... kuurin loppumisesta n. vko eteenpäin alkoi ns. "tiputteluvuoto" ja nyt vaikka syön pillereitä edelleen, minulla on jo "kunnon" kuukautisvuotoa... onkohan kyse pelkästä hormoonioikuista vai onko mahdollisuus myös raskauteen? milloin raskaustestin voi tehdä ja se on validi? ajattelin lopettaa levyn kesken (enää 2 pilleriä tältä kuulta ottamatta) ja antaa vuodon tulla. Sitten ajattelin aloittaa pillereiden kanssa taas ns. normaalisti. Onko pillereiden syömisestä haittaa jos olen raskaana? antaako raskaustesti tuloksia vaikka syönkin pillereitä? milloin olisi "oikea" aika tehdä testi/raskaus tai ei-raskaus havaittavissa?
Paljon kiperiä kysymyksiä, kiitos tuhannesti jos joku jaksaa vastata!!:)
Paljon kiperiä kysymyksiä, kiitos tuhannesti jos joku jaksaa vastata!!:)
Vastaukset 3
Vanhimmat
Arvaa vaan, niin minä olen ihan samassa tilanteessa. on yhtäkkiä tullut tiputteluvuotoa, ja sitä ennen söin useamman laatan putkeen, joskus vähän miten sattuu....
Kuulemma matalahormoniset pillerit saattaa tehdä vuotoja sen takia, että hormonitaso ei pysy tarpeeksi korkealla. toivon että tämä olisi minunkin kohdallani niin, eikä vauvoja ole tulossa. tässä sitten odotellaan että miten tulevaisuudessa....
Todennäköisesti kysymyksessä on kohdallasi vain se, että pillereitä on syöty paljon, ja tiputtelu tarkoittaa sitä että kuukautisten on aika tulla. Kuulemma pillereitä voi syödä myös niin, että syö niin pitkään putkeen kun tiputtelu alkaa ja lopettaa sitten!
soita ehkäisyneuvolaan ja kysy sieltä neuvoa.
Oot paksuna!! Eikun neuvolaan jo kipinkapin yhteyttä ja poikakaveria tenttaamaan, että ottaako vastuuta vai ei!!
Lopeta pillerit nyt ja anna vuodon tulla. On luultavasti aivan tavalliset kuukautiset ja tiputteluvuoto normaalia, jos syö monta liuskaa putkeen. Tee testi nyt ja toisen kerran viikon päästä. Jos testi on negatiivinen kummallakin kerralla, jatka pillereitä normaaliin tapaan. Jos olet raskaana, pillerit vahingoittavat lasta. Joskus testit voivat olla epäselviä, joten mene tällöin lääkäriin varmistamaan asia.