Löytyi sopiva kulkupeli, hinnaltaan ja malliltaan. Ainoa "ongelma" on, että ko. kappale on kolaroitu ja sitten korjattu. Tämä luonnollisesti selittää osaltaan sopivaa hintaa.
Miten tälläiseen ajopeliin tulisi suhtautua? Koeajossa auto toimi ihan moitteetta, siis tälläisen amatöörin mielestä. Kannattaako autoa käyttää esim. autotohtorilla, osaavatko he katsoa (etenkin jos erityisesti pyytää) jotain yksityiskohtia tälläisessä tapauksessa?
Kiitos jos jollain kokeneemmalla olisi kommentteja!
Kolaroidun ja korjatun auton osto
20
4517
Vastaukset
- on piileviä
vikoja, jotka tulevat esiin myöhemmin. Ja niiden korjaaminen on yleensä sika hintaista. Viat voivat olla myös vaikea löytää. En ostaisi ikinä.
Juha Muja- nippeli
Millaisestakohan kolaroinnista tässä oli kyse?
Törmätty Prisman pihalla kärrykatokseen ja etulokasuoja vaihdettu vaiko ajettu katon kautta ympäri ja lunastukseen?
Pieniä peltivahinkoja sattuu todella paljon ja melkoinen osa autoista onkin tällaisen tällin saaneita. Vuosittain vakuutusyhtiöt korvaavat lähes 350.000 vahinkoa. Ja kun autoja on yhteensä pari miljoonaa, niin valtaosa autoista on kolaroituja.
Jos auto on ollut lunastettuna, niin jättäisin väliin, ellei hinta sitten todellakin jousta todella paljon. Ja silloinkin autotohtorille ennen kaupantekoa. - Ravi-Paisti
nippeli kirjoitti:
Millaisestakohan kolaroinnista tässä oli kyse?
Törmätty Prisman pihalla kärrykatokseen ja etulokasuoja vaihdettu vaiko ajettu katon kautta ympäri ja lunastukseen?
Pieniä peltivahinkoja sattuu todella paljon ja melkoinen osa autoista onkin tällaisen tällin saaneita. Vuosittain vakuutusyhtiöt korvaavat lähes 350.000 vahinkoa. Ja kun autoja on yhteensä pari miljoonaa, niin valtaosa autoista on kolaroituja.
Jos auto on ollut lunastettuna, niin jättäisin väliin, ellei hinta sitten todellakin jousta todella paljon. Ja silloinkin autotohtorille ennen kaupantekoa.Myyjän mukaan etupää kolaroitu, ei sen tarkemmin kommentoinut että kuinka pahasti. Onko tietoa saako jostain esim. rekisterinumeron perusteella selvitettyä, että onko ko. auto lunastettu?
Ilmankos kauppahinta tosiaan tuntuikin perin hyvältä ;-) - kolarimies
Ravi-Paisti kirjoitti:
Myyjän mukaan etupää kolaroitu, ei sen tarkemmin kommentoinut että kuinka pahasti. Onko tietoa saako jostain esim. rekisterinumeron perusteella selvitettyä, että onko ko. auto lunastettu?
Ilmankos kauppahinta tosiaan tuntuikin perin hyvältä ;-)Mikäs auto olisi kyseessä, eli onko eksoottista tekniikkaa vai ihan peruskamaa?
Esim. keulakolaroitua turboautoa en ihan heti lähtisi ostamaan vaikka myyjä kuinka kehuis sen olevan kunnossa... - Ravi-Paisti
kolarimies kirjoitti:
Mikäs auto olisi kyseessä, eli onko eksoottista tekniikkaa vai ihan peruskamaa?
Esim. keulakolaroitua turboautoa en ihan heti lähtisi ostamaan vaikka myyjä kuinka kehuis sen olevan kunnossa...9-3 saab 2002.
- Kolarimies
Ravi-Paisti kirjoitti:
9-3 saab 2002.
Musta, matalapaineturbo, automaatti? :)
- Ravi-Paisti
kolarimies kirjoitti:
Mikäs auto olisi kyseessä, eli onko eksoottista tekniikkaa vai ihan peruskamaa?
Esim. keulakolaroitua turboautoa en ihan heti lähtisi ostamaan vaikka myyjä kuinka kehuis sen olevan kunnossa...Eli kyseessä on ihan peruskamaa, eli muutaman vuoden ikäinen Corolla. Ja itse kun en mitään autoista ymmärrä, niin vähän arvelluttaa tälläisen ostaminen. Tosin sen verran pitää olla pelimiestä, että selvittää mitä tälläisessä tilanteessa kannattaa tehdä. Hinta on noin 2000 euroa halvempi kuin kaupassa ja kyseessä on vielä ns. paremmin varusteltu malli. Itsekseni olen pohdiskellut, että onko tuo hinnan alennus riittävä verrattuna siitä seuraavaan jännitykseen.
- Tiedät
Mistä tiedät, mitä olet ostanut, kun vuosittain kolhitaan ja kolaroidaan lukuisia uusiakin autoja jo ennen, kun ne luovutetaan asiakkaalle. Ja käytetyt ovat sitten vielä ihan oma lukunsa. Maalipinnasta pystyy ehkä näkemään, onko autoa paikkailtu, mutta eipä juuri muuten. Kuten muista vastauksista kävi ilmi, kolareita on niin monen tasoisia.
- kolarimies
Ravi-Paisti kirjoitti:
Eli kyseessä on ihan peruskamaa, eli muutaman vuoden ikäinen Corolla. Ja itse kun en mitään autoista ymmärrä, niin vähän arvelluttaa tälläisen ostaminen. Tosin sen verran pitää olla pelimiestä, että selvittää mitä tälläisessä tilanteessa kannattaa tehdä. Hinta on noin 2000 euroa halvempi kuin kaupassa ja kyseessä on vielä ns. paremmin varusteltu malli. Itsekseni olen pohdiskellut, että onko tuo hinnan alennus riittävä verrattuna siitä seuraavaan jännitykseen.
Ota rekkari ylös ja soita toyotalle, kysäise missä korjattu ja mitä tehty. Kertovat yleensä laskun loppusumman josta voi päätellä vaurion laajuuden n. suunnilleen...
Jos autoa ei ole korjattu merkkikorjaamolla, niin en kyllä sen enempää ostoa harkitsisi vaan siirtyisin suosiolla katselemaan muita yksilöitä.
Yksi omista autoistani on ollut kolaroitu, '95 vuoden civicci jonka ostin vuonna '99. Soitin veholle ja kysäisin historiaa, laskun summa reilu 20 tmk, keulakolari. Vaihdettu lokarit, valot, jäähdytin ja maalattu auto uusiksi, ei sävyeroja.
Auto toimi loistavasti ja sisälsi tosiaan uudet kirkkaat valot, ruosteettoman syylärin ja upean maalipinnan.
Ajoin autolla reilut 100 tkm eikä mitään ihmeellistä esiintynyt. - Ravi-Paisti
Kolarimies kirjoitti:
Musta, matalapaineturbo, automaatti? :)
Keksi taas olla hauska ja käyttää tätä nimimerkkiä. Eli ei todellakaan ole Saab, vaan kuten toisessa vastauksessa kirjoitin, niin perusjapsi.
- kolarimies
Ravi-Paisti kirjoitti:
Keksi taas olla hauska ja käyttää tätä nimimerkkiä. Eli ei todellakaan ole Saab, vaan kuten toisessa vastauksessa kirjoitin, niin perusjapsi.
Tiedän nimittäin yhden lunastetun 2002 mallisen 93 saabin, musta automaatti matalapaineturbo, jonka vak. yht. lunasti ja nyrkkipaja parsi kasaan ja oli myymässä jollekin hyväuskoiselle kys. yksilöä... Vak . yhtiön korjausarvio oli 16 000 euroa ja autoa kaupattiin 18 tuhannella eurolla... :)
Ei kyllä syntynyt kauppoja kun ostaja älysi soittaa entiselle omistajalle. - kutvonen1111
Tiedät kirjoitti:
Mistä tiedät, mitä olet ostanut, kun vuosittain kolhitaan ja kolaroidaan lukuisia uusiakin autoja jo ennen, kun ne luovutetaan asiakkaalle. Ja käytetyt ovat sitten vielä ihan oma lukunsa. Maalipinnasta pystyy ehkä näkemään, onko autoa paikkailtu, mutta eipä juuri muuten. Kuten muista vastauksista kävi ilmi, kolareita on niin monen tasoisia.
joo, mutta kolariautolla tarkoitetaan lunastettua tai muuten pahasti vaurioita kärsinyttä, EIKÄ MITÄÄN OSTOSKÄRRYJÄ RAAPAISSUTTA PINTA NARMUPELIÄ.
IDIOOTTI! - IDIOOTTI!
kutvonen1111 kirjoitti:
joo, mutta kolariautolla tarkoitetaan lunastettua tai muuten pahasti vaurioita kärsinyttä, EIKÄ MITÄÄN OSTOSKÄRRYJÄ RAAPAISSUTTA PINTA NARMUPELIÄ.
IDIOOTTI!Tiedän mm. aivan uuden merkkiliikkeen auton jota korjattiin 25000 eurolla, eikä vauriot olleet mitään OSTOSKÄRRYISTÄ TULLEITA PINTANAARMUJA. Eikä siitä korjauksesta varmastikkaan mainittu auton seuraavalle ostajalle. Ja mikä vitun valopää olet, jos luulet, että kolari on sama asia, kuin auton lunastuskuntoon romuttaminen. Nykyautot ovat yleensä niin arvokkaita, että niihin voidaan tehdä suuriakin korjauksia.
- vielä näytän
IDIOOTTI! kirjoitti:
Tiedän mm. aivan uuden merkkiliikkeen auton jota korjattiin 25000 eurolla, eikä vauriot olleet mitään OSTOSKÄRRYISTÄ TULLEITA PINTANAARMUJA. Eikä siitä korjauksesta varmastikkaan mainittu auton seuraavalle ostajalle. Ja mikä vitun valopää olet, jos luulet, että kolari on sama asia, kuin auton lunastuskuntoon romuttaminen. Nykyautot ovat yleensä niin arvokkaita, että niihin voidaan tehdä suuriakin korjauksia.
itse sä puhuit kolhinnasta, saatana. kolari krojattu on jotain ihan muuta. sä et kyllä tajua mistään yhtään mitään, ei ilmeisesti luetun ymmärtäminen ollut kovin vahvaa sulle. finninaamariakan tuskin saat pois..
- kolarimies
IDIOOTTI! kirjoitti:
Tiedän mm. aivan uuden merkkiliikkeen auton jota korjattiin 25000 eurolla, eikä vauriot olleet mitään OSTOSKÄRRYISTÄ TULLEITA PINTANAARMUJA. Eikä siitä korjauksesta varmastikkaan mainittu auton seuraavalle ostajalle. Ja mikä vitun valopää olet, jos luulet, että kolari on sama asia, kuin auton lunastuskuntoon romuttaminen. Nykyautot ovat yleensä niin arvokkaita, että niihin voidaan tehdä suuriakin korjauksia.
Nykyautot ovat tosiaan arvokkaita mutta siitä johtuen niitä ei todellakaan aleta parsimaan kasaan vaan ne lunastetaan mieluummin.
- Simo
kolarimies kirjoitti:
Nykyautot ovat tosiaan arvokkaita mutta siitä johtuen niitä ei todellakaan aleta parsimaan kasaan vaan ne lunastetaan mieluummin.
Ei uuden yli 30000 euron auton korjaukseen kannata pistää esim. 5000 euroa, vaan ennemmin ne lunastetaan. Merkkiliikkeisssä oikaisurobotit pölyttyvät käyttämättöminä ja autopeltisepät ja automaalarit kärsivät massatyöttömyydestä. Onhan se tietenkin paljon järkevämpää laittaa esimerkiksi alle 5000 euron auton korjaukseen vaikkapa 3000 euroa. Ja erityisesti niissä tapauksissa, joissa auton omistajalla ei ole kaskoa, auton lunastajia on ihan jonoksi asti :)
- T Urpo
Ravi-Paisti kirjoitti:
Eli kyseessä on ihan peruskamaa, eli muutaman vuoden ikäinen Corolla. Ja itse kun en mitään autoista ymmärrä, niin vähän arvelluttaa tälläisen ostaminen. Tosin sen verran pitää olla pelimiestä, että selvittää mitä tälläisessä tilanteessa kannattaa tehdä. Hinta on noin 2000 euroa halvempi kuin kaupassa ja kyseessä on vielä ns. paremmin varusteltu malli. Itsekseni olen pohdiskellut, että onko tuo hinnan alennus riittävä verrattuna siitä seuraavaan jännitykseen.
2000 tonnia on liian vähän, etenkin jos auto
on niin sanottu kaksikilpinen, eli ollut rekiste-
ristä poistettuna.
Vaikka auto toimisikin hyvin niin et saa sitä
myytyä muuta kuin roimalla hinnan voimalla.
Kannattaa raapia se kaksitonnia kasaan ja ostaa
kolaroimaton.
Joudut myydessäsi tai vaihtaessassasi itse maksa-
maan sen nyt saatavana olevan kaksitonnisen aina-
kin kahteen kertaan.
- alkup. Ravi-Paisti
Pitikö viedä mun nimimerkki? Saakeli, täällä ei paljoa pidä kirjoitella, teinit keksii heti jotain hauska.
Saab 9-3 punainen 2.0t 2002 ajettu 149000 ja hinta ois 14000€ - Kalles-
Moi, selvitä ensin kuinka pahasti auto on kolaroitu ja missä korjattu. Parhaiten selviää soittamalla edelliselle omistajalle. Mikäli on pahasti kolaroitu, älä osta. Tekniikan Maailma on tutkinut kolarikorjattuja autoja (uudehkoja autoja, vakuutusyhtiöiden hyväksymiä korjaamoita) ja jälki on ollut alle arvostelun. Autot on "kasattu" kovassa kiireessä, korjauksissa tehty paljon virheitä ja esim. ruostesuojaus hitsaussaumoista unohdettu yleensä täysin. Päälle saattaa näyttää hyvältä, mutta syvällisempi tutkiskelu paljastaa aikapommin.
Joten, älä osta, nyt halpa auto saattaa käydä ajan mittaan todella kalliiksi ja vaaralliseksi.- Kokemusta
Yksikään kunnollinen autoliike ei ota kolaritaustaista autoa edes vaihdossa. Myöskään kukaan fiksu yksityinen ei osta kolariautosta rakennettua kittipalloa.
Rusinaksi ajetusta ei koskaan saa moukaroitua samanlaista kuin se oli alunperin. Aina jää jotakin piilovikoja ym. Ne tulevat esiin ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi maalaus saattaa alkaa lohkeilla jne.
Kolariautosta kasatun viritelmän arvo on korkeintaan puolet kolaroimattoman auton hinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448