Fiat punton tyyppiviat ja kestävyys?

kysyjä?

Moi!

Ollaan hankkimassa noin 97:vm olevaa puntoa toiseksi autoksi ja olis hyvä saada tietää
muutama asia jos joku osais kertoa?

Esim:

-Miten moottori kestää jos on ajettu 150-200 tuhannen väliltä

-Miten suuri ero on tehossa,kiihtyvyydessä kestävyydessä jos verrataan 1,1 litrasta tai 1,3 litrasta

-Miten ruostepuoli noin yleensä puntossa,ruostuuko helposti

-Mistä halpa hinta,Esim pari ilmoitusta ollut
1900 euroa 97vm

-Tyyppiviat,yleisimmät korjaustarpeet

-pystyykö itse tekemään mitään

96

48411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en..

      maksais 9v vanhasta 150-200 tonnia ajetusta puntosta ku 1000-1100e.. jos on tosi helmi niin ehkä 1500e.

      • ilmeisesti

        seurannut Puntojen hintoja kun tuollaisia kirjoittelet.....


      • en...
        ilmeisesti kirjoitti:

        seurannut Puntojen hintoja kun tuollaisia kirjoittelet.....

        jos minua tarkoitit kommentillasi, niin en tarkoittanutkaan sitä et mitä puntoista pyydetään, vaan sitä että jos joku minulle tuollaista tarjoaisi, niin ITSE EN AINAKAAN maksaisi kuin mainitsemani hinnan. voihan joku puupää maksaa vaikka 5 tonnia, mut se ei ole mun ongelma.


    • JOTAIN...

      Itsellä 55 Punto.100000 ajettu,-97. Takatukivarren laakerit tyyppivikana,korjaus 200 egee,sisältäen uuden tukivarren,eli ei kallis.Ajelen vain talvisin kyseisellä värkillä.Aina lähtenyt hyvin käyntiin,ilman pienintäkään ongelmaa.En käytä lohkolämppäriä.Itse ottaisin tehokkaamman version.Ei ruosteongelmia aiunakaan vielä havaittu. Hintasi kuulostaa halvalta.

    • Punto97

      Ollut mulla uudesta asti, nyt ajettu 100 000.

      Vikoja:

      -Lämmityslaitteen kenno alkoi vuotaa heti kun takuu loppui. Kenno ei ole tarvikkeena kallis, mutta tosi paskamainen vaihtaa.

      -Lämmityslaite ei lämmitä. 97 punto on pirun kylmä auto, kaupunkiliikenteessä suorastaan vaarallinen. Yleensä ei lämppärin kennoa kannata korjata paikkauslitkuilla. Nyt sen tein kun ei lämppäri muutenkaan toimi...

      - 50 000 km:n kohdalla jarrupalat olivat loppuun kuluneet. Yllättävää oli että myös jarrulevyjen paksuus oli alarajassa. Koskaan aiemmin ei ole tullut vastaan autoa johon vaihdetaan aina levyt ja palat samalla kertaa...Vaikka on sentään autoja tullut laiteltua jo pidempään...

      -55 000 km:n kohdalla pimeni sytytyksen ohjainyksikkö. Vain käyttämätön alkuperäinen varaosa toimii ajoneston takia. Hinta 1000 €.

      -Takatukivarren laakeri hajosi. Toisin kuin edellinen kirjoittaja sanoo, korjaus ei maksa 200 €. Korjaussarja maksaa tarvikkeena 30 € ja sisältää laakerit, tiivisteet ja akselin. Ei tukivartta. Itse vaihdoin.

      - Kannentiiviste paloi 95 000 km kohdalla. Yleensä fiiateista niitä palaa, niin tästäkin.

      - 100 000 km:n kohdalla alkoi pyyhkijöitten moottori huutaa. Moottori oli saanut vettä kun vedenpoistoaukot oli lehtien tukkimat. Uuden moottorin hinta 88 €. Vaihdoin vanhaan laakerin, korjaus maksoi 5 €...

      - Lisäksi etujousitus on kolistanut uudesta lähtien. Merkkihuolto ihmettelee syvästi vikaa. Eivät ole saaneet korjattua. Jousijalan yläkiinnikkeen kumi on vähän huono...

      Yleisesti ottaen aika rimpula auto, mutta kai ne on kaikki merkit samanlaisia nykyään? Suurin haitta ko. autossa on olematon lämmityslaite. Tuollainen puute pitäisi olla este tyyppikatsastukselle Suomen oloissa.

      • Lämmppäri

        On todella tehokas ja toimiva. On näemmä kehitys työtä tehty sittemmin.Mutta kyllä niitä pikku vikoja oli koko takuu ajan.Onneksi takuu hoiti hommat.Mutta ajoltaan erinomainen,noin pikkuiseksi autoksi.


      • Punto -01

        P jolla ajoin 115000. Kone varmaan muuten kestää mutta mulla oli myös kansipahviremppa kohdalla 95000, on nimenomaan Punton, ei joka-Fiatin tyyppivika. Ei ruostu pääkaup.seudun suolaloskassakaan. Jarrupalat vaihdettiin 80000 kohdalla, kaupunkiliikennettä oli runsaasti. Kolmen vuoden takuuseen ei korjattu mitään kun kaikki pelasi. Hinta ei paha kun vähän tinkasee.


      • Anonyymi

        onpahan noita fiatteja ollu lyhen elämäni varella mutta punto on ihan hyvä pirssi mutta niin kun kaikkien autojen kanssa jos vaan ajetaan eikä huolehdita perusasioista on ongelmia myöhemmin! tuo takatuoennan ongelma on yksi tyyppivika mutta ei enään uudemmissa kun makaroni insinöörit palasi unossa oleeseen takaakseli rakenteeseen ei ihan sama mutta kuitenkin.sitä paitsi uno oli helvetin hyvä auto ajaa mitä tulee lämpöongelmiin vika useinmiten temostaatissa enkä suosittele ostamaan puntoa missä ei ole lämpömittaria on kyllä varoitusvalo mutta kun se syttyy on jo paska housussa!moottori on itsessään luotettava eikä yleensä syö öljyä niinkuin jotkut vag yhtiön tuotteet heti uudesta alkaen niistäkin on kokemusta ja ettei punto ole lämmin? ei pidä paikkaansa jos termari ja jäähdytys järstelmän ilmaus on tehty kunnolla niin pirssi on lämmin muttei mikään sauna tai volvo tai saabbi että tämmöstä viesstiä ukko 60 v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onpahan noita fiatteja ollu lyhen elämäni varella mutta punto on ihan hyvä pirssi mutta niin kun kaikkien autojen kanssa jos vaan ajetaan eikä huolehdita perusasioista on ongelmia myöhemmin! tuo takatuoennan ongelma on yksi tyyppivika mutta ei enään uudemmissa kun makaroni insinöörit palasi unossa oleeseen takaakseli rakenteeseen ei ihan sama mutta kuitenkin.sitä paitsi uno oli helvetin hyvä auto ajaa mitä tulee lämpöongelmiin vika useinmiten temostaatissa enkä suosittele ostamaan puntoa missä ei ole lämpömittaria on kyllä varoitusvalo mutta kun se syttyy on jo paska housussa!moottori on itsessään luotettava eikä yleensä syö öljyä niinkuin jotkut vag yhtiön tuotteet heti uudesta alkaen niistäkin on kokemusta ja ettei punto ole lämmin? ei pidä paikkaansa jos termari ja jäähdytys järstelmän ilmaus on tehty kunnolla niin pirssi on lämmin muttei mikään sauna tai volvo tai saabbi että tämmöstä viesstiä ukko 60 v

        Joo kyllä Punto vm03 ainaski lämmin talviauto ...Ainoo vika mun Fiius on nyt vaihdevaijeri ...Se jokasiirtää eteen taakse ... Lä.pövaipan alumiinisen poisto pohjasta ja sit pääsee itse vaihdekoteloon käsiksi jossa liitoskohdat siirto ja poikittaisliikevaijereille ... kotelo ei mahdu tulemaan tai kääntymään tunnelissa jossa alapuolella kulkee pakoputkista ... Joutuu sen irrottamaan tieltä vaihtaakseen uuden ehjän siirtovaijerin ...


    • ruostu helposti,

      yleensäkään 90- ja 2000-luvun Fiatit ei ruostu helposti, moni muu merkki ruostuu paljon nopeammin. On lämmin auto ja hyvä ajettava. Kuluttaa vähän ja kyllä kulkee vaikka olis pienikin kone. Vähän vikoja.

      • "EI ruostu, VÄHÄN.."

        BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Toi meni kyllä monen Fingerporinkin ohi! =DDD


      • niinpäniin
        "EI ruostu, VÄHÄN.." kirjoitti:

        BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Toi meni kyllä monen Fingerporinkin ohi! =DDD

        Mikäs siinä niin hauskaa on? Punton kori yleensä yllättävän ruosteeton jos vertaa saksalaisiin samanikäisiin japseista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        "EI ruostu, VÄHÄN.." kirjoitti:

        BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Toi meni kyllä monen Fingerporinkin ohi! =DDD

        Eikö sekopää osaa edes kirjoittaa, taidat olla Niuvanniemen "älymystöön" kuuluva.


    • missä fiat sielä viat

      Nojoo, ei punto huono ole. Itselleläni on vm01 16v 1.2 kokonen punto jolla itse olen ajanut n.10 tuhatta ja mittari näyttää nyt 92 tuhatta. Kiihtyy kyllä mielestäny erittäin hyvin, totta kai suhteessa auton koneeseen. Nopeasti saavuttaa sen 140km/h ainakin. Huiput mitä päässyt on 155 niinkuin tehdas lupaa!! Suurin vika mikä mulla on ollut niin sähköviat. Lukuisat sellaiset. Ongelma on ollut ikkunoissa, jotka eivät toimi sitten millään. Pari kertaa kävin korjaamassa josta maksoin itseni kipeäksi joten olen antanut ikkunoiden olla rikki. No, onneksi pelkääjän puolen ikkuna toimii (vielä:) Sen lisäksi kuskin puolen penkinlämmittäjä rikki, mutta apukuskin puolinen toimii... Vähän aikaa sitten alkoi pihamaa haisemaan bensalta ja mietin että mistä moinen. No puntostahan se tihkutti, tosin sitä se ei tee kokoaikaa, ja eipä sieltä paljoa sitä tipu. Tupakansytytin oli rikki kunnes tuli päivä kun avasin koko keskikonsolin irti ja huomasin että liitin siihen tupakansytyttimeen oli irronnut, no siinä ei sitten muuta tarvinnut kuin tökätä takaisin kiinni ja konsolin paikalleen mikä oli suht nopeaa tehdä. Plussaa pitää antaa punton näppärästä ajettavuudesta. City nappula antaa todella hyvän ajotuntuman kaupunki ajossa. Kulutus on vähäistä, ja pienellä tankilla (oliko se nyt 47litran tankki?) pääsee normaalilla ajolla jopa 700km!!!! Edellisissä viesteissä sanoivat että olisi kylmä auto...No ei ainakaan 01:sessä tarvitse paleltua. Pistää sitten lisää villapaitoja päälle jos on herkkä paleltumaan. Ainii, yhden vian muistin vielä, että valot joskus vittuilee siten että ilmoittaa että olisi palanut vaikka todellisuudessa palavat kuin majakan valo! PS. En tiedä onko radio/cd soitin kaikissa puntoissa JVC merkisiä, mutta oma CD soitin puoli meni siitä paskaks. Ei lue cd levyjä, eli uutta soitinta sitten jos haluaa kuunnella levyjä... Mutta onneksi radio soi! ( vielä:D)

      • 12+22

        Mulla oli pari vuotta sitten punto. Ohjaustehostin hajosi noin 80tkm ajettuna. Kallis 500-800 töineen riippuen paikasta.. Sanoivat deltasta että melkein kaikista puntoista tuo hajoaa. Tehostin on sähköinen.


      • Ei koskaan Fiattia
        12+22 kirjoitti:

        Mulla oli pari vuotta sitten punto. Ohjaustehostin hajosi noin 80tkm ajettuna. Kallis 500-800 töineen riippuen paikasta.. Sanoivat deltasta että melkein kaikista puntoista tuo hajoaa. Tehostin on sähköinen.

        Mulla oli 02 Punto ja se riitti! Ajoin 120000 km. Vaihdettiin jo alussa etupyörien laakerit, tuulilasinpyyhkijän moottoriremppa x 2, kansitiiviste paloi 100000km, jarrupalat ja levyt kesti 60000, ohjaustehostin levisi ja maksoi tonnin, etuumpion valonsäädin levisi, umpioon meni vettä, pakkasilla kylmä, penkinlämmittimet eivät pelanneet! Eikö Fiat ollutkin Ladan edeltäjä?
        Nyt Toyota, pian olen ajanut saman km määrä eikä mitään remppoja.


      • nuole persettäs
        Ei koskaan Fiattia kirjoitti:

        Mulla oli 02 Punto ja se riitti! Ajoin 120000 km. Vaihdettiin jo alussa etupyörien laakerit, tuulilasinpyyhkijän moottoriremppa x 2, kansitiiviste paloi 100000km, jarrupalat ja levyt kesti 60000, ohjaustehostin levisi ja maksoi tonnin, etuumpion valonsäädin levisi, umpioon meni vettä, pakkasilla kylmä, penkinlämmittimet eivät pelanneet! Eikö Fiat ollutkin Ladan edeltäjä?
        Nyt Toyota, pian olen ajanut saman km määrä eikä mitään remppoja.

        "pakkasilla kylmä" hui kamalaa! "tuulilasinpyyhkijän moottoriremppa x 2" olisit laittanut x4,överiheebo!
        siinä sitä trollijussi lämmittelee alkutöpinöissä! enää vain tojotero ja provopetteri puuttuvat paukapäiden kerhosta!
        "Nyt Toyota" vittu mummollas on!


      • punto 75s
        nuole persettäs kirjoitti:

        "pakkasilla kylmä" hui kamalaa! "tuulilasinpyyhkijän moottoriremppa x 2" olisit laittanut x4,överiheebo!
        siinä sitä trollijussi lämmittelee alkutöpinöissä! enää vain tojotero ja provopetteri puuttuvat paukapäiden kerhosta!
        "Nyt Toyota" vittu mummollas on!

        Kannentiiviste 2x,molemmat takatukivarren laakerit,lämmityslaitten kenno,käsijarru vaijjerit,raidetangon ulommat nivelet,aurinko läppä ei pysy ylhäällä,nopeumittari 10km klappi,molemmat virtaavaimet mureni "muovit" ja nyt nykii 3500prm-.vikoja on ihan riittävästi ollut ,osat suht edullisia.mukavan tuntuinen auto ajaa.keskus lukitus jää tosin kylmällä "sahaamaan edestakaisin ja jarruletku pykinyt edessä.kakkosen synkkarengas kulunut ,pikkasen rutisee vaihtaessa.
        taustapeili irtosi,paine laakeri söi itsensä kytkin asetelmaan oli sellainen tunne että poljin jumittaa eikä mennyt ihan alas lattiaan saakka.en viitsi enempiä muistella tosta autosta vaikka vaimo olisi kuinka haltioissaan puntosta että uusi pitäisi saada.


      • Aut0t0ht0ri
        punto 75s kirjoitti:

        Kannentiiviste 2x,molemmat takatukivarren laakerit,lämmityslaitten kenno,käsijarru vaijjerit,raidetangon ulommat nivelet,aurinko läppä ei pysy ylhäällä,nopeumittari 10km klappi,molemmat virtaavaimet mureni "muovit" ja nyt nykii 3500prm-.vikoja on ihan riittävästi ollut ,osat suht edullisia.mukavan tuntuinen auto ajaa.keskus lukitus jää tosin kylmällä "sahaamaan edestakaisin ja jarruletku pykinyt edessä.kakkosen synkkarengas kulunut ,pikkasen rutisee vaihtaessa.
        taustapeili irtosi,paine laakeri söi itsensä kytkin asetelmaan oli sellainen tunne että poljin jumittaa eikä mennyt ihan alas lattiaan saakka.en viitsi enempiä muistella tosta autosta vaikka vaimo olisi kuinka haltioissaan puntosta että uusi pitäisi saada.

        Hyvin harkittu provo! Oliko puntossasi mitään ehjää?


      • pöpejä riittää
        nuole persettäs kirjoitti:

        "pakkasilla kylmä" hui kamalaa! "tuulilasinpyyhkijän moottoriremppa x 2" olisit laittanut x4,överiheebo!
        siinä sitä trollijussi lämmittelee alkutöpinöissä! enää vain tojotero ja provopetteri puuttuvat paukapäiden kerhosta!
        "Nyt Toyota" vittu mummollas on!

        on tainnut hemmolla jäädä pillerit ottamatta,muista ottaa aamuin illoin taikka vedä ittes jojoon!!!!


      • ex Fiat
        Ei koskaan Fiattia kirjoitti:

        Mulla oli 02 Punto ja se riitti! Ajoin 120000 km. Vaihdettiin jo alussa etupyörien laakerit, tuulilasinpyyhkijän moottoriremppa x 2, kansitiiviste paloi 100000km, jarrupalat ja levyt kesti 60000, ohjaustehostin levisi ja maksoi tonnin, etuumpion valonsäädin levisi, umpioon meni vettä, pakkasilla kylmä, penkinlämmittimet eivät pelanneet! Eikö Fiat ollutkin Ladan edeltäjä?
        Nyt Toyota, pian olen ajanut saman km määrä eikä mitään remppoja.

        Juu se kansipahvi ,pyyhkijän mekanismi lukkojen jäätyminen vesivuodot siinä muutamat tyyppiviat. Vaihdoin Grandeen ,jossa 3v. Takuu päättyi niin minä myös vaihdoin Toyotaan jolla vuosi nyt ajettu. Tuntuis toimivan.


      • Anonyymi
        punto 75s kirjoitti:

        Kannentiiviste 2x,molemmat takatukivarren laakerit,lämmityslaitten kenno,käsijarru vaijjerit,raidetangon ulommat nivelet,aurinko läppä ei pysy ylhäällä,nopeumittari 10km klappi,molemmat virtaavaimet mureni "muovit" ja nyt nykii 3500prm-.vikoja on ihan riittävästi ollut ,osat suht edullisia.mukavan tuntuinen auto ajaa.keskus lukitus jää tosin kylmällä "sahaamaan edestakaisin ja jarruletku pykinyt edessä.kakkosen synkkarengas kulunut ,pikkasen rutisee vaihtaessa.
        taustapeili irtosi,paine laakeri söi itsensä kytkin asetelmaan oli sellainen tunne että poljin jumittaa eikä mennyt ihan alas lattiaan saakka.en viitsi enempiä muistella tosta autosta vaikka vaimo olisi kuinka haltioissaan puntosta että uusi pitäisi saada.

        Huomaa etä, vaimosi haluaa uuden miehen, eikä hyväksi havaittua Puntoa.


    • ii.ri.s

      Mulla on vuoden 2001 Punto, ostettu käytettynä, ajettu 180tkm josta itse ajanut jotain 130tkm :D Pahempaa vikaa ei juuri ole, paitsi tosiaan kuskinpuolen persiinlämmitin ei tunnu toimivan (apukuskilla toimii), ja pari päivää sitten huomasin että valoissa on jotain häikkää: toimii kyllä, mutta vilkut ja jarruvalot ilmeisesti menneet jotenkin sekaisin ja sumuvalo (tai ainakin sen merkkivalo kojelaudalla) syttyi itsestään palamaan hetkeksi. Noh, niin kauan kun vilkkuu niin eipä tuo minua haittaa. Ruostetta en ole nähnyt toistaiseksi missään.

      Kytkimen kanssa on ollut vähän ongelmaa myös; jos sen painaa lattiaan asti, se saattaa myös jäädä sinne jumiin. Tälläkään ei juuri väliä, sillä ei sitä tarvi sinne mattoon saakka jyntätä.

      Tykkään autosta kyllä kovasti, vaikka se on vähän "heppoisen" oloinen muoviosien takia, mutta kestää ja kulkee siinä missä muutkin.

      • ääh!

        pitäisi uskoa ettei noilla makaronien apinakiikuilla ole mitään tekemistä auton kanssa. terv. entinen unon, nykyinen punton omistaja. ja se uno oli parempi.


      • jarmo2
        ääh! kirjoitti:

        pitäisi uskoa ettei noilla makaronien apinakiikuilla ole mitään tekemistä auton kanssa. terv. entinen unon, nykyinen punton omistaja. ja se uno oli parempi.

        Huolla autosi! Itsellä oli MB ja BMW ja Mazda. Olin autoliikkeessä Espoossa töissä, en käsitä miksi jokin merkki haukutaan merkin vuoksi?
        Osaatko käyttää korjauskäsikirjaa, tai käyttää edes maalaisjärkeä?
        Mikä itselläsi on,kaikki samanlaisia, jos ei tiedä autoista yhtään mitään?
        Kun on rahaa, käytä huollossa tai korjaa itse, elektroniikka ei pidä kosteudesta tai huolettapidosta. Kun kielitaito tekee vaikeuksia, hommaa tulkki ja osta kunnon korjauskirjaopas ja opiskele! Ne käynnistyksenesto-oppaat lukee kyllä käsikirjassa.


    • Italoautojen ystävä

      Jos ketjun aloittaja kesällä 2006 osti Punton, voi olla ettei hän enää aja samalla autolla.

      Joka tapauksessa Punto -97 ...-99 on edelleen hyvä ostos, jos löytää hyvin pidetyn ja vähän ajetun yksilön. Moottori kestää hyvinkin 300.000 km, ja enemmänkin, riippuu käytöstä, kylmäkäynnistyksistä, vaihtaako öljyt säännöllisesti jne.

      Kestävyydestä en tiedä, lieneekö siinä suuria eroja, mutta Punto 75:ssä on ruutia aivan toisella tavalla kuin 55:ssä. Koska teho ei tule tyhjästä, tehokkaampi punto vie n. litran sataselle enemmän.

      Punto ei ole erityisen herkkä ruostumaan. Pohja kannattaa kuitenkin tutkia. Jos löytää auton, johon on joskus tehty ruoste-estokäsittely, aina parempi.

      Halpa hinta selittyy sillä, että kansa luulee italialaisissa olevan aina jotakin vikaa. Se on italialaisten autojen ystävien onni. Italialaisia saa käytettynä kohtuuhintaan.

      Itse pystyy tekemään kaikenlaista, mm. Alfamer myy korjausoppaita. Oleellista kuitenkin on paitsi se, miten autoa itse hoitaa, vielä enemmän se, millaisella autonpitäjällä auto on aikaisemmin ollut.

      Olen ajellut parillakin Puntolla, sekä 75:llä että 55:llä ja ollut varsin tyytyväinen. Halpa ja hyvä käyttöauto. Halvemmaksi tulee käytetyllä Puntolla liikkuminen, jopa yksin, kuin ajella samat matkat julkisilla kulkuneuvoilla. Puhumattakaan jos on kyydissä 3-4 jakamassa kustannuksia. Mikä sinänsä on aika ihmeellistä.

      • Puntius Pilatus

        Puntoon on kolme Haynesin korjausopasta, ne löytyvät halvimmalla http://www.ago.fi

        Ihmeellistä, miksi Puntoa pitää haukkua niin paljon kaikenlaisten tojoterojen ja muiden sellaisten toimesta, jotka eivät ole koskaan omistaneet tai edes ajaneet sillä. Noiden Haynesien avulla pystyy itse tekemään paljon huoltotäitä, ja silloin tietää, että ne on tehty, ja jopa paremmin kuin korjaamon amispojan toimesta. Ne mitä ei osaa, voi jättää Autoasi- tai muun edullisemman korjaamoketjun hommiksi.

        Jos sitten on erehtynyt ostamaan huonon käytetyn, jossa on vikoja edellisen omistajan jäljiltä, ei se ole Punton syy, vaan penkin ja ratin välissä. Kun vähän viitsii välittää ja hoitaa autoaan, se pysyy kunnossa, niin Punto kuin muutkin.

        Saksassa ADAC:n tilastoissa Punto oli eräs usein apua tarvitsevia automalleja. Se taas johtuu siitä, että Saksassa ei kukaan itseään kunnioittava mies ajele Puntolla, se on naisten auto. Kun sitten akussa ei ole virtaa pitkäaikaisen ajamattomuuden takia tai Puntosta puhkeaa rengas, kun on ajettu rikotun kaljapullon yli, soitetaan ADAC:n mies paikalla. Ja taas oli Puntossa vikaa.


      • Punto 60

        Mulla oli 7v. vanhassa Puntossa takalattia läpiruotunut. Vesi seissyt sen muovikelmun ja pellin välissä. Pohjassa "kynnet" mistä vesi tullut sisään .


      • Ap S

        itse ostin just punton v-1999 Joka oli säännölisesti hoidettu pistin ajaen 179.6Km 12.litrella en ole vielä ehtinyt tutustua autoon kunnolla kosks olen haalinut korjaus osia tähän pompan nappiin edellinen omistaja oli ajanut 200,000 Tuhatta kilsaa ruostetta en ole ehtinyt kaivella pohjan puolelta mutta kori on yllätävän hyvässä kunnossa tosin kuskin puoleinen etu lokkari ja unpio on saanut kipeetä unpio ja loka suoja makso uutena 108€ joten ei ole hinnoilla pilattu osat kunhan niitä vain löytää olin vähän skeptikko punton suhteen mutta nyt olen huomannut että kyllä kannatti maksaa 500€ tästä kone on 1,242 litranen ja vuosiakin on tälle kertynyt melkoisesti mutta jos punto palvelee meikäläistä esiM 1,5 vuotta Se on Hyvä Ja Mikäli Ei Niin Ei Muutakuin Romuttamolle Vaan Ei Ollut Liian Kallis Käyttöön verot ja vakuutukset ovat halpoja Maksaa.T.Ap S H:ki


    • Vanha Mirafiori!

      Sanokaas ny vanhalle fiatti patulle onko -97 75 Puntossa ajonesto? ei kuulemma
      käynnisty,yskähtelee vaan kun aikas starttaa,nois Firen 8 naulasis ei pitäs osua
      mäntä vai???oon auton nähny mut en paremmin ite tsekannu.

      • no, ohnan siinä ajonesto...


    • A BE CE DE

      En alkuunkaan ymmärrä, miksi joku voi olla kiinnostunut ostamaam italialaista autoa Suomen olosuhteisiin.
      Toinen asia, jota en ymmärrä; miksi suomalaisten silmät eivät ole aunneet Subarun suhteen, Subaru on paremmin tehty kuin Mersu, kestävämpikin, ja nautinto ajaa.

      • Toyotamiehen alku

        Subarua saa kyllä aina rassata. Osatkin kalliita kuin taivas. Vanha fiat on edullinen vaihtoehto silloin kun haluaa edulliset osat nielevän menopelin.
        Ja tuo mersu onkin sitten enää pelkkä brändi. Kaukana on ne hyvät ajat kun mersu oli kestävä arvoauto politiikoiden persauksien alla. Ne vanhat mersut on edelleen toki hyviä, mutta kuluttavat tämän hetken litrahintoissa mitattuna aivan liikaa.
        Mutta saahan sitä subaruakin harrastaa jos rahaa riittää sen kalliisiin varaosiin.


      • Toyotamiehen alku
        Toyotamiehen alku kirjoitti:

        Subarua saa kyllä aina rassata. Osatkin kalliita kuin taivas. Vanha fiat on edullinen vaihtoehto silloin kun haluaa edulliset osat nielevän menopelin.
        Ja tuo mersu onkin sitten enää pelkkä brändi. Kaukana on ne hyvät ajat kun mersu oli kestävä arvoauto politiikoiden persauksien alla. Ne vanhat mersut on edelleen toki hyviä, mutta kuluttavat tämän hetken litrahintoissa mitattuna aivan liikaa.
        Mutta saahan sitä subaruakin harrastaa jos rahaa riittää sen kalliisiin varaosiin.

        Ja toyota on paras!


      • Nyt toimii
        Toyotamiehen alku kirjoitti:

        Ja toyota on paras!

        Muutaman Fiatin 600 -uno 2kpl -60:n- Grande jälkeen ,täytyy todeta samaa. Toyta on Auto.


      • oikeallautolla ajava
        Toyotamiehen alku kirjoitti:

        Ja toyota on paras!

        en ottais hukkapätkien tekemää toi.ota jos et muuta saa imankaan nurkkiini


      • Ex Fiatfani
        Toyotamiehen alku kirjoitti:

        Ja toyota on paras!

        Uuteen Yarikseen Fiatin vaihtaneena olen samaa mieltä. Vaik vaikeeta oli myöntää.


    • Deltaviat

      Fiatista löytyy kaikki mahdolliset viat.

    • jlkk222

      Nostakaapa käsi pystyyn, kuka on ajanut Fiatilla enemmän kuin koeajon?
      Suurin osa tälläkin palstalla on just sellaista huhupuhetta ja luuloa.
      Eikä siellä huoltoaseman kahvilassa oikeaa tietoa ole, isoon ääneen mäläkätetään paskanen lippalakki päässä.
      Kyllä ko. automerkki huollettuna asiallisesti toimii aivan luotettavasti.
      Yleensä nämä edullisemmat autot ovat ns. kakkosautoja. Niihin ehkä tehdään muutama ensimmäinen perushuolto ja sitten jätetään huoltamatta, kun muka ajetaan vähän ja vain emännän kauppakassina.Vielä kun menee rahat siihen isännän mukapremiumautoon.....
      Sitten niitä vikoja alkaakin tulla, ja juuri tuon huoltamattomuuden takia.
      Kummallista kyllä, näihin muka parempiinkin autoihin tulee vikoja, useinkin.
      Miksi niitä ei kommentoida samalla innokkuudella siellä kahvilan miesköörissä..?

      • jarmo2

        Itse sain veljeltä satasella katsastetun Punton. Nyt on ollut pakkaselta yöllä kolmeakymmentä, lähtee käymään kuin kello ilman lämppäriä ja sisätilanlämmitintä.
        Se lämmityslaite on täynnä lehtiä ja jäätä, olen sulatellut ja on auttanut.
        Ajettu 196000 ja hihna vaihdettu. Ainoa vika tuli kun yritin pakkasella avata kuskin ovea auki niin jäi kahva käteen... ja toinen etuiskunvaimennin jäätyy mokomilla pakkasilla. Lämpöä riittää n. 20 astetta, joka nyt riittää. Ei ole paikkaa missä sulattaa, paitsi Prisman parkkihalli. Vuosimalli on 1998 ja kun sulattaa niin toimii hienosti.
        Oli merkki kuin merkki niin toimii autoa ei saa jättää seisomaan ulos talvella sillä on ajettava.
        Halvat varaosat ja vie vie vähän bensaa, pääsee n. 6 l satasella, jopa talvella. Ei ruostetta. Veli maksoi yli 1700 euroa, jäi perikunnalle ja hain pois kun jäi ylimääräiseksi.
        Halpa auto pitää ja varaosat edullisia, ostaa vaikka varaosa-auton ottaa irti osat mitkä tarvitsee ja soittaa romuttamolle.
        Noita katsastettuja on myynnissä vaikka kuinka, kunhan katsoo että on huollettu.
        Ei se Fiat mikään huono ole.


    • Jääkarhu77

      Tervehdys !

      Fiat Punto 06, viis ovinen.. Kuskin oven saranan rajoitin vai ohjainko se nyt on, ni men rikki. Onko paha vaihtaa ite ? Saako tarvikeosana ? Pakko saada pikkusen
      punaisen paholaisen omistaja iloiseksi :D

    • en mikään fiat fani

      Itselläni ollut vm.-96 punto jo reilu vuoden ja kilometrejä kertynyt noi 35tkm oston jälkeen (175tkm mittarissa nyt) öljyt olen vaihtanut kolmesti (ja suodattimen) eikä edes viimetalvi estänyt puntoa lähtemästä käyntiin (ilman lohkista). Totta on kyllä sekin, että ainakin tämä minun versio on pirun kylmä talvella, mutta onneks vaatetta vois pistää sitä mukaa päälle leimasta meni läpi kun sääti hieman käsijarrua eikä siinä muutenkaan mitään vikoja ole ollut päinvastoin, kuukauden päästä ostosta kellon taustavalo alkoi toimia itsekseen, kun ajelin möykkyisellä tiellä ja reilu parin kuukauden päästä ostosta mittaristoon syttyi kesken ajon ajovalojen merkkivalo. Kaikin puolin ihan kohtuu menopeli jolla ajaa niin kaupungissa kuin pieniä matkojakin, halpa, yksinkertainen ja ihan toimivakin tuntuisi olevan eli jos joku haluaa halvan menopelin niin siihen kastiin punto sopii mainiosti, tosin mukavuuksista joutuu hieman tinkimään.

      • Punto 2002 öljyvuoto

        Hei!

        Etsin Fiat punton 2002 korjausneuvoa öljyvuotoon öljypohjan välistä. Autolla on ajettu n. 120 000 km ja muuten kunnossa. Mistähän löytäisin kohtuuhintaisen huollon/korjauksen?
        t. Muuten kaikki ok. ja tyytyväinen kuljettaja


    • Holjaa

      " Puntoon on kolme Haynesin korjausopasta, ne löytyvät halvimmalla http://www.ago.fi "

      Omaan Torinoon sopii noista se viimeinen, 2003-07, joka yllättäen löytyi jopa kirjastosta. Autoa on suorastaan mukavaa ja ainakin helppoa huoltaa sen ohjeilla. Hyvin on tähän mennessä läpäissyt katsastuksen seulan, vaikka lähin katsastuspaikka tunnetaan varsinaisena pilkunviilaajana. Sitten on saanut vain naureskellen lueskella täällä olevia valituksia Deltan huollon kalleudesta.

    • Ei mikään fiat fani

      vaikka noita on ollut muutama kappale:.4kpl 127, 3 Unoa ja 2kpl puntoa ja 2 kpl Bravo/a :)
      ruosteet loppui 2.Unoon kun veho nosti imagoa.
      Sen jälkeen kyllä ruosteet ovat loppuneet!
      Ensimmäinen Punto -00 oli 45tkm ajettu vähän mällätty kun ostin.
      250tkm kun möin onhan niin kun joku sanoi huolto tärkee mutta 150.n jälkeen ei viitsi nähdä vaivaa, tosin silloin leikkas mamman kauppa kassi mutta sisäkalut kun vaihtoi niin alkoi oikeastaan pellittää paremmin.
      Ohjaus yksikkö meni Cityn käytöstä nopeassa vauhdissa. Vaihdetangon siirto alaosassa tiiviste vuotaa=> saa kosteutta ja lähtee jumittaan jolloin lopussa ei saa edes voimalla vaihteen päälle! Hauska episoodi oli kun nuppi irtos ja Deltalta tilasin(joutui Italiasta) ei tiennyt hintaa, kun hain sen niin hinta 70!!!jäi kauppaan ja sain 5.lla romiksesta:) Aurinko läppä roikkus ja kysyin hinta Deltalta pitkälti toista sataa=> myös sen ostin 30llä romiksesta.
      GrandePuntoa ei tullut(tule) koskaa ostettua vaan vaihdoin Korealaiseen täsmännetään hyundaihin ja täytyy sanoa että varuste taso/ hinta/ laatu suhde on parempi niin lähtöhinnoissa kun varaosissa verrattuna Grandeen ja Evoon!!! Mutta kaiken kaikkiaan Hiivattien hinta/laatu suhde ollut OK. mutta ei enää, nämä viimeksi mainittua ei ole kun nimellisesti ferrari konsernia!!

    • FIAT ASENTAJA

      Vikoja siinä missä muissakin.

      Mutta tuntuu että FIATEISSSA vika kirjo on aika mahtava.

      Enen kaikkea säkövikoja,ja ne ilmenee sitten syksyllä kosteus talvella kylmyys.

      Ja monellakaan paikkaa alkaaa tutkimaan missä vika vaan vie korjaamolle ja se on kallista kun niissä menee monesti aikaa enenkuin vika löytyy.

      Normalit viat muuten kolina ,puslat ym, ripustuksen osat.Ja jos luotat MOTONETIN osiin niin saat olla varma että kolinat jatkuu.

      En suosittele rahattomille vaikka edullinen hankinta hintaa houkuttaa.

      Katso muita merkkejä!!

      • Mätänet juu...

        Niin, ja saatika luotat VARAOSAMAAILMAN (ad-ketju) OSIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        SAMAA SHITTIÄ MYYVÄT, VARAOSAMAAILMOISSA VAAN HELVETISTI KALLIIMMALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        TOSI "PRKLEEN" LAATUMERKKEJÄ KUTEN:
        - DELPHI (suojakumit hajoavat alustanosissa puolen vuoden sisällä, nivelet väljistyvät hengenvaarallisiksi)
        - QH (jos tämän valmistajan vesipumppua suunnittelet laitettavaksi jakopäähän pyörimään, ONNEA SILLE TIELLE =DDD )
        - TRW (TÄYTTÄ SKEIDAA, VARAOSAMAAILMA MYY TÄTÄ PUNAPAKETEISSA OLEVAA P-A-S-K-A-A KAHAN MAAHANTUOMAN LEMFÖRDERIN [LAATUMERKKI] VARAOSANUMERON ALLA...


      • AD = MOTONET
        Mätänet juu... kirjoitti:

        Niin, ja saatika luotat VARAOSAMAAILMAN (ad-ketju) OSIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        SAMAA SHITTIÄ MYYVÄT, VARAOSAMAAILMOISSA VAAN HELVETISTI KALLIIMMALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        TOSI "PRKLEEN" LAATUMERKKEJÄ KUTEN:
        - DELPHI (suojakumit hajoavat alustanosissa puolen vuoden sisällä, nivelet väljistyvät hengenvaarallisiksi)
        - QH (jos tämän valmistajan vesipumppua suunnittelet laitettavaksi jakopäähän pyörimään, ONNEA SILLE TIELLE =DDD )
        - TRW (TÄYTTÄ SKEIDAA, VARAOSAMAAILMA MYY TÄTÄ PUNAPAKETEISSA OLEVAA P-A-S-K-A-A KAHAN MAAHANTUOMAN LEMFÖRDERIN [LAATUMERKKI] VARAOSANUMERON ALLA...

        Jep... totta puhut. AD LOPETTAA AUTON MATKAN.... AAAADEEE!!! =DDD


      • ...MÄTÄNET...
        AD = MOTONET kirjoitti:

        Jep... totta puhut. AD LOPETTAA AUTON MATKAN.... AAAADEEE!!! =DDD

        HÖHÖHÖHÖHÖÖ! :D


      • MOTONET=AD
        Mätänet juu... kirjoitti:

        Niin, ja saatika luotat VARAOSAMAAILMAN (ad-ketju) OSIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        SAMAA SHITTIÄ MYYVÄT, VARAOSAMAAILMOISSA VAAN HELVETISTI KALLIIMMALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        TOSI "PRKLEEN" LAATUMERKKEJÄ KUTEN:
        - DELPHI (suojakumit hajoavat alustanosissa puolen vuoden sisällä, nivelet väljistyvät hengenvaarallisiksi)
        - QH (jos tämän valmistajan vesipumppua suunnittelet laitettavaksi jakopäähän pyörimään, ONNEA SILLE TIELLE =DDD )
        - TRW (TÄYTTÄ SKEIDAA, VARAOSAMAAILMA MYY TÄTÄ PUNAPAKETEISSA OLEVAA P-A-S-K-A-A KAHAN MAAHANTUOMAN LEMFÖRDERIN [LAATUMERKKI] VARAOSANUMERON ALLA...

        Totta puhut! Tuo AD:n kama on nykyään ihan täyttä skeidaa... samaa kamaa myydään Motonetissa P-E-R-K-E-L-E-E-S-T-I halvemmalla kuin AD:ssa!!!

        Juu, QH:n pumppu jakopäähän -> sama kuin pistäisi auton paaliin remontin sijaan!


    • TOINEN asentaja

      Saman huomannut.
      Samaan tulokseen tullut
      Tutkimuksissa Puntosta löytyi huomautettavaa monesta kohdasta. Moottori oli pesty päältäpäin ja siisti, mutta valitettavasti öljyvuotoja ilmeni. Eniten öljyä vuoti venttiilikannen tiiviste. Lisäksi moottorin alla öljypohja oli ruostunut lähes puhki.
      Vasemman vetonivelen suojakumi alkoi olla tiensä päässä, mistä kertoi ulos vuotanut rasva. Muuten nivelet ja vaihteisto olivat ulkoisesti siistissä kunnossa.
      Mielenkiintoinen yksityiskohta liittyi auton jäähdytysjärjestelmään. Automyyjän kertoman mukaan moottorin ohjainlaitteessa oli ollut vikaa, joka ilmeni jäähdyttimen tuulettimen ohjauksen puuttumisena. Tämä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen esimerkiksi pitkään paikallaan seistessä tai ruuhkassa. Siksi moottorin alavesiletkuun oli asennettu uusi lämpöanturi, josta oli viety ohjaus suoraan tuulettimelle. Ajossa viritys vaikutti toimivan.
      Auton alta kori oli alkanut jo ruostua. Ruosteisia kohtia löytyi vasemmasta kynnyskotelosta ja keskitunnelista. Lisäksi monien osien kiinnityskorvakkeet olivat ruostuneet, mikä on usein pelkästään kosmeettinen ongelma.
      Myös Puntojen lukoissa on ollut runsaasti ongelmia. Tässä yksilössä vika ilmeni vaurioituneena tavaratilan lukkona. Ainoa mahdollisuus käyttää tavaratilaa oli avata luukku kuljettajan jalkatilassa olevasta avausvivu
      Kesken koeajon ilmeni yksi vika lisää. Oikean puolen pyyhkimen varsi irtosi mekanismistaan niin, että pyyhin jäi ala-asentoon. Onneksi tärkeämpi, eli kuljettajan puolelta lasia pyyhkivä pyyhin jatkoi toimintaansa.
      Alkuun
      Tutkimuksissa Puntosta löytyi huomautettavaa monesta kohdasta. Moottori oli pesty päältäpäin ja siisti, mutta valitettavasti öljyvuotoja ilmeni. Eniten öljyä vuoti venttiilikannen tiiviste. Lisäksi moottorin alla öljypohja oli ruostunut lähes puhki.
      Vasemman vetonivelen suojakumi alkoi olla tiensä päässä, mistä kertoi ulos vuotanut rasva. Muuten nivelet ja vaihteisto olivat ulkoisesti siistissä kunnossa.
      Mielenkiintoinen yksityiskohta liittyi auton jäähdytysjärjestelmään. Automyyjän kertoman mukaan moottorin ohjainlaitteessa oli ollut vikaa, joka ilmeni jäähdyttimen tuulettimen ohjauksen puuttumisena. Tämä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen esimerkiksi pitkään paikallaan seistessä tai ruuhkassa. Siksi moottorin alavesiletkuun oli asennettu uusi lämpöanturi, josta oli viety ohjaus suoraan tuulettimelle. Ajossa viritys vaikutti toimivan.
      Auton alta kori oli alkanut jo ruostua. Ruosteisia kohtia löytyi vasemmasta kynnyskotelosta ja keskitunnelista. Lisäksi monien osien kiinnityskorvakkeet olivat ruostuneet, mikä on usein pelkästään kosmeettinen ongelma.
      Myös Puntojen lukoissa on ollut runsaasti ongelmia. Tässä yksilössä vika ilmeni vaurioituneena tavaratilan lukkona. Ainoa mahdollisuus käyttää tavaratilaa oli avata luukku kuljettajan jalkatilassa olevasta

      Moottori käynnistyi ja kävi tyhjäkäyntiä hienosti niin kylmänä kuin kuumanakin. Vaikka kytkin hieman ravisti, lähdöissä ei liikkeellelähdöissä ollut mitään hankalaa, päinvastoin. Helppous jatkui vaihteiden kevyenä ja tarkkana kytkeytymisenä. Ajossa moottori toimi muutenkin hyvin. Kone ottaa herkästi kierroksia ja vetää kunnolla.

      Kesken koeajon ilmeni yksi vika lisää. Oikean puolen pyyhkimen varsi irtosi mekanismistaan niin, että pyyhin jäi ala-asentoon. Onneksi tärkeämpi, eli kuljettajan puolelta lasia pyyhkivä pyyhin jatkoi toimintaansa.
      Puntojen tyyppivioista useat löytyivät myös tämänkertaisesta pistokoeajoyksilöstä. Moottoripuolella on ongelmia öljyn moottorin sisällä pysymisessä. Vuotoja on yleisesti venttiilikannen tiivisteestä ja öljypohjan välistä. Myöskään sylinterinkannen tiivisteen puhkipalaminen ei ole harvinaista, minkä jälkeen seuraa isompi remontti.
      perinteisempiä mekaanisia vikoja on ollut pakoputken nopea ruostuminen ja vuotaminen. Liian tarkalle mitoitettu kykin alkaa myös usein ravistaa, varsinkin huolimattoman käytön seurauksena. Alustapuolella takajousituksessa kumihelat kuluvat nopeasti, ja sähköisessä ohjaustehostimessa on ollut toimintahäiriöitä.

      • Gmali

        Urpo kopioinut TM testeistä tekstin..


    • Fiattiin kyllästynyt

      Tää on ollut pitkä keskustelu, mutta jatketaan vielä vähäsen. Puntollani, vuosimallia 99, on ajettu nyt noin 101000 km ja nyt pamahti ohjainlaite. Kone nykii ja pätkii. Korjaus maksaa kuulemma vähintään 600€. Oston jälkeen ajettu noin 2tkm. Auto ostettu TMI autojobbarilta. Saankohan korvausta?

      Puntossa muutakin pikkuvikaa, joista en jaksa edes kertoa. Niitä on niin paljon. Joku jo sanoikin, että köyhällä ei ole varaa tähän autoon ja olen tästä täysin samaa mieltä. Itselleni ostin kyseisen autokorjaajan unelman työautoksi ja työnteko loppui kahden viikon ajojen jälkeen.

      Nyt tarkoituksena on saada paska kuntoon ja myyntiin. Toivottavasti kestää paremmin uudella omistajalla. Takkiinhan tässä tulee, mutta se on turha rutista kun on jo paskat housuissa.

      Joku täällä jo fiattia puollustikin.. Hänelle sanon vaan sen, että tervetuloa kauppoja tekemään! Tule jos uskallat.

      Enään en italialaista paskaa osta. Pari fordia ollu ja astra eivätkä ole tien päälle jättäneet. Varoittavat kyllä hyvissä ajoin.. toisin kuin punto.

      • Anteeksi nyt vain

        Kuulostaa hivenen siltä kuin et olisi aitoa hiivattia koskaan omistanutkaan tai sitten et vain ymmärrä autojen huollosta ja säännöllisestä kunnossapidosta tuon taivaallista. Kyllähän hiivattikin aivan mukiinmenevä pirssi on jos huoltopuoli on ajantasalla, eikä autolla vain ajeta, odottaen ihmeitä tapahtuvaksi. Ja niinhän sen huollon ja kunnossapidon täytyy olla kunnossa myös sillä "fordilla" ja "astrallakin".
        Raaka totuus ja osa monien miljoonien "onnellisten" autoilijoiden arkea. Valitettavasti!

        "Puntollani, vuosimallia 99, on ajettu nyt noin 101000 km ja nyt pamahti ohjainlaite. Kone nykii ja pätkii"

        ""Nykii, pätkii... pamahti ohjainlaite..."" Hmmm... Joopajuu..


    • Uusi Fiat Fani

      Itselläni käytössä Punto vm.01 ajettu nyt noin 75tkm. Täytyy myöntää, että Italialaisen auton arvostus on noussut raketin lailla silmissäni. Olen ajanut kyseisellä autolla koko kilometrimäärän käytännössä pelkästään kaupungissa. Olen käyttänyt auton kerran vuodessa huollossa missä on vaihdettu öljyt ym. Vikoja mitä autossa on ollut vuosien varrella´; penkinlämmittimet eivät toimi, apukuskin pyyhkijä "petti" (korjasin itse nippusiteellä) ja lämmiyslaitteen mottori ei kestä kovinta nopeutta (polttaa sulakkeen). Nyttemmin on ilmentynyt uusi pirullisen harmittava vika. Auto ei välillä käynnisty jostain syystä??? Pyörittää kyllä ympäri kuin ompelukone, mutta ei käynnisty. Noin 15 minuutin valohoidon jälkeen auto käynnistyy jälleen... Missä mahtaa olla vika? Kyseinen vika ei ilmene kovinkaan useasti vain silloin kuin on kiire ; ) Auto toimii perheemme 2. autona ja voin suositella omasta puolestani ko. autoa.

      • puntomies

        jos ajat lyhyitä matkoja pakkasella jostain syystä pakoputkeen syntyy kosteutta joka jäätyy eikä pakokaasu pääse ulos auto käy parikymmentä sekuntia kunnes sammuu hetken kuluttua paine putkessa purkaantuu ja taas auto käy jonkin aikaa tämän voi testata löystämällä pakosarjan jos auto käy kunnolla putki on tukossa siihen ei auta muuta kun saada putki sulaksi ja auto toimii kunnes taas jäätyy itellä on jäätynyt jo kaks kertaa että kokemusta on


    • 2x Alfa + Punto

      Tuo tyhjänä pyöriminen kuulostaa ajoneston toiminnalta, mullakin kolme avainta joista yksi ei käynnistä, pyörittää moottoria kyllä mutta käyntiin ei lähde.

      Punton(2001) ostin viime keväänä, ajettu siitä asti 10 tkm. Jarrupalat vaihdoin, oli kyllä kallista 15e, ja takavalon myös. Ei mitää pahaa sanottavaa hintaansa nähden.

      Ja nämä "kaikki italot on ihan paskoja" -kommentit on hyvä jättää omaan arvoonsa. Kyllä -07 mersutkin tekee välillä aika ihmeellisiä juttuja (pudottaa vaihteen pois päältä, käy miten sattuu).

    • Jorma123

      Olis tollainen kiinostuksen aihe Fiat punto hatcback 1.2 00- vuotinen ajettu karvan vajaa 200000tkm hinta 1250 hienossa kunnossa kori ja silleen . Mitä odotettavissa jos tollaisen laittaisi.

      • Pieniruokanen haussa

        02 erittäin vähän ajettu punto(1.2) olis tiedossa- eli vajaa 50tkm ajettu. Ei ruosteessa.
        Olisiko järkiostos?
        Onko kuinka meluisa auto auto?
        Yleensä pikkuautot ovat,miten tämä?
        Kulutus ? Jakoremmin vaihdoväli?
        Kuinka yleinen juttu tuo kannentivisteen palaminen on? Mitä maksaa suunnilleen pajalla tehtynä?


    • Puntonainen!

      Talossamme asui vuosia seinänaapurinamme 5-kymppinen nainen, ns. vanhapiika. Hänellä oli koko asumisen ajan -ja varmaan vieläkin- kakkoskoppainen (2000-luvun alun) Punto 3-ovinen. Auto seisoi aina taivasalla tolpattomassa parkkiruudussa. nainen ajoi sillä pitkiä viikonloppureissuja lähes joka viikonloppu, liekkö mennyt vanhempiensa luokse. Autonsa pelasi aina, en koskaan nähnyt konepeltiä auki tai autoa arkisin poissa korjattavana. Ja taatusti tuon oloinen nainen ei ole sitä erikseen hoitanut paijaamalla vaan ajoa vaan.

      Kovillakin pakkasilla, esim viime talvena -25:ssä, naisen Punto pamahti käyntiin ekalla pyöräytyksellä ja nainen pakkasi matkakassit takapaksiin ja menoksi. Siis sähkötolppapaikkaa ei ollut vaan tolpaton ruutu.

      Sain vaikutelman, että fiiu on hemmetin hyvä ja vahva arkiauto halvalla hinnalla.

      • Stile

        Itsellä fiat punto -98, 75s. Ostettaessa oli mittarissa 77 700km, nyt mittarissa kohta 200 000km. Tietty vikoja on ollut, onhan se kuluva auto. Tehdyt rempat: 2x kytkin, kerran vaihdelaatikko, takatukivarret uusittu, lämppärin kenno, hitsattu ja vahvistettu molemmin puolin tunkinkorvia ja nyt vaihdetaan nokkahihna ja vesipumppu. Samalla katsovat mistä on roiskinut öljyä.
        Etuja: pieni kulutus, hyvät sisätilat, halpa vakuutus ja kiitettävä menopeli.
        Vaatii: omatoimista huoltoa ja puhdistusta ja välillä kovempaa kaasujalkaa.
        Kiertää kaukaa: tarvittaessa merkkikorjaamon.
        Päästöt on ainakin vielä olleet hyvät, eikä ole tarvinnut moittia leimalla.
        Katsastusmiehet sanoneet: harvinaninen yksilö (tuskin minua tarkoittaneet)

        Olen ollut tyytyväinen sekä ylpeä puntostani ja kiitollinen yhteisistä kilometreistä.
        Kun olen lukenut näitä puntoista kertovia palstoja ja kommentteja on pistänyt mietityttään. Jos tähän asti on päästy näin, niin tuleeko sitten jossakin kohdassa kokonaisvaltainen romuuntuminen (äkki kuolema).

        Tätä kauppakassia luotsaa nainen, lisäksi blondi. Autossa ei esim. ole koskaan tupakoitu tai heitetty roskia lattialle. Puntus on auto jolla liikutaan ja jota todella käytetään.


      • aato
        Stile kirjoitti:

        Itsellä fiat punto -98, 75s. Ostettaessa oli mittarissa 77 700km, nyt mittarissa kohta 200 000km. Tietty vikoja on ollut, onhan se kuluva auto. Tehdyt rempat: 2x kytkin, kerran vaihdelaatikko, takatukivarret uusittu, lämppärin kenno, hitsattu ja vahvistettu molemmin puolin tunkinkorvia ja nyt vaihdetaan nokkahihna ja vesipumppu. Samalla katsovat mistä on roiskinut öljyä.
        Etuja: pieni kulutus, hyvät sisätilat, halpa vakuutus ja kiitettävä menopeli.
        Vaatii: omatoimista huoltoa ja puhdistusta ja välillä kovempaa kaasujalkaa.
        Kiertää kaukaa: tarvittaessa merkkikorjaamon.
        Päästöt on ainakin vielä olleet hyvät, eikä ole tarvinnut moittia leimalla.
        Katsastusmiehet sanoneet: harvinaninen yksilö (tuskin minua tarkoittaneet)

        Olen ollut tyytyväinen sekä ylpeä puntostani ja kiitollinen yhteisistä kilometreistä.
        Kun olen lukenut näitä puntoista kertovia palstoja ja kommentteja on pistänyt mietityttään. Jos tähän asti on päästy näin, niin tuleeko sitten jossakin kohdassa kokonaisvaltainen romuuntuminen (äkki kuolema).

        Tätä kauppakassia luotsaa nainen, lisäksi blondi. Autossa ei esim. ole koskaan tupakoitu tai heitetty roskia lattialle. Puntus on auto jolla liikutaan ja jota todella käytetään.

        Miksi pitää ostaa Punto??? Jos kerran autojakin on saatavana. Ihmettelen vaan.


      • pikkuvikoja

        No mulla oli kanssa myös tollanen punto. Ja hyvin käynnistyi,mutta ei sillä ajamann voinut lähteä kun ikkunat umpijäässä.Kestää ennekuin aukeaaa,hommsin tolppapaikan ja sisälämppärin. "Pikkuvikoja" oli jarrupalat kesti 40:tkm. ! Penkinlämmitin kuskinpuolelta ,ei pidä mennä polvilleen penkille? Kansipahvi paloi 80tkm.ajettuna. Sitten alkoi jäähdytynnesteet valumaan ulos. Takajalkatilaan ruostui (sisäpuolelta) pari nyrkinkokoista reikää. Kytkin ravistaa ajoittain ,mutta toimii. Pakoputki sentään kestää yli 10 vuotta.


      • urhogeggonen
        Stile kirjoitti:

        Itsellä fiat punto -98, 75s. Ostettaessa oli mittarissa 77 700km, nyt mittarissa kohta 200 000km. Tietty vikoja on ollut, onhan se kuluva auto. Tehdyt rempat: 2x kytkin, kerran vaihdelaatikko, takatukivarret uusittu, lämppärin kenno, hitsattu ja vahvistettu molemmin puolin tunkinkorvia ja nyt vaihdetaan nokkahihna ja vesipumppu. Samalla katsovat mistä on roiskinut öljyä.
        Etuja: pieni kulutus, hyvät sisätilat, halpa vakuutus ja kiitettävä menopeli.
        Vaatii: omatoimista huoltoa ja puhdistusta ja välillä kovempaa kaasujalkaa.
        Kiertää kaukaa: tarvittaessa merkkikorjaamon.
        Päästöt on ainakin vielä olleet hyvät, eikä ole tarvinnut moittia leimalla.
        Katsastusmiehet sanoneet: harvinaninen yksilö (tuskin minua tarkoittaneet)

        Olen ollut tyytyväinen sekä ylpeä puntostani ja kiitollinen yhteisistä kilometreistä.
        Kun olen lukenut näitä puntoista kertovia palstoja ja kommentteja on pistänyt mietityttään. Jos tähän asti on päästy näin, niin tuleeko sitten jossakin kohdassa kokonaisvaltainen romuuntuminen (äkki kuolema).

        Tätä kauppakassia luotsaa nainen, lisäksi blondi. Autossa ei esim. ole koskaan tupakoitu tai heitetty roskia lattialle. Puntus on auto jolla liikutaan ja jota todella käytetään.

        Aika bergeleesti on saanut rempata noin vähiin kilsoihin nähden. Itsellä oli 10 vuotta Saab 900 ja ajoin sillä 250 000 km. Kerran vuodessa vaihdoin laatu öljyt ja tietty suodattimen. Ostettaessa kilometrejä 65 000 km. 125 000 km kohdalla vaihdoin jarrupalat. Muuta "remonttia en tehnyt, vaan kovaa ajoa oli. Nyt Saab 9-3 wagon turbo edition. Toivottavasti menee edes lähelle yhtä hyvin. Nyt mittarissa 110 000 km ja perus huollot jarrupalat lompsan rasitteena. Emännällä ollut Uno, 2xPunto ja Brava. Kaikki olivat susipaskoja ja ovat paalissa tänä päivänä. Uno oli vm 1990, Puntot 1995 ja 1997 Brava 1997. Jos meidän pihaan ilmestyy yksikin FIAT vielä meikäläinen nostaa kytkimen ja häipyy. Kyllä! Köyhän ei kannata ostaa halpaa. FIAT on huonoin auto, jopa meillä 8 kk ollut Lada Samara 1998 oli huippu vehje ed. main. Fiat romuihin verrattuna. Mikä vaan muu pihaan, mutta ei FIAT!!!!


    • Huoltoa, kovaa ajoa

      Täällä kohta 260 000km ajettu -97 75 Punto.
      Kaikki toimii, vaikka kovilla pakkasilla onkin kylmä ajaa. Huollattaa vaan niin ei tule ongelmia. Kaikki varaosat annetaan käytännössä ilmaiseksi kaupasta, kunhan itse vain jaksaa ne hakea. Koskaan ei ole jättänyt pihaan tai tielle.
      Autot ovat yksilöitä ja hienoinkin Mersu lahoaa, jos sitä ei huolla. Punto on todellakin Italian Lada.

    • Muuten toiminut

      Minulla Grande Punto -08, jo kahdesti palanut tuulilasinp.moottori. Suunnitteilla auton vaihto ennen kesää, koska en voi luottaa enää pyyhkijöihin, kun on kova sade.( Tosi hauskaa ajaa motrilla kaatosateessa kun pyyhkimet sippaavat.)

    • puntozz

      mulla fiat punto ja käyntii lähtee vaikka olis 30 pakkasta. oon tykäänny ajaa huomen olis vaa katsastus eessä saas nähä läpäseekö. viimeks meni ihan heittämäl läpi ei tullu minkään moisia huomautuksia. en oo itekkää koko talves käyttän lämmittimii tai tolppii ja aina pörähtän punto käyntii. kyl miä tykkkään.

    • Olbert

      Mulla on punto vm 2000 1.2l 8V. Ajettu n. 150t km. Yleisesti ottaen punto on pieneksi autoksi aika jämäkän oloinen matka-ajettava. Saman on todennut moni apu-kuski. Tässä yksilössä ei ole ohjaustehostinta eli kaupunkiajossa saa välillä väännellä rattia ihan tosissaan.

      Vikoja on ollut taustapeilin irtoaminen pakkasella, ovenkahvojen irtoaminen pakkasella (kettumainen korjata), pohjaa hitsailtu ruosteen takia, kannen tiiviste palanut n. 120t km kohdalla, syö öljyä n. 1l/3000 km. Käyntiin lähtee yli 20 asteen pakkasella ihan hyvin, mutta viimeaikoina alkanut kummallisesti purkamaan akkua eikä käynnisty jos seisottaa parikin päivää. Tämä vika voi tosin johtua myös jälkiasennetusta radio/cd-soittimesta.

      Kaiken kaikkiaan ihan kiva auto ja halpa ajaa tuo pienempi kone.

      Jos joku tietää mikä erityisesti Puntossa voisi aiheuttaa akun purkamista niin kertokaa toki. Automerkkien väliset yleiset syyt tiedetään ja ne kuuluu muihin keskusteluihin.

    • Putikka

      Mulla on 2001 vuosimallia oleva 1.2l 8V, jolla on ajettu 90000km. Olen ajellut sillä vuodesta 2006(silloin ajettu 50000), eikä suuria vikoja ole ollut. Toki jarrupalat, vas. raidetangonpää on vuosien aikana vaihdettu. Halpoja osia tosin ja mies vaihtanut pihalla.
      Nyt pieni pirulainen on kuitenkin ruvennut tekemään kiusaa. Ei lähde käyntiin, pyörittää kyllä hyvin, mutta ei starttaa. Kaapeleilla kokeiltu käynnistää, sama homma. Pyörittää, mutta ei käynnisty. Hinaamalla käynnistyy heti yhdellä nykäsyllä.
      Tehnyt tän kevään aikana viitisen kertaa saman. Samat bensat tosin ollut tankissa pidempään, kun ajoa ei tuu läheskään joka päivä ja matkat on lyhyitä. Mikähän piru sitä riivaa? onko tankkiin vaan tiivistynyt liikaa vettä tms.? Mitä luulette?

    • Puntomies

      Mulla -02 16v Punto, ostin uutena ja nyt ajettu 145000 km, huollot tehty ajallaan ja vikoja on näiden 10 vuoden aikana ollut seuraavia: vetarin suojakumi vaihdettu -06, imusarjan happitunnistin -08, akku vaihdettu -10, etujarrulevyt -11 (ajettu 132000km ) kolme viikkoa sitten katsastus huomautuksitta läpi. Tällähetkellä vikoina: valojen huomautusvalo palaa, kaikki kuitenkin toimii eikä katsastuksessakaan mitään sanonut valosta. Kuskin penkinlämmitin ei toimi. siinä kaikki mitä vikoja on ollut, yksi kuski on ollut koko aikana. Kylmässä tallissa talviyöt ja työpaikallakin sisälämppäri lämmittää sisätilat. Autoon olen ollut tyytyväinen eikä penkinlämmittimenkään puute haittaa, koska lämppäri puhaltaa KUUMAA. Vaihtamalla ei auto parane.

    • Korpi Soturi

      Olis Punainen Punto 99 varaosiksi tarjolla .Nokka hihna meni ja nyt joutaa 200 €

    • Punto2001

      Fiat Punto 1.2 8V -01. OBD ilmoitus: 1. puola, ajoittainen. Vika ei korjaantunut puolien, sytytystulppien ja johtimien vaihdolla. Onko vinkkiä?

      • Vikakoodit

      • Punto 2001

      • mato9

        Sama vika oli, ECU viallinen, uusi noin 1200 e. Englannissa ECU Testing LTD niminen firma joka korjasi sen. Maksoi noin 100 puntaa lähetyskulut n. 150.
        Sain kahden vuoden takuun. Kysyin ensin sähköpostilla ja kirjasin siihen ECU:n Tracking number:in löytyy ECU.sta. ECU sijaitsee imusarjan perän puolella.
        Liittimiä avattaessa liitinpintoja varottava staattiselta sähköltä.

        Toivottavasti oli apua


    • Phantom

      Punto on hyvä auto ! Ainoa murhe -03 Puntosa on kuljettajan puoleinen häikäisysuoja. Kolmas suoja ostettiin Virosta kahden vuoden takuulla. Mahtaisko nyt kestää? AVK:lta edellinen, eikä kestänyt puolta vuottakaan. Muuten on häiriöttömästi toiminut viiatti.

    • matias

      2000 uudempi Punto on hyvä toimiva pikku-auto pieneen käyttöön. Se ensimmäinen Punto on vähän raakile. Joku kehui edellä halvoista varaosista
      sitä ne ei todellakaan ole, joitain tarvike kulutus osia lukuun ottamatta. Osat joita ei
      saa tarvikkeena ovat järkyttävän kalliita auton hinta huomioonottaen kuten esim.ohjaustehostin,häikäisysuojat,moottorin ohjaus boxi, imusarja ja näille on ollut jonkin verran kysyntää .Muuten Punto on halpa huoltaa ja ylläpitää.
      Vaimolle ostin AVK:lta 10 tkm ajetun lievästi kolaroidun 2001 Punton 2002 keväällä
      sanoin,että tavoite on 10vuotta ja 100 tkm nyt molemmat rajat on ylitetty auto ei ole ollut päivääkään pois käytöstä vikojen tai huoltojen takia.Huolto-osien lisäksi Punto on tarvinnut, vain häikäisylipan . Ei siitä vielä tarvi luopua, vaikka tavoitteeseen on päästykin
      ps.itse ajan Avensiksella ja hyvin silläkin pääsee.

    • punto55

      Puolivuotta sitten ostin punton 55 heppasen ja 177tkm ajettu..

      Nyt ajettu 198tkm ja vikoja ollut:
      -tulpanjohdot
      -laturin hiilet\lataussäädin
      -termostaatti

      Mutta eihän tuolla 55 heppasella kehdannut ajaa joten pientä muutos piti tehdä:

      -866 nokka
      -38mm kaasuläppä
      -4-2-1 pakosarja ilman välivaimenninta
      -imusarja
      -lastu
      -polttoaineen paineensäädin
      -parempi ilmanotto laatikko
      -säädettävä nokkapyörä
      -kevyempi vauhtipyörä

      Ja eihän tässä oo mitää sähkö härpäkettä :O

      laittettu siis:
      -sähköikkunat
      -sumuvalot
      -lisäpitkät, xenon
      -kaukosäätöinen keskuslukko
      -hälytin
      ja popit :D 4 tuumaa kertaa 4 kaiutinta....

    • Desperado

      Vähä yli 200tkm ajettu punto vm -2000 1,2 konheella. Puhaltaa kylmää vaikka ajaisi tunnin putkeen eikä pysty heti lähtemään ajoon kun hyytyy/tukehtuu! hetki pitää sutata ykkösellä että uskaltaa vaihtaa edes kakkosen tai auto sammuu jopa suoralla.

      Onko kellää kokemusta tai tietoa saman tyylisistä vioista? kylmyys hiivateissa on kuulemma ihan "ominaisuus" mutta kun ei lämpene ollenkaan muuta kun sillon jos on pihassa piuhoissa lämpiämässä.

      Muuten kyllä näppärä koppi ajella tuo 10min työmatka :)

    • viiu-mies

      Ostin -99 Punton ja ajoin silla 410 000km vuoteen 2008 mennessa ilman suurempia ongelmia. Moottori, vaihteisto ja tasauspyorasto toimivat moitteettomasti koko tuon ajan auton huolto-ohjelman mukaisilla huolloilla. Yhden kytkinvaijerin jouduin uusimaan autooni muovisen ulkokuoren paatylaipan halkeamisen takia. Korin maalipinta haalistui johtuen lahinna siita, etta auto oli koko ajan ulkona enemman tai vahemman likaisena. Korin ruostevauriot ovat useimmiten pintaruostetta, mutta kaytettya ostettaessa kannattaa tarkistaa korin alapuoliset helmakoteloiden pitkittaissaumat. Muoviosien materiaalit menettivat ikääntyessään kimmoisuutensa, joten niita kannattaa kasitella varovasti mikali niita joutuu irroittelemaan esimerkiksi polttimoiden vaihtamisen yhteydessa. Pakoputken takaosan jouduin uusimaan kahdesti. Jarrut toimivat moitteemasti koko ajan, mika voi kyllakin johtua siita, etta puhdistin ja rasvasin liukupinnat aina renkaanvaihtojen yhteydessa. Takatukivarsien nivelointi kannattaa tarkistaa myos saannollisesti. Punto ei sinansa ole sen huonompi tai parempi kuin muutkaan vastaavat pikkupurkit, jos vain viitsii pitaa autonsa kunnossa. Todennakoisesti minulla olisi tuo vanha Punto vielakin kakkosautona, jos en olisi ajanut sita maakiveen routaisella mokkitiella huhtikuussa 2008.

    • Solemn

      Minulla vm. 2003 Punto 80 1.2 16V, 210 tkm mittarissa, itse tuosta ajettu 150 tkm ja 7 vuotta.

      Vioksi katsottavat ongelmat tähän asti vuosien varrelta:
      - Penkinlämmittimien termostaatti hajonnut (ei kiinnosta korjata)
      - Poltti mittariston/vilkkujen sulakkeita yksi talvi (katosi kytkentöjen tarkastuksen jälkeen)
      - Pyyhkijöiden tukivarsien nivelet kuluneet väljiksi niin että varret irtoavat (korjasin itse pikkuvirityksellä)
      - Sytytyspuolen piuhoista yksi murtui ja päästi virtaa läpi ja auto alkoi nykiä ajossa (korjattu vaihtamalla sytytyspiuhasarja)
      - Pelkääjän puolen ulkokahva murtui -25 pakkasella (vaihdettiin huollossa uuteen)
      - Lambda-anturi antoi vääriä arvoja (vaihdettiin huollossa uuteen)

      Normaalistikin kuluvia ja vaihdettavia osia (kuten jarrupalat ja -levyt, raidetangon päät, yms.) joutuu Puntossa vaihtamaan ehkä useammin kuin muissa merkeissä tai malleissa, mutta varaosien halvat hinnan kyllä kompensoivat sen hyvin. Pilkkuakaan ei ole ruostetta autossa vaikka aina ulkona säilytetty, mutta eka omistaja onkin teettänyt ruostesuojauksen. Määräaikaishuollot teetetty aina kohtuullisen tunnollisesti.

      Kertaakaan en ole jäänyt Puntollani tien päälle kesken matkan, ja erittäin tyytyväinen autoni hinta-laatu suhteeseen. Tarkoitus pitää vielä useampi vuosi ja 300 tkm asti jos vain kestää edelleen.

    • punto 01

      mulla 2001 vuoden punto ja oikeestaa mitää vikaa ei ollu, mut ovien lukot kränää. Yritetty irrottaa ovi verhoilua, mut ruuvien irrotuksen jälkeen myös takana ilmeisesti jotai kiinnityksiä, vaan millä irtoo, jäi siis homma tekemättä. Onks kokemusta miten ne irrotetaan rikkomatta koko verhoilua ??

    • HB-56

      Mulla 2004 malli punto 80 16v ajettu 150000 .onhan siin ollu koko ajan jotain sähkövikoja.moottorivalo palaa kun on kosteeta.ja ne pätkimiset ja nykimiset havii,kun vaihdat tulpan johdot.tosin vaihdoin puolankin,ihan turhaan ,Nyt palaa
      ohjaustehostimen valo ,mut laitoin siihen mustan teipin päälle.jos sä viet joka kerta puntos johonkin deltan pikahuoltoon,niin siel annetaan vaan valohoitoo.yhen kerran tehty jarrut ,vaihdettu levyt eteen.ja palat taakse,ei tarvinnu sorvata.oisin senkin tehny itse.AINA menny katsastuksesta ekalla läpi.Toki olen vaihtanut öljyt ja suodattimen max 15000km välein.Hauskaa puntoilua.:-)

    • tuli5

      Panda 05. 80 tkm ajettu .Vikoja Ajovalot ja lasinpyyhkimen mekanismi.
      Panda on kuin nainen sen kanssa pitää osata elää.

      • hmmmmm3

        Ai vika on siinä, että joutuu joskus vaihtamaan polttimot ;)


    • Puntopontus

      Ja voi noita sähkölaitteita kuka ne on asentanut se on aina jokin vika vähintään Airbac valo palaa jos ei muuta.

    • ollut useita f

      Punto on hyvä ostos. Hinnaltaan edullinen, mutta voi olla huonolla tuurilla jonkin persaukisen jäljiltä joka ei ole sitä pystynyt huoltamaan. Vanha merkki,saanut vähäpäästöisimpien palkintoja,Fiatit on ilmeisesti eniten saaneet vuoden auto palkintoja.Käytettynä paras hintalaatusuhteeltaan. Vielä jos ei ole junan alle jäänyt yksilö,olet vähän onnekkaampi autopirulaisen omistaja.

    • Punto oli hyvä

      Meillä oli aiemmin kakkosautona, vaimon käytössä siis, Punto. Pidimme molemmat siitä autosta kovasti. Hyvä ajaa kokoisekseen, hyvät valot, hyvät hallintalaitteet. Ei mitään valittamista. Piti vaihtaa suurempaan kun hänelle tuli uusi työ ja joutui ajamaan pitkiä, satojen kilometrien matkoja päivittäin. Punto ei ole ihan niitä parhaita talven polanteisilla teillä. Sanotaan, että aivan loistava kaupunkiauto ja pikkupyöritykseen.

    • ricambi

      11990 uusi punto. EX muija meni kauppaan ja ostaa sen. Vihtoehtona corsa, tai 6 kiloo ajettu punto 4000.- KATOTAAN OSTAAKO!

    • kantsiiko

      fiat Grande punto millä pensamootorilla paras olis kiikarissa 07 Grande punto 70 000 km ajettu, 1.4 8v mylly syökö öljyä ? kestääkö kone ?

    • osta honda

      Syö eikestä

    • no siittä vaan

      Taidampa huomenna perjantaina hakee honda accord 2.4 type s. eiköhän tolla kerkee. Pitäisi olla kestäväkin

    • ostin sittenkin

      KIA carens 2.0 crdi. On hyvä ajaa, ja muutenkin jämäkkä. Ei lotise eikä kolise. Ja tilaa on.

    • lämmipeli

      mulla ollu kaksivuotta grande punto 07 mallia..ajettu 139000..ei mitään vikoja..
      tykkään pelistä..vähällä bensalla menee,ainut "vika"..et näin,luotan fiijuun..
      on jo viides..hyvä hinta/laatusuhde...

    • Fiatnisti

      Nissanin, Fordin, Volkswagenin, Ladan ja Opelin kautta tulleena voin sanoa, että Punto on kyllä pätevä laitos. Fiat shaibat riuhtastu jostain kateellisen opel kuskien anaalista. Jos tohon jotain vikaa joskus sattuu tuleen niin toi mottihan on niin palikka et sen vaikka purkaa ja kasaa parkkiksella. Ajettavuudeltaan vastaa kokoluokkaa isompaa kiesiä. Me Likes!

    • Anonyymi

      Omistanu viimisen 2007 vuosimallin yksilön kippomallin dynamic puntosta. Auto ollut 5 vuotta omana ykkösautona ajanu itse noin 60tkm. Takapäästä toinen iskari vaihdettu ja eteen levyt ja jarrupalat sekä taakse jarrukengät. Hihnasarja vaihdettu 60tkm kohdalla ja autolla ajettu nyt 112 000km. Vähävikaisin automalli itselläni tähän mennessä ja nuo ylläolevat ovat kulutusosia kaikki joten niitäkään ei viaksi voi lukea. Monella puntolla ajettu 300tkm ja kyllähän niillä ajaa kuten muillakin autoilla. Toyotassa hankintahinta ja myös huollot ovat reilusti kalliimpia mutta eipä niistä silti sen kummemmin autoa löydy jos aletaan Puntoa Yarikseen tai Aygoon verrata. Useinhan nämä toyota omistajat vertaavat helposti avensikseen tai corollaan mitkä on reilusti isompia autoja ja kaksinkertainen hintakin. Punto maksoi Espanjansa noin 10t euroa että kyllä siihen rahaan reilu 200 (turvallista kilometriä) alle 6litran kulutuksella on HALPAA ajoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe