2.4 koneen ikä?

???

Kuinka paljon 2.4 koneella ajelee ihan surutta jos huollot tehdään ajallaan?

Entäs esim 1.6 tai 1.8 koneella?

12

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölköl

      2.4l konella ajaa 240tkm
      1.6l koneella ajaa 160tkm

      Tai sitten 2.4l konella jaa 80t km enemmän kuin 1.6l koneella, jos kuutiotilavuutta voi verrata suoraan kilometreihin.

      Toki löytyy 1.6 koneita, joilla jaettu 300tkm, mutta sen pituinen se.

      • pöpi

        ajoin 1.6L 310000km eikä mitään vikaa koneessa.


      • golfin
        pöpi kirjoitti:

        ajoin 1.6L 310000km eikä mitään vikaa koneessa.

        jolla on ajettu yli miljoona km ja 1,6 koneella.


    • riippuu tuurista,

      mersun 200D (2.0Diesel) koneet ovat legendaarisia pitkästä iästään kestävät lähes poikkeuksetta 600tkm jos on huollettu edes jonkinverran, yli miljoona kilsaa ilman konermppaa ajettujakin on olemassa, mutta ovat arvatenkin harvinaisia. Ja tietinkin on ne muutama yksilö jotka on paukahtanu alle 100tkm. ajon jälkeen.

      Bensakoneet kestää yleensä vähemmän kuin dieselkoneet mutta olen kuullut huhuja yli 1,800.tkm. ajetusta Nissan Blebirdistä 1.8 bensa, ja yli 1,600.tkm. ajetusta Opel Kadetista 1.6 bensa. Molemmat kuulemma ajettu ilman koneremppaa, ja houllettu hyvin. Hankala uskoa ehdottomasti. En usko minäkään, mutta en väitä mahdottomaksi, haluan vain nähdä todisteet siitä.

      Väittäisin että jokainen kone on yksilö, ja kestävyys suoraan verrannollinen käytettyihin materiaaleihin, ja huoltohistoriaan.

      • matalaviritteiset (laiskat) moottorit kestää yleensä pidempään kuin korkeaviritteiset (pirteät) koneet.

        esim. Peugeot 106, 1.6 120hv ei kestä, Volvo 240 2.0 108hv kestää.


      • pöpi

        volvo 440 ajettu 1200tkm


    • Nissanisti

      Ajokilometrien ja moottorin kulumisen välillä ei ole suoraa riippuvuutta. Ajokilometrit kuluttavat moottoria eri tavoin: yksi kylmäkäynnistys vastaa 1000 kilometriä, kaupunkiajossa kilometrjä syntyy maantieajoa hitaammin jne.

      Sylinteritilavuuden ja kestävyyden välinenkin yhteys lienee enemmän tilastollinen: isomoottorisilla autoilla vain ajetaan yleensä enemmän.

      Nykypäivän perussääntö on se, että moottori ja auton perustekniikka kestää pidempään kuin kori, joka ruostuu 20 vuodessa.

      • onkin

        Honda Civic 1.2 -88 ja todellakin moottori kestää mitä vaan, mutta pellit putoaa ympäriltä. Kahteen vuoteen en ole edes öljyä lisännyt. Kilometrit tällä hetkellä karvan alle 300.000 ja kaikki käynnistykset ovat kylmäkäynnistyksiä. Ei ole edes lohkolämmitintä. Lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä, mutta piikkuisen on normaalia enemmän tota kankeuden tuntua tossa -30 tuntumassa.

        Jos kaikki kylmäkäynnistykset vastaisivat tota 1000 km, niin arvioisin moottorilla ajetun noin 800 tkm.

        KYLLÄ MOOTTORIT KESTÄÄ.


      • Alg.
        onkin kirjoitti:

        Honda Civic 1.2 -88 ja todellakin moottori kestää mitä vaan, mutta pellit putoaa ympäriltä. Kahteen vuoteen en ole edes öljyä lisännyt. Kilometrit tällä hetkellä karvan alle 300.000 ja kaikki käynnistykset ovat kylmäkäynnistyksiä. Ei ole edes lohkolämmitintä. Lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä, mutta piikkuisen on normaalia enemmän tota kankeuden tuntua tossa -30 tuntumassa.

        Jos kaikki kylmäkäynnistykset vastaisivat tota 1000 km, niin arvioisin moottorilla ajetun noin 800 tkm.

        KYLLÄ MOOTTORIT KESTÄÄ.

        Toyota Corolla ~350tkm.

        Automaattilaatikko! ja miniminormaali ajomäärä 15km/ startti. Huonolla huollolla mutta öljyjä on vaihdeltu vuosittain ennen katsastusta. Tekniikassa ei merkkejä ongelmissa...korissa sitäkin enemmän.


      • kkkki
        Alg. kirjoitti:

        Toyota Corolla ~350tkm.

        Automaattilaatikko! ja miniminormaali ajomäärä 15km/ startti. Huonolla huollolla mutta öljyjä on vaihdeltu vuosittain ennen katsastusta. Tekniikassa ei merkkejä ongelmissa...korissa sitäkin enemmän.

        Toyota Corolla diesel 1.6 ajettu 630 th


      • ajettu Corollalla.
        kkkki kirjoitti:

        Toyota Corolla diesel 1.6 ajettu 630 th

        Kiinnostaisi tietää missä vaiheessa olet vaihtanut tuon koneen ja onko mainitsemasi 1,6 diesel Volkkarin moottori ?
        Kestikö alkuperäinen Corollan diesel yli 200000 km ?


      • KESTÄÄ
        ajettu Corollalla. kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää missä vaiheessa olet vaihtanut tuon koneen ja onko mainitsemasi 1,6 diesel Volkkarin moottori ?
        Kestikö alkuperäinen Corollan diesel yli 200000 km ?

        NOIN 400 000 VAIHDETTIIN KANSI .muuta ei tehty . kannattaa kattoa mitä öljya käyttää niin kone kestää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      854
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      669
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      61
      597
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      89
      445
    Aihe