Taas on sama vanha ongelma noussut esiin. Se kirottu huuliherpes ja viikon erokoituminen edessä. paitsi nyt ei voi erakoitua millään ihah työnkin vuoksi. Nuoremapana 5-13 vuotiaana virus aktivoitui useasti (muutaman kerran vuodessa) siitä eteenpäin herpes ei sitten olekaan häirinnyt kuin kerran pari vuodessa. Nyt yliopistoon mentyäni tuo perkele on tullut takaisin, kiusallisempana kuin koskaan. Viimeisen 2 kk aikana herpes on rakkuloitunut 3-4 krt. Vectavirilla saan asian kuntoon noin viikossa, eli voiteet tehoavat kutakuinkin hyvin. Mutta olen kyllästynyt siihen ainaiseen viikkoon. Ongelmana on myöskin se että harvoin herpes ilmoittaa tulostaan parin tunnin kihelmöinnillä vaan iskee rakkularykelmän huuleen samantien ja massiivisena.
Aiheuttajat tiedän, stressi, heikentynyt immuniteetti, uv-valo jne. Kohdallani on myös psyyke tärkeänä. Jos pelkään saavani herpeksen(suuret, tärkeät juhlat tulossa. Treffit unelmanaisen kanssa) niin se paukahtaa pomminvarmasti. Onneksi olen oppinut olla ajattelematta koko asiaa ja yksi ennaltaehkäisevä tapa on käytetty.
Toisaalta asia paisuu oman mielen sisällä ja saa valtavat mittasuhteet, vaikkei kukaan asiaa juuri huomaisikaan. Minkäs teet kun itsevarmuus ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi korkealle.
Kuitenkin kysyisin ihmisten kokemuksia ja olen valmis jakamaan omiani sekä keräämääni tietoutta asiasta. Kotikonsteja nopeuttamaan paranemis prosessia, apteekin reseptilääkket(hinnat, toimivuus, parantavatko rakkulan nopeammin kuin voide jne.)
Olen kuullut HVS 2(sukupuolielimet) yhteydessä puhuttavan valkosipulin käytöstä hoidossa, sopiiko tämä kotikikka myös huuleen(huomaa valkosipulin polttava vaikutus)?
Omia kokemuksia huuliherpeksen hoidosta? Voiko ns. rupivaihetta nopeuttaa. Ehkä ihon kudosta korjaavien aineiden lisäys elimistöön (vitamiinit, hivenaineet), parannusta edistävät huulirasvat, ennalta ehkäiseät huulirasvat.
Tällä palstalla kirjoitetaan kaikki kokemus, vinkit, kikat ja keinot mahdollisimman kattavasti. Niitä varmaan löytyy! Kiitos ihmiset jo etukäteen vaivannäöstä!!
Huuliherpes
6
2820
Vastaukset
- Essi27
Hei kohtalotoverini,
Kylläpä kuulostaa kertomasti tutulta. Meneppä lääkäriin ja pyydä tohtorisedältä/tädiltä resepti Valtrexiin. Lääke on ymmärtääkseni tarkoitettu lähinnä vyöruusun hoitoon, mutta voidaan käyttää myös huuliherpekseen. Toimi ainakin minulla. Kuurin syötyäni herpes pysyi piilossa n. vuoden. Kevät on sitä pahinta aikaa...
Taistelu tahtoa ystäväiseni!- Jack21
Samaa olen miettinyt ja tietoa olen kerännyt jonkun verran. Eli Veltrax, Acyrax ja Zovirax sisäisesti otettavat kuurihoidot toimivat myös ennaltaehkäisevästi? Käsittääkseni ko. hoidot ovat suhteellisen hintavia. Zovirax kuuri noin 200 euroa(kela-alennuksella n. 100 euroa), Veltrax samanhintainen, Acyrax(rinnakkaislääke, sama vaikuttava aine, eri valmistaja) n. 130 euroa(kela-alennuksella 70 Euroa). Laittaisin sen 70-100 € mielummin kivaan paitaan. Toisaalta kun kärsii tarpeeksi, on valmis maksamaan hinnan kuin hinnan. Joutuuko tässä nyt laittamaan osan veronpalautuksista esteettiseen hoitoon. Antaako tabletti kuurit ikään kuin vakuutuksen, että saat olla vuoden rauhassa tms. Yksilökohtaista kaikki, luulisin. Parantavatko suun kautta otettavat läkkeet herpeksen varsinaisessa rakkulavaiheessa nopeammin?
- paulivil
Jack21 kirjoitti:
Samaa olen miettinyt ja tietoa olen kerännyt jonkun verran. Eli Veltrax, Acyrax ja Zovirax sisäisesti otettavat kuurihoidot toimivat myös ennaltaehkäisevästi? Käsittääkseni ko. hoidot ovat suhteellisen hintavia. Zovirax kuuri noin 200 euroa(kela-alennuksella n. 100 euroa), Veltrax samanhintainen, Acyrax(rinnakkaislääke, sama vaikuttava aine, eri valmistaja) n. 130 euroa(kela-alennuksella 70 Euroa). Laittaisin sen 70-100 € mielummin kivaan paitaan. Toisaalta kun kärsii tarpeeksi, on valmis maksamaan hinnan kuin hinnan. Joutuuko tässä nyt laittamaan osan veronpalautuksista esteettiseen hoitoon. Antaako tabletti kuurit ikään kuin vakuutuksen, että saat olla vuoden rauhassa tms. Yksilökohtaista kaikki, luulisin. Parantavatko suun kautta otettavat läkkeet herpeksen varsinaisessa rakkulavaiheessa nopeammin?
Pidät ehkä luontaislääkkeitä huuhaana, mutta minäpä ajattelen käyttämästäni Chioksen mastiksista olleen hyötyä - viimeksi tullut huuliherpes oli aika harmiton juttu. Laitoin siihen kyllä heti varmaan vanhentunutta Zovirax-pastaa pari hassua kertaa, mutta ei tullaiset muistaakseni juuri auta. Kovin kipeä ei huuli ollut lainkaan - vähän ruma vain. Olen tuota uutetta laittanut tipan hammastahnaan ja myöskin kerran pari kuussa käyttänyt sitä hiukan ruoanlaitossa - turhan vahvaa sellaiseen. Hajuaistimus muistuttaa kuusenpihkaa tai tärpättiä. Ainakin suun tuo tuntuu raikastavan tehokkaasti:-)
- Peso
Kokeilepas Hopeavettä. Referenssejä ja abstrakteja löytyy netistä tuhansia sivuja. Itse olen saanut Hopeavedestä avun herpekseen.
Katso esim: www.carnoimpex.fi - Jack
Kiitos vaan teille kolmelle jotka on vaivautunut vastaamaamaan ja kertomaan omia vinkkejään. Ongelmana on näköjään muutenkin tämän palstan pieni kävijämäärä.
Anna vielä vinkkiä muillekin, jotka sattuu tätä lukemaan. Annoin edellä hieman väärää infoa sisäiseti otettavien lääkkeiden hinnoista. Näin suurien summien ollessa kyseessä on varmaankin kysymys jopa vuoden mittaisesta yhtäjaksoisesta ehkäisevästä lääkityksestä. OIkeat hinnat on noin (30 tabl, 5pvän kuuri) kela-alennuksella 10 € tietämillä, kalliimpi vaihtoehto (Zovirax, alkuperäisvalmiste) sekin vain pari euroa kalliimpi. En ole ehtinyt kokeilla, mutta seuraavan hyökkäyksen yhteydessä varmasti.
Ostin tänään apteekista Bepanthol-nimistä huulirasvaa(3,8 €) , jonka pitäisi olla varsin tehokasta korjaamaan huulien vaurioita(lue: herpes rupivaiheessa) sisältämänsä B-vitamiinin ansiosta). Rasva myös ehkäisee huulten kuivumista todella hyvin, joka monesti laukaisee herpeksen. Pakkauksen kyljessä myös on maininta, että sopii erityisesti huuliongelmien ehkäisyyn.
Tietoa ko. voiteesta, onko kuinka hyvä??- kasari
mä oon käyttänyt zoviraxia, ja se on auttanut, silloin meinaan kun olen sitä ajoissa pistänyt.
"Ennen vanhaan" 80-luvulla kun tuollaista lääkettä ei ollut olemassakaan (tai ainakaan minun saatavillani) ja eihän nyt koulusta sopinut olla pois vaikka olisi ollut puoli naamaa ruvella, joku mummon sisko tms neuvoi, että aloe vera (sellainen kaktuksentapainen mehikasvi) auttaa... eli leikattiin sen lehdestä pieni pala ja sen sisällä olevaa mehua hinkattiin rupeen. Kyllä se auttoi, mutta luojan kiitos nykyään on kunnon lääkkeet. Nykyäänhän näyttää sitä aloe veraa olevan vähän joka kosteusvoiteessa. Liekö jokin vitamiini, mikä siinäkin sit vaikutti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202222Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742163Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä332016Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734