Onko oikeus seksiin kaikilla täysi-ikäisillä? ainakin käytänössä pitäisi olla jopa vammaisillakin mutta miksi ihmeessä minusta 31 vuotiaasta tatuoidusta pyörätuolia käyttävästä miehestä on ruennut tuntumaan että vammaisen henkilön oikeus seksiin tai sen saamiseen on vähintäänkin kyseen alainen tai ainakin sitä on huomattavan paljon vaikeampi saada vammaisen miehen tälläinen kokemus mulla on
On mulla mukaviikin naisii ystävinä mutta he haluavat olla vain ystäviä joten seksistä emme koskaan puhu he eivät sitä halua
tuntuu pahalta kun minua avustetaan vain päivittäisissä toimissani ja seksi asiat joudun toistaiseksi ainakin kokonaan unohtamaan en kaipaa sääliä enkä minä ymmärrän kommentteja kaipaan seksiä onhan mullakin siihen oikeus onhan?
naiset 25-36 jos olette sitä mieltä että mulla on oikus seksiin siinä missä muillakin ottakaa yhtettä olittepa sitten lievasti vammasii tai vamattomii
katsotaan mitä syntyy välillemme en pistä yhtään vastaan vaikka syntyis jotain vakavempaakin olenhan vapaa mies vastaan parhaalle naiselta saamaani viestiin kuva kuvasta)) tää ei oo feikkii ikävä kyllä(( meikini on [email protected]
asiattomat viestit ei muo hetkauta puoleen eikä toiseen menevät suoraan roskiin vaan joten älkää tuhlatko aikaanne suotta niihin kiitos Ps;Miehetkään ei kiinnosta ja deiteistäkin seuraa yritetty hakee asun kuopiossa
Oikeus seksiin kaikilla?
63
6662
Vastaukset
- MäsäMiäs!
Sen verran on itsekin liikuntavammaisena sekä yksinolevana puollustettava terveitä naisia, että kenenkää ei ole tarpeen harrastaa seksiä hyväntekeväisyyteenä. Asia varmasti kaatuu muuhun kuin sinun vammaisuuteesi.
Mä ainakin arvostan suunnattomasti terveitä naisia ja heidän ystävyyttään, ja luuleen, että kaikki tulee sitten aikanaan... varmasti on sekin, joka haluaa seksiä.
Ja tuossa vanhemmissa ketjussa on terve naine, joka kertoo suhteestaan vammaiseen pyörätuolissa olevaan mieheen, eli eikun tämän ketjun alkajalle vaan, että kyllä se sieltä tulee aikaanaan. Harva varmaan suoraan sanoo, että haluaa alkaa juttuun..- aloittajille
Itse olen melko lievästi liikuntavammainen.
Minulle on ainakin täysin yhdentekevää, olisiko mieheni pyörätuolissa vai ei, kunhan elämä muuten sujuisi ja olisi hyvä olla.
Mitä seksiin tulee, se on ihan yhtä luonnollinen osa suhdetta kuin se toisen pyörätuolilla liikkuminenkin. Jos jotkut asiat ei onnistu niin kuin "terveillä" niin sitten tehdään toisella tavalla ilman suurempia paineita ja stressiä.
Se on kyllä ihan totta, että ei kenenkään pitäisi suostua seksiin hyväntekeväisyytenä tai säälistä. Kaikille on joku jossakin.
Harva tosiaan varmaankaan usein sanoo, että haluaa alkaa juttuun. Se on vaikeaa terveelle, niin kuin vammaisellekin. :)
Aurinkoisia kesäpäiviä! - Ei seksiä säälistä
Arvostan kyllä ystäviäni!!
Mutta seksiin en ryhtyisi kenenkään kanssa säälistä naurattava ajatuskin sillä seksi asiathan pitää lähtee kahden ihmisen halusta ja tunteistaan toisiaan kohtaan ja siihen sinänsä ei pitäisi liittyä säälin millään tapaa
selvennykseksi vain että en minäkään keneltäkään ole vailla seksii säälistä sillä voinhan elää ilmankin seksii jos niin on tarkoitettu
sillä seksi on ainot asia tässä elämässä jota ilmankin voi hyvin elää vaikka sitä joskus mieli tekeekin))
kiitos asiallisesta keskustelun alusta seuraan keskustelua mielen kiinnolla - pyörätuoli mies31
aloittajille kirjoitti:
Itse olen melko lievästi liikuntavammainen.
Minulle on ainakin täysin yhdentekevää, olisiko mieheni pyörätuolissa vai ei, kunhan elämä muuten sujuisi ja olisi hyvä olla.
Mitä seksiin tulee, se on ihan yhtä luonnollinen osa suhdetta kuin se toisen pyörätuolilla liikkuminenkin. Jos jotkut asiat ei onnistu niin kuin "terveillä" niin sitten tehdään toisella tavalla ilman suurempia paineita ja stressiä.
Se on kyllä ihan totta, että ei kenenkään pitäisi suostua seksiin hyväntekeväisyytenä tai säälistä. Kaikille on joku jossakin.
Harva tosiaan varmaankaan usein sanoo, että haluaa alkaa juttuun. Se on vaikeaa terveelle, niin kuin vammaisellekin. :)
Aurinkoisia kesäpäiviä!Kaikille on joku jossain kliseistä mutta toivottavasti totta sillä yksin ei oo kenekään välttämättä hyvä olla
onhan suhteen solmiminen kaille tämän päivän kiireisessä suoritus keskeissä yhteiskunnassa vaikeaa mutta kukaan tuskin pystyy kiistämään sitä ettäikö vamma sinänänsä vaikeuttauttaisi suhteiden syntymistä entisestään
hyvää päivän jatkoa kaikille aloittamani ketjun lukioille - Ari
Ei seksiä säälistä kirjoitti:
Arvostan kyllä ystäviäni!!
Mutta seksiin en ryhtyisi kenenkään kanssa säälistä naurattava ajatuskin sillä seksi asiathan pitää lähtee kahden ihmisen halusta ja tunteistaan toisiaan kohtaan ja siihen sinänsä ei pitäisi liittyä säälin millään tapaa
selvennykseksi vain että en minäkään keneltäkään ole vailla seksii säälistä sillä voinhan elää ilmankin seksii jos niin on tarkoitettu
sillä seksi on ainot asia tässä elämässä jota ilmankin voi hyvin elää vaikka sitä joskus mieli tekeekin))
kiitos asiallisesta keskustelun alusta seuraan keskustelua mielen kiinnollaMitä vikaa "säälipillussa" on?
On sinusta kiinni tunteeko nainen antaneensa säälistä vai ei.
Vakavammin: Vammattomat naiset funtsivat usein mielessään, kykeneekö mies, ottaako eteen...
Jos hommeli menee höperösti, kuinka nolo tilanteesta muodostuu...
Tästä syystä vammaton nainen usein perääntyy, vaikka juttu muuten kiinnostaisikin. - Suometar78
Ari kirjoitti:
Mitä vikaa "säälipillussa" on?
Vakavammin: Vammattomat naiset funtsivat usein mielessään, kykeneekö mies, ottaako eteen...
Tästä syystä vammaton nainen usein perääntyy, vaikka juttu muuten kiinnostaisikin.mieltä sun kanssa Ari. Kyllä se varmasti mielessä kävisi jos pyörätuolissa istuu että toimiikohan sillä "se".... Vaikeaa olisi myös itse aloittaa keskustelu siitä...
Mulla ei mitään sitä vastaan (jos olisin vapaa) jos mies pyörätuolissa istuisi.... - pyörätuoli mies31
Ari kirjoitti:
Mitä vikaa "säälipillussa" on?
Tästä syystä vammaton nainen usein perääntyy, vaikka juttu muuten kiinnostaisikin.Arille ja kaikille muillekin tiedoksi että useimmilla vammasilla "se" toimii näin korrektisti sanottuna mutta ennakkoluuloja tulee aina olemaan erillaisuutta kohtaan elise sitten millaista erillaisuutta tahansa
aiheena seksi ja vammasuus ei todellakaan ole niinta kaikkein ennakkoluuttopia aiheita mutta on hyvä että keskustelemme nyt aihaasta niin vähennämme toistemme enakkoluuloja
toki vammaisilla saattaa olla häiriötä sen toiminnassa siinä missä tarveilläkin jatkakaa keskustelua asiallisesti
olen saanut uusia näkökulmia asiaan kiitos teille siitä ihmiset lähestykää vain rohkeasti vammaisia muutoinkin kun humalassa))
- klinkka
Noita ennakkoluuloja niitä vaan tässä ajassakin riittää, aikoinaan kun menimme mieheni kanssa yhteen (olemme molemmat liikuntavammaisia) niin eräs ystävättäreni (terve) kysyi minulta , että miten teillä tuo seksi sujuu, kun nuo jäsenet....No tyhmyys ja ennenkaikkea tieto, ei seksiin tarvita esim. jalkoja, ehkä tarvitaan mielikuvitsusta enempi, no sitä on riittänyt nyt jo yli 30v ja jatkuu joten.
Hyvää kesää ja toivottavasti joku ennakkoluuloton vielä osuu kohdallesi:) - MillaSinkku
Seksuaalisuus on jokaiselle henkilökohtainen asia. Toiset (oivatpa sitten vammaisia/sairaita/vanhuksia/ns. normaaleja) ilmentävät sitä yksin ja jotkut kumppanin tai irrallisten suhteiden kanssa. Kaikilla on oikeus seksuaalisuuteensa ikään ja sukupuoleen tai mihinkään ominaisuuteensa katsomatta. Silti tosiasia on että toisten on vaikeampaa saada kontaktia toiseen sukupuoleen tai mihin seksuaalinen suuntautumisensa sitten liittyykin.
Nykyään on sekä vammaisissa että muissa enemmän sinkkuja kuin koskaan aiemmin. Jokin estää sen oikean kohtaamisen ja sen toisen näkemisen sellaisena kuin hän on. Omat tarpeet ja itsekkyys valtaavat alaa ja silloin on vaikea huomata sitä toista. Tavallaan ajaa omilla liian suurilla tarpeillaan jo läheisyyden mahdollisuuden pois.
Itse koen seksuaalisuuden osana parisuhdetta, enkä osaa sitä erotella mihin tai kehen se kohdistuu. Osana toimivaa parisuhdetta se on välttämätön ainakin itseni kohdalla. Ilman ihastumisen ja rakastumisen tunnetta ja vastakaikua sekä ns. "järki" syiden kohtaamista ei minulle ole seksuaalista kanssakäymistä. En voisi nauttia pelkästä seksistä ilman tunnetta toiseen. Nyt sinkkuna sitten yksin keksittävä variaatioita kuinka sitä ilmentää ja tulla toimeen kenties jopa lopunikääkin asian kanssa.
Toivon kaikille sitä "oikeaa" kohdalle ja ymmärrystä nähdä sen omien tarpeiden ja itsekkyyden aikakauden alta. Ja uskoa rakkauteen ja ystävyyteen. Onhan ystävyyskin jonkinlaista rakkautta..jopa kestävämpää kuin ns. parisuhde rakkaus?- utelias kokeilija
Kyllä, totta varmasti että ystävyys saattaa usein olla kestävämpää kuin parisuhderakkaus. Itselläni on ollut seksi-YYA yhden ihanan ystävän kanssa pidempään kuin yksikään parisuhteistani on kestänyt. Emme halua pilata ystävyyttä ryhtymällä vakavaan parisuhteeseen. On mukavaa kun voi kelata yhdessä toistemme mies- ja naishuolia ja harrastaa sitoumuksetonta seksiä yhdessä aina välillä kun molemmat ovat sinkkuna. Muutaman kerran ollaan menty vakavampaan suuntaan, mutta heti kun mustasukkaisuudet yms. negatiiviset tunteet alkoivat tulla pintaan ja tuli riitoja, palasimme takaisin vanhaan YYA-malliin. Aika näyttää mitä tälle ystävyydelle käy. Jos jompikumpi ryhtyy vakavaan suhteeseen, varmaankin seksi jää pois kuvioista, vaikka ei siitäkään kyllä tiedä... Niin hyvin se meiltä sujuu.
- mäsämiäs
Ennäkkoluulot. On totta, että kun on ennakkoluuloja vammaisia kohtaan tai sitten jollain terveellä on huono kokemus vammaisesta, niin sitten siitä tutaa kaikki.
Kun itse on joskus mennyt tyhmänä tekemään tuttavuutta jollekkin naiselle ja saanut pakit, niin sen pakin laittaa sitten huomaamattaan kiertämään ja antaa sen sitten ihmiselle, joka monen monta kertaa tulee ja kysyy josko seurustella, niin itselle tulee ennakkoluulot... ei sitä toistakohtaan vaan itseään... *hankala selittää*
Seksuaalisuus on tosiaan henkilökohtainen asia jokaiselle, eikä siitä pidä alkaa syytä alkaa suhteeseen. Itseasiassa jos joku ihminen tulee rakkaaksi, niin se seksi ei ole se juttu... Saattaa jopa saada ns. arvostusta, jos malttaa mielensä ja antaa sen toisen edetä asiassa omaantahtiin. Onhan se terveellikin ihmiselle uusi asia jos kumppani on vammainen.. .niinkun se kumppani jo sinäänsä vammaiselle jos sitä aiemmin ei ole ollut.
Etskikääs vaikka googlella sellainen hakusana kuin maslowin tarvehierakia....
Siellä on turvallisuus ja yhteisöllisyys, hyväksytyksi tuleminen.. mutta ei seksiä, kukaan ei sinäänsä kuole seksinpuutteeseen.. No suku tietenkin... - helppoa
Olin kerran todella kiinostunut miehestä joka istui pyörätuolissa. Juttelimme muutaman kerran. Suhteen kehittyminen vain oli melko vaikeaa, hän ei tullut koskaan paikkoihin joissa olisimme voineet tutustua paremmin. Harvoin teitä näkee ravintoloissa, kahviloissa tai elokuvissa, jossa voisi tutustua.Ehkä pääkaupunkiseudulla useammin tilanteita.
- Mäsämies
Jospa hieman muuttaisi tuota otsikkoa, koska ihmissuhteista tässä on kyse.
tiedän vammaisena, että jos vammaisesta joku ns. terve alkaa lähestyä, niin takana on todennäköisemmin jotain muuta kuin ns. kertaseura. Se on hienoa.
Itse tapasin aikanani ikäiseni ihmisen, joka kertoi viikon tuttavuuden jälkeen halusitaan suhteeseen... tietenkin jos on ollut yksin pitkää nii on kipsiä ja se ei aukea kovin helposti. Ei luota ehkä itseensä.. .jos joku kertoo välittävänsä minusta sellaisena kuin olen, niin sitä vain menee enemmän kipsiin... Sitä on vaikea kertoa toiselle, että jos sais aikaa niin se saattaisi onnistua.
Vammaiset usein myös häpeävät asioita helpommin js jopa asiooita joita ei kait tarvitsisi hävetä.
Tulloin kun minua lähestyttiin niin elettiin tiedonsiirrossa aivan eri aikaa... ei ollut joka taskussa puhelimia jonne viestiä tai jonne soittaa jos varmasti halusi kertoa asioita. Nykyään se on olemassa ja se varmaan helpottaisi asiaa.
Me liikuntavammaiset ei varmaa olla tuolla yöelämässä ja kaduolla samallailla kuin terveet. Meidän on annettava usein se ystävyyden aloite sille terveelle osapuolelle... Se on vaikeaa.... - TavisX
Vammaisissakin on niin monenlaista. Jotkut ovat hieman jääneet "lapsentasolle" jutuissaan joko siksi ettei sitä sosiaalista kanssakäymistä todellakaan ole ollut tai koulustusta taikka sitten ovat hieman vammaisia myös älykkyysosamäärältään. Myös taviksissa on samanlaista havaittavissa.. täytyis vaa kohdata sellaiset samoinajattelevat ettei tulis tuota älykkyydeltään ja jutuiltaan erilaista tasoa. Vaikea ainakin ois miettiä suhdetta tai seksiä kovin toisella tasolla olevan kans.
Entäs sitten ostettu seksi. Ei sitä pitäis ainakaan vammaisilta kieltää.. siis seksin ostoa. Jos joku ei muuten saa ja sitä kaipaa niin sais edes laillisesti ostaa.
Monella vammaisella on fetissejä joiden avulla he ilmeisesti seksuaalisuuttaan ilmentää. Mut entäs jos on niin vakavasti vammainen ettei voi itseään ns. tyydyttää mitenkään. Missä menee henkilökohtaisen avustajan auttamisen raja??? Olisin todella kiinnostunut kuulemaan vammaisten näkökannan ja muidenkin. - butt-head1
TavisX kirjoitti:
Vammaisissakin on niin monenlaista. Jotkut ovat hieman jääneet "lapsentasolle" jutuissaan joko siksi ettei sitä sosiaalista kanssakäymistä todellakaan ole ollut tai koulustusta taikka sitten ovat hieman vammaisia myös älykkyysosamäärältään. Myös taviksissa on samanlaista havaittavissa.. täytyis vaa kohdata sellaiset samoinajattelevat ettei tulis tuota älykkyydeltään ja jutuiltaan erilaista tasoa. Vaikea ainakin ois miettiä suhdetta tai seksiä kovin toisella tasolla olevan kans.
Entäs sitten ostettu seksi. Ei sitä pitäis ainakaan vammaisilta kieltää.. siis seksin ostoa. Jos joku ei muuten saa ja sitä kaipaa niin sais edes laillisesti ostaa.
Monella vammaisella on fetissejä joiden avulla he ilmeisesti seksuaalisuuttaan ilmentää. Mut entäs jos on niin vakavasti vammainen ettei voi itseään ns. tyydyttää mitenkään. Missä menee henkilökohtaisen avustajan auttamisen raja??? Olisin todella kiinnostunut kuulemaan vammaisten näkökannan ja muidenkin."Jotkut ovat hieman jääneet "lapsentasolle" jutuissaan" tai sitten paljon enemmän...sellasia kokemuksia omaan itsekin että vammainen tyyppi ei oo ollu periaatteessa mikään kehitysvammainen, vaan siis tällainen pyörätuolissa istuskeleva, muuten ihan selvästi puhuva mutta jutuissaan jäänyt todellakin ihan lapsen (tarkoitan pahimmillään jopa 4 vuotiaan) tasolle, valitettavaa että tällaisiakin on vammaisten (jotka ei todellakaan oo kehitysvammaisia) joukossa pilaamassa kaikkien mainetta
- Rämpylä
butt-head1 kirjoitti:
"Jotkut ovat hieman jääneet "lapsentasolle" jutuissaan" tai sitten paljon enemmän...sellasia kokemuksia omaan itsekin että vammainen tyyppi ei oo ollu periaatteessa mikään kehitysvammainen, vaan siis tällainen pyörätuolissa istuskeleva, muuten ihan selvästi puhuva mutta jutuissaan jäänyt todellakin ihan lapsen (tarkoitan pahimmillään jopa 4 vuotiaan) tasolle, valitettavaa että tällaisiakin on vammaisten (jotka ei todellakaan oo kehitysvammaisia) joukossa pilaamassa kaikkien mainetta
Sinun ei tarvitse edes puhua, näköjään kirjoittaminenkin riittää...
On ikäsi mikä tahansa, olet idiootti. Mikä teitä muutamia oikein vaivaa ? Ei voi kun ihmetellä ?
- kannattaa katsoa
14:30 Vammasta huolimatta
Osa 3/8. CP-makasiinissa pohditaan tänään liikuntarajoitteisuutta ja seksiä. Tanskassa yhteiskunta on paremmin valmistautunut palvelemaan vammaisten ihmisten sukupuolisia tarpeita. Tuotanto Ruotsin televisio. - Mäsämies
Kyllä mä ymmärän täysin ns. terveitä naisia etteivät he tule suhteeseen vammaisen kanssa.
Mun mielestä tässä ketjussa on kuitenkin syytä muistaa ettei tänne osallistu kuin ajatustoiminnaltaan "terveitä" ihmisiä, eli kehityvammaiset tai syvemmin vammautuneet varmasti pysyvät pois.
Olempa kuullut, että kehitysvammainen on ilmaisut seksuaalisen tarpeensa toiveena ja kun siitä on sitten hänen kanssaan keskusteltu, niin hän ei enää ole tiennyt mitä se oli.
Toi, joka tämän ketjun on aloittanut, niin on tehnyt virheen jo viestinsä otsikossa. Kyllä varmasti kaikilla on oikeus seksiin, mutta asiat pitää kait ansaita. Eikä keltään varmaan kieletä asioita ns. tahallisesti. Kaikki asiat elämässä pitää vain ns. ansaita.
En mä ainakaan liikuntavammaisena vois mennä tekee kellekkään ihmisille josta muutoin olen kiinnostunut sitä, että pyydän suoraan seksiä. Se pitää muutoin ansaita. Mä ainakin liikuntavammaisena olen oppinut, että ei kannata mennä siinä asemassa tekemään aloiteta mistään. Mä en oleta, että jos tapaan vaikka 10 naista saman päivän aikaan, että 5 hyväksyy mut. Jos tapaan vaikka 10 ihmistä joka päivä viikon tai kuukauden aikaan, niin ehkä 70 ihmisen porukassa on jo 2 - 3 ehkä neljäkin sellasta ihmistä jotka saattas olla kiinostunut.
Tämä sama kait on terveidenkin välisessä jutussa?. Ja niinkun jo aiemmin sanoin, niin ei seksi ole mitää hyväntekeväisyyttä. Jos kaksi tervettä ihmistä tapaa, niin se juttu voidaan helpommin tehdä ns. kertapanona, mutta jos terve ihminen menee kaveruudesta ystävyyden kautta vammaisen luo ja haluaa jotain, niin se on varmasti pidempi prosessi kuin kahden minuutin mietintä. Se vammaisen hyväksyminen sinäänsä voi tapahtua jo kahdessa sekunnissa, mutta se syvällisyyden tiedostus vie varmasti vähän enemmän kuin se, että kaksi tervettä tutustuu.- Juulia
Jokainen muodostaa mielipiteensä omien kokemustensa kautta,koska kokemuksemme ovat aika erilaisia myös ajatukset suhteista ovat erilaisia.
Minun mielestäni "vammaisen"kannattaa mennä tekemään aloitteita siinä missä"terveenkin",eikä odotella aloitetta aina toisilta.
Siinähän ne ennakkoluulot murtuvat kun jutellessa huomaa toisen olevan ihan normaali ihminen.
Kyllä invatkin yhden illan suhteita harrastaa,miksei harrastaisi.
Tee sinäkin Mäsämies rohkeasti aloitteita kiinnostavien tyttölöiden puoleen(fiksusti toki ;)),eläkä sure menneitä mahdollisuuksia.
Säpinärikasta kesää sinulle ja kaikille muillekin! - Mäsämies
Juulia kirjoitti:
Jokainen muodostaa mielipiteensä omien kokemustensa kautta,koska kokemuksemme ovat aika erilaisia myös ajatukset suhteista ovat erilaisia.
Minun mielestäni "vammaisen"kannattaa mennä tekemään aloitteita siinä missä"terveenkin",eikä odotella aloitetta aina toisilta.
Siinähän ne ennakkoluulot murtuvat kun jutellessa huomaa toisen olevan ihan normaali ihminen.
Tee sinäkin Mäsämies rohkeasti aloitteita kiinnostavien tyttölöiden puoleen(fiksusti toki ;)),eläkä sure menneitä mahdollisuuksia.
Säpinärikasta kesää sinulle ja kaikille muillekin!Kuules ny ystävä hyvä!
Kirjoitan ensimmäistä kertaa, ja kädet syyhyää.... Jotenkin jos ajattelee, nii ns. pyytäminen yleensänkin on aika mautonta. Kun on ikää jo olemassa ja on oppinut nuoruuden juttujen jälkeen ettei pyytäminen ole hyvä tapa, niin se ei ole!
Ja oon oppinut liikuntavammaisena senkin, että on aivan terveitä naisia jotka tuo esiin asian, mutta se viimeinen askel on aina kova, koska pelissä on paljon muutakin.
En oikee 30 ja 40- välissä olevalla iällä enää osaa arvostaa ns. helppoa juttua, kyllä sitä haluaa muutakin. - Juulia
Mäsämies kirjoitti:
Kuules ny ystävä hyvä!
Kirjoitan ensimmäistä kertaa, ja kädet syyhyää.... Jotenkin jos ajattelee, nii ns. pyytäminen yleensänkin on aika mautonta. Kun on ikää jo olemassa ja on oppinut nuoruuden juttujen jälkeen ettei pyytäminen ole hyvä tapa, niin se ei ole!
Ja oon oppinut liikuntavammaisena senkin, että on aivan terveitä naisia jotka tuo esiin asian, mutta se viimeinen askel on aina kova, koska pelissä on paljon muutakin.
En oikee 30 ja 40- välissä olevalla iällä enää osaa arvostaa ns. helppoa juttua, kyllä sitä haluaa muutakin.Mistään pyytämisetä en ole muistaakseni puhunut...tarkoitin normaalia aloitteiden tekoa.
Mielestäni ei ole mitään mautonta siinä että tekee aloitteita tutustumiseen.
Esim.ravintolassa menee juttelemaan kiinnostavalle ihmiselle,niinhän sinäkin ilmeisesti toivot itsellesi tultavan?
Jos jää vain odottelemaan aloitteita muilta,saa niitä sitten odotella mahdollisesti tuomiopäivään asti...
Se on sitten ihan eri asia haluatko sinä harrastaa yhdenyön suhteita,en minäkään enää halua koska seurustelen jo ihanan mieheni kanssa.
Sain vain käsityksen kirjoituksestasi että oletat että invoja ei lähestytä seksiseura mielessä tms.näin ei kyllä ole.
Jos sinua ei ole lähestytty yhdenyönseura-mielessä,ei se tarkoita ettei muita invoja lähestyttäisi.
terveisin nimimerkki:Villin nuoruuden viettänyt. - mäsämies
Juulia kirjoitti:
Mistään pyytämisetä en ole muistaakseni puhunut...tarkoitin normaalia aloitteiden tekoa.
Mielestäni ei ole mitään mautonta siinä että tekee aloitteita tutustumiseen.
Esim.ravintolassa menee juttelemaan kiinnostavalle ihmiselle,niinhän sinäkin ilmeisesti toivot itsellesi tultavan?
Jos jää vain odottelemaan aloitteita muilta,saa niitä sitten odotella mahdollisesti tuomiopäivään asti...
Se on sitten ihan eri asia haluatko sinä harrastaa yhdenyön suhteita,en minäkään enää halua koska seurustelen jo ihanan mieheni kanssa.
Sain vain käsityksen kirjoituksestasi että oletat että invoja ei lähestytä seksiseura mielessä tms.näin ei kyllä ole.
Jos sinua ei ole lähestytty yhdenyönseura-mielessä,ei se tarkoita ettei muita invoja lähestyttäisi.
terveisin nimimerkki:Villin nuoruuden viettänyt.Kuule, kyllä mä luulen, että tää maailma on kuitenkin vielä ns. terveiden hallussa... terveet saa päättää suunnilleen kaiken ja jos sieltä tippuu, niin se tippuu... eikä tosiaankaa ole nii etteikö ole olemassa niitä joille se olisi mahdotonta... hekin pelkäävät asenteita... mutta aidot ihmiset tunnen.
- Juulia
mäsämies kirjoitti:
Kuule, kyllä mä luulen, että tää maailma on kuitenkin vielä ns. terveiden hallussa... terveet saa päättää suunnilleen kaiken ja jos sieltä tippuu, niin se tippuu... eikä tosiaankaa ole nii etteikö ole olemassa niitä joille se olisi mahdotonta... hekin pelkäävät asenteita... mutta aidot ihmiset tunnen.
Oikeasti ikävää että koet noin,varmasti sinulla on syysi siihen.
Itse en koe että oltaisiin niin altavastaajina,en osaa luokitella ihmisiä myöskään niin rajusti "vammaisiin" ja "terveisiin",se jaottelu tuntuu niin kärjistetyltä.
En edes koe olevani kovin "vammainen",vaikka pyörätuolilla liikunkin,kaikilla ihmisillä on vammoja,toisilla sielussa ja toisilla ruumiissa.
Joku fyysisesti terve nainen(jonka sinä näet ulkoapäin terveenä)voi olla niin haavoilla sielustaan ettei uskalla lähestyä sinua vaikka haluaisikin ja toivoo aloitetta sinulta.
Jos kumpikaan ei uskalla sitä tehdä,ei mitään synnykään.
Mielestäni meidän liikuntaesteisten ei pitäisi asettaa itseämme muita alemmas,kaikkihan me ihmiset ollaan samassa veneessä. - keh.vam.äiti ja anoppi
Suora lainaus edellisestä viestistä
-Mun mielestä tässä ketjussa on kuitenkin syytä muistaa ettei tänne osallistu kuin ajatustoiminnaltaan "terveitä" ihmisiä, eli kehityvammaiset tai syvemmin vammautuneet varmasti pysyvät pois.
Miten sisäMäsämies voit sanoa ettei osallistu kuin ajatustoiminnaltaan "terveitä"
Nyt menee jo paksuksi, eikö muka kehitysvammaisella ole tarpetia haluja sekä kerrottavaa, eikö heillä ole yhtäläinen oikeus sanoa sanottavansa, mene hyvä mies nyt peilin eteen ja katso sinne mitä näet- ennakkoluuloisen terveen taviksen joka ruikuttaa ja ruikuttaa menneitään ja on ilmeisesti puutteessa.
Olen syvästi häpeissäni, jos vammaisissa henkilöissä on niin ennakkoluuloisia henkilöitä kuin sinä, toivottavasti teitä ei ole enempää:) - Mäsämies
keh.vam.äiti ja anoppi kirjoitti:
Suora lainaus edellisestä viestistä
-Mun mielestä tässä ketjussa on kuitenkin syytä muistaa ettei tänne osallistu kuin ajatustoiminnaltaan "terveitä" ihmisiä, eli kehityvammaiset tai syvemmin vammautuneet varmasti pysyvät pois.
Miten sisäMäsämies voit sanoa ettei osallistu kuin ajatustoiminnaltaan "terveitä"
Nyt menee jo paksuksi, eikö muka kehitysvammaisella ole tarpetia haluja sekä kerrottavaa, eikö heillä ole yhtäläinen oikeus sanoa sanottavansa, mene hyvä mies nyt peilin eteen ja katso sinne mitä näet- ennakkoluuloisen terveen taviksen joka ruikuttaa ja ruikuttaa menneitään ja on ilmeisesti puutteessa.
Olen syvästi häpeissäni, jos vammaisissa henkilöissä on niin ennakkoluuloisia henkilöitä kuin sinä, toivottavasti teitä ei ole enempää:)Anteeksi sinulle kehitysvammaisen äiti ja anoppi. En minä halua estää kenenkään ihmisen seksuaallisuutta. Se vaan on niin, että jos ihminen ei itse ymmärä mitä seksi on, niin silloin tulee esiin asia näin.
Olen kuullut tosiaan, kun kehitysvammaisten kanssa työtä tehnyt ihminen joutui kohtaamaan asian jossa kehitysvammainen oli ilmaisut seksuaalisen tahtonsa, ja kun tämä hoitaja oli alkanut opastamaan tätä ihmistä asiaan, niin tämä ei enää ymmärtänyt mitä oli oppimassa.
Kehitysvammojakin on niin monenlaisia. Esim. Salattujen elämien roosa, voisi hyvinkin olla sellainen kehtysvammainen, joka on asiassa aivan yhdenvertainen kuin me jotka olemme muulla tapaa vammaisia. Tästä on kyse, että pitää ymmärtää asian merkitys.
Sitten toinen asia mistä saa kaikki liikuntavammaiset maksaa, niin on ns. terveiden ihmisten saama huono kohtelu, esineelistäminen. Tämän ketjun ekan viestin kirjoittaja menee jo otsikossa puuhun... Seksi on toki oikeus, mutta se ansaitaan ihmisenä. Vaikka perustuslaissa lukee, että kaikki ovan yhdenvertaisia vammasta huolimatta, niin joku raja silläkin on. Ei kukaan ihminen ole velvollinen järjestämään toiselle seksiä jos tämä on saanut pakit 5 aiemmalta. Ei seksi ole mikään ns. yhdenvertaisuus asia yhteiskunnassa.
Sitten tuohon, kun juulia kertoo viettäneensä hyvinkin menevää elämää... Tähänkin asiaan saattaa vaikuttaa vammaisen sukupuoli, ehkä naiselle asia on selvempi kuin vammaiselle miehelle. Ja tiedän sen varmasti, että kadulla on aivan terveidenkin ihmisten parissa sellaisia joilla se asia on mielessä selvä, että vamma ei haittaa kumppanin etsimisessä. Mutta on vain se kynnys tulla asiassa pidemmälle. Se on kummallakin puolen samallainen se kynnys ja sitten kun kynnystä on vastakkain, niin siinä välissä olevaa ovea ei saa auki helposti.
Lopuksi vielä.. Itse olen jo sen sen ikäinen, että ei enää mitää light juttuja... Kiitos. Mutta sitten se yhteisen elämän ongelma on viimeistään se, että se yhteisen elämän kustantaminen tulee esteeksi. jos yhteiseen pöytään tuodaan toiselta puolen yksi euro viidestä ja toiselta puolen loput neljä, nii se ei ole enää mitenkään reilua sitä enemmän tuovaa kohtaan. En todellakaan hyväksy minkaanlaista hyvätekeväisyyttä ihmissuhteissa.
Kehitysvammaisen äidille ja anopille vielä. Olet varmasti tosi kiva kun olet suonut lapsellesi ihmissuhteet. Minä joka olen 30-luvun nuoren jälkikasvua ja en kehitysvammainen, niin sain kokea sen, että minut opetettiin jo lapsesta elämän yksin. Minuun käytettiin lapsena 70 - 80 luvullaniitä 40-luvun hitleriläisiä teesejä, että ihmissuhteet ei ole vammaisen tarpeita. Olen muiden tiellä ja laiska paha huono ihminen. Itse aikaan saamastani munakorista munat laitettiin toisten koriin.
Olen iloinen vain jos joku vammainen on onnistunut elämäsään ja saanut hyväksyntää jo kotoaan lapsuudestaan saakka. - little_wolf
Juulia kirjoitti:
Säpinärikasta kesää sinulle ja kaikille muillekin!Aloitteita todellakin kannattaa tehdä myös itse, eikä vain "odottaa valmista". Omasta kokemuksestani aloitteen tekeminen on alussa ehkä vaikeaa, mutta aikaa myöten sekin kyllä helpottaa. Monta (osa yhden yön juttuja) asiaa olisi jäänyt kokematta, mikäli en olisi itse aloitetta suuntaan tai toiseen tehnyt. Pakeilta tuskin kukaan voi välttyä, mutta vastoinkäymisethän kasvattavat, eikö?
- Toivossa_Eläjä
Juulia kirjoitti:
Oikeasti ikävää että koet noin,varmasti sinulla on syysi siihen.
Itse en koe että oltaisiin niin altavastaajina,en osaa luokitella ihmisiä myöskään niin rajusti "vammaisiin" ja "terveisiin",se jaottelu tuntuu niin kärjistetyltä.
En edes koe olevani kovin "vammainen",vaikka pyörätuolilla liikunkin,kaikilla ihmisillä on vammoja,toisilla sielussa ja toisilla ruumiissa.
Joku fyysisesti terve nainen(jonka sinä näet ulkoapäin terveenä)voi olla niin haavoilla sielustaan ettei uskalla lähestyä sinua vaikka haluaisikin ja toivoo aloitetta sinulta.
Jos kumpikaan ei uskalla sitä tehdä,ei mitään synnykään.
Mielestäni meidän liikuntaesteisten ei pitäisi asettaa itseämme muita alemmas,kaikkihan me ihmiset ollaan samassa veneessä.Olen Juulian kanssa samaa mieltä siitä että jako vammaisiin ja vammattomiin ei ole niin helppoa kuin luullaan ja tämä ei koske yksistään tätä viestiketjua vaan yleensäkkin.
Itse olen tavannut monia ihmisiä joilla on sielussaan "vamma" joka on aiheutunut jostain tapahtumasta: läheisen menetys, ongelmat isä/äiti suhteissa, pettäminen, väkivalta yms. joka invalidisoi ihmisen niin että sosiaalinen kanssakäyminen vaikeutuu ja jopa itsenäinen "pärjääminen" elämässä estyy.
Omat ongelmani vammani kanssa ovat käytännön ongelmia joihin yleensä löytyy jokin ratkaisu mutta he eivät välttämättä pysty ylittämään vammaansa koskaan. Silti ulkopuolisen silmissä minä olen se raskautettu ja luuseri tämä toinen etenkin jos omaa kauniin ulkokuoren, voittaja. - utelias kokeilija
Mäsämies kirjoitti:
Anteeksi sinulle kehitysvammaisen äiti ja anoppi. En minä halua estää kenenkään ihmisen seksuaallisuutta. Se vaan on niin, että jos ihminen ei itse ymmärä mitä seksi on, niin silloin tulee esiin asia näin.
Olen kuullut tosiaan, kun kehitysvammaisten kanssa työtä tehnyt ihminen joutui kohtaamaan asian jossa kehitysvammainen oli ilmaisut seksuaalisen tahtonsa, ja kun tämä hoitaja oli alkanut opastamaan tätä ihmistä asiaan, niin tämä ei enää ymmärtänyt mitä oli oppimassa.
Kehitysvammojakin on niin monenlaisia. Esim. Salattujen elämien roosa, voisi hyvinkin olla sellainen kehtysvammainen, joka on asiassa aivan yhdenvertainen kuin me jotka olemme muulla tapaa vammaisia. Tästä on kyse, että pitää ymmärtää asian merkitys.
Sitten toinen asia mistä saa kaikki liikuntavammaiset maksaa, niin on ns. terveiden ihmisten saama huono kohtelu, esineelistäminen. Tämän ketjun ekan viestin kirjoittaja menee jo otsikossa puuhun... Seksi on toki oikeus, mutta se ansaitaan ihmisenä. Vaikka perustuslaissa lukee, että kaikki ovan yhdenvertaisia vammasta huolimatta, niin joku raja silläkin on. Ei kukaan ihminen ole velvollinen järjestämään toiselle seksiä jos tämä on saanut pakit 5 aiemmalta. Ei seksi ole mikään ns. yhdenvertaisuus asia yhteiskunnassa.
Sitten tuohon, kun juulia kertoo viettäneensä hyvinkin menevää elämää... Tähänkin asiaan saattaa vaikuttaa vammaisen sukupuoli, ehkä naiselle asia on selvempi kuin vammaiselle miehelle. Ja tiedän sen varmasti, että kadulla on aivan terveidenkin ihmisten parissa sellaisia joilla se asia on mielessä selvä, että vamma ei haittaa kumppanin etsimisessä. Mutta on vain se kynnys tulla asiassa pidemmälle. Se on kummallakin puolen samallainen se kynnys ja sitten kun kynnystä on vastakkain, niin siinä välissä olevaa ovea ei saa auki helposti.
Lopuksi vielä.. Itse olen jo sen sen ikäinen, että ei enää mitää light juttuja... Kiitos. Mutta sitten se yhteisen elämän ongelma on viimeistään se, että se yhteisen elämän kustantaminen tulee esteeksi. jos yhteiseen pöytään tuodaan toiselta puolen yksi euro viidestä ja toiselta puolen loput neljä, nii se ei ole enää mitenkään reilua sitä enemmän tuovaa kohtaan. En todellakaan hyväksy minkaanlaista hyvätekeväisyyttä ihmissuhteissa.
Kehitysvammaisen äidille ja anopille vielä. Olet varmasti tosi kiva kun olet suonut lapsellesi ihmissuhteet. Minä joka olen 30-luvun nuoren jälkikasvua ja en kehitysvammainen, niin sain kokea sen, että minut opetettiin jo lapsesta elämän yksin. Minuun käytettiin lapsena 70 - 80 luvullaniitä 40-luvun hitleriläisiä teesejä, että ihmissuhteet ei ole vammaisen tarpeita. Olen muiden tiellä ja laiska paha huono ihminen. Itse aikaan saamastani munakorista munat laitettiin toisten koriin.
Olen iloinen vain jos joku vammainen on onnistunut elämäsään ja saanut hyväksyntää jo kotoaan lapsuudestaan saakka.Hienosti kirjoitettu. Olen kanssasi samaa mieltä että ei ketään voi velvoittaa antamaan seksiä jollekulle joka ei sitä ole muualta saanut riittävän pitkään aikaan. Olen kylläkin kuullut myös tapauksesta joissa vammaisen hyvä ystävä on antanut seksiä, ei säälistä vaan YSTÄVYYDESTÄ ja silkasta antamisen ilosta. Molemmat nauttivat vaikka mistään romanttisesta ihmissuhteesta ei ollutkaan kyse. Tällainen hippihenkisyys osoittaa mielestäni loistavaa ja rentoa elämänasennetta. Eihän kenenkään vartalo tuollaisesta pilalle mene, jos siis vain ajatusmaailma tuollaisen sallii. Kuinka paljon mukavampaa meillä täällä olisikaan jos edes hieman useammat ihmiset ajattelisivat tuolla tavoin :)
- pettynyt
olen samaa mieltä.oikeus seksiin on kaikilla.itse olen kieltäytynyt seksistä kaksi ja puolivuotta.syy. paksusuoliavanne pussi.kerran olen miehen makuuhuoneeseeni vienyt ja minusta tuntui että hän halusi vaan nähdä minkälainen se avanne on.sen jälkeen kun olin riisuutunut niin kyllä selityksiä löytyi, että pääsi lähtemään.toista kertaa en itseäni sen takia masenna.niin että kyllä täällä naisetkin vammansa kanssa pulassa ovat.
- Tintti II
Aika tarkkaan minäkin olen aina seurani valinnut, en ole koskaan päästänyt makuuhuoneeseeni mitään jänishousuja. Nuorilla hormoonit ja uutuuden viehätys (ja ehkä myös nautintoaineet) vielä pitävät huolen että suhteita syntyy, rohkeutta riittää puolin ja toisin. Aikuisemmalla iällä suhteiden solmiminen on vaikeampaa.
liian vanha ottaa tähän kantaa, mut otan nyt kuitenkin:)
Ennen juttu toimi näin. Kun miehenä olin naisista kiinnostunut, naiset piti ottaa huomioon olla siisti ja puhua siististi siis koittaa iskeä tai hurmata ja jos ja kun se oikea aaltopituus osuus kohdalleen niin yleensä kaikki muu sujuu itsestään.mut kannattaa edetä sen naisen ehdoilla. Eli vanha ajan seurustelun kautta siihen mahdolliseen seksiin on sitä hienointa...
Mutta sama sääntö pätee niihin yhden illan suhteisiin iskemisen ja hurmaamisen kautta. Jännäähän se on kattoa aamulla kuka siinä vieressä onkaan. Huomenta mikäs se sun nimes olikaan" Ihminen kun on Tarpeeks itseskseen niin se muuttuu itsekkääksi ja häviää nää perustaidot olla hurmataan toinen. Eli jos tahtoo seksiä siihen pitää panostaa, liikkua niissä piireissä missä nyt ihmiset liikkuu. Ei seksiä yleensä ihan ilmaiseksi koskaan saa :)
Ei suomessa mennä siihen kun jossain tanskanmaalla, että yhteiskunta alkaisi jakaa sarjalippuja maksullisen seksin lemmentunneleihin. Ihan hyvä niin.- Toivossa_Eläjä
Näihin vammaisten miesten viesteihin mutta en voi. Seksiseuraa ei ole ulko-oven takana jonossa, itseasiassa partnerien määrän laskemiseen ei todellakaan varpaita tarvita ;-).
Ketjun aloituksessa seksiä käsitellään kuten hyödykettä johon pitäisi olla oikeus, toinen kirjoitti seksin ansaitsemisesta. Kumpikaan ei mielestäni kuulu seksiin. Mielestäni seksi on kahden ihmisen suhteeseen kuuluva asia, yksi osa sitä. Halut ne on minullakin mutta kai ihminen on vain niin sopeutuvainen ettei seksin puuttuminen ainakaan minulla koko aikaa päässä pyöri.
Täällä on puhuttu maksullisesta seksistä ja yhden illan jutuista. Itse olen niitä joskus miettinyt ja minulla olisi ollut mahdollisuuksiakin niihin mutta olen tullut siihen tulokseen etteivät ne ole minua varten. Vammattomien ihmisten on usein vaikea luonnollisesti lähestyä vammaista fyysisesti, jopa kättely on tukala hetki monelle. Tästä seuraa se että myös vammaiselle toisen "oudon" ihmisen läheisyys voi olla harvinainen ja jollain tapaa vaikea hetki. Joten minun on vaikea kuvitella että paljastaisin ja "antaisin" ruumiini toiselle ihmiselle jonka olen vasta tavannut. Onhan yhden illan suhteissa myös käytännön ongelmansa. Muutoinkin tuntuu että liikkumisensa täytyy suunnitella ja varmistaa kuin valtionpäämies puhumattakaan siitä että sitä alkaisi ex tempore toteuttamaan yön kosteilla pikkutunneilla.
Maksullisessa seksissä ei henkistä puolta ole mukana kuten minä haluan. Siinä täytyisi pystyä heittäytymään eräänlaiseen fantasiaan, kuvitelmaan jossa myös ne henkiset elementit olisivat mukana enkä pysty siihen. Maksulliseen seksiin liittyy vielä moraaliset ongelmat joita minun on vaikea ylittää. Minä ainakin haluan että se toinen ihminen on siinä vapaasta tahdostaan, itse asiassa hän ei haluaisi olla missään muualla. Se mitä hän sanoo on se mitä hän tarkoittaa ei sitä minkä hän olettaa minun haluavan kuulla. Hän hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen.
Minä en ole samaa mieltä siitä että kontaktin luonti olisi niin mahdotonta, vaikeampaa ja kärsivällisyyttä vaativampaa se voi olla. Tietenkin vammasta riippuen siinä on myös eroja. Muutama viikko sitten olin pitkästä aikaa pääkaupungin yössä yksin liikenteessä, yleensä liikun kavereiden kanssa seuran ja selkään taputtelijoiden välttämiseksi. Useita kertoja illan aikana naiset loivat kontaktia minuun joku haki tanssimaan joku vain halusi jutella. Ehkä joku teki kontaktin säälistä, joku myötätunnosta, mutta noissa tilanteissa kannattaa se "aktivisti" vammainen vaientaa ja mennä virran mukana silmät avoinna. Ehkä pienellä vaivannäöllä joistain niistä olisi voinut syntyä jotain ehkä ei mutta niinhän se on kaikilla. Pelkän huomion herättämisessä vammaisuudesta voi olla myös hyötyä niin hullulta kuin se kuullostaakin. Oma asenne ja suhtatuminen on a ja o. Ei kukaan halua olla masentuneen mörököllin seurassa.
Deittipalstoja seilailemalla huomaa nopeasti että onhan niitä sinkkuja ja ehkä seksin puutteessa olevia terveissäkin. Ja millaisia, todella viehättäviä ja järkevän tuntuisia ihmisiä joten huonossa seurassa ei tässä olla ;-).
Joskus mietin onko edellä mainitsemani ajatukset ja asenne vain itsepetosta, yritystä estää katkeruutta valtaamasta mieltä ja estää tosiasioiden joita tässäkin ketjussa on kerrottu, tunnustamista. Sen päätelkööt muut.- MillaSinkku
Todella hieno kirjoitus sinulla Toivossa Eläjä, optimistinen ja varmasti toivoa herättävä. Uskon että tuolla asenteella sinut huomataan. Kaikkea hyvää sinulle. Pidä arvomaailmasi edelleen noin kauniina. :)
- mäsämies
Niin... kyllähän seksi on perustarve... mutta ei oikeus. Näin sanon, vaikka itse olen paljon yksin. Mutta seksi ei ole tosiaan mitään hyväntekeväistyyttä. Seksi on tosiaan kahden ihmisen välinen asia, ja kummallakin on otava jotain annettavaa toiselle ja seksi on siinä välissä oleva asia, jolla osoitetaan toselle välittäminen. Ei ole todellakaan reilua, että toinen tekee sen väkisin jos toisella ei ole mitään sellaista, joka sitä toista kiinnostaa.
Mitä tuohon tuohon tanskan malliin tulee, nii tosiaan tuskin suomeen koskaan tulee mitään Lidlelin kaupan mallista mallia, että vammaispalvelusta annetaan joku kuponki jolla saa 10% alennuksen säälipillusta tai munasta. Se on aika kuluttavaa niin sille vammaiselle kuin sille työntekijälle.
Kyse on niin terveellä kuin vammaisellakin asenteesta. On turha vammaisena vaatia asioita ja terveenäkään nostaa itseään liian korkealle.
Niinkun aiemmin sanon, nii jos laiteaan kaksi kynnystä kiinni toisiinsa ja väliin ovi, niin sitä ovea on vaikea saada auki. Ne ennakkoluulot on sellaisia jotka kaataa kaiken ja niitä on molemmin puolin... Vammainen on pitkää yksin ja joutuu kärvistelemään seitsemän muunkin paljon todellisemmman ongelman kanssa, niin se toisen ihmisen kaipuu kaikkoaa... ja terveellä on oma elämä missä asiat on paljon helpommin tehtavävissä.
Joku kirjoitti, että ei vammaiset liiku koskaa samoissa paikoissa sellaiseen aikaan kun sosiaalista verkostoa luodaan... Niin se on... Siitäkin se on kiinni.- ATDT~2
"Seksi on tosiaan kahden ihmisen välinen asia, ja kummallakin on otava jotain annettavaa toiselle ja seksi on siinä välissä oleva asia, jolla osoitetaan toselle välittäminen."
Onko seksi muuten määritelmällisesti vain kahden ihmisen välistä? Tarkoitan, että eikö yhden ihmisen itsetyydytys ole seksiä?
Mietin vain, että onko vaikkapa liikuntavammaisella, joka ei pysty itse masturboimaan, oikeus saada apua tähän. Epäilen, ettei apua saa, vaan paikallinen terkkari / sossu vain määrää kemikaaleja tai muita aineita poistamaan halut. - hhddss
ATDT~2 kirjoitti:
"Seksi on tosiaan kahden ihmisen välinen asia, ja kummallakin on otava jotain annettavaa toiselle ja seksi on siinä välissä oleva asia, jolla osoitetaan toselle välittäminen."
Onko seksi muuten määritelmällisesti vain kahden ihmisen välistä? Tarkoitan, että eikö yhden ihmisen itsetyydytys ole seksiä?
Mietin vain, että onko vaikkapa liikuntavammaisella, joka ei pysty itse masturboimaan, oikeus saada apua tähän. Epäilen, ettei apua saa, vaan paikallinen terkkari / sossu vain määrää kemikaaleja tai muita aineita poistamaan halut.miten voit olettaa että joku tulisi pakosta heiluttelemaan sun lerssiä?
on yhteiskuntia joissa vammaiset joutuvat seksuaalisesti hyväksikäytön kohteeksi, sitten yhteiskuntia joissa vammaisia ei noteerata seksuaalisesti millään tavalla. Kumpi on sitten huonompi parempi?
- Ari
Ei vammaisseksi ole hyväksikäyttöä, vaikka kaikenmaailman "karpelavienoset" ovat sen sellaiseksi yrittäneet jopa lainsäädännössä leimata.
Vapaaehtoinen pano on sallittua, rahalla tai ilman, eikä siihen ole kukkahattutädeillä leimakirveineen mitään asiaa.
Kieltoja vaativat moralistit huolehtikoon omasta moraalistaan ja jättäköön muut ihmiset rauhaan! - Nimetön
Kysyppä tuo kysymys ihmiseltä joka lapsena on joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi ?
Kyllä ne kokemukset monelle ovat olleet niin raskaita, että itseään ei edes koe ihmisenä, jonka elämään kuuluu rakkaus, turvallisuus, seksistä nyt puhumattakaan.
-Rämpylä Ari kirjoitti:
Ei vammaisseksi ole hyväksikäyttöä, vaikka kaikenmaailman "karpelavienoset" ovat sen sellaiseksi yrittäneet jopa lainsäädännössä leimata.
Vapaaehtoinen pano on sallittua, rahalla tai ilman, eikä siihen ole kukkahattutädeillä leimakirveineen mitään asiaa.
Kieltoja vaativat moralistit huolehtikoon omasta moraalistaan ja jättäköön muut ihmiset rauhaan!varovainen. Mikä illalla tuntuu olevan vielä vapaaehtoista, se voi aamulla muuttua hyväksikäytöksi, mitä tullaan hyvässä lykyssä käsittelemään "päivätansseilla" :)
- Tintsa II
että Suomi todistetusti on yhteiskunta jossa vammainen joutuu seksuaalisesti hyväksikäytetyksi.
- Ari
Tintsa II kirjoitti:
että Suomi todistetusti on yhteiskunta jossa vammainen joutuu seksuaalisesti hyväksikäytetyksi.
Lehdistä luemme kaikenlaisista asioista, joista vähintäänkin puolet on tarkoitushakuisesti väritettyjä.
Jos seksi on vapaaehtoista, kysymyksessä ei ole hyväksikäyttö. - Tiina II
Ari kirjoitti:
Lehdistä luemme kaikenlaisista asioista, joista vähintäänkin puolet on tarkoitushakuisesti väritettyjä.
Jos seksi on vapaaehtoista, kysymyksessä ei ole hyväksikäyttö.mitä mieltä Ari olet tästä nyt mediassa esillä olevasta kehitysvammaisen parituksesta. Siinähän sai kaverit vankeustuomion ihmiskaupastakin. Varmaankaan tässä tapauksessa ei ollut kyse vapaaehtoisesta seksistä?
- utelias kokeilija
Moro,
Oletko harkinnut maksullisissa käyntiä? Suomessa toimii varsin asiallisia itsenäisiä alan ammattilaisia, kuten lady Johanna. Itse en ole hänen palveluksiaan käyttänyt, mutta annatypyn luona kävin aikanaan kun hän vielä teki hommia. Oli mukava kokemus. Samoja ongelmia mys minun elämässä.Olen reilu kolmekymppinen cp-vammainen virkeä reipas tosimies. vain seksi on puuttunu elämästäni ja tämä jos mikä on heremojani koetellut.Ystäviä minullakin on paljon,mutta ei vaan löydy sellaista joka vois harrastaa myös sitä seksiä kanssani,aina on vastassa minun vammaisuus.Tunnen niin että minunki oikeuksiin se kuuluis siinä kuin ns.terveittenkin. Jos jollakin värähti niin eikun ottamaan rohkeasti yhteyksiä sähköpostiin [email protected]
meseen [email protected]- mäsä olin tuolloin
Olipa hauskaa ku joku on taas kaivanut jonkun kivi-paperi ja sakset aikaisen keskustelun.
Mikään ei ole minunkaan elämässäni muuttunut - eikä toisaalta mielipiteessäni.
Se taas ihmetyttää miks tää juttu on kehitysvammaisten osiossa eikä liikuntavaimissa. Toisaalta tämä kehitysvammaiset palsta on paljon kehittyneempi keskustelultaan kuin liikuntavammaiset.
Mutta edelleen. Ei muutaman vuoden aikana vammaisten seksi ole muuttunut saamiseksi, se on edelleen ansaitaittua.
Joku kertoo saaneensa seksiä ystävältä ystävyydestä, mutta seksi voi olla myös kynnys jossain ystävyyden vaiheessa. SE ei ole enää ystävyyttä jos se menee sen rajan yli.
Ainakin itselle on tullut vastaus, että EI KOSKAAN! Mutta oikeastaan pidä sitä ihmistä itseni arvoisena.
Terveetikin ihmiset kuvittelee itsestään jotain, mitä he eivät oikeasti ole. Seksi on valtaa. - criplleshh
Ostakaa huora venäjältä. Seksi ei ole perusoikeus. jos kukaan ei sitä haluu sun kanssa harrastaa niin ei ole myöskään pakko.
- liikuntavammainmies
siis oikeesti asiat on niin, että kaikilla on oikeus kaikkeen, mutta kellään ei ole velvollisuutta tehdä mitään pelkästä toisen oikeudesta tai omasta velvollisuudesta täyttää toisen oikeuksia.
aikanaan markkinoinnissa käytiin läpi sellaista asiaa kuin Maslown tarveasteikko
asiasta löytyy tieto wikipediasa http://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow'n_tarvehierarkia
Kyllä tuolla on hyväksytyksi tulemisen tarve mm. fysiologisssa, turvallisuuden ja rakkauden tarpeen, arvonannon sekä itsensä toteuttamisessa, mutta ku se vaan on tosi, että aloituskappaleessa sen jo mainitsin ettei me vammaiset olla niin etuoikeutettuja että voidaan mennä niitä asioita vaatimaan sillä perustella, että on oikeus ja toisella velvollisuus.
Asiat pitää jollain tapaa ansaita. se on sit sen toisen osapuolen asia itkeekö se onnestä, ku nain sitä säälistä.
Kukaa ei kuole seksinpuuteeseen, mutta jos saa väärältä naiselta, nii voi lähtee vaikka henki. - Revelstoke
Tämä on hiukan omituinen keskustelu, lähinnä näiden muutaman ilman seksiä elävän miehen osalta. Itse olen n. 30v liikuntavammainen mies ja ehkä olen vain tyhmä, mutta omassa elämässäni seksi on aina tullut parisuhteen kautta. En ole koskaan etsinyt seksiä, vaan suhdetta sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa koen sellaista oikeanlaista tunnetta henkisellä tasolla. Se on lähtökohta, ja sitten jos homma tuntuu muutenkin natsaavan, niin eiköhän se seksikin sieltä tule.
Eivät naiset ole mitään koneita, vaan Maailman herkimpiä olentoja, joten kohdelkaa heitä sellaisina, niin elämässänne saattaa tapahtua yllättävän hyviä asioita :)Ihmiset ovat erilaisia. Ihan kiva kuulla, jos olet saanut parisuhteen, mutta kaikille vammaisille se ei ole mahdollista. Esimerkiksi oma liikunta- ja puhevamma karkoittaa aika paljon potentiaalisia nais- ja kaveriehdokkaita. Uskoisin pärjääväni paremmin naisten kanssa, jos löytäisin työpaikan, mutta vammaisena sekin on ainakin näin lama-aikana todella haastavaa. Ehkäpä satun vaan olemaan huono parisuhdeasioissa, mutta ainakaan nettikirjoitteluni ei johda treffeihin kuin keskimäärin kerran kahdessa vuodessa.
Ei siinä mitään että joku vuodelta miekka ja kirves oleva keskustelu on kaivettu esille, mutta miksi PERKELEESSÄ tämä on sijoitettu kehitysvammaiset osioon? tämä kyllä kuuluisi liikuntavammaisten puolelle
- ATDT'2
Tällä foorumilla onko koko vammaiskeskustelu laitettu kehitysvammaiskeskustelun alla.
Suomi24.fi:n ytläpito kai luulee, että jokaisen vammaisen kehityksessä jotain meni vikaan, joten olemme heidän mielestään kehitysvammaisia.
Ihmekös tuo, saman virheen teki äskettäin myös veljeni, vaikka olen ollut liikuntavammainen 33 vuotta. - aave
se on hyvä että joskus vammaisen lähellä olevat ihmisetkin kiinnittää siihen oikeutta että se lähellä oleva vammainenkin saa joskus elämässä jotain. Tosn ei se onnistuminen ole viimekädessä siitä sukulaisesta kiinni tai sukulaisen asia!
- KANA-KANANEN
Meillá Vammaisilla on kaikilla Vammasta Riippumatta oikeus Seksiin ja jollemme muuten saa Seksiá kannattaa meidán tállóin Raottaa pikkuisen lompakkoamme ja vilauttaa Satasta Kahta Tai Jopa Kolmatta ja kysyá suoraan siltá naiselta olkoon kuka nainen sitten onkaan ettá miten olisi ne pienet Hómpsyn Tómpsyt Eli Saisko Piparia niin tállóin on iloisempi mielikin meillá kun saamme tyhjennettyá ne Raskaat Nahkapussimme ja olla kuin se pikkuinen kani atlanninaalloilla jolla silmát seisoo páássá kuin kuohitulla SONNILLA ja hiki valuu pitkin páátámme kuin halvaantuneella
- TaisteluJaska3
Olet kyllä todistanut jo oman tyhmyytesi näillä foorumeilla, Kana-kananen. Kirjoita asiaa, tai pysy hiljaa, kiitos!
- Jarmo Vihtori
Ajatelkaapa miten katkeroidutte kun ette saa PIPARIA eli kaivappas nyt vain se lompakko esille heti ja tilaa invataksi mene keskustaan ja kysyt naisilta suoraan olkoon kuka nainen hyvánsá ettá mites olisi ne pienet Hómpsyn Tómpsyt Ettá Saanko PIPARIA ja vilautat Satasta Kahta Tai Jopa Kolmatta niin tulee iloinsempi mielikin kun Raskaat nahkapussit kevenee ja saa olla kuin se pikkuinen kani atlannin aalloilla ettá silmát seisoo páássá kuin tiineená olevalla emakolla ja hiki valuu pitkin páátá kuin halvaantuneella.
- TaisteluJaska3
Ja sulla omakohtaista kokemusta? Taidat olla vaan jouluisin saanut piparia
- JARMO-VIHTORI
Saan kuule PIPARIA aina olenhan naimisissa mutta itse et saa PIPARIA Ku Rahalla tai pumpattavalta Naiselta mutta álá vaivu synkkyyteen kyllá sinunkin aikasi tulee kuhan nyt menet naisiin ja kysy suoraan olkoon kuka nainen hyvánsá ettá mites olisi pienet HÓMPSYN TÓMPSYT ja valautat Satasta Kahta Tai Jopa Kolmatta ja kysyt ettá Saanko PIPARIA niin tulee sullekkin kuten teille muillekkin iloisempi mieli kun saatte tyhjentáá Rakaita Nahkapussejanne ettá silmát seisoo páássá kuin kuohitulla SONNILLA ja saat olla kuin pikkuinen kani atlannin aalloilla.
- Paanalla Kiitäjä-69
Mitä sillä on väliä istuuko pyrätuolissa vai käveleekö?
Mulle yhden tekevää en tosin istu pyörätuolissa vaan oikeassa tuolissa ja kävelen kuten muutkin. Se pyörätuoli on vaan liikuntavammaisen apuväline minä katson henkilöä enkä sitä tuolia. Työpaikalla on niitäkin jotka vanhuutensa vuoksi eivät tasapainonsa vuoksi kykene kävelemään. Siksi he istuvat pyörätuolissa ja ihan nuorina ovat kyllä talsineetkin itse olleet työelämässä.
Kiitollinen. Tälläisiä henkilöitä on valitettavasti myös kelaajiakin ovat tehneet kelausennätyksiäkin. Niin että ei ole häpeä olenkaan vaan olen iloinen että pääset edes jollakin liikeelle. - mä vaan
pyörätuoli mies31: voit kysyä täältä neuvoa:
http://www.katajary.fi/ - Juulia1
Kellään ei ole varsinaisesti "oikeutta" seksiin minun mielestäni.
Se ei ole mikään ihmisoikeus että sitä kaikille "annetaan".
Sen sijaan on ihmisoikeus että sitä kaikki täysikäiset saavat harrastaa jos halukas kumppani löytyy tai sitten ominpäin.
Ei kukaan voi seksiä vaatia, sen pitää vaan osua kohdalle sen ihmisen joka sitä sun kanssasi haluaa,tai sitten ei.
Miksi se seksi nyt sitten on niin ensisijainen taas? Etkö kaipaa hellyyttä,rakkautta ja hyväksyntää?
Jos et niin osta tekopimpsa,seksiä se on sekin.
Siihen sulla on se oikeuskin josta puhuit... - waffen mies
Minulla on nainen, joka entinen Waffen SS-upseeri
- Pyörätuoikumppania
Olin eräässä tilaisuudessa, jossa tapasin erään pyörätuolilla liikkuvan naisen. Illan kuluessa tapahtui sitten niin, että hän kelasi äänettömästi taakseni ja tarttui samassa molemmin käsin takapuoleeni. Tuo tuntui todella mukavalta. En ole vielä tavannut kävelevää naista, joka olisi uskaltanut osoittaa yhtä rohkeasti kiinnostusta, joten se, että kumppani käyttää pyörätuolia ei haittaa ainakaan minua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436