onko kenelläkään tietoa kuinka suun sienitulehdus saadaan poistettua? Sain hiivatulehduksen suuhun vahavan antibioottikuurin jälkeen, sain siihen lääkityksen, mutta se vaivaa mielstäni edelleen. Lääkäri ei ota tosissaan. Mutta sen tuntee suussa. Siis, onko tietoa itsehoidollisista mahdollisuuksista taltuttaa tämä ikävä kierre?
suun sienitulehdus
4
4253
Vastaukset
- Vinkki...
Yksi itsehoitomenetelmä olisi karpalo/puolukka-mehut. Purskuttele hieman mehua suussa ja nielaise.
Tai sitten pureskelet ihan kokonaisia karpalo-/puolukkamarjoja.
On kait olemassa myös jotain karpalokapseleita (?). Ilmeisesti niidenkin pitäisi auttaa.
Myös aloe vera auttaa joillakin suun sienitulehduksiin. Etsi jostain aloe veraa sisältävää tahnaa. Älä kuitenkaan tunge mitään aloe vera käsirasvoja suuhun :D - meikävaa
Miten sulla näkyy että on sienitulehdus?
Itse söin 5-6kk antibiootteja myös ja koko kielen päällä tuli harmaa kate, joka haisi hirveälle eikä lähtenyt pois niinkuin lähti jotenkin ennen antibiootteja.
Lääkäri määräsi Dactarin-geeliä, joka taisi auttaa jonkin verran ehkä.. olisi pitänyt varmaa käyttää useampi tuubi mutta piti aloittaa uudelleen antibiootit, ja kieli on taas kokonaan harmaa ja hengitys haisee ***vetille.
Ärsyttävää kun ei tiedä mistä tuo johtuu!..
Syön maksimissaan tämän vuoden loppuun antibiootteja, ja sitten kun se ei ole häiritsemässä niin pakko selvittää toi kieli/hengitys-suhde, kun häiritsee elämää. Joko sienitesti kielestä tai nielurisat pois tai jotain.- sakke2
Eräs keino on pyrkiä korvaamaan hiivat ja sienet hajuttomilla maitohappobakteereilla. Avataan esim. Biophilus-kapseli (apteekista) ja laitetaan jauhot kielelle. Minulla auttoi. Kielen päällä on edelleen jotain "plakkia" mutta se ei haise koska se on maitohappobakteereita.
- appo
samoin kuin sulla. Oli tosi raju antibiootti hoito helikobakteerin häätöön, kaksi kertaa vielä peräkkäin, kun eka ei auttanut, ja ihmettelin kun suun pielet aukes, kieli muuttui kermaisen katteen peittämäksi jne. Sain peri ihan lääkekuuria sen häätöön, ja imeskelytabletteja, mutta mielstäni se hiiva on jänyt tavalla tai toisella elämään mun suuhun. Hammaslääkärin mielstä sitä ei voi havaita, ja kuulemma se on 25% väestöstä joka tapauksessa suussa niin, ettei sitä tarvitse hoitaa. Mutta ymmärrän kyllä tunteesi. Ja täytyy kokeilla tota maitohappobakteeri juttua, olen toki syönyt maitohappobakteereja, mutta ripottelu kielelle varmasti auttaa. Myös kielen harjaus ihan vaikka hammasharjalla auttaa, oletko kokeillut sitä? Suositelen, se tuo myös raikkaan olon ainakin hetkeksi suuhun, ja purkkaa kannattaa syödä, xylitolia, se auttaa myös. On tää elämä täynnä piniä ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658