vaikeata kun on ujo :(

-ujo-

Olen todella ujo aina ensimmäisillä tapaamisilla, ja jännitän niin paljon että en pysty olemaan kunnolla edes oma itseni. Yleensä jännitys laukeaa, jos miehen kanssa on helppo jutella. Nyt kohdallani on kuitenkin myös hyvin ujo mies. Mistä kannattaisi keskustella jotta juttu lähtee luistamaan ja jännitys laukeaa?

22

10168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä, miten

ujoja olette.

• OHOHOHOHOO

Tää oli hyvä!

• teqdö

minä olen itsekin ujo, ja hän kenen kanssa käyn ulkona on myös ujo.

juttelemme ihan normaaleista asioista, välillä on hiljaista, mutta hiljaisuus on vain kaunista.

emme voisi jutella siitä kuinka ujoja olemme, koska emme halua kumpikaan myöntää sitä toisillemme, ainakaan vielä.

• työ, koulu, harrastukset yms perusjutut, yrität löytää jonkun jutun joka yhdistää teitä niin josko se siitä lähtis...(?)

• Nirva

Työstä ei todellakaan kannata lähteä juttelemaan jos haluaa saada parisuhdetta käyntiin, eikä koulunkäyntikään yleensä ole kovin mielenkiintoinen puheenaihe. Itse en kauaa jaksaisi sellaista naista katsella, joka ensi treffeillä alkaisi puhua työasioistaan.

Yhteiset harrastukset on tietysti ihan hyvä puheenaihe, kuten myös kaikki hömppä kuten lööpit, leffat, jne. Mihinkään vakaviin aiheisiin kuten politiikkaan ei kannata mennä.

• -one-

joo, harrastukset on hyvä :) varsinkin jos toista tuntuu kiinnostavan, tai ne ovat teille yhteisiä.

ei kannata välttämättä puhua niinkään paljon koulusta tai työstä, ellei niistä sitten ole jotain hauskaa sanottavaa ;) esim. "ja kerran tapahtui niin..."

lisäksi toista yleensä kiinnostaa perhe, mahdolliset kotieläimet (jos itsellä on, tai pitää eläimistä), tai missä toinen asuu (jos ei vielä tiedä) tms. :)

puhut vaan niin kyllä se juttu siitä liikkeelle vierähtää omalla painollaan :)

eikä pienet hiljaiset hetket haittaa, sen ymmärtää ensimmäisellä ja toisella kerralla, muutenkin :)

• ujo myöskin
        Nirva kirjoitti:

Työstä ei todellakaan kannata lähteä juttelemaan jos haluaa saada parisuhdetta käyntiin, eikä koulunkäyntikään yleensä ole kovin mielenkiintoinen puheenaihe. Itse en kauaa jaksaisi sellaista naista katsella, joka ensi treffeillä alkaisi puhua työasioistaan.

Yhteiset harrastukset on tietysti ihan hyvä puheenaihe, kuten myös kaikki hömppä kuten lööpit, leffat, jne. Mihinkään vakaviin aiheisiin kuten politiikkaan ei kannata mennä.

siis lööpit ja leffat jos toinen on nähnyt. tai sit omat lempileffat. mut jos toinen on kiinnostunu romanttisist komedioist (muijat yleensäkkö) ja toinen jostai scifistä, ni sit ei oikee leffat oo paras puheen aihe ehkä. taino jos alatte väittelee leikkimielisesti niist ni onhan seki iha hauskaa ja vie jännityst askel askeleelt pois ;P

ne lööpit ei oo kans hyvä juttu jos toinen ei tiiä mitään niist, jos ei oo lukenu tai seurannu maailman menoo. sillonhan sil toisel ei oo mitää sanottavaa tai mielipiteit asiaan.

joten kannatan että jos alat puhuu leffoist sen jätkän kaa ni kysyt eka sen lempileffaa ja vaik musa on hyvä aihe kans. luulis nyt et kaikki ihmiset kuuntelee musaa. ja mist sitä tietää jos diggaatteki samoist bändeist. siinhä tulee sit heti paljo vapautuneempi olo ku "kuulutte enemmän yhteen".

• kännit

Ei muuta ku känni päälle kumpikin ja kunnon panosekoilut, ni kyllä se siitä lähtee...!

• oltiin

vetämässä kännejä.. mulla on iha sama juttu.. oon ite ujo ja kundiki on.. ja viimeks ei juteltu melkei mistää.. mutta sit ku ruvettii "riitelee" (ei mitää oikeeta, leikkimielist) nii joha juttu luisti.. :D ;D mut kyl sain puheenaiheita yrittää miettii.. :( *huohh* että jätkät: PUHUKAA NY EDES JOTAI!!!! :D

• tosimimmi

Todellisuudessa ei ole väliä, mistä asioista puhutte jos on todella kiinnostunut. Kunhan ette puhu heti ensimmäiseksi ex-stä. Se on kiellettyä. Pääasia että juttelette. Siitä se lähtee jos on lähteäkseen.

• Nimetön

ottakaa puheeksi kumpi teistä on ujompi, kertokaa jonkun sortin "repeilyttävä" juttu/tarina, mitä on tapahtunut tai kokenut.toivottasti hupaisa juttu syntyy, kun molemmat kertovat jonkun asian. tee siitä ujoudesta teiän juttunne.. alku..
      jospa se aukeis.

• FiLan

Keskustele asioista, jotka sinua oikeasti kiinnostavat, ja kun mies sanoo jotain sinua kiinnostavaa, pyydä perustelemaan, esitä vastaväitteitä jne. Itse keskustelin nykyisen mieheni kanssa ensimmäisinä iltoina mm. jälleensyntymisestä, eri uskontojen maailmankuvasta, kuulemma lastenkasvatuksesta, siitä onko ihminen paha vai ei jne. Ujon ihmisen voi yllättäen olla helpompi puhua vakavia kuin soopaa, jota "kaikki muut" koko ajan heittävät. Ehkä monilla ujous johtuu osin siitä, että niitä sielunsukulaisia on niin kovin vähän, eikä kenellekään ole oikein mitään sanottavaa. (Nämä suunapäänä-tyypit eivät aina ole mitään filosofeja.)

• minäää...
        FiLan kirjoitti:

Keskustele asioista, jotka sinua oikeasti kiinnostavat, ja kun mies sanoo jotain sinua kiinnostavaa, pyydä perustelemaan, esitä vastaväitteitä jne. Itse keskustelin nykyisen mieheni kanssa ensimmäisinä iltoina mm. jälleensyntymisestä, eri uskontojen maailmankuvasta, kuulemma lastenkasvatuksesta, siitä onko ihminen paha vai ei jne. Ujon ihmisen voi yllättäen olla helpompi puhua vakavia kuin soopaa, jota "kaikki muut" koko ajan heittävät. Ehkä monilla ujous johtuu osin siitä, että niitä sielunsukulaisia on niin kovin vähän, eikä kenellekään ole oikein mitään sanottavaa. (Nämä suunapäänä-tyypit eivät aina ole mitään filosofeja.)

...vaikka kaikki eivät välttämättä olekaan filosofeja, tai kaikkiin ei iske filosofijutut.. pahimmassa tapauksessa koko juttu voi mennä pilalle, siis jos toista ei kiinnosta filosofiset jutut/ pohdinnat :)

Mutta siis, ensimmäisellä tapaamisella nykyisen poikaystäväni kanssa, kävelimme vain ympäriinsä, ja täytyy myöntää, että oli paljon helpompi jutella samalla kun kävelee (Kun toista ei tunne, niin voi olla vaikeaa katsoa jutellessa silmiin, mikä on lähes väistämätöntä kahvilla ollessa (kahvilla olo on myös niin tavallista :/ ), mutta kävellessä voi katsella maisemia, tai maahan, välillä vilkuilla seuralaista tai katsella häntä halutessaan).

Kävellessä ympäristöstä saa myös virikkeitä jutteluun ja juttu lähtee helpommin käyntiin :D Suosittelen sitä siis lämpimästi teille.

Myöhemmin illalla istahdimme nurmimäelle ja katselimme tähtiä, ja mietimme kaikkea "filosofista", esim. kuinka kauas avaruus jatkuu yms. yms. yms.

Juttu kulki todella hyvin ja tuntui romanttiselta :) Tuntui myös että toista oppi tuntemaan paremmin ja helpommin, ja ehkä, että on tuntenut jo kauemminkin.

Kokeilkaa kaikki, toivottavasti olin avuksi! :)

• sosiaalinen
        FiLan kirjoitti:

minä olen todella sosiaalinen nainen, jotkut jopa valittavat kun juttu ei meinaa loppua koskaan kesken ;)

rakastan syvällisiä keskusteluja! niihin on paljon sanottavaa :)

ja te ujot! kaverini oli todella ujo, ja hän pyysi minulta apua, jos voisin auttaa häntä pääsemään mukaan keskusteluihin ja tulemaan sosiaalisemmaksi. nyt tuntuu kun hän ei olisi ujoa nähnytkään!

joten ujot, pyytäkää jotain tuttuanne, joka on todella sosiaalinen, auttamaan teitä pääsemään keskusteluun mukaan, esim. jos olette porukalla. hän voi auttaa vaikka kysymällä aina välillä "mitä mieltä sinä olet tästä?", "vai mitä?", "miten se menikään silloin kerran..." tällöin pääsee mukaan sanomaan jotain ja siitä se juttu lähtee :D

ja kun olette ujojen ihmisten seurassa, olen varma että saatte siitä lisää itsevarmuutta, kun toinenkin on ujo :)

• tomtom

Olen ollut ujo pikkutytöstä asti.Olin kerran juhlimassa synttäreitäni ravintolassa.näin siellä komean ja mielenkiintoisen miehen.ajattelin että tähän katseluun se jää,mutta sitten rohkaisin itseni ja menin pyytämään sitä tanssimaan.siitä se sitten lähti.nyt olemme ollut 2vuotta yhdessä.En muutenkaan enää ole niin ujo kuin aikaisemmin.miesystäväni on rohkaissut minua ja siitä sitten olen reipastunut.

• :ujo myös:

Minäkin olen aina ollut ujo. Mutta nyt vanhenemaan päin vähän onneks helpottanut =). Pikkutyttönä en oikeen uskaltanu ees olla normaali sukulaisten seurassa, tai jutella heille, ellei sitten leikitty, siinä pääsee vapautumaan =D

Mutta nyt olen 17-vuotias, ja rohkaisen itseäni jatkuvasti siihen, että uskaltaisin paremmin jutella ihmisten kanssa, ja kyllä on helpottanut =D. Mietin myös työtä, joka auttaisi parantamaan sosiaalisia taitojani, ja nyt olenkin pikkukaupan kassalla, jossa melkein kaikki ihmiset tykkää jäädä juttelemaan!

Ja kyllä olen nyt oppinutkin ottamaan vähän rennommin muiden ihmisten seurassa, ja juttu luistaa =). Tuo työ kyllä auttaa ja opettaa niin paljon. Juttu luistaa myös helpommin miesten kanssa kuin ennen =).

Minulla oli nimittäin myös sellainen ongelma, että tyttöjen seurassa pystyin olemaan normaali, mutta heti kun porukassa on yksikin jätkä, menin ihan tuppisuuksi. Nyt työni on auttanut minua myös siinä, koska viikoittain jotkut pojat alkavat flirttailemaan ja pyytämään puhelinnumeroa. Se jotenkin rohkaisee =).

Rohkaiset vain itseäsi tarpeeksi, ja ajattelet että hyvin se menee, etkä ota paineita =D.

• ainakin mulla

Kysyt mieheltä: Saanko luvan, vai tanssitaanko ensin?

• *poika*

älä ainakaan ala peittelemään jännitystäsi!

minun mielestäni on vain suloista jos tyttöä jännittää :) ja jos sinua jännittää niin paljon, ettet meinaa pystyä mitään sanomaan, niin kerro edes se kumppanillesi, ettei hän luule sinua aina niin hiljaiseksi.

minun mielestäni oli ainakin todella söpöä kun eräs tyttö sanoi heti kuin näimme, että häntä jännittää niin paljon ettei hän pysty olemaan oma itsensä seurassani :) siitä juttu sitten lähti ja hän sanoi ettei hän normaalisti ole niin hiljaa, tämä johtui kuulemma vain minusta ;) ja oli se aika imartelevaa:)

myöhemmin muutaman tapaamisen jälkeen hän pystyi jo olemaan normaalisti, ja olimme yhdessä vuoden päivät :)

kumman luulet teistä kahdesta olevan ujompi? nimittäin jos sinä olet, niin tee niin kuin kertomani tyttö teki :)

• pussailija

jos et pysty sanomaan mitään, niin huolehdi siitä että sopivalla hetkellä mahdollisimman nopeasti alatte pussailemaan ja pussailette koko loppu tapaamisen ;* ja sen jälkeen toivotatte hyvät yöt :)

siitä se juttu lähtee ja poika on seitsemännessä taivaassa! ;)

minulla ainakin toimii aina ;) seuraavalla näkemisellä onkin jo sitten hieman helpompi jutella. ja jos ei, niin sama uusiksi ;)

• ---------------------------...

luulisin tämän toimivan.. ainakin minulla toimii....
      eli siis kun tapaatte niin heität vain ujouden nurkkaan etkä ajattele sitä!!! niin sitä pitää et ole enää yhtään ujo....

=DDD

• oiski noin helppoa et heität vaa ujouden nurkkaan ja annat mennä. ja muutenki tuntuu siltä et meitä ujoja ymmärrettää täysin väärin ja sitä paitsi eihä meistä kukaan oo ajatusten lukija ja viellä harvempi miljonääri. =o)

• pipukka

Mene johonki paikalliseen räkälään töihin,kyllä ujous häviää kun joudut antamaan takaisin juopoille mitä härskimpiin juttuihin.Olin aluksi ujo nyt jo niin rääväsuu että ukkokin joutuu toppuuttaa mua kun en jää sanattomaksi,ja lataan joskus jopa liiankin kanssa.Tässä esimerkki,lopetin tarjoilun kun asiakas oli jo siinä kunnossa,sanoin kauniisti nyt kotiin päin ja huomenna sitten taas tavataan,hän sanoi heti,vitun huora,mihin minä ihan vakavalla äänellä,voi herranen aika ,joko se alkaa näkyä naamasta.Asiakas jäi monttu auki,ja lähti ulos.Se on ala missä ujoudet häviää,usko pois se on pakko jos aikoo tehdä sitä työtä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4687
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      3969
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      153
      3735
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2638
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      132
      2582
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2067
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1719
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe