Nesteenpoistolääkkeistä oireita?

Meniere

Oletko saanut sivuoireita/haittavaikutuksia
nesteenpoistolääkkeistä ?
Minkälaisia ?
Minulla on Menieren oireyhtymä, aluksi nesteenpoistolääkkeet vähän helpottivat jollakin tavalla yleisoloani, myöhemmin on yhä useammin alkanut särkeä päätä, huimata, lievää pahoinvointisuuttakin on. Niskasärkyä on kulöumista johtuen jo ennestään.
Olen melkein aina hyvin väsynyt. En enää erota mikä johtuu mistäkin, Menierestäkin tulee "sekalaisia" samantyyppisiä tuntemuksia.
Suuta kuivaa, se on luonnollista, yritän tietenkin pitää nestetasapainon kurissa juomalla paljon vettä, ehkä en juo riittävästi kuitenkaan ?
Alkaa olla aika huono olo.
Onko kokemuksia eri nimisistä lääkkeistä, vai ovatkohan ne periaatteessa samanlaisia kaikki ?
Itse käytin ensin Diurex Miteä, nyt Amitridia.
Mikä auttaisi tasapainoon ja vähentäisi sivuoireita ?

5

6143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fze

Minkäs takia käytätkään Amitridia? Verenpaine? Turvotukset? Entä onko hoitoa kontrolloitu tarkistamalla verikokeista ainakin elektrolyytit, sekä toisaalta verenpainetaso? Kuvaamasi "käytän nesteenpoistolääkettä" - "suuta kuivaa" - "juon paljon vettä" -ketju saattaa ehkä joissakin tilanteissa johtaa epätarkoituksenmukaiseen hoitoon, eli kannattaa neuvotella lääkärin kanssa. Entä vaikuttiko oireistoon lääkkeen vaihto/mahdollinen annoksen lisääminen? Ja vielä: onko muita lääkkeitä käytössä?

Tulisi mieleen, että mikäli perussyyn hoidon kannalta ei diureetti ole välttämätön, voitaisiin harkita lääkkeen vaihtamista - näin voisi olla, mikäli lääke on esimerkiksi puhtaasi korkeaan verenpaineeseen. Toisaalta jos diureetti sinänsä on tarpeen, tulee tätä hoitoa kontrolloida ja tarvittaessa muuttaa lääkkeen annostusta. Olkoonkin, ettei kyseessä ole loop-diureetti. Sitten, jos on niin, että tämän diureettiryhmän lääkkeet aiheuttavat Sinulle oireita ja diureetti on silti tarpeen, voi lääkäri miettiä, toimisiko pieni annos loop-diureettia, tai mikä sitten kyseeseen tulisikaan.

Pharmaca mainitsee Amitridin haittavaikutuksiksi yleisoireet, kuten heikotuksen, päänsäryn, huimauksen, väsymyksen. Nyt hoitavan lääkärin kanssa olisi sitten tietenkin keskusteltava, mahtaako kyseessä olla Amitridin haitavaikutukset, vai jokin muu syy.

Tässä nyt vain joitakin sivusta heitettyjä ajatuksia. Viisaat korjailkoot ja kertokoot tarkemmin/kokemuksiaan - niin, ja se hoitava lääkärisi.

• käytän

siihen,kuten ap:n yhtenä oireita liev.hoitona diureettia!

• Meniere
        käytän kirjoitti:

siihen,kuten ap:n yhtenä oireita liev.hoitona diureettia!

Syy, miksi lääkäri määräsi diureetteja on juuri Menieren oireyhtymä, suolaa pitää poistaa elimistöstä, nimenomaan sisäkorvasta, jonne nesteen kerääntyminen aiheuttaa ja lisää Menieren oireita.
        Muita lääkkeitä en käytä.
        Verenpainetta ei ole, lukemat pysyttelevät siinä 80-90/110-120.
        Betaserckiä on määrätty, mutta jätin ne pois vuoden kuluttua, koska en huomannut mitään hyötyä, päinvastoin kohinat ja suhinat korvassa (päässä) vain voimistuivat.
        Lääkärikin sanoi, että saa olla omassa harkinassani syönkö Betaserciä vai en.
        Paljonkohan nestettä pitäisi litkiä diureettien vastapainoksi päivässä, että voisi estää huonoja oloja, jos se siitä (ehkä osittain) johtuu.
        Reilu litra ei taida riittää, koska joskus janottaa kovasti ja suu on kuiva kuin se kuuluisa "beduuinin tossu".
        Suunnittelinkin keskustelevani lääkärin kanssa asioista seuraavalla kerralla, mutta koen hyväksi tietää muitten kokemuksia, etten ehkä turhaan huolestu. Rutiinikontrolli olisi vasta kuukausien päästä.

• loop-

diureetti ?

• Eepinho

Moro!

Minä olen hoitanut Menieren tautia jo kolme vuotta päivittäisellä Amitrid-annoksella (nesteenpoistolääke). Olen kuitenkin huomannut, että olen jatkuvasti väsynyt ja muistikin on alkanut pätkiä. Muistin heikkenemistä ei nähdä lääkityksen sivuoireena, mutta väsymys johtunee suoraan siitä. Aluksi, kun otin aamuisin isomman annoksen, meinasin puolilta päivin nukahtaa väkisin. Nyt puolitettu annostus aiheuttaa lievempää väsymystä, mutta on tylsää olla jatkuvasti ponneton.

Siksipä aloitin nyt kokeilun, että jätin lääkkeen pois ja korvasin sen Antisalt-nimisellä luontaistuotekaupasta saatavalla nesteenpoistotuotteella. Nettiarvioiden mukaan sen vaikutus on pientä, mutta yritetään nyt edes. Pysyväislääkkeen armoilla olo tuntuu niin epämiellyttävältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe