Neljän presidentin kansliapäällikkö Jaakko Kalela oli taannoin haastateltavana Launtaiseurassa.
Kalela sanoi, että UKK:n terveys alkoi horjua jo 70-luvun alussa. Erityisesti Sylvi Kekkosen kuolema oli yksi steppi, jossa UKK:n henkinen kunto huononi. Samaan aikaan UKK itse joutui eturauhasleikkaukseen ja näiden kahden tapahtuman yhteisvaikutus hänen henkiseen kanttiinsa oli musertava.
Vuonna 1979 UKK jo itsekin mietti miten voisi lopettaa pressan hommissa.
Jaakko Kalela muuten sanoi myös julki sen yleisesti tiedetyn asian, että UKK:lla oma etu ja valtion etu menivät usein sekaisin.
Tällaisia hylkiöpresidenttejä KEPU tuottaa.
(Jaakko Kalela toimii nykyisin Suomen Viron suurlähettiläänä.)
UKK dementoitunut jo 70-luvun alussa
2
93
Vastaukset
- Jyyrä
Känä on UKK:n rekisteröimä nimimerkki. Ihaileeko "Känä" tosiasiallisesti UKK:ta , mutta ei kehtaa tunnustaa sitä. Vai onko Kekkosen parjaaminen ko. nimimerkin jonkinlainen isänmurha, aatteellisen isän ?
- Uusinen
Kekkonen kesti hyvin vuosiin 1978-1979 saakka, sairaudestaan huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 725064
- 734043
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2703775- 1313241
- 482964
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3502664- 232648
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192266- 462010
- 1101932