E-pillerin unohtaminen

Like

Tämmöstä kyselisin, että miten pitää toimia, jos syö kaksi liuskaa pillereitä aina putkeen, ja unohtaa toisen liuskan ensimmäiseltä viikolta ottaa yhden pillerin?

11

2885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota...

miks syöt kaks liuskaa pillereitä putkeen??? teetkö niin useinkin kun tuol on toi sana aina???

• Like

Joo, syön aina kaks liuskaa putkeen ja sitten pidän tauon. Koska mulla on niin kivuliaat ja runsaat menkat, et on valtava helpotus, kun ne ei tulekaan joka kuukausi. Terveydenhoitajan ja lääkärin mielestä asia on ok.

• Minä vain

Niin, oma lääkärini ainakin suositteli jopa kolmen liuskan syömistä putkeen. Menkoista ei nimittäin kuulemma ole mitään hyötyä, päinvastoin ja ehkäisytehokin paranee kun taukoja ei pidä. Sanoisin siis, ettei ehkäisyteho vähene jos unohtaa yhden tabun, kunhan se ei ole lähellä sitä taukoa, eli sinun tapauksessasi ei pitäisi olla mitään hätää jos yksi on unohtunut...

• Nainen -81

Pillereissähän on yleensä se 12 tunnin varoaika ja ohjeissa monesti sanotaan, että pilleri on otettava heti kun muistaa vaikka olisi otettava kaks pilleriä samaan aikaan.

Suosittelisin kuitenkin, jos tuo 12 tuntia on mennyt umpeen, käyttämään lisäehkäisyä, koska ehkäisyteho on silloin heikentynyt.

• Like

Joo mä sen unohtuneen pillerin sit seuraavana päivänä otinkin... Nyt ei kyllä lisäehkäisyä käytetty, koska poikakaveri oli niin varma, et ei nyt voi tulla raskaaksi...

• paniikki alkaa iskeä....
        Like kirjoitti:

Joo mä sen unohtuneen pillerin sit seuraavana päivänä otinkin... Nyt ei kyllä lisäehkäisyä käytetty, koska poikakaveri oli niin varma, et ei nyt voi tulla raskaaksi...

Eli unohdin myös ottaa pillerin silloin kun piti ja meni seuraavaan päivään. Viimosen pillerin otin viime lauantaina eikä menkkoja ole vielä kuulunut. Tosin aloitin pillerien syönnin vasta äskettäin uudestaan ja viimeeksi syömäni laatta oli vasta toinen. Ekan laatan jälkeen taisi olla kolmen päivän viive ennen kuin menkat tulivat. Paniikki tässä alkaa silti olla jo aika vahvasti päällä. Taidan vielä odotella viikonloppuun ja sitten suunnitella raskaustestin hankkimista.

• Like
        paniikki alkaa iskeä.... kirjoitti:

Eli unohdin myös ottaa pillerin silloin kun piti ja meni seuraavaan päivään. Viimosen pillerin otin viime lauantaina eikä menkkoja ole vielä kuulunut. Tosin aloitin pillerien syönnin vasta äskettäin uudestaan ja viimeeksi syömäni laatta oli vasta toinen. Ekan laatan jälkeen taisi olla kolmen päivän viive ennen kuin menkat tulivat. Paniikki tässä alkaa silti olla jo aika vahvasti päällä. Taidan vielä odotella viikonloppuun ja sitten suunnitella raskaustestin hankkimista.

Mulla ei kyllä toisaalta ois mitään sitä vastaankaan, että vauva tulis. Mitä nyt koulu vielä vähän kesken yms. Mutta tuo poikaystävä ei oikein ole innostunut asiasta - vielä.

Menkkojen pitäisi alkaa 4.-5. päivä. Et siihenhän vielä on aikaa. Toivotaan nyt parasta ja pelätään pahinta...

• paniikki alkaa iskeä....
        Like kirjoitti:

Mulla ei kyllä toisaalta ois mitään sitä vastaankaan, että vauva tulis. Mitä nyt koulu vielä vähän kesken yms. Mutta tuo poikaystävä ei oikein ole innostunut asiasta - vielä.

Menkkojen pitäisi alkaa 4.-5. päivä. Et siihenhän vielä on aikaa. Toivotaan nyt parasta ja pelätään pahinta...

Minulla vauva olis tulossa miehen kanssa, jonka kanssa en seurustele. Ollaan parisen kuukautta aina silloin tällöin tapailtu toisiamme, (emme aina edes seksin merkeissä) mutta mies ei ole ollut valmis seurustelemaan. Ja jos nyt kertoisin tästä epäilyksestäni olla raskaana, niin tämä mies varmaan lähtisi karkuun. Pitää vielä odotella ja toivoa parasta, koska vielähän aikaa on kulunut vasta vähän.

Sinullahan on vielä pitkä aika, kunnes saat ruveta arvuuttelemaan tuleeko ne menkat vai ei. Ehdit vaikka kääntää poikaystäväsi pään vauvan hankkimiselle :)

• Like
        paniikki alkaa iskeä.... kirjoitti:

Minulla vauva olis tulossa miehen kanssa, jonka kanssa en seurustele. Ollaan parisen kuukautta aina silloin tällöin tapailtu toisiamme, (emme aina edes seksin merkeissä) mutta mies ei ole ollut valmis seurustelemaan. Ja jos nyt kertoisin tästä epäilyksestäni olla raskaana, niin tämä mies varmaan lähtisi karkuun. Pitää vielä odotella ja toivoa parasta, koska vielähän aikaa on kulunut vasta vähän.

Sinullahan on vielä pitkä aika, kunnes saat ruveta arvuuttelemaan tuleeko ne menkat vai ei. Ehdit vaikka kääntää poikaystäväsi pään vauvan hankkimiselle :)

Enpä usko että poikakaveri vielä mieltään muuttaa, joskus muutaman vuoden päästä korkeintaan. ;) Hän on sitä mieltä (ja olen osittain itsekin), että ensin hankitaan koulutus ja ollaan (edes vähän aikaa) töissä ennenku lapsia tehdään...

• farkku

jos syöt esim. kaksi liuskaa putkeen, kuten kerroit, on ensimmäisen liuskan ensimmäinen viikko "viikko 1" ja viimeisen liuskan viimeinen viikko "viikko 3", ja kaikki siinä välillä viikkoa 2.

Ohjeiden mukaan, jos pilleri unohtuu yli 12 tuntia viikolla 2, ei lisäehkäisyä tarvita, jos muut pillerit on otettu ajallaan.
      Jos pilleri unohtuu yli 12 tuntia viikolla 1, pitää käyttää viikon ajan kondomia.
      Jos pilleri unohtuu yli 12 tuntia viikolla 3, liuska pitää jättää heti kesken (ei oteta unohtuneita tai ylimääräisiä pillereitä), tai pitää jatkaa pillereitä edelleen vähintään 7 päivän ajan.

Eli sinun tapauksessasi kyseessä on "viikko 2", eikä lisäehkäisyä oikeastaan tarvita, mutta ei se pahaksikaan ole.

• Like

Kiitos tiedosta. :) Helpotus. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4626
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2129
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1587
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      170
      1547
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1512
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      271
      1332
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1204
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1122
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1074
    10. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      81