Poskiontelotulehdus + huimaus!?

Minä vaan

Onko muilla vastaavanlaisia oireita: poskiontelotulehduksen yhteydessä huimausta ja väsymystä? Itselläni ei ole muita ns. klassisia oireita, ei ole räkää, ei ole kipuja, ei arkuutta yms. Röntgenissä ei näy nestettä, ultralla tulee jotain kaikuja eli poskionteloissa turvotusta. Useamman kerran olen käynyt lääkärissä, pari antibioottia syönyt, toinen auttoi mutta oireet palasivat kuurin loputtua. On tullut suihkuteltua Nasonexia pari kuukautta, ei auta, Duactia ja Nasolinia on kokeiltu. Käytössä on myös sarvikuonokannu. Akupunktiota on myös kokeiltu, mutta ei auttanut. Voiko punkteeraus auttaa, vaikkei onteloissa ole nestettä? Olisin kiinnostunut koittamaan myös vaihtoehtoisia hoitoja, homeopatiaa, vyöhyketerapiaa, mitä vain...haluan päästä vaivasta eroon ja pitää sen poissa mahd. hyvin tulevaisuudessakin!

9

21313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dukossa ollaan

      mulla aivan samat ongelmat ja hoidot, paitsi tuota akupuntiota ei oo kokeiltu.

      Samat lääkkeetkin oli ja antibiotteja syöty.

      Mulla nuo oireet jothtuvat jatkuvasta allergiasta ja umpeutuneista ilmastointirööreistä nenässä. Leikkaukseen en uskalla mennä, vaikka useaan kertaan ehdotettu.

      Sain lääkäriltä ohjeet käyttää Flixonasea 2x päivässä 3vkon ajan ja lisäksi Aerius-tabletteja. Iltaisin otin yhden Singulairin. Olo parani huomattavasti heti muutaman Singulairin jälkeen ja nyt enää käytössä vain Aerius. Olo on mahtava!

      Singulair on tukkosuuteen ja auttaa myös astmaan, joka mullakin on heinänuhan,huonepöly- ja eläinallergian lisäksi.

      Jos sulla on pidemmän aikaa ollut tuollaisia oireita,niin olisi hyvä selvittää, johtuuko esim. työpaikan/kodin homeesta/pölystä/heinänuhasta/eläiallergiasta...

      Käytin Duactia ja Nasolia monta monta viikkoa putkeen, kunnes eräs lääkäri huolestui ja sanoi, että ne on vaan tarkoitettu lyhytaikaseen hoitoon ja olihan se huomattavissa, että olo ei niillä enää parantunut.

      Tossa Flixonasessa on se juttu, että se ei välttämättä auta viikon satunnaisela käytöllä, vaan pitää käyttää säännöllisesti pidempiaikaisemmin.

      Eräs työkaverini syö myös joka aamu Zyrteciä ja lukuisat poskiontelotulehdukse ovat vähentyneet.

      Tsemmppiä sulle ja toivottavasti tästä oli apua, edes pikkasen! =)


      ps. Ostin kalliin mutta erittäin hyvä Elixair ilmanpuhdisimen ja se suodattaa kaikki minihiukkaset ja olo on ollut sen myötä vähemmän tukkonen.

      • Minä vaan

        Helpottavaa, että löytyy joku muukin jolla on samoja oireita. Ei olla yksin! Mun vaivani on jatkunut jo yli puoli vuotta, joten kroonisesta poskiontelotulehduksesta voitanee jo puhua. Aikaisemmin olen myös potenut samaa, 4 kertaa, mutta silloin paranin vähintään kahdella antibiootilla.
        Oletko käynyt punkteerauksessa? Onko siitä ollut sinulle apua? Olen peloissani jos sinne joudun, mutta monesta paikasta ole lukenut, että pelko on melko turhaa, aika normi toimenpide kuulema. Täytynee mainita noista käyttämistäsi lääkkeistä lääkärille ja mitä hän olisi niistä mieltä.
        Minulla oireet tulevat aina pitkittyneen flunssan jälkeen, hometta ei pitäisi olla, eikä eläimiä. Asuinpaikkakin on vaihdellut tämän puolen vuoden aikana joten olisi todella helpottavaa tietää syy turvotukseen limakalvoissa! :)


      • nenävammainen
        Minä vaan kirjoitti:

        Helpottavaa, että löytyy joku muukin jolla on samoja oireita. Ei olla yksin! Mun vaivani on jatkunut jo yli puoli vuotta, joten kroonisesta poskiontelotulehduksesta voitanee jo puhua. Aikaisemmin olen myös potenut samaa, 4 kertaa, mutta silloin paranin vähintään kahdella antibiootilla.
        Oletko käynyt punkteerauksessa? Onko siitä ollut sinulle apua? Olen peloissani jos sinne joudun, mutta monesta paikasta ole lukenut, että pelko on melko turhaa, aika normi toimenpide kuulema. Täytynee mainita noista käyttämistäsi lääkkeistä lääkärille ja mitä hän olisi niistä mieltä.
        Minulla oireet tulevat aina pitkittyneen flunssan jälkeen, hometta ei pitäisi olla, eikä eläimiä. Asuinpaikkakin on vaihdellut tämän puolen vuoden aikana joten olisi todella helpottavaa tietää syy turvotukseen limakalvoissa! :)

        Minulla tehtiin punkteeraus tässä hetki sit 8 kertaa.Sitä on turha pelätä.Ikävä homma,mut ei satu kuitenkaan ja antaa avun ihan heti.Joka flunssan jälk sama juttu.Viim nuha kesti vajaa vk.Mut ontelot kipuili sit 8vk.Kamala särky koko ajan,väsymys ja huimaus aivan jotain kamalaa.Antibioteista ei mitään hyötyä.Viimisillä huutelu kertoina ei märkää enään,mut paine kova eli avaus auttoi sihen.Itselläni on rakenne vika onteloissa,eli liian ahtaat.Menossa syksyllä leikkaukseen,oliskiva tietää siitä jotain.Voisiko joku sen kokenut kertoa siitä hommasta jotain?Hirvittää ajatuskin siitä,mut ei tätäkään jaksa kun monta kertaa sama juttu.Itse käytän nasonex koko ajan ja allergialääkettä,vaikkei mitään allergiaa olekaan,tutkivat sen vasta.
        Jaksamisia sinulle myös!


      • dukossa ollaan
        Minä vaan kirjoitti:

        Helpottavaa, että löytyy joku muukin jolla on samoja oireita. Ei olla yksin! Mun vaivani on jatkunut jo yli puoli vuotta, joten kroonisesta poskiontelotulehduksesta voitanee jo puhua. Aikaisemmin olen myös potenut samaa, 4 kertaa, mutta silloin paranin vähintään kahdella antibiootilla.
        Oletko käynyt punkteerauksessa? Onko siitä ollut sinulle apua? Olen peloissani jos sinne joudun, mutta monesta paikasta ole lukenut, että pelko on melko turhaa, aika normi toimenpide kuulema. Täytynee mainita noista käyttämistäsi lääkkeistä lääkärille ja mitä hän olisi niistä mieltä.
        Minulla oireet tulevat aina pitkittyneen flunssan jälkeen, hometta ei pitäisi olla, eikä eläimiä. Asuinpaikkakin on vaihdellut tämän puolen vuoden aikana joten olisi todella helpottavaa tietää syy turvotukseen limakalvoissa! :)

        minua ei ole kertaakaan punkteerattu, luojan kiitos! (kauhujuttuja kuulleena).

        Mun vaivat ovat jatkuneet jo 4 vuotta, kaikki alkoi kun menin uuteen työpaikkaan. Lopulta hometta löytyi yllin kyllin ja nyt se on korjattu, oireet hieman paremmat, mutta tuo siitepölyalleria jatkuu...


      • hometta töissä
        Minä vaan kirjoitti:

        Helpottavaa, että löytyy joku muukin jolla on samoja oireita. Ei olla yksin! Mun vaivani on jatkunut jo yli puoli vuotta, joten kroonisesta poskiontelotulehduksesta voitanee jo puhua. Aikaisemmin olen myös potenut samaa, 4 kertaa, mutta silloin paranin vähintään kahdella antibiootilla.
        Oletko käynyt punkteerauksessa? Onko siitä ollut sinulle apua? Olen peloissani jos sinne joudun, mutta monesta paikasta ole lukenut, että pelko on melko turhaa, aika normi toimenpide kuulema. Täytynee mainita noista käyttämistäsi lääkkeistä lääkärille ja mitä hän olisi niistä mieltä.
        Minulla oireet tulevat aina pitkittyneen flunssan jälkeen, hometta ei pitäisi olla, eikä eläimiä. Asuinpaikkakin on vaihdellut tämän puolen vuoden aikana joten olisi todella helpottavaa tietää syy turvotukseen limakalvoissa! :)

        Punkteerausta ja leikkausta (FESS) on turha pelätä. Punkteerauksesta tosin ei ole kuin hetkellistä hyötyä. Leikkauksen jälkeen taas saa itse nenäkannulla huuhdeltua poskiontelot lähes punkteerauksen veroisesti.

        Mutta tärkeintä olisi selvittää mistä oireilu johtuu. Itse olen monen vuoden ihmettelen jälkeen todennut, että ongelma johtuu työpaikan homeongelmasta. Virallisestihan sellaista ei ole, mutta omista oireistani huomaan sen heti. Minäkin siis luulin vuosikausia, että lähiympäristössäni ei ole homeita.


    • poskionteloissa

      ole nestettä, miksi pitäisi tehdä punkteeraus ?
      Huimaus voi johtua muistakin syistä, esimerkiksi työperäisestä niskajännityksestä
      (näyttöpäätetyö tms.)
      Huimaus ja väsymys liittyvät kuitenkin poskiontelotulehdukseenkin.
      Oma kokemus on, että sarvikuonokannu on hyvä luonnonmukainen helpotus säännöllisesti käytettynä. Pahimpiin oireisiin pari-kolme kertaa päivässä, ja sen jälkeen kerran päivässä, ehkäisee ainakin minulla "tukkoon menemistä".
      Ongelma on kyllä pirullinen ja vaikeasti kuriin saatava.

      • nenävammainen

        PITÄISI TEHDÄ PUNKTIO.SIKSI KOSKA JOS OIKEN KOVA KIPU,MIHIN EI TYYLIIN ENÄÄN AUTA LÄÄKKEET.SE ON PAKKO KOSKA JOHAN SE MÄTÄ MENEE OTSAONTELOIHIN.
        SARVIKUONO TOSI HYVÄ,MUTTA SIITÄ EI MITÄÄN APUA JOS KUNNON TULEHDUS ON!SITÄPAITSI SIITÄ SAA AVUN KOVAAN KIPUUN,IHAN HETI!TURHA NIITÄ KAUHU JUTTUJA SIITÄ HOMMASTA ON KUUNNELLA.EI KIVA,MUTTA EI PUUDUTUKSIEN ANSIOSTA OLE KIVULIAS,JOS EI NIIN MIELLYTTÄVÄKÄÄN.


    • Mimmi-

      olen itse taistellu hiivasyndrooman kanssa, jonka myötä useamman kerran vuodessa ollut poskiontelotulehdus. Ainoa oire yleisesti ainoastaan huimaus ja pieni päänsärky. Huimaus aikamoistakin kun tulehdus pidemmän aikaa. Nykyään yritän hoitaa heti alussa kortisonisuihkeilla. Viimeiseen vuoteen en ole antibioottia syönyt.

    • räkätauti

      Terve,itselläni oireina,huimaus,sietämätön kipu takanielussa,kitalaen turvotusta,poskipäiden aristusta ym.Ainut mikä itselläni autaa on nenänhuuhtelukannu,vaik ei nuhaa oliskaan,mutta jos huuhtelen 2-3 kertaa esim 2tunnin aikana,ni viimeistään viimeisellä kerralla alkaa vihreetä ja keltasta löytymää.Samoin kun on tehty poskionteloiden punkteeraus,punkteerauksen yhteydessä ei välttämättä tule muuta ku vettä,mutta vajaan tunnin kuluttua alkaa vihreetä tulemaan ku niistää.Allergia lääkkeistä ainut mikä on toiminut on aerius ja singulair.
      Tosin kun olen pois kotoonta viikon ,oireet loppuvat,hometta en ole löytänyt.Poskiontelot leikattii,mutta oireet eivät täysin poistuneet.En tupakoi ja urheilen aktiivisesti joten elämäntavoissa tuskin vika,eikä ellergioita ole,ainakaa kokeiden perusteella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe