Kertokaapa mikä on mielestänne paras mättö eli pätkintä eli taistelulajielokuva? Itse valitsisin jonkun Jackie Chanin seitkytluvun leffan, vaikka Drunken masterin.
Paras mättö?
11
1478
Vastaukset
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Drunken Master on kyllä loistava... no, Jackie Chanin lisäksi tietysti pitäis mainita 70-luvun Bruce Lee -leffat, kuten Enter the Dragon, The Big Boss ja Fist of Fury.
- ei muuta
.............
- The Wolf
Fist of Fury
Enter the Dragon
Way of the Dragon
The 36th Chamber of Shaolin (ei niinkään mättöä, mutta erinomainen kung fu-leffa)
Game of the Death
The Big Boss
Tower of Death (vähän hoopo, mutta ajaa asiansa)- selvästikin
Die Hard elokuvan iso mättökohtaus Williksen ja blondin tukkaelmerin kesken.
Broken Arrown loppumättö
- mätkmätk
Jos unohdetaan kaikki hienostelu, taistelulajikikkailu, juoni ym. turha tilpehööri, ja keskitytään vain ja ainoastaan siihen mättöön niin tässäpä yksi nimi:
Tokyo Fist
Julkaistu suomessa Rakkautta & anarkiaa leffana.
Ohjaaja tunnettu entuudestaan Tetsuo-leffoista (mielipuolista rytinää).
Leffa lyhykäisesti: On vaimo ja mies ja vaimolla rakastaja. Klassinen kolmiodraama selvitellään siten että kaikki ottavavt nyrkkeilyn harrastuksekseen ja hakkaavat toisistaan ns. p****t pihalle. 1,5 h leffasta yli tunti pelkkää mättöä, ei tainnut olla edes taustamusiikkia.
Oli niin sairas leffa että kelasin osan pikana ohi ja vein lopulta filkan divariin vaihtoon. Ei normaali ihminen kestä katsoa kahta kertaa, jos ensimmäistäkään. - hehee
noi kungfu-leffat on mun mielestä aikamoista paskaa, varsinkin chanin pelleilyt.
van dammen aikaisemmat leffat on kunnon settiä, esim kickboxer on ihan legendaarinen. paras ehkä kuitenkin bloodsport! - MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Jackie Chanin leffathan ovat tietysti komedioita... jos joku kaipaa dokumenttia, niin esim leffa nimeltään "Godhand" kertoo Kyokushin Karaten perustajasta Mas.Oyamasta. t.Markiisi
- Telegod
Mistä kyseisen dokkarin voi hankkia?
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Telegod kirjoitti:
Mistä kyseisen dokkarin voi hankkia?
Se oli aikanaan vuosia sitten vuokravideona saatavilla Suomessa, mutta en tiedä onko DVD:nä julkaistu. Ehdottaisin etsimistä venäläisistä divareista, koska kuulemma osittain ko. leffan vuoksi Kyokushinkai-tyylisuunnan karatesta tuli yksi Venäjän suosituimmista.
- federal
selvästi parhaita mättöleffoja:
Police Story
My lucky stars
Who am I (jo pelkästään loppumätön takia)
Enter the dragon
Twinkle twinkle lucky star (siis vaan mätöt, muuten leffa on mun makuun ihan liian "hassu") - elmo
jos nyt välttämättä haluaa kunnon "mättöä" niin kannattaa vilasta esim lonewolf & cup-sarja,zatoichit jne.niissä riittää kyllä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997